Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 262 дървета
English

Програма: Околна среда

Район за планиране: Всички

Описание

Основните потребности на служителите в "А и Г Казакови" ООД, гр. Дряново са свързани с липсата на оборудвани подходящи места за отдих, хранене, почивка, влошен микроклимат и липсата на умения за управление на времето, поради факта, че 10 души от служителите в предприятието са жени. Основната задача на настоящото предложение е да удовлетвори именно тези потребности на служителите. В процеса на подготовка на проекта бяха идентифицирани следните 3 целеви групи:
-Служители над 54 г. възраст;
-Трудоустроени служители (с увреждания) над 54 г. възраст;
-Служители под 54 г. възраст.
Главната цел на настоящото проектно предложение е подобряване на условията на труд на служителите в "А и Г Казакови" ООД. Специфични цели са повишаване на качеството на работната среда в предприятието и подобряване на условията на труд на служителите.
Очакваните резултати, които ще постигне настоящото проектно предложение са специфични за всяка от идентифицираните целеви групи:
-За служителите над 54 год. възраст - удължаване трудовия живот на служителите;
-За служителите с увреждания - повишаване на удобствата в работната среда;
-За служителите под 54 год. възраст - повишаване на уменията за съвместяване на личния и професионалния живот.
Освен задължителните дейности (Управление на проекта и Информиране и публичност), настоящото проектно предложение включва следните дейности:
1. Подобряване на микроклимата за повишаване на температурата в работните помещения през зимата за служителите в "А и Г Казакови" ООД;
2. Оборудване на едно помещения за отдих, хранене и почивка в производствения цех на предприятието в гр. Дряново.
3. Изграждане на система за личностно развитие на служителите в "А и Г Казакови" ООД;
4. Доставка на сгъваема рампа за достъп на хора с увреждания.
Проектът е изцяло насочен към подобряване на работната среда в предприятието, чрез осигуряването на добри и безопасни условия на труд и основните цели на ОП РЧР 2014-2020 г.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Изграждане на система за личностно развитие на служителите в "А и Г Казакови" ООД, насърчаваща съвместяването на професионалния, семейния и личния им живот: Настоящата дейност е насочена към въвеждането на система, подкрепяща личностното развитие на работещите, осигуряване на пълноценна работна среда и стабилен растеж на предприятието. Кандидатът отчита недостатъка при въвеждането на системи за управление на качеството и на системи за управление, съгласно определени стандарти за качество, при които се поставя основно акцент върху техническия аспект на качеството, върху системите и процедурите и се подценява човешкия фактор. Целта на въвеждането на системата за личностно развитие на служителите е да въведе личния фактор, като основен елемент в традиционното разбиране за качество. Дейността предвижда натрупване на знания и усвояване на техники, чрез които служителите да управляват по-добре времето си, работата с инструменти, които им позволяват ефективно да организират ежедневните си задачи и обвързването им с дългосрочни цели. Дейността ще подкрепи служителите за съвместяването на професионалния семейния и личния им живот. В резултат на дейността ще бъдат проведени обучения на служителите, които ще доведат до: - Повишаване ефективността и продуктивността на служителите, чрез използване на различни инструменти за определяне на лични цели и приоритети; - Пълноценно използване на човешките ресурси, постигайки по-голяма възвръщаемост, без загуба на излишно време и енергия; - Разпознаване и управление на поведенията и навиците на служителите, които ги тласкат към излишен разход на време и усилия при работа. Дейността предвижда изготвянето на дизайн и провеждането на обучение, концентрирано върху следните теми и проблеми: 1. "Управлението на времето" – в рамките на темата ще бъде представен реактивен и проактивен подход в организацията на времето и ползите от ефективното управление на времето; 2. "Лична ефективност" - личностното развитие и емоционална интелигентност, като предпоставки за висока ефективност; теории за функционирането на мозъка и добрите начини да използваме на максимум потенциала и енергията си; 3. "Прилагане на принципите за управление на времето" – в рамките на темата ще бъдат представени техники за управление на времето; дефиниране на ключови области, приоритизиране и планиране; справяне с често срещани предизвикателства при управлението на времето - идентифициране на „крадците“ на време. Инструменти и практики за справяне с тях и намаляване на стреса; 4. "Здравословни и безопасни условия на труд" – в рамките на темата ще бъде представен един различен прочит на проблем от гледна точка на емоционалната страна на въпроса и постигане на баланс между работата и личния живот; 5. "Екипност" – темата е насочена към създаването на умения за работа в екип, но и за изграждането и развитието на екип от ефективни екипи в компанията. Чрез обучението се цели постигането на по-висока въвлеченост и ангажираност като част от екипа и организацията като цяло; идентифициране на подходящите компетенции, за изграждането на екип от ефективни екипи; преодоляване на бариерите за ефективната междуекипна работа; придобиване от служителите на по-висока удовлетвореност като част от екипа, към който принадлежат. 