Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 107 дървета
English

Програма: Околна среда

Район за планиране: Всички

Описание

Сградата на ОУ „Св. Климент Охридски“, гр. Павликени е построена и въведена в експлоатация първоначално 1908 г., като двуетажна сграда със сутерен. Днес основната сграда е триетажна със сутерен–многократно надстроявана, пристроявана и ремонтирана. В училището се обучават деца от 1-ви до 7-ми клас. Сградата функционира в делнични дни, с график на работа от 6,30 до 19,30 часа, а събота, неделя и дните на официалните празнични дни са почивни. Общият брой обитатели на сградата е 380 души при едносменен режим.
Инвестицията за Модернизация на образователната инфраструктура и внедряване на мерки за енергийна ефективност на ОУ „Св. Климент Охридски“ ще осигури материална база, гарантираща здравословни и качествени условия на обучение, модерна, безопасна и благоприятна среда, съдействаща за подобряване на образователните резултати и мотивацията за учене. 
Ще бъде изпълнен пакет от енергоспестяващи мерки: Външна топлоизолация на фасадни стени, топлоизолиране на покриви и надземните части на отопляем и неотопляем сутерен, препроектиране и подмяна на ВОИ, на осветителна инсталация, подмяна на водни циркулационни помпи, автоматизация и моделиращо управление, доставка и монтаж на PV off-grid система 12,00 kW.
Ще бъде изпълнена реконструкция на сградата и околното пространство в съответствие с всички задължителни предписания от извършеното Обследване за установяване на техническите характеристики по чл.169, ал.1 от ЗУТ за осигуряване на цялостен обновен облик на образователната институция както отвън, така и отвътре.
Ще бъде създадена достъпна архитектурна среда, осигуряваща нуждите на хората със специални потребности  в съответствие с Наредба № РД-02-20-2/26 януари 2021 г. 
Ще бъде създадена необходимата инфраструктура за STEM среда като част от цялостната модернизация на сградата, вкл. специализирани кабинети –Лаборатория по природни науки, Кабинети по математика и физика и астрономия, кабинет по природни науки, Зони за социализация и за усамотяване на учениците.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1: Основен ремонт, реконструкция, основно обновяване, пристрояване, надстрояване на училищна образователна среда за придобиване на цялостен обновен облик на образователната институция: А. Подготвителни дейности: - Обследване за енергийна ефективност на сградата съгласно чл. 48 от ЗЕЕ; - Обследване по реда на чл. 176в от ЗУТ за установяване на техническите характеристики на сградата, по чл. 169, ал. 1, т. 1-5 от ЗУТ и съставяне на Технически паспорт съгласно глава трета на Наредба № 5 от 2006 г. за техническите паспорти на строежите. Б. Основна дейност ще се изпълни при възлагане на инженеринг (проектиране, авторски надзор и строителство). - Проектиране - изготвяне на технически инвестиционен проект по задание на Възложителя,. Инвестиционният проект трябва да реши следните нужди: 1. Изпълнение на всички енергоспестяващи мерки съгласно ОЕЕ: Външна топлоизолация фасадни стени, топлоизолиране покриви , топлоизолиране надземни части сутерен, подмяна на дограма, автоматизация на котелно - горелки с модулиращо управление. Автоматизирана система за каскадно управление, нови водни циркулационни помпи в локално котелно с честотно управление на оборотите. Препроектиране и подмяна на ВОИ и осветителна инсталация с LED осветителни елементи. Фотоволтаична централа 12,00 kWp с акумулиране на произведената електроенергия, присъединена към силовата електроинсталация на училището. Ще се реализира допълнителна икономия на първична енергия и въглеродни емисии. Ще се достигне клас на енергопотребление "В" за сградата съгласно § 5, ал.1 и 2 от Наредба № РД-02-20-3/9.11.2022 г. . 2.Реконструкция на сградата и околното пространство в съответствие с предписанията на Обследване за установяване на техническите характеристики, свързани с удовлетворяване на изискванията по чл. 169, ал. 1, т. 1–5 от ЗУТ. 3.Създаване на достъпна архитектурна среда, осигуряваща нуждите на хората със специални потребности – при доказана необходимост външни и вътрешни рампи, платформи, тоалетни и др. в съответствие с Наредба № РД-02-20-2/ 26.01.2021 г. 4.Изграждане на инфраструктурата за STEM среда за цялата сграда. съгласно заданието за проектиране, съобразено с броя на децата и педагогическите специалисти, в съответствие с Наредба № 24/2020 за физическата среда и информационното и библиотечното осигуряване на детските градини, училищата и центровете за подкрепа за личностно развитие. Включени: кабинети по биология, физика и химия - лаборатория по природни науки, Кабинет по математика и физика и астрономия, Кабинет по природни науки. STEM центърът ще бъде свързан с прилежащите му зони за социализация. Ще се обособи и зона за усамотяване за учениците. 5. Авторски надзор - съгласно изискванията на чл. 162 от ЗУТ и договора за изпълнение. С осъществяването на надзор от проектантите - автори на отделни части проекта, се гарантира точното изпълнение на проекта, спазването на архитектурните, технологичните и строителните правила и норми. Изпълнителят, ще упражнява авторския надзор по време на строителството, съгласно одобрените проектни документации и приложимата нормативна уредба, посредством проектантите по отделните части на проекта или упълномощени от тях лица при условие, че упълномощените лица притежават необходимата квалификация. В. Строителен надзор, вкл. инвестторски контрол - оценка на съответствието на инвестиционния проект с основните изисквания към строежите. Подготовка за откриване на строителната площадка; Упражняване на непрекъснат строителен надзор относно спазването на изискванията към строежите, съгласно Чл. 169, ал. 1 и 2 от ЗУТ; Изготвяне на всички актове по Наредба №3 /31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството до завършване и Въвеждане в експлоатация (приемане) на обекта; Изготвяне на Окончателен доклад за строежа, съгласно чл. 168, ал. 6 от ЗУТ, за въвеждане на обекта в експлоатация, включително технически паспорт и приложенията към него, съгласно Наредба № 5 от 2006 г. за техническите паспорти на строежите. Г. Въвеждане в експлоатация, вкл. набавяне на необходими съгласувателни и разрешителни документи, изискващи се от националното законодателство, включително и свързаните с тях такси. 3 070 871.75 7 703.57
Дейност 2: Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане за сградите/помещенията (без STEM среда) на училището.: Предвиденото ново оборудване и обзавеждане ще бъде част от цялостната модернизация на ОУ "Св. Кл. Охридски" и ще съответства на изискванията на Наредба 24 от 10.9. 2020 г 68 364.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.