Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 209 дървета
English

Програма: Околна среда

Район за планиране: Всички

Описание

Климатроник ЕООД повече от 15 години е сред водещите дружества в областта на производството и обслужването на вентилационна, климатична и отоплителна техника. Компанията е член на Камарата на строителите в България и на Българска браншова камара Машиностроене. Дружеството е сертифицирано съгласно БДС ISO 9001:2008 и ISO 14001:2005. 
С цел развитието на Климатроник ЕООД като социално отговорна компания с реализацията на настоящия проект се предвижда разкриването на устойчиви работни места за безработни и неактивни лица чрез наемането на 20 души. Предвижда се те да бъдат назначени на длъжностите  "Началник смяна”, „Монтажник, изделия от метал" и „Обслужващ работник, промишлено производство”. Обучение за придобиване на професионална квалификация втора степен ще преминат общо 18 души. По този начин ще бъде постигната и основната цел на проекта - подобряване на перспективите за заетост и адаптивност към условията на пазара на труда и постигане на по-високи нива на заетост чрез създаване на 20 работни места за безработни и неактивни лица в Климатроник ЕООД и предоставяне на възможности за повишаване на професионалните компетентности на представителите на целевата група.
Проектът включва следните дейности:
1. Организация и управление на проекта; 
2. Закупуване на оборудване, свързано със създаването на нови работни места; 
3. Наемане на безработни и неактивни лица за период от 12 месеца; 
4. Предоставяне на професионално обучение на наетите по проекта лица; 
5. Информиране и публичност.
Чрез изпълнението на дейностите по проекта ще бъдат постигнати следните резултати:
1. Създадени 20 нови работни места в Климатроник ЕООД.
2. Осигурена заетост за минимум 12 месеца на 20 представителя на целевата група.
3. Закупено и пуснато в експлоатация оборудване, свързано със създаването на нови работни места.
4. 18 лица, представители на целевата група, успешно преминали обучение за професионална квалификация.
Предвижда се проектът да бъде изпълнен в рамките на 16 месеца.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта: Дейността за организация и управление на е необходима с оглед гарантирането на успешната реализация на проекта съгласно заложените цели, дейности и индикатори за изпълнение. В тази връзка ще бъде сформиран екип за управление на проекта, състоящ се от трима експерти - ръководител - 1 бр., координатор -1 бр. и счетоводител - 1 бр. Избраното за ръководител на проекта лице е служител на „Климатроник“ ЕООД и има солиден опит както в управлението на проекти и човешки ресурси, така и в провеждането на академични и вътрешно фирмени обучения в качеството си на обучител. Допълнително предимство е също и факта, че ръководителят на проекта познава в нужната дълбочина производствените и административни процеси в предприятието и притежава отлични организационни умения, в това число за работа с екип и персонал. В своята работа той ще бъде подкрепян от координатор и счетоводител, които лично той ще подбере с оглед на необходимите за тези позиции умения, компетентности и професионален опит. Дейност „Управление и организация на проекта“ е със срок на изпълнение 16 месеца. Времево нейната реализация се припокрива изцяло с целия период на изпълнение на договора за БФП. Основни етапи за изпълнение на дейността: 1. Сформиране на екип за управление и организация на проекта, състоящ се от ръководител, координатор и счетоводител. 2. Разработване на детайлен план график за изпълнение на проекта. 3. Разпределение на задачите, отговорностите и необходимите ресурси - човешки, финансови, административни. 4. Утвърждаване на правила за вътрешен мониторнг на проекта. 5. Провеждане на процедура за избор на изпълнител съобразно утвърдения план-график. 6. Разработване, водене и съхранение на документация за подбор и назначаване на наетите по проекта лица. 7. Изготвяне на междинни и финални технически и финансови отчети съобразно публикуваните от договарящия орган образци по процедурата. Екипът за управление и организация на проекта ще има следните основни функции: 1. Да ръководи, организира и контролира изпълнението на дейностите по проекта и отговаря за постигане на заложените цели. 2. Да изготвя, поддържа и съхранява необходимата документация по проекта, в съответствие с изискванията на договарящия орган. 3. Да отговаря за целесъобразното изразходване на средствата по проекта и осъществява текущ мониторинг. 4. Да подготви документация за избор на външен изпълнител и да контролира изпълнението на договора. 