Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 209 дървета
English

Програма: Околна среда

Район за планиране: Всички

Описание

Общата цел на проектното предложение е: енергийно обновяване на общински сгради за административно обслужване на населението. Проектното предложение на община Котел за „Реконструкция, ремонт и енергийно обновяване на две общински сгради с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност", включва инвестиции за внедряване на мерки за енергийна ефективност, инвестиции за производство на топлинна, електрическа енергия за охлаждане на сгради, в които се помещават част от звената на общинската администрация Дирекция "Социални и хуманитарни дейности" и сградата на кметство с. Кипилово. 
Преди подаване на проекта са изготвени обследвания за енергийна ефективност и технически паспорт на обектите, на база на които са изготвени инвестиционни проекти. Изготвени са комплексни доклади за оценка на съответствието на инвестиционните проекти. При изпълнение на проекта е предвидено да се извършат планираните инвестиции чрез сключване на договори за изпълнение на СМР и строителен надзор на обектите. Изпълнителите ще бъдат избрани по реда на ЗОП. С реализацията на проекта ще се 
подобрят енергийните характеристики на сградите, ще се намалят разходите за енергопотребление, което ще доведе и до спестяване на публичен ресурс, ще се подобрят условията в помещенията за предоставяне на услуги и за работа.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление и за информация и публичност: Организацията и упралението е сложен процес, който изисква внимание към детайлите и добро планиране. В изпълнение на дейността, кметът на Общината със заповед ще сформира екип, който ще включва служители на общината, експерти в различни области, което ще гарантира качественото и навременно изпълнение на дейностите по проекта. В заповедта ще бъдат разписани отговорностите и задълженията на всеки един от членовете на екипа. За част от дейностите по информация и публичност, общината ще сключи договор с външен изпълнител по реда на ЗОП. При изпълнението на проекта ще бъдат осъществени мерки за информация, комуникация и публичност, съгласно разпоредбите на чл. 34 на Регламент (ЕС) 2021/241 на Европейския парламент и на Съвета от 12 февруари 2021 година за създаване на Механизъм за възстановяване и устойчивост. Непосредствено след одобряване на проектното предложение и подписването на договор ще се пристъпи сформиране на екип за организация и управление на проекта. в заповедта на кмета за сформиране на екипа ще бъдат разписани отговорностите на всеки един от членовете. През първите 5 дни след получаване на договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, Ръководителят на проекта ще организирана начална среща на екипа. Началната среща ще се проведе при следния дневен ред: 1. Запознаване на членовете на екипа с целите, дейностите и времевия график на проекта; 2. Разпределяне на задачите и отговорностите на експертите, включени в екипа. 3. Определяне на правилата за работа, вътрешен мониторинг, отчетност и докладване; 4. Обсъждане на план-графика на проекта и разработване на детайлен такъв. Изготвяне на актуализиран план-график, при евентуално възникнали непредвидени обстоятелства. 5. Обсъждане на плана за провеждане на обществени поръчки и актуализирането му при необходимост. 6. Други. Такива срещи ще бъдат провеждани ежемесечно, като ще бъдат документирани с протокол, подписан от всеки един взел участие в срещата. За част от дейностите по информация и публичност Общината ще сключи договор с външен изпълнител по реда на ЗОП. При изпълнението на проекта ще бъдат осъществени мерки за информация, комуникация и публичност, съгласно разпоредбите на чл. 34 на Регламент (ЕС) 2021/241 на Европейския парламент и на Съвета от 12 февруари 2021 година за създаване на Механизъм за възстановяване и устойчивост. По време на изпълнение на проекта ще бъдат изпълнени следните мерки за информация и публичност, които ще гарантират разпространяване на информация за получената получената подкрепа: - Кратко описание за проекта на сайта на Общината, включващо цели, резултати, дейности и финансовата подкрепа от ЕС, както и периодични публикации, относно напредъка по проекта; - Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта ще се посочва финансовата подкрепа от ЕС; - По време на строителните дейности на видимо място ще бъдат поставени времененни билбордове с големи размери; - Постоянни обяснителни табели (плакати) ще бъдат поставени до една седмица след отстраняване на билбордовете. Табелите ще съдържат същите основни елементи като билбордовете. - Организиране на минимум две публични събития в процеса на изпълнение на проекта. 11 262.08 0.00
