Придобиване на ново производствено оборудване - високотехнологична производствена линия за PVC дограма: По настоящата дейност се предвижда закупуване, доставка и пуск в експлоатация на нова ВИСОКОТЕХНОЛОГИЧНА ПРОИЗВОДСТВЕНА ЛИНИЯ ЗА PVC ДОГРАМА. До настоящия момент „Ти Ес Би Груп“ ЕООД дружеството използва наета сграда и оборудване, необходима за производствения процес. Чрез изпълнението на инвестиционен проект дружеството планира да закупи и пусне в експлоатация собствена поточна линия за производство на PVC дограма. Планираното ново производствено оборудване е високотехнологично и енергийно ефективно, с по–висока производителност и високоавтоматизирано в сравнение с използваното до момента.
Новата ВИСОКОТЕХНОЛОГИЧНА ПРОИЗВОДСТВЕНА ЛИНИЯ ЗА PVC ДОГРАМА съдържа следните компоненти:
1. Център за рязане и обработка на PVC-профили - 1 бр., инсталирана мощност - 87 kW
2. Хоризонтална заваръчно - почистваща линия за производство на каси - 1 бр., инсталирана мощност - 15 kW
3. Хоризонтална заваръчно - почистваща линия турбо за производство на крила - 1 бр., инсталирана мощност - 15 kW
4. Център за предварителен монтаж на елементи от обкова - 1 бр., инсталирана мощност - 0,5 kW
5. Център за последващ монтаж на елементи от обкова - 1 бр., инсталирана мощност - 0,5 kW
6. Циркуляр за за стъклодържатели с мерна система - 1 бр., инсталирана мощност - 0,9 kW
Обща инсталирана мощност на високотехнологичната производствена линия за PVC дограма е 118,9 kW, а капацитетът е 27,25 бр/час.
PVC профилите за дограма преминават през редица технологични етапи за да се получат крайните продукти – каса и крило. След поставянето на стъклопакет и сглобяването им се получава продукт PVC дограма (прозорец, врата и др.). Технологичният процес за производство на PVC дограма, за изпълнението на който ще служи новата високотехнологична производствената линия, се състои от следните взаимносвързани последователни етапи:
1.Рязане на доставените PVC пръти по точно зададен размер
2.Поставя се и се закрепва армировка. Пробиват се технологични отвори
3.Парчетата се слепят посредством разтопяване. Почистват се ъглите на рамките от остатъчния разтопен материал
4.Фрезоват се делителите и се поставят в рамката
5.Монтаж на обкова
6.Нарязват се стъклодържателите
7.Поставят се стъклопакети и стъклодържатели
С въвеждането в експлоатация на новата високотехнологична производствена линия за PVC дограма, процеса ще се автоматизира, с което ще се постигне по–голяма производителност, по–нисък специфичен разход на енергия, високо качество на крайния продукт, сведен до минимум брак (линията ще има сигнална система и защита, т. е. при възникнал проблем спира да работи) и безопасни условия на труд, което напълно съответства и допринася за постигане на целите на настоящия проект.
Така описаната инвестиция кореспондира изцяло с Мярка 1: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на нова високотехнологична производствена линия за PVC дограма от одобрения енергиен одит. Енергоспестяващия потенциал на предложената по проекта инвестиционна мярка е оценен по технически и икономически критерии, спрямо посочената база за сравнение 2014 година и на тази основа са изчислени спестяванията на енергия и основните икономически индикатори на проекта. Също така прилагането на енергоспестяващи производствени технологии ще допринасе за устойчиво екологично развитие и намаляване на негативното въздействие върху околната среда. Енергийният одит потвърждава, че съгласно наличните данни енергоспестяващия потенциал (средният процент енергийно спестяване) от предвидените за въвеждане по проекта мерки, който би могъл да бъде постигнат в обичайната стопанска практика при сравнение с енергопотреблението на стандартните технологии и оборудване със същото функционално предназначение, обичайно използвани в българската икономика, е 75,32 %, а срокът на откупуване на планираната инвестиция е 5,25 години. |
3 221 154.22
|
3 221 000.00
|
Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001: За да постигне своята стратегическа цел, в т.ч. целите на проекта – за намаляване на разходите за енергия и повишаване на производствения капацитет, ръководството на „Ти Ес Би Груп“ ЕООД си поставя цели да утвърди процедури и практики, които да се
наложат в управлението на електропотреблението на предприятието. Внедряването на енергийно ефективно оборудване е важен етап в преминаването към по-енергийно ефективно производство, но за да се постигне устойчиво подобрение на производствените процеси, е необходимо предприятието да предприеме процедури за енергийното управление на всички дейности, изискващи използване и разпределение на енергия. Дейността предвижда:
1. РАЗРАБОТВАНЕ И ВНЕДРЯВАНЕ НА СТАНДАРТ БДС EN ISO 50001
1.1. Анализ на съществуващото състояние: извършва се анализ на съществуващото състояние на дружеството, управлението на енергията и съответните енергийни потоци.