5. Да изготвя и представя междинни и окончателни отчети по изпълнение на дейностите на проекта и предоставя информация на договарящия орган. Работата на екипа ще бъде изцяло съобразена със заложения план-график за изпълнение на дейностите по проекта. Индивидуалните отговорности и задължения на неговите членове са детайлно посочени в т.9 – "Екип за управление и организация на проекта ". С оглед осигуряването на необходимия контрол върху изпълнението на проекта, ще бъдат утвърдени правила за вътрешен мониторинг. Тези правила ще представляват матрица за превантивна, физическа и документална проверка на изпълнението на дейностите с оглед гарантирането на изпълнението на целите и индикаторите. Във връзка с правилното разходване на средствата, финансовата отговорност ще залегне като част от задълженията на счетоводиля. Дейността, макар и да не допринася пряко за постигане на заложените цели, поставя основи за успешното осъществяване на дейностите, за прозрачно и ефективно управление, за правилното и прецизно планиране на времето и необходимите ресурси. 9 152.00 7 909.05
Закупуване на оборудване, свързано със създаването на нови работни места: Реализирането на дейността има за цел да осигури необходимото оборудване за разкриване при условията на пълна заетост (8 часов работен ден) на нови 20 работни места и назначаване на лица от целевата група. Екстензивното развитие на Климатроник ЕООД и нарасналият обем на дейността на дружеството налагат откриването на нови работни места и закупуването на нужното обрудване за тях. В тази връзка предприятието планира да закупи и въведе в експлоатация по настоящия проект Поточна линия за производство на правоъгълни въздуховоди необходима за разкриването на 20 бр. нови работни места. По този начин в дейността на компанията ще бъде въведена дейността "Производство на правоъгълни въздуховоди", която ще бъде обезпечена с нужният брой нови работни места и оборудване. Предвижда се новото оборудване да работи в двусменен режим на работа (както и към момента е организирана производствената дейност на дружеството), организиран както следва: 1. Всяка смяна ще бъде ръководена от "Началник смяна". Той ще бъде отговорен за настройките на оборудването, задаването на нужните параметри на работа, надзор на производствената дейност и краен контрол на готовия продукт. 2. Поточната линия за производство на въздуховоди се състои от два отделни компонента: - Машина за производство на въздуховоди; и - Машина за скопчване на правоъгълни въздуховоди. Машината за производство на въздуховоди разполага със софтуер, който при зададен размер изкарва уякчена заготовка ( в зависимост от периметъра заготовката минава през малки или през големи валове за уякчаване). Машината има възможност за производство на над 600м2 заготовка за осемчасова смяна в зависимост от периметъра й. Машина за скопчване на правоъгълни въздуховоди използва произведените заготовки от машината за производство на въздуховоди. Готовата заготовка минава през машината за скопчаване по системата Шлебах (мъжко – женско). Предвижда се на поточната линия да работят общо шест души на смяна - двама на длъжност "Монтажник, изделия от метал" на Машината за производство на въздуховоди и четирима на длъжност "Монтажник, изделия от метал" на Машината за скопчване на правоъгълни въздуховоди. 3. След скопчаването заготовката се офланцова посредством европрофил и ъгълчета за европрофил. Това е ръчна дейност, която е предвидено да се извършва от трима души, назначени на длъжност "Обслужващ работник, промишлено производство" на смяна. Климатроник ЕООД разполага с оборудването нужно за тази дейност и ще обезпечи материално новооткритите 6 работни места за тази длъжност. Крайният резултат е готов правоъгълен въздуховод. С пускането в експлоатация на Поточната линия за производство на правоъгълни въздуховоди в Климатроник ЕООД ще бъдат разкрити общо 20 нови работни места. Ще се работи на двусменен режим - по 10 души на смяна. Поточната линия за производство на правоъгълни въздуховоди е високопрозиводителна и енергийно ефективна. Тя е напълно съобразено с идентифицираните потребности на Климатроник ЕООД от наемане на нови служители на дружеството. С въвеждането и в експлоатация ще се създадат нужните условия за осигуряване на пълна заетост (8 часов работен ден) за 20 лица от целевата група. Без придобиването на поточната линия наетите по проекта лица няма да са в състояние да изпълняват качествено и ефективно работните си задължения. Предназначението на закупеното оборудване ще бъде запазено от кандидата за срок от минимум 5 години след приключване на проекта. Дейността допринася пряко за постигането на целите на проекта, тъй като чрез успешната й реализация ще бъдат осигурени условията и предпоставките, нужни за наемането на 20 лица от целевата група за период от 12 месеца. 70 000.00 68 955.00
