Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 209 дървета
English

Програма: Околна среда

Район за планиране: Всички

Описание

ПИИ включва въвеждането на мерки за енергийна ефективност за обновяване на сградата на Народно читалище "Паисий Хилендарски- 1870", предвидени и предписани в Доклада от енергийно обследване и Сертификата за енергийни характеристики на сградата, обект на интервенция. Във връзка с изпълнение на инвестицията ще бъдат подготвени и проведени,съгласно законовите изисквания на ЗОП, процедури за избор на изпълнител: на Инженеринг-проектиране, СМР и авторски надзор за обновяване за подобряване на енергийната ефективност на читалището; на Строителен надзор съгласно чл.168, ал.2 и оценка на съответствието на проектите, съгласно чл.142 и чл.169 от ЗУТ; ще бъде сформиран екип от експерти за управление на проекта и избран доставчик на услуга за физическите активи по дейност информация и публичност; дейността по изготвяне на независима експертна оценка от сертифициран енергиен за постигнатите с ПИИ спестявания на енергия. 
Основната цел на предложението е обновяване на Сградата на НЧ "Паисий Хилендарски-1870" за въвеждане на мерки за ЕЕ за подобряване енергийните характеристики на сградата и спестяване на енергия.
Конкретните цели, които си поставяме с изпълнението на проекта са:
-подобряване на климата на работното място и енергийните и експлоатационни характеристики на сградата
-внедряване на ВЕИ-ФЕЦ за собствено потребление
-спестяване на енергия и намаляване на разходите
-намаляване на вредните емисии
-спазване на „принципът за ненанасяне на значителни вреди“
Очаквани резултати: 
-изпълнени и въведени мерки за енергийна ефективност съгласно предписанията на извършеното обследване
-достигнат клас на енергопотребление "А" за всички сгради, обект на интервенция
-по-благоприятна среда за работа и предоставяне на услуги за населението
-доказани с независим одит общо над 90% на енергийно спестяване в годишното потребление на първична невъзобновяема енергия в резултат на ЕСМ
-въведена в експлоатация ФЕЦ за собствено потребление.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление и информация и публичност за проект "Внедряване на мерки за енергийна ефективност в Сградата на Народно читалище "Паисий Хилендарски- 1870" : Проектните дейности ще бъдат организирани и ръководени от Екипа за организация и управление на проекта, който ще бъде сформиран от назначени на срочни трудови договори лица извън утвърдената щатна численост на община Балчик заедно със служители на общината. Екипът за управление ще отговаря за цялостното изпълнение на проекта и ще поддържа връзка с СНД, като подготвя и предоставя всички изисквани от него документи. Проектният екип ще следи постоянно дали дейностите се изпълняват съгласно изискванията по програмата и ще има грижа да събере всички необходими тръжни документи и да проведе тръжните процедури по ЗОП за избор на изпълнител за Инженеринг; за осъществяване на строителен надзор и оценка за съответствие на инвестиционните проекти по ЗУТ; за избор на независим сертифициран енергиен одитор (лица от регистъра по чл.44 ал. 1 от Закона за енергийна ефективност) за доказване на предвидените спестявания след реализиране на ЕСМ и да организира визуализацията и спазване на изискванията за информация и комуникация по проекта, както и успешното отчитане на ПИИ. Екипът ще съдейства във всички фази на строителния процес,включително при въвеждане на обекта в експлоатация и издаване на разрешение за ползване, като подготвя документи, участва в комисии и всякакви други дейности, необходими за успешното завършване на строителния процес и въвеждане на сградата на НЧ "Паисий Хилендарски- 1870" в експлоатация. В рамките на дейността екипът за организация и управление на проекта ще изготвя всички необходими документи - декларации, приложения, отчети, комуникации и др., по време на изпълнение на проекта и за неговото успешно приключване и отчитане. Предвидените мерки за информация и комуникация по проекта са както следва: По време на осъществяването на проекта бенефициентът Община Балчик информира обществеността за получената подкрепа, като: - Включва на уебсайта, кратко описание на проекта, неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от ЕС; - Поставя на проектите минимум един плакат с информация за проекта (минимален размер А3), в който се откроява финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място като например входа на сграда. - Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, се посочва финансовата подкрепа от ЕС. - По време на изпълнението на строителните дейности на видимо място се поставя временен билборд с големи размери. - Постоянна обяснителна табела (плака) се поставя до една седмица след отстраняване на билборда. Табелите съдържат същите основни елементи като билборда. - Организира минимум две публични събития в процеса на изпълнение на проекта. Разходите за организация и управление на проекта са на стойност 13 672,13 лв. с ДДС. Разходите за информация и публичност по проекта са на стойност 6 000,00 лв. с ДДС. 19 672.13 0.00
Дейности за изпълнение на Инженеринг - проектиране, СМР и авторски надзор, за Внедряване на мерки за енергийна ефективност в Сградата на Народно читалище "Паисий Хилендарски- 1870": В рамките на дейността ще бъде избран изпълнител за изпълнение на инженеринг - проектиране, СМР и авторски надзор, за прилагане на мерки за ЕЕ и мерки за оползотворяване на енергия от възобновяеми източници за обект: Сградата на Народно читалище "Паисий Хилендарски- 1870", Изготвяне на технически проект при спазване на Наредба 4 от 21 май 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. При изготвяне на проекта, избраният изпълнител следва да се съобрази с Техническите мерки за поддържане и осигуряване на обекта, препоръчителни и задължителни, предписани в Доклада и Паспорта от обследването за установяване на техническите характеристики и в Доклада за енергийно обследване и Сертификата за енергийни характеристики на сгради в експлоатация. Изработеният проект се съгласува със съответните институции и след което се издава разрешение за строеж. Предвижда се този етап на проектирането да отнеме от 2 до 4 месеца. Строително - монтажните работи с обхват всички дейности за енергийно обновяване - за прилагане на мерки за ЕЕ и мерки за оползотворяване на енергия от възобновяеми източници за обект: Сградата на Народно читалище "Паисий Хилендарски- 1870", съгласно изработения инвестиционен проект. Предвижда се този етап на строителния процес да отнеме между 20 и 22 месеца. Предвидени са следните ЕСМ, подробно описани в Сертификата за енергийни характеристики на сградата: В1 - ЕСМ 1 – Топлинно изолиране на външни стени - Фасадните стени от външната страна и Страниците на всички отвори по фасадите се топлоизолират с топлоизолационни плоскости; (защитават се с армирана стъклофибърна мрежа и финишно покритие); В2 - ЕСМ 2 – Подмяна на външни прозорци и врати - Демонтаж на цялата съществуваща дограма; Монтаж на нова дограма с обща площ 229,50 m2; монтаж на вътрешни подпрозоречни PVC дъски на цялата дограма(варова мазилка и гипсова шпакловка около подменената дограма, боядисване с латексова боя по възстановените мазилки и новата гипсова шпакловка, възстановяване на фаянсова облицовка); Доставка и полагане на гипсокартон за обръщане около прозорци от вътрешната страна /вкл. лепило, шпакловка с мрежа, ъглови профили и финишно покритие; В3 - ЕСМ 3 – Топлинно изолиране на покрив - Полагане на топлоизолация от ЕPS под покривна плоча на покрива; окачен таван с пожароустойчив гипсокартон; съпътстващи дейности, както и монтаж на активна мълниезащитна инсталация В4 - ЕСМ 4– Топлинно изолиране на под - Топлинно изолиране на външните стени(лепило, шпакловка с мрежа, дюбели, водооткапващи, ъглови профили, грундиране и полагане на мозаячна мазилка); подмяна на дограмата с PVC с минимум петкамерни профили; полагане на EPS върху под; каменна вата за пода, граничещ с външен въздух С1 - ЕСМ 5 – Система за отопление - монтиране високоефективна термопомпена система тип „въздух-въздух“(VRF система). С2 - ЕСМ 6 – Мярка по системата за осветление - подмяна на всички осветителни тела с LED; външно фасадно LED осветление с прожектори за външен монтаж; С3 - ЕСМ 7 – Мярка по оползотворяване на енергия от възобновяем източник - Фотоволтаична система за собствено потребление С изпълнение на процедурата и по-конкретно СМР, ще бъдат изпълнение и финансирани със собствени средства мерките, които са предписани в график за изпълнение на неотложните мерки в техническия паспорт на сградата, както и СМР за всички необходими и технически възможни мерки за осигуряване на достъпна архитектурна среда в съответствие с Наредба РД-02-20-2 от 26.01.2021 г. в резултат на извършена оценка на достъпността съгласно чл. 2, ал.2 от Наредбата. В рамките на дейността ще се извърши и набавянето на необходими разрешителни документи, изискващи се от националното законодателство, включително и свързаните с тях такси, дължими на съответните компетентни органи и експлоатационните дружества, както и всички необходими действия и дейности, необходими за въвеждане на обектите в експлоатация. 1 291 225.62 0.00