6. "Повишаване на нивото на представяне в екипа", имайки предвид че личният фокус към качеството е важен, но работата в екип е това, което може да постигне истинско качество в повечето работни дейности. Като резултат на обучението, екипите ще постигнат ясна визия и посока, ще имат инструменти за практически подобрение на способността да мислят заедно като екип в посока постигане на качествено изпълнение. Цената за провеждане на всяко обучение е 500,00 лв. без ДДС. Изпълнението на дейността се предвижда да се осъществи в работна среда, т. е. изпълнителят на дейността ще организира и проведе обученията в средата, която е най-близка до представителите на целевата група за дейността. Дейността е насочена към 10 служителя на предприятието на производствени длъжности, представляващи производствения потенциал на предприятието. 3 000.00 3 000.00
Подобряване условията на труд и работната среда в "А и Г Казакови" ООД, чрез адаптиране на помещение за отдих, хранене и почивка в производствената база на препдриятието в гр. Дряново : Производствената сграда на "А и Г Казакови" ООД не разполага с достатъчно добри условия за отдих, хранене и почивка на служителите, които работят в нея. "А и Г Казакови" ООД осигурява на служителите си всички необходими условия, съгласно приложимото законодателство, необходими за покриване на стандартите за добри и безопасни условия на труд. Целта на конкретната дейност е да осигури допълнителни удобства на служителите в предприятието. При осъществяването на дейността ще бъдат подобрени условията на труд на целевите групи, идентифицирани в настоящото проектно предложение, което ще доведе до подобряване на производителността на труда, удължаване на трудовия живот и премахване на психическата умора на служителите. Ползите от конкретната дейност ще окажат най-голям положителен ефект върху служителите над 54 год. възраст. Необходимостта от закупуването на конкретното оборудване е обоснована от нуждите на служителите в обекта, размерите на помещението, и спецификата на целевите групи. В момента в предприятието няма специално обособено място за хранене, а бенефициентът не може да отдели финансов ресурс за осигуряването му. Бенефициентът желае да осигури на служителите си диспенсър за вода, с който да имат студена вода през горещите месеци от годината. Кандидатът планира да осигури на служителите си гардероби и етажерки за обувки към мястото за краткотраен отдих. Те са необходими за преобличане и смяна облеклото на служителите с работно такова. В предприятието няма осигурени условия за краткотраен отдих и рекреация. В рамките на настоящия проект, бенефициентът планира да осигури на служителите си условия за краткотраен отдих от най-висок стандарт. Осигуряването на качествени условия за краткотраен отдих и рекреация е крайно необходимо, отчитайки се факта, че естеството на работа е свързано с голямо физическо натоварване и умора. Осигуряването на необходимото оборудване за дейността ще спомогне за чувствителното подобряване на качеството на живот на служителите. Помещението, което следва да бъде оборудвано по проекта е собственост на "А и Г Казакови" ООД. Дейността предвижда по проекта да бъде закупено и доставено следното оборудване: 1. Хладилник с фризер - 1 брой; 2. Микровълнова фурна - 1 брой; 3. Метален гардероб с три метални врати - 4 броя; 4. Маси - 2 броя; 5. Столове - 10 броя; 6. Диспенсър за вода - 1 брой; 7. Канапе - 1 брой; 8. Кафемашина - 1 брой; 9. Телевизор - 1 брой; 10. Радио - 1 брой; 11. Шкаф за телевизор - 1 брой; Общата стойност и включените в бюджета разходи са без ДДС, което поради статута на дружеството, е възстановимо, т.е. недопустимо по процедурата. 5 407.76 5 406.00
Подобряване условията за достъп на хора с двигателни увреждания в "А и Г Казакови" ООД, чрез доставка на сгъваема рампа за инвалидни колички в прозводствената база на предприятието в гр. Дряново: Целта на настоящата дейност е осигуряване на достъп за хора с двигателни увреждания, чрез доставка на подвижна рампа за инвалидни колички в производствената база на предприятието в гр. Дряново. Обектът на интервенция разполага с четири входа: Главният вход, през който преминават служителите в предприятието е със стълбище с едно стъпало. За нуждите на конкретната дейност ще бъде доставена следната рампа: - Сгъваме рампа за инвалидна количка - 1 брой - 633,33 лв. (без ДДС). (Товароносимост - 300 кг./Широчина - 80 см./Тегло - 15 кг./Неплъзгаема повърхност). В "А и Г Казакови" ООД работи