Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 209 дървета
English

Програма: Околна среда

Район за планиране: Всички

Описание

“Зора стил” ООД е предприятие с основна дейност производство на мебели. Този вид производство се характеризира с големи нива на ръчен труд и големи количества фира, следствие от липсата на подходящо оборудване и недостатъчно опит и квалификация на служителите.
Безработицата в България, в частност младежката е с висока стойност и има тенденция да се увеличава, тъй като повечето хора имат неприложима или ниската квалификация и им липсава специфичен професионален опит.
С изпълнението на проекта, “Зора стил” ООД има за цел от една страна да реши основния си проблем- високи фири, следствие от множество човешки грешки, като наеме нови служители, квалифицира ги и оборудва работните им места с високотехнологично оборудване, от друга да спомогне за преодоляването на високите нива на безработица и по-лесна интеграция на пазара на труда.
Основната целева група на проекта се състои от 20 безработни и неактивни лица, като в частност се насочва към младежи до 29 г. включително - 12 души.
С изпълнението на проекта “Зора стил” ООД ще създаде 20 работни места за безработни и неактивни лица като повиши квалификацията им и им предостави високотехнологично оборудване. По този начин предприятието ще намали производствения брак и ще въведе нови продукти и услуги в производството, в следствие на което ще увеличи производителността си и пазарната си конкурентоспособност. След приключването на проекта ще бъдат запазени поне 10 от създадените устойчиви работни места, а останалите наети лица ще имат възможност по-лесно да се интегрират на пазара на труда и да повишат жизнения си стандарт, следствие от придобитата квалификация и специфичен опит в сферата на производството на мебели.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация, управление и координация на проекта: Основната цел на тази дейност е осигуряването на ефективно управление, организация и координация на проекта, с цел да се гарантира качественото му изпълнение и постигането на заложените резултати. С оглед комплексния характер на проекта, ръководството на “Зора стил” ООД счита, че дейността по “Организация, управление и координация на проекта” следва да бъде възложена на външен изпълнител, разполагащ с опитен екип по организирането и управление на проекти от подобен тип. Проектът ще се изпълнява под ръководството на Ръководителя на проекта, като външния изпълнител ще се грижи за управление, организация, координация и техническо изпълнение и ще съгласува всички свои действия с него. Ръководителят на проекта се явява външно лице за избрания изпълнител. По този начин ще се създаде система с две нива на контрол, което ще гарантира качественото изпълнение на проектните дейности и постигането на заложените резултати в срок. С избрания изпълнител ще бъде сключен договор, в които ще се регламентират основните му задължения и отговорности във връзка с организацията, управлението и координацията на проекта. Чрез възлагането на дейността на външен изпълнител, разполагащ с опитен екип, ще се осигури добра комуникация между "Зора стил" ООД и Управляващия орган и качествено изпълнение, което ще допринесе за успешното постигане на целите на проекта. Ръководителят на проекта има сериозен опит в управлението на проекти от подобен тип и ще извършва всички контролни функции, като взима решенията, свързани с управлението на проекта и носи пълна отговорност пред дружеството. 19 500.00 19 500.00
Подбор и наемане на безработни и неактивни лица: Целта на дейността е да се подбере необходимият брой безработни или неактивни лица, които да отговарят на целевата група на проекта и да бъдат наети в дружеството. Основната дейност на “Зора стил” ООД е производство на мебели. Бранш, характеризиращ се с големи нива на ръчен труд. Именно поради тази причина, прецизното наемане на нови работници играе изключително важна роля за конкурентоспособността на фирмата и цялостното й развитие. Безработните и неактивни лица следва да бъдат общо 20 души, от които 12 ще бъдат младежи на възраст до 29 г. включително, а останалите ще бъдат над 29 