Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 56 782 дървета
English

Програма: Околна среда

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение е насочено към получаване на безвъзмездна финансова помощ от „Колос" ЕООД (основна дейност на фирмата е производството на съдове /бутилки/ за сгъстени или втечнени газове) за инвестиции в дълготрайни материални активи (доставка, монтаж, инсталиране, изпитване и въвеждане в експлоатация на машини), свързани с разширяване на капацитета на съществуващия стопански обект на предприятието в град Велико Търново. 
Проектът е насочен към постигане на следните две основни цели - Повишаване на производствения капацитет и Засилване на експортния потенциал на кандидата и включва:
– дейности за подобряване на производствените процеси; 
– дейности за добавяне на нови характеристики или подобряване на съществуващите продукти и услуги; 
– дейности за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес. 

Основните очакваните резултати от изпълнението на проекта са: 
– подобряване на производствените процеси чрез автоматизиране, повишаване на качеството на съществуващите продукти, подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производството;
– повишаване на производствения капацитет с 20%, в резултат от разширения капацитет на стопанския обект в гр. Велико Търново;
– ръст в приходите от продажби с 22%; 
- увеличаване на пазарния дял на местно, регионално и национално ниво и на външен пазар;     
- увеличаване на приходите от износ с над 50% и повишаване на дяла на износа в приходите от 24% до 38%; 
– намаляване на количеството на влаганите суровини и себестойността на продукцията с 12%;
– намаляване на производствения брак със 70% и количеството на отпадъците с 25-30%; 
– в средносрочен план постигане на вътрешна норма на възвращаемост на проекта над 15%, нарастване на производителността с над 18%, увеличаване на средните генерирани приходи от износ с над 26 % и увеличаване на ефективността на производствените разходи с над 21%.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност за подобряване на производствените процеси (ще бъде изпълнена чрез придобиване на следните машини представляващи ДМА: Хидравлична гилотина - 1 бр.; Машина за изрязване и подгъване - 1 бр.; Дву-шпинделен струг с ЦПУ - 1 бр.; Роботизирана заваръчна инсталация - 1 бр.; Автоматична инсталация за прахово електростатично боядисване - 1 бр.): Като част от дейността ще бъдат придобити посредством закупуване (включително доставени, монтирани, инсталирани, изпитани и въведени в експлоатация) следните машини представляващи дълготрайни материални активи: Хидравлична гилотина - 1 бр.; Машина за изрязване и подгъване - 1 бр.; Дву-шпинделен струг с ЦПУ - 1 бр.; Роботизирана заваръчна инсталация - 1 бр.; Автоматична инсталация за прахово електростатично боядисване - 1 бр. Производственият процес на предприятието включва следните основни етапи при производството на съдове /бутилки/ за сгъстени или втечнени газове: 1. Разкрой (в т.ч. Изтегляне и валцоване и Подрязване и подгъване); 2. Струговане; 3. Заваряване; 4. Маркировка; 5. Монтаж на дръжки и основи; 6. Хидравлично изпитване; 7. Боядисване и изпичане; 8. Контрол на качеството. Суровината се разкроява от гилотина на стандартни за "типа" заготовки. С полуавтоматизирана–хидравлична преса и валове се изработват основните елемeнти от корпуса на съдовете – дъна и мантели. Сглобяването и заваряването на бутилките се извършва в поточна, полумеханизирана заваръчна линия. Следват маркиране на изделията с технически данни и хидравлично тестване и дефектоскопия на заварките. След изпитанията съдовете влизат в полуавтоматизирана линия за прахово боядисване и изпичане, а в последния етап се извършва още една качествена оценка на продукцията. Към момента, слабите места в производствения процес са свързани основно с липсата на прецизно, модерно оборудване с компютърно управление, необходимо за автоматизиране на производствените процеси в предприятието. Голяма част от използваното в момента оборудване е остаряло и с недостатъчен капацитет, отличава се с висока енергоемкост и използване на много ръчен труд /водещо до забавяне в производството и влошаване на качеството/, произвежда висок процент брак и възпрепятства пълното автоматизиране на производствените процеси, което налага извършването на инвестиции в нови машини. С предвидената по проекта инвестиция в дълготрайни материални активи с висока производителност, прецизност, по-голям капацитет и степен на автоматизация, предприятието ще оптимизира производството и ще подобри производствените процеси свързани етапите Разкрой, Подрязване и подгъване (чрез Хидравличната гилотина и Машината за изрязване и подгъване ), Струговане (чрез Дву-шпинделен струг с ЦПУ), Заваряване (чрез Роботизирана заваръчна инсталация) и Боядисване и изпичане (чрез Автоматична инсталация за прахово електростатично боядисване), което ще доведе до значително увеличаване на количеството произвеждана продукция, при съкращаване на производствените разходи и времето на престой в производство, като същевременно ще се повиши и качеството на произвежданите сега продукти. Стъпки за реализация на дейността: 1. Подготовка на документация за избор на изпълнители (с продължителност от 1-ви до 2-ри месец включително) - включва сформиране на екипа по проекта, който да изготви и съгласува с Управляващия Орган /УО/ график на предвижданите за изпълнение процедури за избор на изпълнители, както и самата документация за избор на изпълнители съобразно изискванията на Ръководството за изпълнение на договори за безвъзмездна финансова помощ по Оперативна Програма "Иновации и Конкурентоспособност" 2014-2020. 