Строителен надзор съгласно чл.168, ал.2 от ЗУТ и оценка на съответствието на проектите, съгласно чл.142 и чл.169 от ЗУТ: Всички части на инвестиционните проекти, които са основание за издаване на разрешение за строеж, се оценяват за съответствието им със съществените изисквания към строежите и в този смисъл е задължителна процедура преди издаване на разрешение за строеж. Строителният надзор има специалисти по всички части, те преглеждат представения проект и с подписите си гарантират, че проектът отговаря на нормативните изисквания. Оценката на съответствието на проекта е задължителна за всички строежи от първа до трета категория и е задължителна предпоставка за издаване на Разрешение за строеж (съгл. чл. 142, ал. 1, 2, 4 и 5 от ЗУТ). Оценката обхваща проверка за съответствие със: 1. предвижданията на подробния устройствен план; 2. правилата и нормативите за устройство на територията; 3. изискванията по чл. 169, ал. 1 и 2; 4. взаимната съгласуваност между частите на проекта; 5. пълнотата и структурното съответствие на инженерните изчисления; 6. изискванията за устройство, безопасна експлоатация и технически надзор на съоръжения с повишена опасност, ако в обекта има такива; 7. други специфични изисквания към определени видове строежи съгласно нормативен акт, ако за обекта има такива; 8. изискванията на влезли в сила административни актове, които в зависимост от вида и големината на строежа са необходимо условие за разрешаване на строителството по специални закони; 9. изискванията за селективно разделяне на отпадъците, образувани по време на строително-монтажните работи и дейностите по разрушаване с цел осигуряване на последващото им оползотворяване, включително рециклиране и постигане на съответните количествени цели за оползотворяване и рециклиране. Упражняване на независим строителен надзор е дейност, която ще се извършва от отделен от избрания изпълнител за СМР контрактор, който ще има за задача да осигури надежден контрол върху качеството на изпълнение на планираните мерки за енергийна ефективност и строително-ремонтни дейности. Основната задача на фирмата, извършваща строителния надзор, ще бъде да представлява и защитава интересите на Възложителя-ОДМВР гр. Ловеч, през целия инвестиционен процес. Тя ще бъде отговорна за изпълнението на всички изисквания на законодателството свързано с надзора на строителни дейности, а също така ще проверява дали строителната фирма извършва СМР в съответствие с техническите норми и изисквания на законодателството (основно ЗУТ и подзаконовите актове към него). По време на строителството и в съответствие с изискванията на чл.168, ал.1 от ЗУТ, лицето, упражняващо строителен надзор, носи отговорност за: - законосъобразно започване на строежа; - осъществяване на контрол относно пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - за изпълнението на строежите, съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията по чл.169, ал.1 и 2 от ЗУТ; - спиране на строежи, които се изпълняват при условията на чл. 224, ал. 1 и чл. 225, ал. 2 и в нарушение на изискванията на чл.169, ал.1-3; - осъществяване на контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството и недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството. - определяне на правоспособно физическо лице от състава си за координатор по безопасност и здраве (КБЗ) за етапа на изпълнение на строежа, съгласно чл.5, ал.1, т.2 от Наредба №2; - отговорност за годността на строежа за въвеждане в експлоатация; - за оценка за достъпност на строежа от лица с увреждания; и други подробно описани в чл.168, ал.1 от ЗУТ. Лицето, упражняващо строителен надзор, подписва всички актове и протоколи по време на строителството съгласно НАРЕДБА № 3 ОТ 31 ЮЛИ 2003 г. То извършва предписания и заповеди, вписани в заповедната книга, които са задължителни за строителя, инвеститора и техническия ръководител на строежа. Съгласно чл.168, ал.6 от ЗУТ след приключване на СМР лицето, упражняващо строителен надзор, изготвя окончателен доклад до възложителя. 6 000.00 0.00
