Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 152 дървета
English

Програма: Околна среда

Район за планиране: Всички

Описание

По настоящия проект ще бъде оптимизирана производствената дейност във фирма „Централна ремонтна база 2001” ООД посредством закупуването на нов мобилен бетонов център, изграждане на високоефективна, енергоспестяваща механична вентилационна инсталация за оползотворяване на остатъчната топлинна енергия в производствените помещения, намаляване на разходите за енергия, посредством въвеждане на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението:  
•     Мобилен бетонов център - 1 брой (Мярка 1от Енергийния одит) 
•     Система за мониторинг на енергопотреблението (СМЕ) (Мярка 2 от Енергийния одит);
•     Вентилация с рекуперация за оползотворяване на отпадна топлина (Мярка 3  от Енергийния одит);
След интегриране на изброеното по-горе технологично оборудване, производственият капацитет на предприятието ще нарасне значително, което от своя страна ще доведе до поемане на повече поръчки и разрастване на предприятието, както и по-нисък разход на енергия на единица произведена продукция.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Разширяване производствената дейност на дружеството и повишаване неговата конкурентоспособност, посредством закупуването на нов мобилен бетонов център - 1 брой: Основната производствена дейност на обследвания в Мярка 1 бетонов център, е производство на бетонови разтвори. Към момента на обследването, “Централна ремонтна база 2001” ООД не разполага със съоръжение за производство на бетон. Предвижда се разширяване обхвата от дейности на дружеството, посредством закупуване на нов мобилен бетонов център. За целите на сравнителния анализ е използван методът на „Добрата стара практика” (ДСП). Старият бетонов център, с който се прави сравнение е собственост на „БКС” ЕООД – гр. Крумовград. Старият бетонов възел има следните технически характеристики: - мощност на двигателя -37 kW - средна работна ел. мощност -22,20 kW. -средна производителност- 7,20 m³/h бетон. -годишна производителност -около 2 866 m³/yr За изчисленията са взети данните за представителната 2015 г. При цена на електроенергията 0,22 лв/kWh, годишните разходи за енергия на бетоновия център възлизат на 1 943,83 лв/yr. На база основните технически параметри и режима на експлоатация на съществуващия бетонов възел е изчислено потребление на енергия в размер на 8 835,60 kWh/година. Съоръженията на бетоновия център са амортизирани и това налага чести ремонти и нежелателни спирания на работата. Това от своя страна води до ниска производителност. С препоръчаната мярка 1 се предвижда закупуване на нов мобилен бетонов център с планетарен миксер за производство на готов мокър бетон. Номиналната електрическа мощност на съоръжението ще е 80 kW. Средната работна електрическа мощност на новия бетонов център ще е не повече от 63 kW. Предвижда се то да бъде със значително по-голяма производителност-1 m³/цикъл или 50 m³/h при непрекъснат производствен процес, съобразно капацитета на бетоновозите. Годишната производителност ще е в пъти по-голяма - 100 800,00 m³/yr. Годишните разходи за ел. енергия ще възлизат на 27 941,76 лв/yr. По експертна оценка и след съгласуване със счетоводството на дружеството, годишните разходи за екплоатация и поддръжка на бетоновия център ще са в размер на 28 599,37 лв, като в тази сума се включват разходите за заплати и осигуровки в размер на 26 834,40 лв, а също и 1 765 лв/година за консумативи, осигуряващи гаранционната поддръжка на съоръжението. В конкретния случай, с препоръчаната Мярка 1 се предвижда въвеждане на ново производство. Когато въвеждаме ново производство в предприятието се използва метода „Добри стари практики“ за изчисляване на спестяването на енергия от въвеждането на новото оборудване. В случая за потребление преди въвеждане на мярка е отнесена стойността на енергията, която ще консумира добрата стара практика, ако трябва да произведе продукцията на новото оборудване. Съпоставяйки потреблението на енергия на старото технологично оборудване спрямо новото, както и икономическите показатели, свързани с мярката, средногодишните икономии на енергия се предвижда да възлизат на 183 792 kWh/yr., енергийните спестявания за единица продукция се предвиждат да възлизат в размер на 1 823 kWh/m³., фактор енергийни спестявания (ESR) - 59.14 %. Те ще са резултат от по-високата производителност и по-ниския специфичен разход на единица произведена продукция на новото технологично оборудване след въвеждане на мярката. Намалението на вредните емисии СО2 ще бъде 150.53 t/год. За работата на новото съоръжение са достатъчни двама души, като разходите за техните заплати и осигуровки са в размер на 26 834 лв/година. Това води до годишно спестяване от 13 417 лв. Инвестиционните разходи по настоящата дейност, съгласно направеното предварително проучване се оценяват на 427 153 лв. Стъпки за реализация на дейността 1. Избор на изпълнител (1 до 4 месец); 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец); 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец); 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи. (от 17 до 18 месец) 427 153.00 427 153.00
