Предоставяне на грижа в дома в община Искър: Дейностите в проектното предложение кореспондират с целите на проекта и процедурата " ...да се осигури подкрепа в домашна среда за лица с увреждания и възрастни хора, зависими от грижа.... разширени възможностите за предоставяне на социални и интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда, вкл. и в контекста на пандемични ситуации." Предоставянето на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в дома за нуждаещи се хора с увреждания и в невъзможност за самообслужване има важна роля за превенция на социалното изключване. Този тип услуги са доказали своята значимост като начин за достигане до най-уязвимите групи от населението в общината и гарантират, че те ще получат навременна и професионална подкрепа в зависимост от индивидуалните им потребности. Дейността добавя стойност и надгражда постигнатите резултати от предходни проекти, изпълнени от Община Искър. Тя е насочена към подобряване качеството на живот, намаляване на бедността, насърчаване на социалното включване на минимум 47 лица на територията на община Искър и включва:
1. Предоставяне на почасови мобилни интегрирани социални и здравно-социални услуги по домовете и психологическа подкрепа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване и лица с увреждания.
2. Доставка на храна, хранителни продукти и др. продукти от първа необходимост, както и осигуряване на транспорт на персонала, предоставящ услугите, от/до домовете на лицата при необходимост. Заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите).
3. Предоставяне на лицата от целевата група на информация относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания, включително консултации с диетолог и др. специалисти при необходимост.
4. Осигуряване на супервизия и обучения на служителите, предоставящи почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда.
Oбщата продължителност на дейностите e 21 м., от които 3 м. подготвителни и 18 м. предоставяне на мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда.
Формира се Екип: За Организация и управление на проекта /ЕОУП/ - отговорен за организацията и изпълнението на всички дейности, вкл. видимост, прозрачност и комуникация, постигане на заложените индикатори и резултати, фин. и техническо изпълнение и отчитане пред УО на ПРЧР.
За управление на услугата / ЕУУ/ - координатор, социален работник и персонал за предоставяне на услугите - в т.ч. 2 медицински сестри, 23 лични асистенти. ЕУУ пряко отговаря за организацията, управлението и качеството на предоставяните в рамките на проекта почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в дома на потребителите.
Допустимите д-ти , поради тяхното естество са съвместими с принципа „Ненанасяне на значителна вреда“, тъй като не се очаква да имат значително отрицателно въздействие върху околната среда. Те съответстват на принципите, залегнали в Хартата на основните права на ЕС (ХОП) и Конвенцията на ООН за правата на хората с увреждания (КПХУ).
Финансова рамка:
Общ размер на компенсацията за 47 потребители * 5 041.00 лв х 1.5 = 355 390,50 лв., за 18 м.
1. Разходи за възнагр, определени на база МРВ по ПРЧР 2021-2027:
Тр. възн. по КТ за 23 бр. ЛА, наети на ТД за 18 м., с вкл. осиг.за сметка на работодател: 276 696,89 лв .; б.р. 1.1
2. Други разходи/единна ставка –110 678,76 лв., б.р. 2.1 в т.ч.:
2.1.Възн. с вкл. осиг.за сметка на раб. на база МРВ по ПРЧР 2021-2027 и командировки на др. лица наети по ТД или Гр.Д за 18 м. : 2 Мед. сестри, 1 координатор, 1 социален работник , възн. и осиг. вн. за сметка на работ. на ЛА , които не са вкл. в б.р. 1.1. общо : 44 000,00 лв
2.2.Тр. медицина, работно облекло и ЛПС и консумативи: 7003,61 за 18 м.
Услуги на организация, избрана по ЗОП: оц. на потребностите, обучение, супервизия на персонала, псих. подкрепа и консултиране на потребителите : 27690,00 лв с ДДС
Непреки разходи: 31985,15 лв.
Общо за дейността: 387 375,65 лв. |
387 375.65
|
213 920.21
|