Изготвяне на независима експертна оценка, изготвена от сертифициран енергиен одитор (лица от регистъра по чл.44 ал. 1 от Закона за енергийна ефективност) след приключване на дейностите по изпълнение на СМР: Съгласно Наредба № Е-РД-04-3 ОТ 4 МАЙ 2016 Г. ЗА ДОПУСТИМИТЕ МЕРКИ ЗА ОСЪЩЕСТВЯВАНЕ НА ЕНЕРГИЙНИ СПЕСТЯВАНИЯ В КРАЙНОТО ПОТРЕБЛЕНИЕ, НАЧИНИТЕ НА ДОКАЗВАНЕ НА ПОСТИГНАТИТЕ ЕНЕРГИЙНИ СПЕСТЯВАНИЯ, ИЗИСКВАНИЯТА КЪМ МЕТОДИТЕ ЗА ТЯХНОТО ОЦЕНЯВАНЕ И НАЧИНИТЕ ЗА ПОТВЪРЖДАВАНЕТО ИМ, чл. 4 гласи: Доказването на постигнатите енергийни спестявания се осъществява след изпълнението на мярка/мерки за енергийни спестявания при крайните клиенти чрез: 1. обследване за енергийна ефективност на сгради, предприятия, промишлени системи или системи за външно изкуствено осветление, проверка на отоплителни инсталации с водогрейни котли и климатични инсталации, извършени не по-рано от една година след изпълнението на мярката/мерките за енергийни спестявания; 2. прилагане на методики, разработени при условията и по реда на раздел III от глава четвърта; 3. прилагане на измерени енергийни спестявания, при които спестяванията от прилагането на дадена мярка или на пакет от мерки се определят чрез регистриране на действителното намаление на потреблението на енергия, като се вземат предвид такива фактори, като допълнителност, обитаване, обем на продукцията и метеорологични условия, които може да влияят върху потреблението, извършено при условията и по реда на раздел IV от глава четвърта; 4. прилагане на стойности на енергийни спестявания в съответствие с резултати от независим мониторинг на предходни мерки за енергийна ефективност в сходни инсталации, разработени при условията и по реда на раздел V от глава четвърта. (2) Доказването на постигнатите енергийни спестявания по ал. 1, т. 1 и 3 се осъществява от лицата, вписани в регистъра по чл. 44, ал. 1 и/или по чл. 60, ал. 1 от ЗЕЕ. (3) Доказването на постигнатите енергийни спестявания чрез прилагане на методиката по ал. 1, т. 2 се оценява от задължено лице по чл. 14, ал. 4 и чл. 14а, ал. 4 от ЗЕЕ или от лицата, вписани в регистъра по чл. 44, ал. 1 и/или по чл. 60, ал. 1 от ЗЕЕ. (4) Доказването на постигнатите енергийни спестявания чрез прилагане на стойностите по ал. 1, т. 4 се извършва от задължено лице по чл. 14, ал. 4 и чл. 14а, ал. 4 от ЗЕЕ. В рамките на дейността ще бъде проведена процедура и ще бъде избрано такова лице от регистъра по чл.44 ал. 1 от Закона за енергийна ефективност, което да удостовери необходимата информация за доказване изпълнението на заложените индикатори за спестена първична енергия и вредни емисии. В рамките на дейността ще бъде избран сертифициран енергиен одитор по ЗЕЕ, който да изготви доклад за оценка на резултатите от изпълнените мерки за енергийна ефективност, чрез който да се докаже потреблението на първична енергия и постигнатите спестявания от обновяването, заложени в подаденото на етапа на кандидатстване предложение. 3 136.80 0.00
Подготвителни дейности по обследване за енергийна ефективност и сертификат, и за техническо обследване, и технически паспорт на сградата на Народно читалище "Паисий Хилендарски- 1870": В рамките на дейността се включват всички предварителни дейности, които бяха необходими за подготовката и обосноваването на предложението за изпълнение на инвестицията, в това число техническо и енергийно обследване на сградата, включена в ПИИ, с издадени Технически паспорт и Сертификат за енергийни характеристики. За Сградата на Народно читалище "Паисий Хилендарски- 1870" бе извършено Екзекутивно заснемане, Техническо обследване и изготвен Технически паспорт с Рег. №02508.82.167.3 от 27.04.2023 г. В рамките на дейността за Сградата на Народно читалище "Паисий Хилендарски- 1870" бе извършено обследване за енергийна ефективност и издаден Сертификат за енергийни характеристики на сградата с №0449ДРД00064 от 26.04.2023 г. За установяването на действителните площи на сградите е възложено и извършвано архитектурно заснемане на Сградата на Народно читалище "Паисий Хилендарски- 1870" 35 965.44 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.