Развитие и предоставяне на подкрепящи услуги в т.ч. интегрирани междусекторни услуги в общността или в домашна среда за възрастни хора /включително самотноживеещи хора над 65 годишна възраст в невъзможност за самообслужване/ и за хора с увреждания.: Цел: Подобряване качеството на живот и предотвратяване на риска от социално изключване при възрастни хора /включително самотноживеещи хора над 65 годишна възраст в невъзможност за самообслужване/ и хора с увреждания чрез предоставяне на достъп до подкрепящи междусекторни услуги за социално включване в общността и домашна среда, съобразени с индивидуалните потребности на потребителите.
Предоставянето на подкрепящи интегрирани междусекторни услуги се осъществява по утвърдена Методика и стандарти за качество и се управлява от Звеното за услуги при Домашен социален патронаж гр. Искър, която се актуализира в рамките на проекта. По този начин се надгражда формирания опит за предоставяне на подкрепящи услуги за социално включване в домашна среда, създаден по проект "Грижи за достоен живот 3 " схема "Помощ в дома".
Услугите се предоставят в отговор на неотложни специфични потребности от подкрепящи грижи и проблеми, пред които са изправени голям брой лица над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообелужване, сомотноживеещи, както и хората с увреждания и техните семейства на територията на община Искър. / Подробно описание на целевите групи е направено в т. 11.2 от настоящия формуляр/.
Пакетът от подкрепящи междусекторни услуги, които се предоставят по проекта от персонала на Звеното за услуги включва:
- асистентска почасова подкрепа в дома за дейности, в които потребителят среща трудности (почистване на дома, пазаруване, готвене, придружаване, административни
дейности, помощ при хранене, прием на лекарства , общуване, придружаване до болнично заведение, придружаване до социални услуги в общността, плащане на сметки, организация на свободното време и др. комунално-битови дейности.);
- професионална подкрепа от психолог (информиране, консултиране, мотивиране, психологическа подкрепа, в зависимост от потребностите и възможностите в домашна среда);
- предоставяне на индивидуална социална подкрепа и консултиране от социален работник;-предоставя по график социлни консултации и подкрепа на потребителите, актуализира оценката на потребностите и извършва текущ мониторинг на количеството и качеството на получените услуги от потребителя в рамките на проекта.
Потребителят избира онези дейности за подкрепа, от които има значима потребност. Вида и обема на дейностите се определя в резултат на оценка на потребностите от услуги, желанието на потребителя и наличния капацитет. За предоставянето на услугите се разработва и прилага индивидуален план и план за оценка на риска за всеки потребител. Преки потребители на подкрепящи услуги се предвижда да бъдат 40 лица. Услугите за лична помощ в дома ще се предоставят от Личнини асистенти в рамките на 2 часа дневно в делничните дни за всеки отделен потребител.
|
0.00
|
191 189.19
|
Подобряване достъпа до здравеопазване и промоция на здравето, в т.ч. целеви действия, насочени към хора с увреждания , хора над 65 години в невъзможност за самообслужване и възрастни в риск. Социални дейности в общността за социално включване.: Цел: Подобряване качеството на живот на потребителите чрез прилагане на интегриран подход за комплексно решаване на социални и здравни проблеми.
Подобряване на достъпа им до здравни услуги и здравна информация, знания в областта на здравната профилактика и здравословния начин на живот
Преодоляване на социалната изолация, насърчаване на самостоятелния начин на живот , постигане на равнопоставеност и интегриране в местната общност.
Транспортните затрудненията на лица от целевите групи ги отдалечават от здравни грижи и рехабилитация. МОБИЛНИ услуги приближават здравните грижи и рехабилитацията до техните ползватели. По проекта интегрираните социални и здравни услуги от мобилен тип се предоставят индивидуално, по график в дома на потребителите от мобилен екип/ 1 медицинска сестра и 1 рехабилитатор/
1. Предоставят се мобилни здравни услуги, извършвани в дома/поставяне на инжекции, смяна на превръзки, измерване на кръвна захар, др., съгласно нуждите на лицата от целевата група, които е допустимо да се предоставят извън медицински заведения.