Намаляване на разходите на енергия, посредством въвеждане на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението - 1 брой: Събирането и съхранението на информация е особено важно за процеса на идентифициране на отклонения от нормалната експлоатация и промените в областта на енергийната ефективност. Важната информация трябва да се събира и обработва през редовни интервали от време. В „Централна ремонтна база 2001" ООД данните за енергийното потребление трябва да се събират за всеки отделен консуматор. Необходимо е да се осъществява контрол на измервателните уреди, за всяко измерване. Към момента на извършване на одита в компанията няма въведена система за мониторинг и планирано управление на потреблението на енергия, съответно не се проверява потреблението на енергия спрямо базовите стойност. Поради тази причина проекта предвижда въвеждане на автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението. За целите на проекта, фирмата предвижда въвеждане на автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението по отношение на Мярка 1 – закупуване на нов мобилен Бетонов център, която да записва консумацията на електроенергия, като позволява осъществяването на контрол и вземането на управленски решения относно енергийното потребление, същевременно да предава и да получава данни посредством форма на електронна комуникация. Системата за мониторинг и контрол на енергопотреблението, която се предвижда да бъде въведена само и единствено по отношение на Мярка 1 – Нов мобилен Бетонов център представлява: • Софтуер за енергиен мениджмънт: o разработен на език HTML5; o с възможност за анализ на разходите по различни активи; o с възможност да задава нива на консумация и да известява с аларми при превишаването им; o с възможност да се конфигурират собствени клиентски екрани и ключови параметри; o с възможност да се достъпва от различни мобилни устройства; • Електромерно табло - табло с елктромер за измерване консумация на ток o Измерване на параметрите на електрическата енергия (Напрежение, Ток, Мощност, както и всички други параметри на електрическата енергия, които се използват и следят от индустрията) o Директно свързване до 400V L-L и разширение на токовите обхвати, чрез токови трансформатори с изход 5А, 1А. o Уредът е предназначен за монтаж върху ДИН-Шина. o Уредът създава и пази таблици с данни, като могат да се настройват условия, при които да създава запис. o Широк диапазон на комуникационни възможности: RS 485, IR порт, и опционални: RS-232/422/485, 10/100Base T порт, PROFIBUS порт, GPRS модем. o Поддържа различни комуникационни протоколи: Modbus RTU, Modbus ASCII, DNP 3.0, IEC 60870-5-101/-104. На база събраната информация ще се извършва ежеседмичен контрол на количествата изразходена ел. енергия и съответно плануване на бъдещото потребление, чрез дневни графици на работа, съобразени с работния режим. Системата за мониторинг и контрол на енергопотреблението осигурява пълна и детайлна информация, необходима за периодичното провеждане на енергийните анализи на потреблението, при значително по-високо качество и точност на констатациите, оценките и предложенията. По този начин се редуцират разходите за енергия. За изчисляване на спестяването от СМЕ е направено допускане за 7 % намаляване на енергопотреблението вследствие на по-ефективно управление и е установено, че след въвеждане на системата за мониторинг на енергопотреблението по отношение на Мярка 1 се установяват годишни спестявания от Мярка 2 - СМЕ: 8 890,56 kWh., а енергийното потребление за свързаните със СМЕ дейности след закупуването на новия мобилен бетонов център ще възлиза на 127 008 kWh./год. Стъпки за реализация на дейността: 1. Публикуване на съобщение (от 1 до 4 месец); 2. Избор на изпълнител (5 месец) ; 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 6 до 16 месец); 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 17 до 18 месец). 16 000.00 15 850.00
Намаляване на разходите за енергия в производствените помещения, посредством закупуването на нова, енергоспестяваща механична вентилационна инсталация за оползотворяване на остатъчната топлинна енергия - 1 брой: Към настоящия момент в производствените помещения на компанията бенефициент не се използва механична вентилационна инсталация за оползотворяване на остатъчна топлинна енергия. Поради тази причина, за целите на сравнителния анализ, е използван методът на "Добрата стара практика" (ДСП) или осигуряване на пресен въздух за производствените помещения, посредством обикновена механична вентилация без оползотворяване на остатъчна топлинна енергия (без енерговъзстановяващ блок). Обектът се намира в климатична зона 6, с. Хаджиево и всички средномесечни температури са взети за съответната зона. На база изразходената електроенегия през годината е направено изчисление за разхода на енергия и е установено, че той възлиза на 3 257 kWh, а генерираните емисии CO2 възлизат на 2.67 t/yr. Проветряването на помещенията, чрез отваряне на прозорците води до огромни загуби на енергия. Интегрирането на управляеми рекуперативни вентилационни системи ще доведе до намаляване на тези загуби и значителни икономии на електроенергия.