г. Ще бъде спазен изцяло принципът за "Равенство между половете", като кандидатът ще положи максимални усилия да даде равни шансове и на мъжете и на жените. Ще бъдат наети: - 13 машинни оператора в производството на мебели (код по НКПД 7523-2018), които ще оперират с шлайф машини, кантиращи машини, полиращи машини, циркуляри, машината с пробивен център и бояджийската техника; - 2 монтажника на мебели от дърво и други подобни материали (код по НКПД 8219-2008); - 2 мебелиста (код по НКПД 7522-1002), които ще сглобяват и монтират произведените мебели; - 1 инженер-технолог в сферата на дървообработването (код по НКПД 2149-6019); - 2 инженер-конструктора (код по НКПД 2144-6042). Инженер-технологът и конструкторите ще работят в екип за разработване и проектиране на нови мебели, с които да се разшири производствения асортимент и съответно да се повиши интересът на клиенти. С оглед различията в статута на лицата - безработни или неактивни, кандидатът ще предприеме диференциран подход при техния подбор. Изборът на лицата ще се извършва при спазването на хоризонталните принципи на ОП "Развитие на човешките ресурси". 111 509.64 117 816.30
Организиране и провеждане на професионално обучение за придобиване на първа или втора квалификационна степен и обучение по част от професия по трета квалификационна степен на вече наетите по проекта лица.: Целта на дейността е новонаетите лица да преминат през професионални обучения, които да отоговарят на заеманата от тях длъжност и да ги подготвят за реализацията им в производството на мебели. Браншът се характеризира с големи нива на ръчен труд, което от своя страна създава опасност от грешки и много фира. Поради тази причина за "Зора стил" ООД е изключително важно, новонаетите служители по проекта да получат висока професионална квалификация, което от своя страна ще окаже пряко влияние върху конкурентоспособността на дружеството. Тъй като фирмата не е обучителна организация и не разполага с активна лицензия към НАПОО, дейността ще бъде възложена на външен изпълнител, при спазване на изискванията на българското и европейското законодателство. Ще бъде проведена процедура за определянето на изпълнител за професионалните обучения, както и на предвидените обучения. Тринадесет от новонаетите лица ще преминат професионално обучение по професия "Оператор в дървообработването", код 543020, специалност "Производство на мебели", код 5430201. Хорариумът на обучението е с продължителност 660 учебни часа, от които 200 учебни часа теория и 460 учебни часа практика. Курсът ще се провежда паралелно за субсидираната заетост 5 дни в седмицата по 8 учебни часа. Обучението ще доведе до придобиване на степен на професионална квалификация, удостоверена с документ съгласно ЗПОО. Стойността на обучението е 15 600 лв. без ДДС. Четири от новонаетите служители ще преминат професионално обучение по професия "Работник в дървообработването", код 543090, специалност "Мебелно производство", код 5430906. Хорариумът на обучението е с продължителност от 300 учебни часа, от които 100 учебни часа теория и 200 учебни часа практика. Курсът ще се провежда паралелно за субсидираната заетост 5 дни в седмицата по 8 учебни часа. Обучението ще доведе придобиване на степен на професионална квалификация, удостоверена с документ съгласно ЗПОО. Стойността на обучението е 2 400 лв. без ДДС. Трима от новонаетите лица ще преминат обучение за част от професия по трета квалификационна степен "Техник-технолог в дървообработването", код 543010, специалност "Мебелно производство", код 5430101. Хорариумът на обучението е с продължителност 600 учебни часа, от които 200 учебни часа теория и 400 учебни часа практика. Курсът ще се провежда паралелно за субсидираната заетост 5 дни в седмицата по 8 учебни часа. Обучението ще доведе придобиване на степен на професионална квалификация, удостоверена с документ съгласно ЗПОО. Стойността на обучението е 3 375 лв. без ДДС. 21 375.00 0.00