2. Предоставят се индивидуални консултации и рехабилитация в домашна среда.
Интегрирани услуги , които се предоставят групово или индивидуално В ЗВЕНОТО за грижи към Домашен социален патронаж съгласно изготвен график:
Тези услуги се предоставят в отговор на потребностите на потребителите от здравна информация, повишаване степента на самообслужване, преодоляване на риска от социална изолация и социално изключване.
3. Беседи и групови консултации, водени от медицинска сестра за повишаване информираността и насърчаване на здравословния начин на живот , отговорното отношение към собственото здраве и разбиране на ползите от здравната профилактика. Повишаването на здравната култура на потребителите води до намаляване на риска от влошаване на здравословното състояние чрез контрол на факторите на средата и навиците на живот.
4. Рехабилитация - осъществява се от рехабилитатор и включва възстановяване или подобряване на засегнатите двигателни и др. функции; подобряване и стабилизиране на двигателен апарат за постигане на по-висока степен на самообслужване; развиване и подобряване на фината моторика; възстановяване на загубените или увредени физически, психически, познавателни функции и др.
5. Занимания по интереси се организират и провеждат от социален работник и рехабилитатор /Плетиво и бродерия, изработване на фигури от тесто, занимания по шах и табла и др. /Тази групова трудотерапевтична дейност е насочена към социално възстановяване и изграждане на умения за преодоляване на трудности в ежедневието, като се използват максимално наличните възможности, стимулира се нервно-психичния тонус. Чрез създаване на приятни емоции и преживявания се отвлича вниманието на лицето от здравословните проблеми и ограничения.
Социални дейности В ОБЩНОСТТА за социално включване
6. Социалния работник организира участие на потребителите в културни събития, създаващи условия за възстановяване и създаване на нови социални контакти. Подпомага се участието на потребителите в концерти, изложби, панаири, площадни събития, организират се изложби с продукти от трудотерапевтичните занимания по интереси и др., които създават положителни преживявания, осигуряват активно участие и интеграция в обществения живот.
По проекта се адаптира Методика за предоставяне на интегрирани междусекторни услуги, разписват се правила и инструментариум за прилагането им, съгласно приложимото законодатеилство.
Един Координатор в Звеното отговаря за управлението и организацията на интегрирните услуги, следи изпълнението на графика на всеки потребител и членовете на екипа. |
0.00
|
60 483.39
|
Подбор на потребители на интегрирани социални и здравни услуги на територията на Община Искър: Цел: Осигуряване на по-широк достъп до интегрирани междусекторни услуги в домашна среда и в общността, съобразени с индивидуалните потребности на възрастните хора и лица с увеждания в община Искър
I етап /1-2-ри месец / Подаване на заявления - процесът стартира от първия месец на проектните дейности, като за целта ще се разпроетрани информация в местните електронни и печатни медии и на интернет страницата на Община Искър. Заявленията и придружителните документи се приемат в деловодството на Общинска администрация Искър, като процесът се планира да завърши за срок от 1 месец. Събраннте заявленията, ще бъдат предоставени за изготвяне на оценка на потребностите . След това на всеки два месеца, периодично ще се актуализират оценките на кандидати за потребители на социално-здравните услуги, при наличие на свободен капацитет.
II етап /3-6-ти месец/Оценка на потребностите от грижи в домашна среда и интегрирани социални и здравни услуги в дома и общността
Адаптира се методика и инструментариум за оценка на индивидулните потребности. Прилагането, обработката им и предаването на резултатите се извършва от съответните специалисти, съгласно сключен договор за услуга по ЗЗД. Оценката на потребностите ще се извършва от експерти с участието на потенциалния потребител и/или на негов законен представител. Оценката включва преглед и характеристика на: - общото физическо и психическо състояние на потенциалния потребител; - способността му за справяне с ежедневни дейности и домашни задачи; социална активност и интереси; взаимоотношенията със семейството му; други социални контакти; битови условия на живот; изискванията за медикаментозно лечение и диети; допълнителните потребности, свързани със специфични състояния; безопасност и рискове и др. ; Въз оснава на направената оценка, в индивидуален за всяко лице план се разписват конкретни дейности, които са насоченн към постигане на най-пълно задоволяване на индивидуалните потребности на конкретния потребител, планира се вида и обема на интегрираните социални и здравни услуги, които получава в дома и в общността. Количествените и качествените измерители в оценката позволяват класиране на кандидт потребителите за различните социални и здравни услуги.