Наемане на безработни и неактивни лица за период от 12 месеца: В рамките на дейността ще бъде осигурена заетост за период от 12 месеца за общо 20 лица от целевата група, които ще получат възможност да започнат работа в прозиводствената база на Климатроник ЕООД в гр. София, кв. Илиянци, ул. Лиляна Димитрова 76. Длъжностите, на които се предвижда да бъдат назначени лицата от целевата група, попадат в обхвата на следните единични групи професии, съгласно НКПД: 3122 „Приложни специалисти с контролни функции в преработващата промишленост”, 8219 „Монтажници” и 9329 „Работници в преработващата промишленост”. Новите длъжности са съобразени с основните характеристики на технологичния процес във фирмата. На длъжност "Началник смяна” с код по НКПД 3122 6001, ще бъдат назначени 2 души. На длъжност „Монтажник, изделия от метал” с код по НКПД 8219 2001 ще бъдат назначени общо 12 души. На длъжност „Обслужващ работник, промишлено производство” с код по НКПД 9329 0017 ще бъдат назначени 6 души. Предвидените за назначаване лица от приоритетните целеви групи по процедурата ще бъдат разпределени както следва: 1. 2 души, безработни лица на възраст над 54 г. и 4 души, безработни младежи до 29 г. вкл. - на длъжност „Монтажник, изделия от метал”. 2. 2 души безработни лица с ниска степен на образование (под ISCED 3) и 3 души продължително безработни и неактивни лица - на длъжност „Обслужващ работник, промишлено производство”. Общата продължителност на дейността се придвижда да бъде 15 месеца. Тя ще започне с подписването на ДБФП, като през първите 3 месеца бъде осъществен подбор на кандидатите. Паралено с това ще бъде извършена дейността по закупуване на производственото оборудване, нужно за обезпечаването на новите работни места. Основни етапи: 1. Подбор. 2. Сключване на трудови договори. 3. Осигуряване на работа за период от 12 месеца за лицата от целевата група. Всички новоназначени ще работят в условията на пълна заетост (8 часов работен ден, петдневна работна седмица, двусменен режим) при спазването на изискванията на КТ и КСО (вкл. Обезщетения за неизползван отпуск, доплащане за прослужено време и др.), като размерът на възнагражденията ще съответства на МОД за съответната длъжност. Наетите лица ще получат необходимия първоначален инструктаж и ще започнат същинската работа. Ще бъдат запознати със санитарните и хигиенни изисквания, изискванията за безопасен труд, като допълнително за сметка на работодателя ще им бъде осигурено и необходимото работно облекло и стопанския инвентар, нужен за осъществяване на дейността им. Изпълнението на дейността е пряко свързано с постигането на общата и спефичните цели на проекта за увеличаване нивата на заетост сред представителите на част от най-уязвимите на пазара на труда категории от целевата група. 140 493.60 152 921.04
Предоставяне на професионално обучение за придобиване на втора квалификационна степен по професия „Монтьор на енергийни съоръжения и инсталации“ на 18 от назначените по проекта лица.: Дейността предвижда включване и участие на 18 лица от целевата група в обучение за придобиване на II степен на професионална квалификация по професията "Монтьор на енергийни съоръжения и инсталации". Наличието на придобита професионална квалификация ще бъде условие за продължаване на заетостта на работника след приключването на предвиденото по настоящата дейност обучение. Обучението ще бъде със следните основни характеристики: 1. Наименование и код на професията "Монтьор на енергийни съоръжения и инсталации“, код: 522040; наименование и код на специалността: „Обслужващ и технически персонал в производството на изделия и съоръжения за Климатична, Вентилационна и отоплителна техника “, код: 5220409. 2. Хорариум на обучението: 660 учебни часа (1 учебен час=45 минути). 2.1. Брой часове по теория: 240. 2.2. Брой часове по практика: 420. 3. Брой на обучаваните лица: 18. 4. Документ, доказващ завършеното образование: Свидетелство за ІІ квалификационна степен. След завършване на професионалното обучение по професията или специалността обучаваният трябва да знае: • основните правила за безопасна работа на работното място; • основните изисквания към договорните отношения между работодател и работник ; • организацията на предприятието (фирмата) и правомощията на длъжностните лица; • свойствата на основните суровини и материали, използвани в електротехниката и енергетиката, технологичното им предназначение, транспорт и съхранение; • основните видове подемно-транспортни съоръжения и изискванията за безопасна работа с тях; • физическата същност на основните топлотехнически и електрически величини; • основните понятия, закони и процеси в хидро- и газодинамиката, термодинамиката и топлопренасянето и тяхното приложение в енергийните съоръжения; • устройството, принципа на действие и конструкциите на хидравлични машини; • предназначението, същността на процесите в съоръженията и инсталациите, принципа на