Подбор и назначаване на персонал, изготвяне на вътрешни правила за дейността на услугата и преместване на лицата от ДПБ Кърджали и специализирани институции в Центъра за грижа за лица с психични разстройства "Болярово", гр.Хасково: Дейността предвижда наемане на специалисти за предоставяне на новата дългосрочна грижа за лицата с психични разстройства. Екипът от специалисти и помощен персонал, който ще полага грижи за настанените потребители ще се състои от 12 щатни длъжности, в това число: 1 управител, 1 психолог на 4 ч., 3 медицински сестри, 2 санитари, 5 болногледачи. Общия брой на служителите и длъжностите са подбрани с оглед предоставяне на качествена 24-часова грижа. Подбора на персонала ще се извърши на конкурсен принцип. Ще бъде изготвена процедура с приложени към нея документи за кандидатстване.
След избор на екип ще се пристъпи към разработване на вътрешни правила за дейността на услугата. Процедурите и правилата, свързани с функционирането на Центъра за грижа за лица с психични разстройства ще бъдат възложени за разработване от външни експерти, чрез договор за възлагане на услуга - Правилник за вътрешния ред; Проект на договор за настаняване; Процедура за прием и изписване; Процедура за подаване и разглеждане на жалби и сигнали; Правила за безопасни условия на труд; и др. процедури при необходимост.
Подготвителните дейности за ефективен старт на услугата ще приключат с извеждането на лицата от специализирани институции в Центъра за грижа за лица с психични разстройства. На този етап ще се разчита и на помощта на асоциирания партньор на Община Хасково - Държавната психиатрична болница - Кърджали. Специалистите от страна на асоциирания партньор и АСП ще изготвят оценка на индивидуалните потребностите на лицата предвидени за настаняване, ще оказват методическа помощ и подкрепа в етапа на преместване и създаване на емоционална връзка с персонала в новооткритата услуга /дейности заложени за изпълнение по проект BG05M9OP001-2.038-0001-С01 изпълняван от Агенцията за социално подпомагане, който се явява етап едно от настоящата процедура/.
Дейността ще се изпълни в три етапа: 1.Подбора на персонала ще се организира от екипа за управление на проекта. Ще се разработи процедура с ясни правила и критерии. Обявлението за подбор, ведно с нужните документи за кандидатстване ще бъде на разположение на сайта на Община Хасково и на информационното табло. Съобщение за подбор ще се разпространи и в местните медии. Кандидатите ще преминат два етапа на оценяване - подбор по документи и интервю. Определена комисия със заповед на Кмета на Община Хасково ще организира и извърши подбора на персонала съгласно разписаната процедура. Първоначално ще се разгледат всички подадени заявления, ще се направи проверка за допустимост на кандидатите. До втория етап ще се допуснат кандидатите, които са представили всички документи съгласно обявлението. Допуснатите до следващия етап кандидати ще бъдат уведомени за датата и часа на провеждане на интервюто. Резултатите от проведеното интервю ще бъдат отразени в протокол подписан от всички членове на комисията и утвърден от Кмета на Община Хасково. Крайното класиране ще бъде поставено на информационното табло на Общината. С избраните лица ще се сключат трудови договори съгласно Кодекса на труда. |
2 000.00
|
800.00
|
Обучение и супервизия на персонала: Дейността цели планирането на мероприятия по провеждане на обучения и супервизия на персонала за фактическото предоставяне на услугата, което ще осигури възможност на наетите лица да развият допълнителни теоритични и практически умения, необходими за работата с целевата група. Необходимо е уменията на тези специалисти, придобити в рамките на съответната им специалност, да бъдат надградени и доразвити за изпълнението на новата социална услуга от резидентен тип. За целта ще бъдат проведени допълнителни обучения по единна програма, изготвена за качествено предоставяне на услугата. Необходимо е специалистите по проекта, които ще работят в екипа за обгрижване на потребителите да придобият знания за най-съвременните подходи за качествена грижа за пълнолетни лица с психични разстройства, както и умения за тяхното прилагане.
Обучение ще преминат всички наети лица, които директно ще бъдат ангажирани с предоставяне на здравно-социалната услуга. Самото обучение ще бъде проведено при стриктно спазване на изискванията по Методологията разработена на МЗ и обучителните материали изготвени от АСП.
С цел гарантиране качествено изпълнение на предоставените услуги и спазване на предвидения модел за покриване на заложените високи стандарти за предоставяне на здравно-социална грижа, ще бъде провеждана супервизия на наетите по проекта лица. |
2 400.00
|
2 400.00
|
Доставка на оборудване и обзавеждане за новоразкритата услуга: За функционирането на услугата ще бъде закупено необходимото обзавеждане и оборудване, извън закупеното, съгласно функционалните характеристики и насоки за изграждане на инфраструктурата по процедура BG16RFOP001-5.002 „Подкрепа за деинституционализация на социалните услуги за възрастни и хора с увреждания“ по ОПРР. Така ще се осигурят адекватни условия и оборудване, необходими за постигане на максимално качество на обслужване на потребителите на социалната услуга.
Доставката и монтажа на необходимото обзавеждане и оборудване ще бъдат възложени на външен изпълнител в съответствие с изискванията на Закона за обществени поръчки (ЗОП). За провеждане на обществената поръчка ще бъде изготвена техническа спецификация с нужните параметри на доставката. |
7 200.00
|
7 191.83
|
Функциониране на услугата: Модерния социален център от нов тип ще поеме грижата за 15 лица с психични разстройства, настанени в специализирани институции. Предоставянето на услугата ще им осигури по-добро качество на живот, спокойна среда, близка до семейната, с необходимите за нормален живот битови условия, професионална подкрепа, емоционална и психическа стабилност, социални контакти.
При осъществяване на дейностите в услугата ще се спазват ценностите, свързани със зачитане правото на лицата за: пълноценен, самостоятелен и достоен живот, при упражняване правото на избор и контрол върху собствения им живот; запознаване и поддържане на личната история, етническа и културна идентичност; недискриминация по пол, етническа принадлежност, здравословно състояние, възраст и др.; развитие съобразно особеностите и желанията им; информираност и право да изразяват мнение по всички въпроси, които ги засягат; достъп до здравеопазване, медицинска и социална рехабилитация; отдих, културни и спортни занимания, духовно и личностно усъвършенстване; специална подкрепа, способстваща за максималното развитие на потенциала на лицата; живот в среда, близка до семейната; осигуряване правата на потребителите в областта на социалното подпомагане и интеграция на хората с увреждания; осигуряване на условия за развитие на потенциала на хората с психични разстройства, максимално съобразени с тяхната възраст, с потребностите, желанията и възможностите им.
Екипът, съставен от 1 управител , 1 психолог, 3 медицински сестри, 2 санитари, 5 болногледачи, ще има за основна задача да подпомага потребителите за задоволяване на основните потребности от подслон, лична и битова хигиена; здравни и образователни нужди, структуриране на свободното време; създаване на нови и възстановяване на изгубени социални умения, с оглед статуса на домуващите. Центърът може да се ползва в комбинация с други социални, здравни, образователни услуги и в съответствие с потребностите на настанените лица. |
277 331.69
|
287 089.22
|