един трудоустроен служител (с увреждания). Поради тази причина наличието на такава малка подвижна рампа ще е напълно достатъчна за нуждите на обекта. Наличието на рампа ще позволи, освен достъпа на хора с двигателни увреждания до помещението и постъпването на нови служители с такива увреждания, тъй като бенефициентът вече ще може да предложи необходимите условия на служителите с такива нужди. Тъй като рампата е подвижна, тя следва да се тълкува като оборудване по настоящия проект. Посредством настоящата дейност проектът осигурява достъп за хора с увреждания. Стойността на подвижната рампа за инвалидни колички e 760,00 лв. с ДДС. Включеният в бюджета разход за дейността е без ДДС, което поради статута на дружеството, е възстановимо, т.е. недопустимо по процедурата. 633.33 633.00
Повишаване на защитата от неблагоприятен микроклимат в "А и Г Казакови" ООД: В рамките на настоящото проектно предложение "А и Г Казакови" ООД планира да повиши защитата от неблагоприятен микроклимат на служителите си, чрез доставка и монтаж на механични завеси (Врати) за относително изолиране на зоните и помещенията с неблагоприятен микроклимат и инсталация на нови климатични системи. Всички задачи, включени в дейността са насочени към подобряване на микроклимата в предприятието, от което ще се възползват всички 11 служители на "А и Г Казакови" ООД. Бенефициентът осигурява на служителите си всички необходими условия, съгласно приложимото законодателство, необходими за покриване на стандартите за добри и безопасни условия на труд. Целта на конкретната дейност е да осигури по-здравословни условия на труд на служителите в предприятието. При осъществяването на дейността ще бъдат подобрени условията на труд на целевите групи, идентифицирани в настоящото проектно предложение, което ще доведе до повишаване на производителността на труда, удължаване на трудовия живот. Ползите от дейността ще окажат най-голям положителен ефект върху служителите над 54 год. възраст. Необходимостта от закупуването на конкретното оборудване е обоснована от нуждите на служителите в дружеството, размерите на помещенията, и спецификата на целевите групи. Моментно състояние: Старите климатични камери са за външен монтаж, хигиенно изпълнение за операционни зали отговарящи на действащите към момента на изпълнението им Норми за проектиране на производствени сградни на промишлени предприятия, глава 8 "Инсталационни изисквания", Раздел I 'Отопление, Вентилация и Климатизация на въздуха в помещенията" (НОРМИТЕ). Дебита на нагнетателната (входящ въздух) инсталация е общо 1000 м3/ч . Резултат, който проектът следва да постигне: Исканите климатични инсталации и механични завеси за модернизация на микроклимата в предприятието ще отговорят на: - БДС 14776 и Наредба №030, №5007 за изисквания при постоянно или продължително (над 2 часа) пребиваване на хора за микроклимата и чистотата на въздуха в работната зона на производствените помещения; - Чл. 79, т.2 и т.4 от НОРМИТЕ за използване на ефективни топлоизолационни материали, осигуряващи микроклимата в производствените сгради и срещу въздухопропускваемост; - чл. 80, т.1 от НОРМИТЕ - за осигуряване производствени помещения с площ на пода, по-голяма от 50 кв. м., осигуряващо температура на въздуха съгласно БДС14776 . С рекуперацията на въздуха в предприятието ще се постигнат изискванията на чл. 82 от НОРМИТЕ и ще се осигури предпазващо с над 99,99% развитието на грам- позитивни и грам-негативни бактерии, и с над 97% развитието на плесени. Целите на дейността ще бъдат постигнати чрез: 1.Доставка и монтаж на секционни врати с топлопроводимост 1.5W(m2K): -Секционна врата с размери 2050Х2460мм.(1977,22лв. без ДДС); -Ролетна врата с размери 2300/2500 мм. (1391,37лв. без ДДС); -Алуминиева термо врата с размери 880/1950мм. (600,48лв. без ДДС); -Алуминиева термо врата с размери 2850/1950мм. (1537,83лв. без ДДС); 2.Доставка и монтаж на: -Климатична сплит система клас А++/А++/SEER:7.2/SCOP:4.60- 1 бр. (2796,67лв. без ДДС); -Климатична сплит система клас А+++/А+++/SEER:8.90/SCOP:5.10- 3 бр. (2265,83 х 3 = 6797,49лв.без ДДС); -Климатична сплит система клас А++/А++ Qот=11,2кВ/Qохл=9,5кВ- 4 бр. (7527,50 х 4 = 30 110,00лв. без ДДС); -Рекуперативен блок (Дебит: 350 - 3000 m3/h) - 1 бр. - 2988,61лв. без ДДС); -Локална вентилационна система -1 бр.(3690,80лв. без ДДС). Подмяната на климатичните системи и механични ограждащи елементи ще осигури постоянна температура в работните помещения, независимо от външната температура и поддържане чистота на въздуха в нормативно определения клас чистота. Съгласно тълкуванията на Европейския социален фонд, климатичните инсталации се явяват оборудване, тъй като не са трайно прикрепени към сградата (Свързват се чрез щепсел). Доставката и монтаж на нови механични ограждащи елементи и вентилационна система се явяват СМР, тъй като са трайно прикрепени към сградата. 51 890.47 51 885.31

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.