действие и устройството им и тяхното инсталиране; Да може да: • прилага основните правила за безопасна работа на работното място; • провежда инструктаж по БТ и ПАБ и обучение на екипа; • осъществява превантивна дейност за опазване на околната среда; • осъществява ефективна комуникация в работен екип; • намира и съхранява информация в компютъра, включително на чужд език, да използва интернет и електронна поща; • създава електронен вариант на документ; • ползва специализирани компютърни програми за решаване на практико-приложни задачи; • попълва работна документация – формуляри, дневници и др., за извършените дейности; • разчита и използва техническа, конструктивна и технологична документация, включително и на чужд език; • работи безопасно с основни шлосерски и общомонтажни инструменти, уреди, машини, приспособления; • организира безопасното изпълнение на такелажни операции с подемнотранспортна техника при монтаж, демонтаж и ремонт на съоръжения; • решава практико-приложни задачи от хидро- и газодинамика, термодинамика и топлопренасяне; • ползва специализирана литература за монтажно-демонтажни и ремонтни операции с машинни елементи, детайли и възли; • прилага енергоспестяващи технологии, използвани в професията; Дейността ще стартира през третия месец на проекта, като през първите 30 дни от изпълнението й ще бъдат проучвани оферти на обучителни институции, имащи лиценз за провеждане на професионално обучение и ще бъде сключен договор за включване на служителите в група за обучение. Обучението на лицата от целевата група ще се осъществява паралелно с тяхната заетост в предприятието и поради тази причина ще стартира от четвъртия месец от началото на проекта, когато сключени трудови договори ще имат всички нови служители, които ще бъдат включени в обучението. Времетраенето на самото обучение се предвижда да бъде 8 месеца. Дейността пряко допринася за изпълнението на целите на проекта, тъй като в резултат на успешната й реализация 18 представители на целвеата група ще придобият професионална квалификация. 21 600.00 14 400.00
Информиране и публичност: Дейност „Информиране и публичност“ е заложена в настоящото проектно предложение с оглед на необходимостта от постигне широка публичност относно резултатите от проекта и информиране на общността относно ролята на ЕСФ чрез ОП РЧР в неговата успешна реализация. Осъществяването й ще бъде изпълнено в съответствие с поставените изисквания в Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Дейността ще бъде изпълнявана по време на цялото времетраене на проекта и ще продължи общо 16 месеца при спазването на следните основни стъпки: 1. Утвърждаване на шаблони на документи, съдържащи средствата за визуализация. 2. Прилагане на правилата за информираност и публичност във всички официални документи, свързани с изпълнението на проекта. 3. Поместване на информация за проекта на сайта на бенефициента – www.klimatronik.bg . 4. Монтиране на временна информационна табела на входа на сградата. 5. Поставяне на информационни стикери върху актива след доставката им. 6. Монтиране на постоянна информационна табела след края на проектните дейности. Всеки официален документ, издаден във връзка с изпълнението на проекта, ще съдържа задължителните реквизити ,указващи приноса на ОП Развитие на човешките ресурси 2014 г. чрез Европейския социален фонд за реализацияна на проекта. В първия месец от стартирането на дейността временна информационна табела ще бъде монтирана на входа на сградата, в която ще се осъществява проекта. При приключването на проектните дейности, временната табела ще бъде заменена от постоянна информационна табела. Двете табели ще съдържат следната текстова и визуална информация: емблемата на ЕС, упоменаването на "Европейския съюз", ЕСФ, общото лого за програмен период 2014-2020 и наименованието на финансиращата програма - ОП РЧР, наименованието на проекта и главната му цел, общата стойност на проекта, както и размера на европейското и национално съфинансиране , представени в български лева. На временната табела ще бъдат упоменати също и началната и крайната дата на изпълнението на проекта. На страницата на бенефициента - www.klimatronik.bg , в срок от два дни от подписването на ДБФП също ще бъде поместена информация за проекта със съдържание, аналогично на информационните табели, включително и за сроковете на изпълнение. Тъй като проектът предвижда закупуване на 1 актив, в рамките на дейността ще бъдат закупени и поставени върху повърхността му 2 бр. информационни стикери, на които ще бъде визуализирана емблемата на ЕС, упоменато "Европейски съюз", наименованието на Европейския социален фонд, общото лого за програмния период 2014-2020 г. и номера на договора за безвъзмездна финансова помощ. 610.00 610.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.