Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 235 дървета
English

Програма: Околна среда

Район за планиране: Всички

Описание

Дейностите предвидени в рамките на настоящият проект ще бъдат изпълнени на територията на МИГ Ардино – Джебел, и по-конкретно на територията на община Ардино.
Проекта е насочен към повишаване на конкурентоспособността на местната икономика и възможностите за подкрепа на местния бизнес, чрез създаване на среда за увеличаване на производителността и експортния потенциал на МСП на територията на МИГ-а, подобряване на производствените процеси, повишаване на производствения капацитет и засилване на експортния потенциал на МСП, а от там насърчаване предприемачеството и създаване на устойчиви предприятия, които да осигуряват заетост на местното население и възможности за повишаване на доходите му. 
Настоящият проект предвижда извършване на инвестиция в съвременно оборудване водеща до въвеждане на технологични решения за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес и създаване на среда за устойчиво развитие на „Артекс" АД като предпоставки за трайно повишаване на конкурентоспособността му. За реализиране на тази си цел дружеството предвижда да закупи дарак, смесител и аспирационна система, с които да оптимизира произвидствения процес в предприятието, като допринесе за подобряване качеството на произвежданата продукция и ресурсната си ефективност в дългосрочен период. Планираното оборудване е модерно, високотехнологично и иновативно, което ще допринесе за оказване на положително въздействие върху околната среда.
Успешното изпълнение на проекта изисква реалистично планиране на целия процес и балансирано разпределение на дейностите във времето на неговото изпълнение. Дейностите и техният времеви обхват са обвързани със заложените в проекта цели и са необходими за тяхната реализация, гарантирайки очакваните резултати. Като част от дейностите на проекта, кандидата е предвидил неговото управление, провеждане на процедура за избор на изпълнител по ПМС 160/2016, доставка на предвиденото в проекта оборудване и реализиране на мерки за визуализация.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Придобиване на съвременно оборудване за подобряване на производствения капацитет на дружеството: Дейността ще се реализира чрез закупване, доставка и въвеждане в експлоатация на следното оборудване в рамките на проекта: Дарак със силоз - 1бр.,Смесител - 1бр.,Аспирационна система - 1бр. Обосновка: Понастоящем "Артекс" АД среща следните предизвикателства в дейността си, дължащи се на факта, че над 80% от наличното оборудване е морално остаряло и амортизирано: - Лошо разтваряне на силно пресованите текстилни суровини - Незадоволително очистване на чуждите растителни примеси - Увеличаване на неуловимия отпадък от влакната - Запрашеност на работната среда - Накъсване на влакната - Чести аварии - Опасност за здравето на работещите С цел да повиши производствената ефективност и конкурентоспособността си на международните пазари, дружеството се нуждае от съвременно и иновативно оборудване, което да придаде добавена стойност и да подобри качеството на произвежданата продукция. В тази връзка е намерението на кандидата да закупи предвиденото тук оборудване: 1.Дарак: Ще подобри процеса на разделяне на влакната едно от друго, отделяне на чуждите примеси и дефектни влакна, изправяне и подреждане на влакната, получаване на дарашка лента с добър разработен материал 2.Смесител: Ще допринесе за разтваряне на силно пресованата влакнеста маса, равномерното й смесване, добро очистване на суровината, липса на запрашеност 3.Аспирация: Ще улесни преноса на влакната и за очистване на растителните примеси и дефектните влакна, улавяне на праха и неуловимия отпадък, равномерно подхранване на дараците Стъпки за реализация на дейността: 1) Отговорен за изпълнение на дейността (месеци 1-12): Кандидата е пряко отговорен за изпълнението на дейността. 2) Провеждане на процедура за избор на изпълнител (месеци 1-5): Изборът на външен изпълнител за доставка на оборудване за подобряване на производствения капацитет на дружеството, ще бъде извършен в съответствие с изискванията на ЗУСЕСИФ и ПМС № 160 от 01.07.2016 г. за определяне правилата за разглеждане и оценяване на оферти и сключването на договорите в процедурата за избор с публична покана от бенефициенти за безвъзмездна финансова помощ от ЕСИФ. Изпълнението ще премине през следните няколко етапа: А) Изготвяне и съгласуване с УО на График за провеждане на процедури за избор на изпълнители; Б) След одобрение на графика по т.А, ще бъде изготвена документация за провеждане на процедура "Избор с публична покана“ за определяне на изпълнител за закупуване и доставка на оборудването в рамките на проекта. Определянето на изпълнител ще се извърши съгласно чл.50, ал.1 от ЗУСЕСИФ "Избор с публична покана“, тъй като предвидената индикативна стойност без ДДС за доставката на оборудване (в т.