За целите на проекта, фирмата предвижда изграждането на високоефективна, енергоспестяваща механична вентилационна инсталация за оползотворяване на остатъчната топлина в помещение в имота в с. Хаджиево. Мярката предвижда изграждане на система за вентилация, включваща 1 брой приточно-смукателен блок с рекуператор, ел. нагревател, вентилатори, вентилационни решетки, въздуховоди и управление за осигуряване на пресен въздух в ремонтната база на дружеството. Инсталацията ще осигурява дебит от 360 m³/h. Необходимото количество пресен въздух за помещението е направен на база следните технически параметри: • Климатични данни, съгласно местоположението на обекта - Климатична зона 6 – с. Хаджиево; • Тип на сградата –административна; • Обем на помещението - V = 120 m³; • Брой хора, които работят в помещението - 4 души; • Кратност на въздухообмен - n = 3; • Ефективност на оползотворяване на отпадната топлина – 71%; Избраното оборудване по Мярка 3 (приточно-смукателен блок с рекуператор за оползотворяване на остатъчна топлинна енергия) отговаря на критериите на най-добрите към момента налични технологии във сферата на вентилационните инсталации. При загряването на пресния въздух се използва топлината на отработения въздух, което е едно от модерните и развиващи се технологии на днешния пазар. По този начин се редуцират разходите за отопление, като се подава топлина от затопления вътрешен въздух към пресния, но студен външен въздух през зимата. Предимствата на вентилационната система с рекуперация са следните: -Контрол на температурата на подаване на пресният въздух в тесни граници; -Висока енергийна ефективност над 75%; -Нисък разход на енергия за обработване на външният въздух; -Спестени емисии CO2; -Опазване на околната среда; Всичките тези предимства, заедно с поддържане на комфорта на микроклимата в работната зона обуславят решението да бъде интегрирана такава система в ремонтната база на дружеството. На база старите и новите параметри са направени предварителни изчисления, как ще се промени разходът на енергия след ЕСМ възлиза на 1 213 kWh, а генерираните емисии CO2 ще възлизат на 0,99/yr., което намаление е значително спрямо базовата линия. Предвижда се средногодишните икономии на ел. енергия да възлизат на 2 044.61 kWh/год., енергийните спестявания за единица продукция се прeдвижда да възлизат в размер на 5.68 kWh/m3/h., фактор енергийни спестявания - 62.77 %. Спестените емисии СО2 ще са в размер на 1.67 t/год. Инвестиционните разходи за настоящата дейност, съгласно направеното предварително проучване се оценяват на 6 050 лв. Стъпки за реализация на дейността: 1. Публикуване на съобщение (от 1 до 4 месец); 2. Избор на изпълнител (5 месец) ; 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 6 до 16 месец); 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 17 до 18 месец). 6 050.00 6 049.59
Енергийно обследване по образец, изготвен за целите на процедурата за подбор на проекти (Приложение Б към Условията за кандидатстване): Дейността по изготвяне на енергийния одит в дружеството е извършена преди подаване на проектното предложение от лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност. Целта на обследването е изчисляване на обобщените енергийни характеристики на енергозахранване и енергопотребление, намиране на енергоемки точки в производството и разработване на енергоспестяващи мерки, както и необходимите капиталови вложения за тях. Изготвянето на доклад за енергийно обследване на фирмата ще служи за управление на рационалното използване на енергийните ресурси във фирмата. Това обуславя извършването на тази дейност като предпроектна, крайният резултат от която е: - По-ресурсно ефективни и по-екологосъобразни производствени процеси в кандидатстващото предприятие; - Повишаване на енергийната ефективност и засилване на конкурентноспособността на предприятието чрез постигане на по-ниски производствени разходи; - Насърчаване на предприятието към инвестиции за повишаване на енергийната ефективност, което ще доведе до намаляване на разходите за производство на единица продукция; - Цялостно подобряване в бизнес и производствените процеси, допринасяйки за подобряване на производителността; Дейността и разходите са извършени преди подаване на проекта и след датата на обявяване на настоящата процедура. Стъпки за реализация на дейността: 1. Събиране на оферти и избор на изпълнител (1 месец); 2. Извършване на услугата (1 - 2 месец). 19 900.00 19 900.00