1.2. Разработване на документацията на система за управление: Разработват се, според изискванията на съответните стандарти и специфичните особености на организацията и процесите в дружеството, Наръчник на системата със следното съдържание:
1.2.1. Представяне на дружеството, неговата политика
1.2.2. Органиграма на дружеството
1.2.3. Уводна част
1.2.4. Елементи на системата (съгласно изискванията на стандарта, процедури, формуляри, инструкции и т.н)
1.2.5. Систематизиране на валидната документация
1.2.6. Разработване съвместно със съответните представители на дружеството на необходимите фирмени процедури, описващи в детайли процесите в дружеството в съответствие с изискванията на стандарта, както и фирмени инструкции, записи и др.
1.3. Вътрешен одит: Цел на този одит е да се провери до каква степен система за управление е въведена и ефективна, както и да се открият слаби места, пропуски в системата. Вътрешният одит е „генерална репетиция за сертификация”. Друга предпоставка за успешната сертификация е провеждането на преглед от висшето ръководство, като в него се обръща внимание на:
1.3.1. Удовлетвореността на клиента
1.3.2. Икономическите резултати
1.3.3. Възможности за подобрение
1.3.4. Цели
2. СЕРТИФИКАЦИЯ НА СТАНДАРТ БДС EN ISO 50001
2.1. Сертификационен одит: състои се от 2 Фази
2.1.1. Одит Фаза 1: извършва се по план, като в него са уточнени целите на одита, клаузите на документите, по които се търси съответствие, екипа, времевата рамка, метода на одита и неговото местоположение. Одитът служи за откриването на съществени недостатъци в нея, като при неговото провеждане се:
2.1.1.1. Проверява документацията на системата за управление на Възложителя
2.1.1.2. Оценява работното място и специфичните за него условия на Възложителя
2.1.1.3. Оценява състоянието на Възложителя и неговото разбиране на изискванията на стандарта, особено по отношение идентифицирането на ключови характеристики или съществени аспекти, процеси, цели и функциониране на системата за управление
2.1.1.4. Събира необходимата информация по отношение обхвата на системата за управление, процесите и местоположението на клиента, както и свързаните с тях законови и регулаторни аспекти и съответствие с нормите
2.1.1.5. Разглежда разпределението на ресурсите за одит-фаза 2 и се прави преценка дали Възложителят е готов за одит-фаза 2.
Резултатите се документират под формата на доклад. В случай на установени несъответствия, те трябва да бъдат отстранени и да се представят доказателства за отстраняването им преди Одит Фаза 2.
2.1.2. Одит-фаза 2: задачата на одиторите е да сравнят практическото прилагане на системата за управление с документираните процеси и да ги оценят във връзка с изпълнение на изискванията на стандарта. Резултатите от Одит Фаза 2 се документират под формата на одит доклад.
2.1.3. Издаване на сертификат: Сертификатът се издава, само когато несъответствията са били отстранени и приети или са проверени от одитния екип.
2.2. Контролен одит: Контролни одити следва да се провеждат веднъж годишно по време на периода на валидност на сертификата. |
10 000.00
|
9 900.00
|
Визуализация и публичност на проекта: Предложените в настоящия проект мерки за информиране и публичност са съгласно правилата на Регламент на ЕК 1828/2006 относно общите правила за приложение на регламент 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 за определяне на общоприложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд, Европейския земеделски фонд за развитие на селските рейони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и гарантират изпълнението на мерките за публичност, с оглед акцентиране върху комуникацията, прозрачността и визуализацията.
Предвидените по проекта дейности и съответните резултати от изпълнението на проекта ще бъдат популяризирани пред обществеността като за целта бъдат спазвани стриктно изискванията на Националната комуникационна стратегия 2014-2020 г и на Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.
В съответствие с подписания договор, кандидатът ще предприеме множество необходими за популяризиране на получената безвъзмездна помощ действия чрез наемане на външен изпълнител, а именно:
• Публикуване на 2 прес-съобщения в медиите във връзка със стартирането на проекта и резултатите от изпълнението му;
• Една информационна табела с данни на проекта за оповестяване на участието на ЕС с всички задължителни реквизити
• Стикери – ще бъдат залепени на оборудването, предвидени за закупуване по проекта.