Изпълнение на СМР : Проектът предвижда въвеждане на мерки за енергийна ефективност и изграждане на инсталации за използване на енергия от ВЕИ в две сгради публична общинска собственост – сградата на общинска администрация Дирекция "Социални и хуманитарни дейности" и сградата на кметство с.Пъдарево. 1.Сградата на общинска администрация дирекция СХД, е построена през 1897 г. Сградата е триетажна с полувкопан приземен етаж. Конструкцията на сградата е по смесена система на строителство, носещи каменни и тухлени стени, дървени устои и греди, и междуетажни дървени (каратаван), подови, таванска и покривна конструции. Основите на сградата представляват ивични фундаменти с дебелина 1,00 м от монолитни каменни блокове. Носещите стени са зидани с камък с дебелина 80 см., измазани с вароцеменна мазилка (общо 82 см) Външните прегледни стени на надземните етажи са зидани с плътни тухли, измазани с гладка мазилка и каменна облицовка отвън, а вътре с вароцеменна мазилка. Общата дебелина на зида е около 30-35 см. Вътрешните стени са с дебелина 25 см. и 12,5 см. Приземния етаж в вкопан в терена и е изпълнен с каменна зидария. Фасада на сградата е автентична за Котел, възрожденски стил: каменна зидария по цокъла на фасадите. Покривът е трискатен дървен, покрит с керамични керемиди. Фасадната дограма в по-голямата си част е подменена с нова, PVC профил. На приземния етаж, фасадната дограма и вратата не са подменени. ЗП на сградата е 109,4 м2, а РЗП е 328,2 м2. 2. Сградата в която се помещава местната администрация на Кметство е построена средата на XXв.Сградата представлява едносекционна масивна постройка, със сутерен. Изградена е по системата монолитно строителство с носещи стоманобетонни ивични основи и сутеренни стени, колони, греди, междуетажни стоманобетонни подови конструкции. Основите на сградата представляват монолитни стоманобетонни ивични фундаменти. Носещите сутеренни стени са стоманобетонни с дебелина 30 см, измазани с варо-циментова мазилка (общо 32 см.). Външните преградни стени на надземните етажи са зидани с плътни тухли „единички”, с дебелина 25 с пръскана мазилка и вътрешна варо-циментова мазилка (общо 30 см.).Вътрешни разпределителни стени са с дебелина 25 см и 12,5 см. Цокълът на сградата е оформен от бетонните стени и сутеренна плоча, като е облицован с мита цименто-пясъчна мазилка. Покривът е двоен „топъл“, плосък от стоманобетонна плоча 14 см върху отопляем етаж и не е топлинно изолиран. Наклонът на покривната повърхност е 2-3%. Покривното покритие е битумизирана мушама „Воалит“, защитена от пряко слънчево греене с минерална посипка, преминала срока на гаранция. Фасадните стени от външната страна са измазани с варо-циментова мазилка с финишно покритие от пръскана мазилка, която е в лошо състояние. Предвижда се изграждането на фотоволтаична (PV) централа на покрива на сградата. ЗП на сградата е 327,37 м2, а РЗП е 645,24 м2., РЗП, включително подземните нива е 795,02м². 618 688.75 0.00
Проектиране и осъществяване на авторски надзор: Изготвянето на инвестиционния проект е осъществено преди подаване на проектното предложение. На основание чл. 20, ал. 4, т. 3 във връзка с чл.2 1, ал. 16, т. 1 от ЗОП Община Котел сключи договор за изготвяне на инвстиционен проект. Към него на проектанта са включени и клаузи за изпълнение на авторски надзор при реализиране на инвестициония проект. Проекти са изготвени на база направени обследвания за енергийна ефективност и изготвяне на технически паспорти на сградите. Само направените препоръки в обследванията са включени в технически проекти. Тъй като са предвидени мерки за производство на топлинна, електрическа и енергия за охлаждане за съответствието им с Условия за кандидатстване по Процедура № BG-RRP-4.020 е изготвен анализ от оторизирано лице. Разходите за това са допустими съгласно т.11.1 от Условията за кандидатстване. За да бъдат издадени разрешения за строеж бяха изготвени комплексни доклади за оценка на съответствие на инвестиционните проекти. Бяха подадени заявления за съгласуване на проектите и за издаване на разрешения за строеж. Не са издадени разрешения за строеж и проектите не са съгласувани към датата на подаване на проектното предложение, но същите ще бъдат представени не по-късно от срока от т.16 от Условията за кандидатстване на процедурата. 36 156.00 0.00
Строителен надзор: Цел на дейността - упражняване на непрекъснат строителен надзор по смисъла на чл.168, ал.1 от ЗУТ Обхватът на работата на Изпълнителя на СН се състои в: - Упражняване на непрекъснат строителен надзор по смисъла на чл.168, ал.1 от ЗУТ при извършване на СМР; - Подписване на всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежа, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно Наредба на Министъра на регионалното развитие и благоустройство за актовете и протоколите, съставени по време на строителството; - Упражняване на непосредствен ефективен контрол по ЗБУТ през етапа на изпълнение на строежа по смисъла на чл.11 от Наредба № 2 за минималните изисквания за ЗБУТ при извършване на строителни и монтажни работи, както и по всички други действащи нормативни актове и стандарти относно безопасност и хигиена на труда; - Носене на отговорност по смисъла на чл.168, ал.7 от ЗУТ за щети, които са нанесени на Възложителя и на другите участници в строителството, и солидарна отговорност със строителя за щети, причинени от неспазване на техническите правила и нормативи и одобрения проект. Отговорността по договора за строителен надзор е със срокове не по-малки от гаранционните срокове в строителството; - Създаване на система за текущо отразяване на всички извършени работи, промени в стойности, промени в проектните решения, резултати от изпитвания на материали, проби на съоръженията, както и всички открити и предизвикани аварии по съществуващите елементи на техническата инфраструктура; - Организиране