Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 246 дървета
English

Програма: Околна среда

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящето проектно предложение е насочено към надграждане и ефективно развитие на системата от социални услуги в Община Мъглиж. В създалата се кризисна ситуация и с оглед на неблагоприятните социално-икономически последици в условията на извънредната пандемична обстановка,резултат от разпространението на COVID-19,предоставянето на топъл обяд е доста значима помощ за хората. Реализирането на проектното предложение в Община Мъглиж ,ще подпомогне уязвимите граждани ,които поради бедност или социална изолация ,в условията на криза,произтичаща от COVID-19 са в затруднение да осигурят сами прехраната си.
Приготвянето на храната по проекта ще се осъществи с Домашен социален патронаж гр.Мъглиж. Получаването на храната ще става в регистрирани пунктове във всички населени места на Община Мъглиж, при необходимост доставка ще се извършва и до домовете на потребителите от персонала на Домашен социален патронаж. В зависимост от епидемичната обстановка  и при предписание на националните органи организацията -изпълнител ще създаде необходимата организация за доставка на храната до всички потребители. Община Мъглиж ще следи приготвената храна да бъде съобразена с нуждите на хората, ще бъде разнообразна и ще отговаря на изискванията на съответните контролиращи органи. Ще се изготвя седмично меню.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Определяне на целевите групи: В условията на на извънредна ситуация ,за да се гарантира,че помоща ще достигне до най-засегнатите от кризата граждани,Община Мъглиж ще използва всякакви източници на информация- информация от доставчици на социални услуги и институции,сигнали на граждани, информация от кметовете и кметските наместници по населени места, сигнали от здравните медиатори,информация от РЗИ Стара Загора.Лицата обхванати и включени в проекта ще трябва да отговарят на следните целеви групи: 1.Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност-хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната,хора,които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията 2.Лица ,поставени под карантина-без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки,които да им окожат подкрепа 3.Лица,обект на социално подпомагане,за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка,са в невъзможност да задоволят жизнените си потребности. Принадлежността на индетифицираните лица към допустимата целева група ще се потвърждава от ДСП гр.Мъглиж. Дейността "Определяне на целевите групи" ще започне преди стартирането на договора, и ще се изпълнява през целия период на неговото действие. Преди стартиране на дейността по приготвяне и доставка на топлия обяд, всички идентифицирани от Община Мъглиж нуждаещи се лица подлежат на потвърждаване от ДСП гр.Мъглиж за принадлежност към допустимата целева група. Целта на Община Мъглиж е да бъдат обхванати 400 лица. 0.00 0.00
Приготвяне на топъл обяд: Продължителността на тази дейност ще бъде от 01.01.2020г до 30.09.2022г. Общ брой работни дни-435. Приготвянето на храната за лица, ползващи услугата „Топъл обяд” на територията на община Мъглиж, ще се извършва по примерни седмични менюта, имайки предвид, че дневното меню на всеки от потребителите следва да включва супа, основно ястие, хляб, а веднъж в седмицата и десерт. Топъл обяд ще се предоставя в работните дни от седмицата, както следва: От 01.01.2021г. до 28.02.2022 г-289 работни дни *400 бр.потребители * 2,70лв. за единица предоставен топъл обяд =310 513,50 лв. От 01.03.2022г. до 30.09.2022г -146 работни дни *400бр. потребители * 2,90 лв. за единица предоставен топъл обяд =167 988,30 лв. Общо-435 работни дни *400бр. потребители = 478 501,80 лв. Дейността приготвяне на топъл обяд ще се реализира ,чрез собствен ресурс Кухнята на избрания изпълнител се намира на адрес:с.Ягода,обл.Стара Загора,общ.Мъглиж,ул."Трети март"№7. Базата за производство на готови за консумация храни е на два/два/етажа със застроена площ 105,50кв.метра. Първи етаж включва кухняс разливна,два броя подготвителни помещения,склад за нехладилно съхранение,склад за хладилно съхранение,умивалня и товарна рампа. Втори етаж включва офиси,гардеробно помещение,санитарен възел,стая за почивка на персонала и склад. Базата разполага със следното оборудване за приготвяне на храна: -Професионална готварска печка-3/три/ броя; -Електрически парен конвектомат-2/два/ ; -Електрическа пекарна с три камери-1/един/броя; -Хладилници-3/три/ броя; Фризери-2/два/броя; -Картофобелачка; -Зеленчукорезачка; -Електрически парен казан и други спомагателни средства. Като персонал фирмата разполага с :-готвач-2бр; -работник кухня-4 бр.; разносвач-2 бр.; -шофьор-1бр. 478 121.90 481 361.90
Предоставяне на топъл обяд: Предвижда се доставянето на храната да се извършва в изотермични съдове,осигуряващи запазване на първоначалната температура на продукцията с плътно прилепващи капаци,изработени от материали,които са разрешени за контакт с храни съгласно Наредба №2/23.01.2008 и №3/04.06.2007 г. на Министерството на здравеопазването и Министерството на околната среда и водите и ще се доставя до разкритите пунктове със специален автомобил с Рег.№СТ6894ВК. 23 906.10 27 494.10
Реализиране на съпътстващи мерки: Община Мъглиж има опит в предоставянето на съпътстващи услуги в областта на здравни и образователни услуги, социално консултирани и предоставяне на социална подкрепа, както и с квалифициран персонал. Съпътстващите мерки ще се реализират ежемесечно през целия период на реализиране на дейностите по проекта,в отговор на установени конкретни нужди и породили се проблеми. Съпътстващите мерки, допълващи предоставянето на топъл обяд ще се изразяват в индивидуално консултиране и съдействие на крайните потребители на топъл обяд, съобразно актуалните противоепидемични мерки и индивидуалните им нужди за: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ; - ползването на административни общински услуги, съдействие за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията, свързани с въведените противоепидемични мерки и др. - други форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи с цел преодоляване на последствията продължителната социална изолация. 23 906.10 17 078.10

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.