Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 227 дървета
English

Програма: Околна среда

Район за планиране: Всички

Описание

Основна цел на проекта е да се подпомогнат, обучат и консултират млади предприемачи като по този начин ще се създадат нови устойчиви работни места и ще се осигури заетост на безработни и неактивни лица и ще се стимулира развитието на по-конкурентоспособна икономика. 

Специфични цели на проекта:
- Подготовка на лица, желаещи да развиват собствен бизнес, вкл. безработни и работещи, за планиране и стартиране на самостоятелна стопанска дейност и самонаемане;
- Предоставяне на комплексни консултантски услуги, които да подпомогнат целевите групи в разработката и преценката на предприемаческите им идеи, придобиването на нужни за управлението и развитието на бизнеса знания и умения и разработването на бизнес идеите в жизнеспособни планове за реализация на реална стопанска дейност;
- Предоставяне на подкрепа за започване на реална стопанска дейност и намиране на подходящи източници на финансиране, достъп до услуги и менторство за развитие на бизнес.

За успешното реализиране на проекта и постигане на поставените цели са предвидени следните дейности:
Дейност 1: Информиране и мотивиране за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество
Дейност 2: Провеждане на обучения за "Стартиране на собствен бизнес"
Дейност 3: Предоставяне на индивидуални консултации на млади предприемачи