Закупуване на работно облеко и оборудване, свързани със създаването на нови работни места: “Зора стил” ООД е предприятие с основна дейност производство на мебели, характеризиращо се с големи нива на ръчен труд и големи количества фира, следствие от липсата на подходящо оборудване. С изпълнението на тази дейност, дружеството ще оборудва новосъздадените работни места със специфично и високотехнологично оборудване, което ще даде възможност на новонаетите служители да изпълняват служебните си задължения и ще намали грешките при работа. По този начин ще се създадат устойчиви във времето работни места. От друга страна, закупуването на високотехнологично оборудване и защитно облекло за новонаетите служители, значително ще редуцира риска от инциденти при работата, което е основен приоритет за дружеството. За новоразкритите работни места ще бъде закупено следното оборудване и екипировка, които са в пряка връзка с изпълнението на техните функции и сигурност при работа: За новонаетите 13 машинни оператори в производстовото на мебели: -Защитни очила- 2 бр. -Защитни очила- 1 бр. -Лятно работно облекло (яке с полугащеризон от памук-полиестер) - 11 бр. -Зимно работно облекло (яке с полугащеризон от памук-полиестер)- 11 бр. -Ръкавици (латекс) - 9 бр. -Ръкавици - (полиоретан) - 2 бр. -Летни работни обувки с бомбе и пластина S3 - 13 бр. -Зимни работни обувки с бомбе и пластина S3 - 11 бр. -Маска със система за въздухоподаване - 4 бр. -Гащеризон - 2 бр. -Ръкавици - 2 бр. -Прахосмукачка - 1 бр. -Полираща машина - 2 бр. -Шлифовъчна машина - 2 бр. За новонаетите 4 монтажници на мебели от дърво и други подобни материали: -Защитни очила- 4 бр. -Лятно работно облекло (яке с полугащеризон от памук-полиестер) - 4 бр. -Зимно работно облекло (яке с полугащеризон от памук-полиестер)- 4 бр. -Ръкавици - 4 бр. -Зимни работни обувки с бомбе и пластина S3 - 4 бр. -Летни работни обувки с бомбе и пластина S3 - 4 бр. -Бормашина - 4 бр. -Винтоверт - 4 бр. -Прободен трион - 4 бр. -Лазерна ролетка 50M - 1бр. -Лазерна ролетка 80M - 2 бр. -Линен лазер - 2 бр. -Стационарен циркуляр - 1бр. За новонаетите 1 инженер-технолог в сферата на дървообработването и 2 инженер-конструктора ще бъдат закупени компютърни конфигурации с висока производителност, необходима за закупения специализиран софтуер, пряко свързани с изпълнението на трудовите им задължения: За посещения на обекти: -Защита от падащи предмети – каска – 3 бр. -Защитни очила- 3 бр. -Лятно работно облекло (яке с полугащеризон от памук-полиестер) - 3 бр. -Зимно работно облекло (яке с полугащеризон от памук-полиестер)- 3 бр. -Зимни работни обувки с бомбе и пластина S3 - 3 бр. -Летни работни обувки с бомбе и пластина S3 - 3 бр. За работа в офиса: -компютърни конфигурации с висока производителност - 2 бр. -компютърни конфигурации с висока производителност за рендеринг - 1 бр. -монитори 3 бр. -специализиран софтуерен за проектиране - 3 бр. Стойността за ДМА и ДНА е формирана след направено пазарно проучване и е определена така, че максимално ефективно да се разходва предоставената безвъзмездна финансова помощ. Всички цени са без ДДС 49 499.09 46 634.79
Дейности по информиране и публичност: Целита на дейността е популяризиране на проекта, Оперативна програма “Развитие на човешките ресурси” 2014-2020 и Европейския социален фонд, както и запознаване на широката общественост и всички заинтересовани страни с осъществените дейности по проекта и постигнатите резултати. Нуждата от информираност и публичност на проекта се налага като естествен проводник на обратната връзка между всички заинтересовни страни в процеса на реализация на проекти по структурните фондове на ЕС, а именно: предприятия, обучаващи институции, неправителствен сектор, обедининия на работодателите, местната и държавна власт, гражданите. Тя гарантира прозрачност и законност в действията на всички страни; наблюдение и контрол от обществото върху дейностите; познаване на предвидените цели и очаквани резултати от проекта, а от тук и осъзнато и ефективно включване на всички участници, от които зависи успеха му. Дружеството ще спази всички изисквания за публичност и информация в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020г. За изпълнението на дейността ще бъдат изработени: 1. две информационни табели 2 бр. 2. стикери за оборудването по проекта 20 бр. 3. брошури 500 бр. 1 000.00 638.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.