Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 209 дървета
English

Програма: Околна среда

Район за планиране: Всички

Описание

„Проектното предложение предвижда предоставяне на интегрирани социално-здравни услуги за лица с увреждания и лица в риск, във връзка с ограничаване разпространението и преодоляване на последиците от COVID-19.“
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Патронажна грижа: Дейността включва цялостната организация и изпълнение на здравно - социалните услуги. Целевите групи са хора с увреждания, възрастни хора в невъзможност от самообслужване, лица над 54 г., други уязвими групи, вкл. лица поставени под карантина във връзка с COVID-19, лица от рисковите групи за заразяване с COVID-19. За реализацията на услугите, ще бъдат назначени 6 домашни помощници на пълно и непълно работно време, едно медицинско лице и психолог , които ще извършват предоставяне на мобилните интегрирани социално-здравни услуги. Домашните помощници ще преминат през обучение и супервизия. Ще бъдат включени минимум 34 потребители. Ще бъдат обхватни част от потребителите по Компонент 2 и Компонент 4. На потребителите, които желаят да бъдат включени в проекта ще им бъде извършена социална оценка и в зависимост от потребностите им, ще им бъде предоставена услугата. По време на изпълнението на проекта ще върви постоянен прием на заявления на потребители изпаднали в невъзможност за самообслужване, потребители нуждаещи се от подкрепа и грижа в условията на пандемична обстановка. Назначените домашни помощници ще извършват социалните услуги включващи доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства (закупени със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция), заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция). Всеки потребител ще получава услуга в рамките до 2 часа на ден. Предоставянето на интегрирани здравно-социални услуги (патронажната грижа) ще бъде за период от 12 месеца. Медицинското лице ще предоставя почасови здравни услуги в дома на потребителя съобразно Методика на Министерство на здравеопазването. Психолога ще оказва психологическа подкрепа и консултиране на потребители, при възникнали нужди и оказване на помощ на потребителите за справяне с психологични проблеми. С изпълнението на тези дейности се цели да се осигури социално - здравна и психологическа подкрепа на лица изпаднали в социална изолация, нуждаещи се от подкрепа, както и предотвратяването на тяхното заразяване с COVID -19. Домашните помощници, медицинското лице и психолога при изпълнението на своите служебни задължения, ще спазват всички мерки за дезинфекция и предпазване на потребителите от заразяване. По проекта ще бъдат осигурени предпазни и дезинфекционни материали за наетия персонал и екипа. При стартирането на услугите потребителите ще подпишат договор и декларация за съгласие относно предоставянето на вида на услугата, която желае да ползва. В хода на изпълнението на дейността ще се използват ясни и прозрачни процедури и инструкции с което ще се гарантира качеството и мултидисциплинарен подход в представяне на мобилни интегрирани социлано-здравни услуги. Подборът на персонала ще се извърши съобразно изработени методики при изпълнението на Патронажна грижа -компонент 1. Изпълнението на мобилната интегрирана социална - здравна услуга, чрез акт за възлагане от кмета на община Твърдица и решение на ОбС Твърдица ще бъде възложена на звено ДСП -Твърдица към общината. Дейността ще усъвършенства и подобри достъпа и услугите в общността за хора, които поради различни ограничения от здравословен характер са изключени от социалния живот и са в риск. Патронажната грижа ще допринесе за разширяване на социалните услуги, предоставяни в общността и за подобряване качеството на живот на хората от уязвимите групи и/или техните семейства. Във връзка с предизвикателства, свързани с пандемичен взрив на заболяването от вируса COVID 19 се налага мобилизиране на допълнителни ресурси от страна на Община Твърдица за превенция и осигуряване достъпа до услуги на уязвими лица, вкл. хора с увреждания или в невъзможност от самообслужване, които са застрашени в най-голяма степен от COVID-19, както и за лица в карантинен период. 0.00 116 703.26
Превенция на COVID-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности.: Чрез изпълнение на мерките от тази дейност ще се осигури подкрепа за адаптиране на социалните услуги, делегирани от държавата дейности, функциониращи на територията на община Твърдица, във връзка с разпространението на COVID-19 – ДПЛУИ /Дом за пълнолетни лица с умствена изостаналост/- 100 потребители, 52 обслужващ персонал и ДПЛПР/Дом за пълнолетни лица с психични разстройства/- 120 потребители, 62 обслужващ персонал. При реализирането на тази дейност ще се реализират допълнителни мерки съобразно "Общински план за действие при възникване на епидемичен взрив от COOVID 19 в специализираните институции ДПЛУИ и ДПЛПР . За реализирането на дейности по дезинфекция ще бъде ангажиран допълнителен помощен персонал, които ще спазва стриктно указанията и мерките посочени в "Общински план за действие при възникване на епидемичен взрив от COOVID 19 в специализираните институции ДПЛУИ и ДПЛПР. Мерките и дейностите по този план ще бъдат въведени за период от една година в рамките на срока на проекта. Ангажираният допълнителен помощен персонал ще работи по предварително изготвен график. При възникване на заразяване и карантиниране, същият персонал ще се грижи единствено за заразените и карантинирани потребители. Ще бъдат наети 20 човека на пълно и непълно работно време. Основни задължения на допълнително наетия персонал ще бъдат описани в длъжностна характеристика, като те ще включват: почистване и хигиенизиране на общите части, помещенията за хранене и спалните помощния на потребителите ще подпомагат и ежедневните дейности на основния персонал на ДПЛУИ и ДПЛПР- 3 пъти дневно в рамките на работния ден ще се извършва почистване и дезинфекция. В рамките на дейността ще бъдат осигурени предпазни и дезинфекционни материали необходими за дезинфекцията и хигиенизирането на помещенията. В рамките на проекта ще Ще бъде осигурено тестване за COVID 19 при необходимост, констатиран случай или при съмнителна симптоматика на потребител и/или служител и повторно тестване след приключване на наложената карантината. За общите помещения на ДПЛУИ и ДПЛПР са превидени осигуряване на бактерицидни лампи, които ще допринесат допълнително за превенция на заразяването. При действащата към момента забрана за външни посетители в резидентните социални услуги е необходимо предоставянето на възможност на потребителите да осъществяват връзка с външния свят и своите близки. В тази връзка е установена потребност от закупуването на 2 броя преносим компютър/лаптоп по един за двата дома. Преди реалното стартиране на дейността са предвидени 2 подготвителни месеца необходими за назначаване на персонал, осигуряване на лични предпазни средства и другото необходимо оборудване описано в дейността. 0.00 112 878.80

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.