Предвижда се проекта да се изпълни за 24 месеца и представлява набор от мерки, с които ще бъдат обучени 130 лица на тема "Стартиране на собствен бизнес", ще се предоставят консултации на 130 млади предприемачи, като се очаква поне 20 от тях да стартират собствен бизнес след приключване участието си в проекта. Поне 70% от тях ще бъдат лица до 29 г. и поне 70% от тях ще бъдат безработни и неактивни лица.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Информиране и мотивиране за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество: Дейността ще се изпълни на два етапа, както следва: Етап 1 Подготвителен (Първи - втори месец) В обхвата на този етап се включва изборът на външни изпълнители на дейността. Тази дейност ще се извършва от екипа за управление на проекта. Етап 2 Провеждане на обучения (трети - двадесет и втори месец) Избраният външен изпълнител съвместно с ръководството на Фондация“ Форум на регионите“ предвижда да набира подходящи представители на целевата група съобразно предварително определените критерии и териториален обхват. Популяризирането ще се извършва посредством различни канали в т.ч. чрез: - съвместно с местните ДБТ - Варна, ДБТ - Вълчидол, ДБТ - Генерал Тошево, ДБТ - Долни Чифлик, ДБТ - Каварна, ДБТ - Каолиново, ДБТ - Нови Пазар, ДБТ - Велики Преслав, ДБТ - Провадия, ДБТ - Тервел, ДБТ - Добрич, ДБТ - Шумен, ДБТ - Търговище, ДБТ - Омуртаг и ДБТ- Попово; - чрез публикации в медиите и интернет сайтове - ще бъдат извършени минимум 32 информационни публикации ; - чрез директни съобщения, комуникация и разпространение по всички възможни канали за информация. Планира се да бъдат проведени периодични мотивационни срещи и групово професионално ориентиране към инициативи за предприемачество. Тези дейности ще бъдат извършвани пред аудитория от безработни, неактивни и заети лица в различни населени места част от Североизточен регион на страната. Мотивационна среща трябва да има поне веднъж годишно. Освен груповите срещи ще се проведат и индивидуални срещи при необходимост с част от потенциални участници в проекта. Индивидуални срещи ще бъдат необходими предимно за неактивни лица и за хора, които имат нужда от допълнителна увереност, за включване в проекта. В обхвата на дейността са заложени минимум: - 30 срещи с представители от ТД на ДБТ, - 32 информационни публикации в медии в т.ч. - 12 мотивационни срещи и групово професионално ориентиране. 29 800.00 29 800.00
Провеждане на обучения за "Стартиране на собствен бизнес": Дейността ще се изпълни на два етапа, както следва: Етап 1 Подготвителен (Първи - пети месец) В обхвата на този етап се включва изборът на външни изпълнители в т.ч избор на обучител/и, избор на помещения за провеждане на обученията, доставка на материали и други. Тази дейност ще се извършва съвместно от екипа за управление на проекта и служител, ангажиран изцяло с организацията и извършването на дейност 2 по проекта назначен на трудов договор при 8 часова заетост. Същият ще бъде назначен на длъжност 2424 6001 "Експерт, обучение и квалификация". След като бъдат избрани обучителите по проекта, същите трябва да изготвят необходимите обучителни материали, ролеви игри, примери и презентации, които ще бъдат използвани по време на самото обучение. Специалист "Експерт, обучение и квалификация" ще организира отпечатването и окомплектоването на необходимите обучителни материали. Етап 2 Провеждане на обучения (шести - двадесет и трети месец) По проекта се планира да бъдат организирани и проведени обучения на тема "Стартиране на собствен бизнес". Лицата, които ще бъдат включени в обученията трябва да не са преминавали аналогично обучение по друг проект и да нямат завършено висше Икономическо образование. Планира се да бъдат обучени 130 лица, организирани в групи, всяка от които по възможност ще включва между 5 и 7 души, но при по-голям интерес ще бъдат сформирани и по-големи групи до максимум 15 души. Същите ще се проведат както следва: - гр. Варна (Приоритетно насочено към представители на целевата група от общ. Аксаково, общ. Белослав, общ. Бяла, общ. Ветрино, общ. Вълчи дол, общ. Долни чифлик, общ. Девня, общ. Дългопол, общ. Провадия, общ. Суворово, общ. Аврен) - гр. Добрич (Приоритетно насочено към представители на целевата група от общ.Добричка, общ. Генерал Тошево, общ. Каварна, общ. Крушари, общ. Шабла, общ Тервел, общ. Балчик) - гр. Шумен (Приоритетно насочено към представители на целевата група от общ. Върбица, общ. Хитрино, общ. Каолиново, общ. Каспичан, общ. Никола Козлево, общ. Нови пазар, общ. Велики Преслав, общ. Смядово) - гр. Търговище (Приоритетно насочено към представители на целевата група от общ. Търговище, общ. Омуртаг, общ. Антоново, общ. Попово и общ. Опака) Всички обучения ще бъдат с продължителност 40 учебни часа. Същите ще бъдат провеждани изцяло съобразно приложената програма за обучение и ще са в продължителност между 5 и 10 дни. Всеки обучаван ще получи материали за обучение и сертификат за преминато обучение. Планира се да се организира и провежда по едно - две обучения месечно. Няма да се провеждат обучения през на м. Юли и м. Август, когато трудно може да бъде сформирана група. Дейностите по текущо определяне на дата за провеждане на обучението, включване на обучаеми лица в група, окомплектоване на документи, организация на залата за провеждане на обучението, организиране командировките на обучителите и технически лица ще се извършва изцяло от "Експерт, обучение и квалификация" по проекта. 95 693.41 63 122.68
Предоставяне на индивидуални консултации на млади предприемачи: Дейността ще се изпълни на два етапа, както следва: Етап 1 Подготвителен (Първи - шести месец) В обхвата на този етап се включва изборът на външни изпълнители в т.ч избор на обучители/консултанти, избор на помещения за провеждане на обученията, доставка на материали и други. Тази дейност ще се извършва съвместно от екипа за управление на проекта и специалист "Експерт, обучение и квалификация", който ще бъде назначен на пълен работен ден и ще бъде ангажирант изцяло с организацията и провеждането на Дейност 3. След като бъдат избрани обучителите/консултантите по проекта, същите трябва да изготвят необходимите помощни материали, които ще бъдат използвани по време на консултациите. Специалист "Експерт, обучение и квалификация" ще организира отпечатването и окомплектоването на необходимите обучителни материали. Етап 2 Провеждане на обучения (седми - двадесет и четвърти месец) Консултантски услуги ще се предоставят индивидуално на всеки млад предприемач. В обхвата на тази дейност ще се окаже съдействие за подготовка за самостоятелна стопанска дейност, и дейности за подкрепа, в т.ч.: - консултации за разработване на бизнес идеи, съобразени с индивидуалните желания и умения на лицата от целевата група; - преценка на жизнеспособност на бизнес идеите и кандидат-предприемачите; - консултации и менторство за подготовка на управлението на бизнес дейността, вкл. за създаване на бизнес контакти; подпомагане достъпа до мрежи, насърчаващи бизнес развитието и др. и подготовка на бизнес планове от лицата; - консултации и насочване към кандидатстване за финансиране на дейността от налични финансови източници, в т.ч. финансови инструменти на ОП РЧР; - подготовка на документи за регистрация на стопанска дейност, вкл. юридическа помощ От консултантските услуги ще имат възможност да се възползват 130 лица, които притежават необходимите базисни познания. При формиране на целевата група е прието, че 100% от обучените лица ще продължат своето участие и в Дейност 3. Консултациите ще се извършват индивидуално и ще са с продължителност до 40 уч. часа за всеки включен в дейността. Консултации ще се извършват в следните градове: - гр. Варна (Приоритетно насочено към представители на целевата група от общ. Аксаково, общ. Белослав, общ. Бяла, общ. Ветрино, общ. Вълчи дол, общ. Долни чифлик, общ. Девня, общ. Дългопол, общ. Провадия, общ. Суворово, общ. Аврен) - гр. Добрич (Приоритетно насочено към представители на целевата група от общ.Добричка, общ. Генерал Тошево, общ. Каварна, общ. Крушари, общ. Шабла, общ Тервел, общ. Балчик) - гр. Шумен (Приоритетно насочено към представители на целевата група от общ. Върбица, общ. Хитрино, общ. Каолиново, общ. Каспичан, общ. Никола Козлево, общ. Нови пазар, общ. Велики Преслав, общ. Смядово) - гр. Търговище (Приоритетно насочено към представители на целевата група от общ. Търговище, общ. Омуртаг, общ. Антоново, общ. Попово и общ. Опака) 161 766.19 159 272.56

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.