ч. общия размер на безвъзмездната финансова помощ и съфинансирането от страна на кандидата) попада в разпоредбите на чл.50, ал.2, т.2; В) С оглед постигане на максимална прозрачност при провеждане на процедурата за определяне на изпълнител, изготвената документация ще бъде представена за осъществяване на предварителен контрол от страна на УО. Предварителен контрол ще бъде осъществяван през всички етапи от провеждането на процедурата: изготвяне на документацията за откриване на процедура, изготвяне на протокол от дейността на комисията за оценка и класиране на получените оферти и подписване на договор с избрания изпълнител преди сключването му; Г) Провеждане на процедурата „Избор с публична покана“ за закупуване и доставка на предвиденото оборудване. Документацията ще бъде публикувана в ИСУН 2020 и предоставена на УО за публикуване на интернет страниците на ОПИК и ЕИПФЕС. Д) Оценка и класиране на постъпилите оферти. 3) Сключване на договор (месеци 6-7): Съгласно чл. 10 (1) от ПМС 160/2016 Бенефициентът ще сключи писмен договор за доставка с определения за изпълнител кандидат. 4) Доставка и инсталация на оборудването (месеци 8-12): След доставка, инсталиране, тестване и пускане в експлоатация на оборудването, бенефициентът подписва Приемо-предавателен протокол за доставка съгласно образец на Програмата; 318 800.29 318 800.29
Информиране и публичност: Дейността по информиране и публичност ще се реализира чрез изпълнение на следните мерки: изработване на постоянна табела (2 броя) и на информационни стикери (3 броя), в съответствие с изискванията съдържащи се в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация". Обосновка: С изпълнението на предвидените мерки по информиране и публичност (визуализация) ще се постигне информиране на широката общественост за източниците на финансиране, дейностите, целите и резултатите по проекта. Наред с това, с прилагането на подобни мерки Бенефициента ще изпълни задължението си да запознае обществеността с факта, че получената финансова подкрепа по настоящият проект е предоставено от ЕС (ЕФРР) чрез ОПИК в съответствие с Приложение XII „ИНФОРМАЦИЯ И КОМУНИКАЦИЯ ОТНОСНО ПОДКРЕПАТА ОТ ФОНДОВЕТЕ” от Регламент (ЕС) № 1303/2013. За целта се предвижда изработка на следните визуализиращи средства: 1. Изработване и поставяне на 2 броя постоянни табели – кандидата предвижда да постави постоянните табели на мястото на инвестиция - производствената база на дружеството в град Ардино (едната на входа на предприятието, а другата в помещението, където ще бъдат инсталирано закупеното оборудване), така че да служат за визуализиращо средство указващо резултатите от получената по ОПИК и ЕФРР подкрепа. Табелите ще съдържат като минимум следната информация: източниците на финансиране, необходимите емблеми и лога, наименованието на проекта, номера на договора за безвъзмездна финансова помощ, наименованието на бенефициента. Табелите ще бъдат изработени в съответствие с техническите характеристики приети от Европейската комисия. 2. Изработване и поставяне на 3 броя информационни стикера – стикерите ще бъдат поставени върху закупеното по проекта оборудване и ще съдържат като минимум следната информация: източниците на финансиране (ОПИК), необходимите емблеми и лога (на ЕС и на програмния период 2014-2020 г.), номера на договора за безвъзмездна финансова помощ. Стъпки за реализация на дейността: 1) Отговорен за изпълнение на дейността (месеци 11-12): Кандидатът е пряко отговорен за изпълнението на дейността. 2) Провеждане на процедура за избор на изпълнител (месец 11): Изборът на външен изпълнител за изпълнение на мерки по Информиране и публичност ще се проведе без процедура, съгласно изискванията за избор на изпълнители в съответствие с чл.50 на ЗУСЕСИФ и ПМС № 160 от 01.07.2016 г. в случаите, когато предвидената стойност за услуги е по-ниска от 30 000 лв без ДДС и указанията представени в Ръководство за изпълнение на ДБФП по ОПИК. С оглед гарантиране спазването на принципите за добро стопанско управление, определяне реалистичността на разходите и осигуряване на ефективност и ефикасност при разходване на средствата по ОПИК при определяне на изпълнител за дейността, кандидата ще събере минимум две оферти за изпълнение на услугата, след разглеждането на които ще направи обоснован избор за изпълнител на мерките предвидени в тази дейност. 3) Изпълнени мерки за публичност - поставени 2 броя постоянни табели и 3 броя стикери (месец 12): Изпълнението на услугата ще бъде удостоверена с подписване на Приемо-предавателен протокол за услуга съгласно образец на Програмата; 630.00 630.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.