2. Провеждане на процедура за избор на изпълнители и сключване на договори с изпълнители (от 3-ти до 4-ти месец включително) - включва провеждането на процедура за избор на изпълнител “Избор с публична покана” по реда на ПМС 118/20.05.2014 г. и последващо сключване на договори с избраните изпълнители в условията на предварителен, текущ и последващ контрол от страна на УО. 3. Придобиване на ДМА по проекта (от 5-ти до 12-ти месец включително). Тази стъпка включва доставка, монтаж, инсталиране, изпитване и въвеждане в експлоатация на машините представляващи ДМА по проекта и завършва с подписване на приемо-предавателен и финален приемо-предавателен протокол за доставки по образец на УО. 1 071 428.57 1 071 428.57
Дейност за добавяне на нови характеристики или подобряване на съществуващите продукти и услуги (ще бъде изпълнена чрез придобиване на следните машини представляващи ДМА: Хидравлична гилотина - 1 бр.; Машина за изрязване и подгъване - 1 бр.; Дву-шпинделен струг с ЦПУ - 1 бр.; Роботизирана заваръчна инсталация - 1 бр.; Автоматична инсталация за прахово електростатично боядисване - 1 бр.): Като част от дейността ще бъдат придобити посредством закупуване (включително доставени, монтирани, инсталирани, изпитани и въведени в експлоатация) следните машини представляващи дълготрайни материални активи: Хидравлична гилотина - 1 бр.; Машина за изрязване и подгъване - 1 бр.; Дву-шпинделен струг с ЦПУ - 1 бр.; Роботизирана заваръчна инсталация - 1 бр.; Автоматична инсталация за прахово електростатично боядисване - 1 бр. Делът на „КОЛОС” ЕООД в продажбите на националния пазар за съдове /бутилки/ за сгъстени или втечнени газове е около 45%, а пазарният му дял в ЕС – приблизително 1%. Предприятието оперира на динамичен и силно конкурентен пазар, където продукция предлагат фирми от Турция, Полша, Чехия, Италия, Португалия, Холандия и Сърбия, което налага фирмата да поддържа високо качество на продуктите. Може да се очаква увеличаване на търсенето в рамките на 5-10% годишно през следващите 5-6 години и дружеството прогнозира стабилен ръст в търсенето на продукцията му в средносрочен план, при условие, че тя отговаря на изискванията за качество и безопасност. Производственият процес на предприятието включва следните основни етапи: 1. Разкрой (в т.ч. Изтегляне и валцоване и Подрязване и подгъване); 2. Струговане; 3. Заваряване; 4. Маркировка; 5. Монтаж на дръжки и основи; 6. Хидравлично изпитване; 7. Боядисване и изпичане; 8. Контрол на качеството. Сегашното оборудване, свързано с операции за рязане, струговане, заваряване, боядисване и изпичане е амортизирано, произвежда продукция с непостоянно качество (и по отношение на външен вид) и често дават дефекти, което води до производствен брак, т.к. спецификата на дейност на фирмата определя изключително високи изисквания от гледна точка на качество и безопасност на продуктите. При спазени всички изисквания за безопасност на продукта, лошият външен вид също влияе негативно върху клиентското доверие. Изпълнението на дейността за подобряване на съществуващите продукти и насочена към закупуването на планираните по проекта машини, които са напълно автоматизирани и много по-прецизни от наличните в предприятието, ще гарантира намаляване на грешките в производствения процес, подобряване на съществуващите продукти (по отношение на здравина, устойчивост и външен вид) и поддържането на постоянно високо качество за тези продукти. При етапи Разкрой и Струговане, автоматизирането ще подобри качеството чрез прецизност и 100% повторяемост на операциите. В етап заваряване също ще се постигне отлично качество, свързано главно и с изискванията за безопасност към продуктите. При етап Боядисване и изпичане ще се постигне равномерно и прецизно нанасяне на боята, съответно подобрен външен вид на изделията. Рекламациите ще бъдат сведени до под 5 бр. годишно. Стъпки за реализация на дейността: 1. Подготовка на документация за избор на изпълнители (с продължителност от 1-ви до 2-ри месец включително) - включва сформиране на екипа по проекта, който да изготви и съгласува с Управляващия Орган /УО/ график на предвижданите за изпълнение процедури за избор на изпълнители, както и самата документация за избор на изпълнители съобразно изискванията на Ръководството за изпълнение на договори за безвъзмездна финансова помощ по Оперативна Програма "Иновации и Конкурентоспособност" 2014-2020. 2. Провеждане на процедура за избор на изпълнители и сключване на договори с изпълнители (от 3-ти до 4-ти месец включително) - включва провеждането на процедура за избор на изпълнител “Избор с публична покана” по реда на ПМС 118/20.05.2014 г. и последващо сключване на договори с избраните изпълнители в условията на предварителен, текущ и последващ контрол от страна на УО. 3. Придобиване на ДМА по проекта (от 5-ти до 12-ти месец включително). Тази стъпка включва доставка, монтаж, инсталиране, изпитване и въвеждане в експлоатация на машините представляващи ДМА по проекта и завършва с подписване на приемо-предавателен и финален приемо-предавателен протокол за доставки по образец на УО. 0.00 0.00