Прессъобщенията за медиите ще бъдат изготвени в началото и в края на проекта, като целта е при старта на дейностите да се популяризират планираните активности и очакваните резултати, а при приключването – да се отбележи постигнатия напредък, ползите за компанията в резултат на отпуснатото европейско финансиране.
Постоянната информационна табела, която ще бъде изработена, ще бъде поставени на видно място в помещението на компанията в гр. Костинброд. Стикерите ще бъдат поставени на оборудването, което се предвижда да се закупи за целите на проекта.
СТЪПКИТЕ за осъществяване на дейността са:
1. Избор на външен доставчик на описаните дейности по визуализация и публичност (1-2 месец);
2. Изработване и публикуване на първото прессъобщение за старта на проекта (2 месец);
3. Изработване на дизайн, одобрение и изработване на стикерите за оборудването и на информационната табела (2-10 месец);
4. Поставяне (залепване) на стикерите върху оборудването, закупено по настоящия проект (6-8 месец);
5. Поставяне на видно място на информационната табела (11 месец);
6. Изработване и публикуване на второто прессъобщение за постигнатите резултати при изпълнението на проекта (12 месец) |
1 000.00
|
950.00
|
Одит на проекта: След приключването изпълнението на дейностите по проекта, и при изготвянето на Финалния отчет, ще се извърши одит на разходите по проекта от дипломиран експерт-счетоводител. За целта на одиторите ще бъде предоставен достъп до цялата първична документация по проекта и съответните разходооправдателни документи, доказващи изпълнението на проектните дейности. Одитният доклад ще бъде представен като приложение към Финалния отчет на Договарящия орган. Същевременно тази услуга ще гарантира във висока степен правомерното, ефективно и ефикасно разходване на безвъзмездната финансова помощ като цяло, включително и за елемент инвестиции, и ще минимизира риска от извършването на недопустими разходи в при изпълнението на проекта.
Дейността включва следните етапи:
- избор на квалифициран одитор и сключване на договор за одит (12 месец)
- провеждане на работна среща с избрания одитор с цел консултация относно детайлните изисквания свързани с бъдещия одит (12 месец)
- предоставяне на цялата необходима информация и пълната документация свързана с изпълнението на проекта на избрания одитор (12 месец)
- изработване на одитен план (12 месец)
- приемане на одитния доклад (12 месец)
- подписване на двустранен приемно-предавателен протокол за извършените дейности (12 месец)
- извършване на окончателно плащане след предоставяне на фактура (12 месец) |
2 000.00
|
1 950.00
|
Извършване на енергийно обследване и изготвяне на енергиен одит: Обследването за енергийна ефективност има за цел да извърши преглед на предвидените по проекта енергоспестяващи инвестиции в „Ти Ес Би Груп“ ЕООД и да представи обоснована оценка на енергоспестяващия им потенциал. За постигането на енергийна ефективност, чрез закупуване на енергийно ефективно оборудване, е направен енергиен одит, който да прегледа енергийните процеси в предприятието, да предложи енергоспестяващи мери и да изчисли енергийните спестявания от инвестициите по проекта. Дейностите по проекта са съобразени с изчисленията и препоръките на енергийния одит. Във връзка с подготовката на проекта и изискванията на Указанията за кандидатстване, беше проведено енергийно обследване и беше изготвен енергиен одитен доклад по образец на Приложение Б към Насоките за кандидатстване. Енергийният одит беше изготвен в периода преди подаване на проектното предложение.
За целта беше проведен избор между 3 конкурентни оферти. На 03 юни 2016 г. беше изпратена покана до три фирми, регистрирани енергийни одитори по чл. 60 към АУЕР , а именно: „ДЖИ ЕР ЕН ПАУЪР БЪЛГАРИЯ” ЕООД; "Ен Ем Ко" ЕООД и "Алтерен" ООД . Крайният срок за получаване на оферти беше до 15 юни 2016 г. Получени бяха следните оферти:
1. „ДЖИ ЕР ЕН ПАУЪР БЪЛГАРИЯ” ЕООД, подадена на 07.06.2016
2. „АЛТЕРЕН“ ООД, подадена на 09.06.2016
3.„ЕН ЕМ КО” ЕООД, подадена на 10.06.2016
На 16 юни 2016 г. беше изготвена Обосновка за избора на изпълнител, а именно избран беше кандидатът с най-ниска предложена цена "Алтерен" ООД. С избрания кандидат беше сключен договор за извършване на енергийно обследване, а след приключване на изпълнението, беше подписан приемопредавателен протокол. Одитът беше входиран в АУЕР на 01 август 2016 г. с вх. номер BG16RFOP-196/01.08.2016. Обследването беше одобрено със Становище номер № BG16RFOP-196/04.08.2016 г. |
19 900.00
|
19 900.00
|