Въвеждане на система за енергиен мениджмънт - 1 брой: Дейността включва: - Одит и анализ за съотвeтствието на първоначалното състояние спрямо изискванията на стандарта; - Изготвяне на разработена документация на системата за управление; - Инструктаж по изискванията на Системата за управление - ще бъде обучено поне по едно лице от звено, за да има възможност на по-късни етапи това лице да провежда вътрешни обучения на останалите служители. Документира се с протокол от обучение; - Внедряване на системата за управление - работно въвеждане (реално използване на новите правила); - Вътрешен одит – проверка на готовността за сертификация, документирано с Доклад от вътрешен одит; - Съдействие при провеждане на преглед от ръководството; Резултатите от изпълнението на дейността: - намаляване на разходите за енергийни ресурси; - ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда; - измерване и анализиране на енергийната резултатност; - подобряване на постоянното енергийно управление; - подобряване на рентабилността на фирмата; - повишаване на конкурентоспособността. Стъпки за реализация на дейността: 1. Публикуване на съобщение и избор на изпълнител (от 1 до 4 месец); 2. Извършване на услугата. Подписване на финален приемно-предавателен протокол (от 5 до 18 месец). 1 000.00 980.00
Сертифициране на система за енергиен мениджмънт БДС EN ISO 50001 - 1 брой: Сертифицирането на система за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011, включва следните етапи: - провеждане на първоначален одит за документално съответствие на системата с изискванията на стандарт ISO 50001:2011; - провеждане на сертификационен одит за преглед на организационното и технологично съответствие на внедрената система с изискванията на стандарт ISO 50001:2011; - вземане на решение за сертифициране и издаване на оригинален сертификат; Стандартът най-вече се отнася за енергийното управление на енергоинтензивни производствени процеси, електроразпределение, енергийна ефективност на сгради, транспорт и др. Международният стандарт се прилага за всякакъв тип енергийни носители – електроенергия, газообразни, течни и твърди горива, пара, ВЕИ, компресиран въздух, охладена вода, и др. ISO 50001:2011 установява рамка за ефективното използване на енергията в производствените предприятия, търговските вериги, публичния сектор и всяка една организация, решила да се възползва от това. Стандартът също така установява условия за сравняване с най-добрите постижения в областта (benchmarking), измерване, документиране и докладване на подобренията в енергийното управление, респективно за приноса им в намаляването на емисиите парникови газове. Правилното прилагане на стандарта неминуемо води до положителен икономически ефект за бизнеса и околната среда, както и допринася за конкурентоспособността на всяка една компания или организация, внедрила система за енергиен мениджмънт по изискванията му. Стъпки за реализация на дейността: 1. Публикуване на съобщение и избор на изпълнител (от 1 до 4 месец); 2. Извършване на услугата. Подписване на финален приемно-предавателен протокол (от 5 до 18 месец). 14 000.00 13 800.00
Визуализация на проекта: Във връзка с изпълнението на дейността по информация и публичност, на уеб-сайта на предприятието ще бъде публикувано кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, в което се откроява финансовата подкрепа от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие и ОПИК, в рамките на два дни от датата на сключване на договора за безвъзмездна финансова помощ. Със средства по проекта ще бъде изработен и поставен минимум един плакат с информация за проекта (минимален размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място, например на входа на сградата, където се изпълнява проектът. Визуализацията на проекта цели популяризиране на резултатите от него на национално и международно ниво. Тя ще бъде съобразена с изискваните мерки за информиране и публичност в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020г. Целите за визуализацията ще бъдат постигнати с помощта на набор от дейности, които са разделени на: (1) създаване на материал за разпространение; (2) разпространение на създадени материали; (3) организиране на мероприятия. В тази връзка се планира: - Разработването и непрекъснато обновяване на уеб сайт; - Изработване на плакати, стикери и табели. Всички информационни материали ще показват резултатите от проекта, както и подкрепата от програмата. На всички закупени активи ще бъдат поставени стикери, указващи подкрепата на ОПИК. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от дружеството задължително ще се указва помощта ОПИК, чрез поставяне на: емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 г. на Комисията, с упоменаване на ЕС; общото лого за програмен период 2014-2020 г.; - Разпространение на резултатите в индустриалната сфера, подготвяне и провеждане на консултации и демонстрации; - Свързване с и взаимодействие с други европейски проекти и групи със сходни интереси. Дейността ще се извършва от ръководителя на проекта и координатора по проекта. Дейността води до изпълнение на общата цел и специфичната цел на проекта. Стъпки за реализация на дейността: 1. Публикуване на съобщение и избор на изпълнител (от 1 до 4 месец); 2. Извършване на услугата. Подписване на финален приемно-предавателен протокол (от 5 до 18 месец). 3 000.00 2 950.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.