на работни срещи, с участие на Строителя, Възложителя или упълномощен от него представител, включващи доклади на по-важни обстоятелства, проблемни казуси, посещения на обекта, протоколиране на срещите; - Съгласуване на изготвените екзекутивни документации в хода на изпълнение на договора за СМР на обекта; - Недопускане съществени отклонения от одобрения инвестиционен проект по време на строителството на обекта; - Изготвяне и подписване на окончателен доклад по чл.168, ал.6 от ЗУТ за строежа в договорения срок; - Изготвяне и издаване на технически паспорт на строежа, съгласно разпоредбите на чл.176а и чл.176б от ЗУТ и изискванията на Наредба № 5 от 28.12.2006 г. за техническите паспорти на строежите, в договорения срок; - Внасяне на документите за издаване на Удостоверение за въвеждане в експлоатация в качеството на упълномощено лице от Възложителя в рамките на срока за завършване и въвеждане в експлоатация на обектите; - Информиране на Възложителя за възникнали проблеми при изпълнение на строежа и за предприетите мерки за тяхното решаване; - Даване на инструкции и/или указания за точно и качествено изпълнение на строително-монтажните дейности и взимане на решения по технически въпроси, които не променят одобрения инвестиционен проект, а само го доуточняват и допълват; - Информиране на Възложителя и РДНСК за всяко нарушение на техническите правила и нормативи, в тридневен срок след установяване на нарушението; - Координация на взаимоотношенията между участниците в етапа на изпълнение на строителството – проектанти/авторски надзор, изпълнител на СМР, представители на Възложителя, представители на държавните контролни органи; - Оказване съдействие при извършване проверки на място и одити, взимане на проби, извършване на замервания, набиране на снимков материал и осигуряване на достъп до наличната проектна документация при искане от страна на контролни органи; - Изпълнение на мерките и препоръките, съдържащи се в докладите от проверки на място от компетентните контролни органи; - Отразяване в писмени протоколи на настъпили неблагоприятни или извънредни обстоятелства на обекта, като има задължението да изготви и съответната оценка на последствията, както и да издаде инструкции за отстраняване и др.; - Спазване изискванията за съхраняване на документацията, свързана с изпълнението на ДБФП. 12 373.78 0.00
Обследване за ЕЕ и сертификат за ЕЕ, ТО и технически паспорт: Изготвянето на инвестиционните проекти за сградата на Дирекция "СХД" и сградата на кметство с. Кипилово е на база обследване за установяване на техническите характеристики, обследване за енергийна ефективност и изготвяне на технически паспорти на сградите. Всички предписани мерки за енергийна ефективност са включени в него, както и направените предписания за други ремонтни дейности. За да бъдат издадени разрешения за строеж бяха изготвени комплексни доклади за оценка на съответствие на инвестиционните проекти. Бяха подадени заявления за съгласуване на проектите и за издаване на разрешения за строеж. Не са издадени разрешения за строеж и проектиране са съгласувани към датата на подаване на проектното предложение, но същите ще бъдат представени не по-късно от срока т.16 от Условията за кандидатстване на процедурата. 5 626.80 0.00
Изготвяне на независима експертна оценка: За целите на отчитането на постигнатите резултати (индикатори) по проекта след приключване на дейностите за СМР, в рамките на окончателното отчитане на изпълнявания договор за финансиране на одобрената инвестиция, Община Котел ще изготви независима експертна оценка от сертифициран енергиен одитор (лица от регистъра по чл.44 ал. 1 от Закона за енергийна ефективност), която да докаже потреблението на първична енергия и постигнатите спестявания от обновяването, заложени в подаденото на етапа на кандидатстване предложение по настоящата процедура. Тази независима експертна оценка от сертифициран енергиен одитор, нужна за целите на отчитането на постигнатите резултати по проекта, не отменя задълженията на Община Котел да изпълни законовите изисквания за издаване на нов сертификат не по-рано от една календарна година след изпълнението на енергоспестяващи мерки, съгласно действащото законодателство. Докладът ще бъде изготвен съгласно Приложение П - ПРОТОКОЛ за потвърждение на постигнатите енергийни спестявания в съществуващи сгради за целите на НПВУ от документите за информация по процедурата и ще включва: 1. Обща информация: информация за сградата/ите, в която/които са реализирани мерките за ЕЕ, информация за собствениа на сградата/ите, лицето извършило одита, информация за потреблението на енергия преди въвеждане на мерките за повишаване на ЕЕ, потвърждение за спестяванията на енергия след изпълнение на мерките за повишаване на ЕЕ; 2. Постигнати резултати - постигнат клас на енергопотребление, РЗП на подобрената инфраструктура, намалението на годишното потребление на ПОТРЕБНА енергия, намаление на годишното потребление на НЕВЪЗОБНОВЯЕМА ПЪРВИЧНА енергия, намаление на емисиите на парникови газове СО2, дял на ПОТРЕБНАТА ВЪЗОБНОВЯЕМА енергия за отопление, охлаждане, вентилация, БГВ и осветление. Удостоверяването на достоверността на данните ще става с декларация на експерта, изготвил оценката. 2 880.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.