Дейност за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес (чрез придобиване на следните машини представляващи ДМА: Хидравлична гилотина - 1 бр.; Машина за изрязване и подгъване - 1 бр.; Дву-шпинделен струг с ЦПУ - 1 бр.; Роботизирана заваръчна инсталация - 1 бр.; Автоматична инсталация за прахово електростатично боядисване - 1 бр.): Като част от дейността ще бъдат придобити посредством закупуване (включително доставени, монтирани, инсталирани, изпитани и въведени в експлоатация) следните машини представляващи дълготрайни материални активи: Хидравлична гилотина - 1 бр.; Машина за изрязване и подгъване - 1 бр.; Дву-шпинделен струг с ЦПУ - 1 бр.; Роботизирана заваръчна инсталация - 1 бр.; Автоматична инсталация за прахово електростатично боядисване - 1 бр.) Производственият процес в предприятието преминава през следните основни етапи: 1. Разкрой (в т.ч. Изтегляне и валцоване и Подрязване и подгъване); 2. Струговане; 3. Заваряване; 4. Маркировка; 5. Монтаж на дръжки и основи; 6. Хидравлично изпитване; 7. Боядисване и изпичане; 8. Контрол на качеството. Тясно място в производствения процес се получава в етапите Разкрой (и операциите по Подрязване и подгъване), Струговане, Заваряване и Боядисване и изпичане, за които кандидатът не разполага с достатъчно прецизна и автоматизирана техника за обработка, част от операциите се извършват ръчно, което пречи да се постигне висока точност и повтаряемост без грешки. Всичко това води до по-високи производствени разходи за суровини влагани за единица продукция и е съпътствано от голям процент брак в крайната продукция (около 18 т. производствени отпадъци годишно) и генериране на голямо количество технологичен отпадък - около 9 т. годишно. Част от отпадъците и бракуваната продукция се предават за депониране и в този смисъл имат пряк негативен екологичен ефект върху околната среда. При операциите за Подрязване и подгъване се работи с плазма и се отделят газове (Аргон и Водород), по-висока концентрация, от които е силно отровна. Освен това голяма част от машините са морално остарели и физически амортизирани с ниска степен на автоматизация, отличават се висока енергоемкост, генерират шумово замърсяване, съпътствани са от престои в производството поради повреди и в този смисъл по-ниска ефективност от използването на човешките ресурси, възпрепятстват въвеждането на нови технологии на производство. С Хидравличната гилотина, Машината за изрязване и подгъване, Дву-шпинделния струг с ЦПУ, Роботизираната заваръчна инсталация и Автоматичната инсталация за прахово електростатично боядисване се въвежда нова технология за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност, т.к. посредством по-голямото автоматизиране и компютъризиране на производството в операции свързани с разкрояване, подрязване, струговане, заваряване, боядисване и изпичане, ще се постигне намаляване на използваните суровини (метал, стомана) и намаляване на производствените и технологичните отпадъците (брак, парчета и изрезки от метал). Ще бъде преустановено отделянето на вредни газове при операциите за подрязване и огъване. Стъпки за реализация на дейността: 1. Подготовка на документация за избор на изпълнители (с продължителност от 1-ви до 2-ри месец включително) - включва сформиране на екипа по проекта, който да изготви и съгласува с Управляващия Орган /УО/ график на предвижданите за изпълнение процедури за избор на изпълнители, както и самата документация за избор на изпълнители съобразно изискванията на Ръководството за изпълнение на договори за безвъзмездна финансова помощ по Оперативна Програма "Иновации и Конкурентоспособност" 2014-2020. 2. Провеждане на процедура за избор на изпълнители и сключване на договори с изпълнители (от 3-ти до 4-ти месец включително) - включва провеждането на процедура за избор на изпълнител “Избор с публична покана” по реда на ПМС 118/20.05.2014 г. и последващо сключване на договори с избраните изпълнители в условията на предварителен, текущ и последващ контрол от страна на УО. 3. Придобиване на ДМА по проекта (от 5-ти до 12-ти месец включително). Тази стъпка включва доставка, монтаж, инсталиране, изпитване и въвеждане в експлоатация на машините представляващи ДМА по проекта и завършва с подписване на приемо-предавателен и финален приемо-предавателен протокол за доставки по образец на УО. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.