Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Околна среда

Район за планиране: Всички

Описание

Създаването на нови социални услуги и увеличаване на капацитета на съществуващите, които развиват и подкрепят форми на алтернативна грижа е един от приоритетите в развитието на социалните услуги в община Петрич. Настоящото проектно предложение ще продължи и ще надгради съществуващата социална услуга на територията на община Петрич "Топъл обяд в условията на пандемия в община Петрич" и ще осигури помощ и подкрепа за най-уязвимите хора в общината. Чрез планираните мерки и средства за тяхното изпълнение ще се даде възможност на обществената трапезария да функционира през периода на 2022 -2025 г и ще продължи започната услуга за осигуряване на храни за хора, които не могат да си я осигурят сами. Дирекция „Социално подпомагане”одобрява списъци на потенциални потребители от целевите групи, които могат да бъдат включени по настоящата процедура . Със заповед на Кмета на общината ще се назначи комисия, която да извърши подбор на потребителите от целевите групи, които да бъдат включени в настоящата операция. Общината разполага с автомобил – лека кола фургон, с който се осъществяват доставките за потребителите, които ползват услугата Домашен социален патронаж към Община Петрич. С този автомобил могат да се обхванат и представителите на целевите групи, които имат затруднения в придвижването и не могат да отидат до пунктовете за раздаване на топлия обяд.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Приготвяне на топъл обяд: Дейността ще стартира на 01.10.2022г. и ще приключи на 30.09.2025г. Общия брой дни, в които трапезарията ще предоставя топъл обяд са 755 дни. 01.10 - 31.12. 2022г. - 62 раб. дни 01.01.2023г.- 30.09.2025 -693 раб. дни Общия брой лица, на които ще се предоставя топъл обяд са 220. За определяне на вида хранителни продукти за осигуряване на топъл обяд от обществените трапезарии ще се използва наличния опит от реализиране на дейностите, финансирани по проект "Топъл обяд в условията на пандемия в община Петрич", като ще бъдат спазени всички изисквания за безопасност на храните и осигуряване на балансирано хранене на нуждаещите се. Материалната база, където се предоставя социалната услуга, е собствена и е разположена в кухнята на „Домашен социален патронаж” на ул. Рокфелер” №54. Кухнята е оборудвана с печки, котлони, фритюрник, скари, пържолници, складови помещения с фризери, хладилници за съхраняване на продуктите. Наличните човешки ресурси, които могат да бъдат ангажирани в изпълнението на дейностите са 16. 531 520.00 248 441.60
Предоставяне на топъл обяд: Видовете ястия, включени в седмичните менюта, които ще се предоставят на най- нуждаещите се лица се определят от инструктор по хранене, който е отговорен за осигуряването на здравословна, качествена и разнообразна храна, чрез използването на безопасни работни практики в условията на пандемия, спазването на хигиена на храненето и всички разпоредби на Закона за здравето, Закона за храните и поднормативната уредба по прилагането им, както и на приложимото европейско законодателство в областта на храненето. Седмичните менюта ще включват разнообразни видове ястия, осигуряващи балансирано хранене, ще съдържат информация за алергените, съобразно Регламент №1169/2011 на Европейския парламент и на Съвета за информираност на потребителя относно състава на храните и ще бъдат изготвени от лицето, което е наето съгласно разпоредбата на чл. 13, ал. 1 от Закона за храните. Рецептите за приготвяне на ястията, които ще се използват ще бъдат съотносими към тези, посочени в Сборниците с рецепти за заведения за обществено хранене. Получаването на топъл обяд се удостоверява от потребителите ежедневно с подпис в списък /Приложение 21/. Когато противоепидемичните мерки налагат предоставянето на топлия обяд до домовете на потребителите или в условията на извънредно положение, налагащи ограничаване на социалните контакти до минимум, се прекратява използването на списъка за тези потребители и се използва Дневник на потребителя /Приложение № 23/, където те се подписват за получената храна ежедневно и потвърждават получени съпътстващи мерки, както и отразяват мнението си за получаваните услуги. С цел недопускане разхищението на храни в случай на неполучен топъл обяд, който отговаря на сроковете и условията за съхранение и консумация се предоставя на определените резерви, съгласно Изискванията за кандидатстване. Материалната база, където се предоставя социалната услуга, е собствена и е разположена в кухнята на „Домашен социален патронаж” на ул. Рокфелер” №54. Кухнята е оборудвана с печки, котлони, фритюрник, скари, пържолници, складови помещения с фризери, хладилници за съхраняване на продуктите. Наличните човешки ресурси, които