III етап /5-ти месец/- Класиране и ред за включване на потребителите в здравно-социални услуги
На база класирането от Етап II се стартира предлагането на междусекторни услуги в домашна среда и в общността. При изпълнен капацитет се изготвя лист с резервни/чакащи, които ще бъдат включвани при освобождаване на място от друг потребител в една или друга услуга. Предоставянето на услугите стартира след подписване на договор с потребителя или негов законов представител.
IV етап / 7- 24-ти месец/- Преглед и актуализация на оценките
Преглед и при необходимост актуализация на оценката на потребностите се извършвана на всеки 2 месеца за всеки конкретен потребител от Социален работник в Звено за услуги , съгласно разработената Методика за оценка. |
0.00
|
0.00
|
Подбор и обучение на служителите, предоставящи интегрирани здравно-социални услуги в дома и в общността: Цел : Осигуряване на човешки ресурси, притежаващи знания и умения за предоставяне и управление на интегрирани социални и здравни услуги с високо качество в домашна среда и в местната общност.
По проекта се наемат медицински специалисти и специалисти в областта на социалните услуги, които предоставят здравно и социални услуги в дома и в местната общност
Подборът на служители се реализира при спазване на принципите: ииформираност и публичност, достьпност на участието, опит и компетентност, недопускане на дискриминация.
Първи етап: Набирането на кандидати става през 2-ри и 3-ти месец след информиране на потенцналните заинтересовани лица чрез обявяване на вакантните длъжности в Дирекция „Бюро no труда" , в специаnизирани сайтове в Интернет (включително и на интернет страницата на общината) и в др.местни средстна за масова информация;
Подборът се провежда от комисия в състав от минимум трима души, определени от кмета на общината. За работата на комисията ще бъде съставен протокол.
В зависимост от вакантната позиция, вида на договора и броя кандидати подборът ще протече на два етапа
Втори етап /4-ти месец/: Комисията класира кандидатите на база представени документи, оценява кои от тях отговарят на изискванията за заемане на длъжността и определя кои кандидати се допускат до втори етап.
Трети етап /4-ти -5-ти месец/: Комисията класира кандидатите на база провеждане на интервю за съответната длъжност/позиция.
Механизмът за подбор на лица, предоставящи услуги за социално включване в общностга и в домашна среда, ще бъде сьобразен с хоризонталните принципи и приложимата Методика за предоставяне на интегрирани социални и здравни услуги в дома и местната общност (изготвена като част от документите по проекта).
Одобрените кандидати се назначават на работа, съгласно разпоредбите на Кодекса на труда .
Когато класираният на първо място кандидат не се яви за сключване на договор се кани следващият в класирането кандидат.
Въвеждащо обучение за лични асистенти по проекта се предоставя в случай, че не достигат кандидти за заемане на тази позиция, които притежават сертификат или удостоверение за преминато обучение и практически опит като личен асистент
Община Искър , чрез външен изпълнител ще осигури специализирано надграждащо обучение по Методиката и стандарти за качество на интегрираните социални и здравни услуги на всички новоназначени служители, преди да започнат работа в дома на потребителя. В допълнение на всеки 3 месеца се предвижда провеждане на групово надграждащо обучение и индивидуална супервизия на служителите. Супервизията е неразделна част и е важен фактор за високо качество на социалната работа, за нейното развитие като дейност, осъществявана в интерес на благосъстоянието на хора от уязвими групи. В този контекст от съществено значение са нагласите на екипа от специалисти в Звеното към Домашен социален патронаж за провеждане на супервизия и активното им участие в нея. Процеса на работа по провеждането на супервизия и психологическа подкрепа за служителите на центьра ще бъде документиран с присъствени списъци и снимков материал |
0.00
|
2 064.00
|