могат да бъдат ангажирани в изпълнението на дейностите са 16. Топлия обяд се предоставя на потребителите по два начина: 1. Общината разполага с автомобил и хора, които предоставят топлия обяд по домовете на потребителите, които удостоверяват получения топъл обяд с дневник на потребителя. Община Петрич успешно изпълни проект "Топъл обяд в условията на извънредна ситуация". Проекта стартира през пролетта на 2020г., когато бяха въведени първите извънредни противоепидемични мерки. Община Петрич разполага с хора и ресурси и при нужда може да осигури допълнително хора и ресурси, за да подсигури непрекъсване на предоставянето на топлия обяд, в случай, че бъдат въведени допълнителни извънредни противоепидемични мерки от компетентните органи. Дейности: Община Петрич има на разположение допълнително хора и автомобили, с които да се подсигури доставянето на топлия обяд до домовете на трудно подвижни хора и хора с увреждания. Община Петрич ще подсигури предпазни средства в т.ч. маски, дезинфекционни препарати, ръкавици и т.н. за осигуряване на безопасността на потребиттелите и доставчиците на услугата топъл обяд; Ще се изготви дневник на потребителя, в който потребителите да се разписват, при получаване на топлия обяд по домовете, за да се избегнат всякакви рискове и за да се запази здравето на хората. 2. Когато условията са нормални, потребителите ще получават топлия обяд в сградата на Домашен социален патронаж, всеки ден от 10.00ч. до 12.00ч., като удостоверяват получения топъл обяд с подпис. 37 206.40 17 390.91
Реализиране на съпътстващи мерки: Община Петрич ще реализира съпътстващите мерки, допълващи предоставянето на топъл обяд се изразяват индикативно в индивидуално консултиране и съдействие на крайните потребители на топъл обяд, съобразно актуалните противоепидемични мерки и индивидуалните им нужди за:: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ; - ползването на административни общински услуги, съдействие за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията, свързани с въведените противоепидемични мерки и др. - други форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи с цел преодоляване на последствията продължителната социална изолация. Относно ползването на други социални услуги на територията на Община Петрич има разкрити следните социални услуги: Домашен социален патронаж – доставка на храна на социално слаби, персионери и хора в неравностойно положение. Дом за деца лишени от родителска грижа „Петър Димитров”– постоянна и седмична грижа за деца лишени от родителски грижи и социално слаби семейства Дневен център за деца с увреждания „Слънце” – седмична грижа, рехабилитация на деца с увреждания Дневен център за възрастни с увреждания „Надежда” – постоянна и седмична грижа за възрастни с увреждания „Център за настаняване от семеен тип за деца и младежи с увреждания” – постоянна грижа за деца и младежи с увреждания, в среда близка до семейната 37 206.40 17 390.91
Определяне на целевите групи: В съответствие с основните принципи на Европейския стълб на социалните права, операцията осигурява подкрепа за задоволяване на базовата нужда от храна на хората, които се нуждаят от социална закрила в най-висока степен. В съответствие с целите на операцията, целевите групи са: 1. лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си; 2. лица – обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1 от Наредбата, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от ежедневна допълнителна подкрепа; 3. лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ; 4. лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане; 5. скитащи и бездомни лица; 6. лица от уязвими групи – граждани на трети страни, по смисъла на § 1, т. 17 от допълнителните разпоредби от Закона за убежището и бежанците. Неполучен топъл обяд, който отговаря на сроковете и условията за съхранение, може да бъде разпределян на лица от целевите групи, посочени в чл. 4, ал. 1 и 2, чл. 6, ал. 1 от Наредбата, както и на лица и семейства, настанени в приюти и домове за временно настаняване. За да се гарантира, че помощта ще достигне до най-засегнатите от кризата, Общината ще идентифицира най-нуждаещите се лица, като за целта ще използва всякакви източници на информация – сигнали на граждани, отворена телефонна линия, информация от Регионалната здравна инспекция за лица, поставени под задължителна карантина, информация от доставчици на социални услуги и институции и др. Принадлежността на идентифицираните лица към допустимата целева група ще се потвърждава от съответната дирекция „Социално подпомагане“ въз основа регистрите на подпомаганите лица, на проверка, събиране на допълнителна информация, индивидуална преценка и др. за всеки отделен случай. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.