Управление на проект: Дейността има за цел да осигури необходимия експертен ресурс, система за вътрешно-проектна координация, документооборот и надлежно отчитане на изпълнението на проектните дейности в съответствие с изискванията на Регламент (ЕС) 2018/1046, ПМС No114 от 8 юни 2022 г. за определяне на детайлни правила за предоставяне на средства на крайни получатели от Механизма за възстановяване и устойчивост, Договора за безвъзмездна финансова помощ, както и с принципите на доброто управление. В изпълнението на проекта ще участва екип от висококвалифицирани, външни на общината специалисти, в отговор на необходимостта да се наемат служители, които не са щатни служители на съответната администрация-кандидат по процедурата, съгласно изискванията на чл. 12 от ПМС 157 от 7 юли 2022 г. и приложимото законодателство (чл. 107а от Кодекса на труда и др.).
|
20 181.04
|
0.00
|
Публичност и информация : Последователното и всеобхватно планиране на комуникационните мерки и канали за предаване на съдържание и послания предопределя до голяма степен успешността на предприетата инициатива. Следователно, като краен получател на помощта, община Търговище ще изпълнява мерки по информация и публичност с цел:
- да повиши обществената осведоменост за проекта, неговите цели и задачи;
- да повиши обществената осведоменост за съществуването и целите на NextGenerationEU и Механизма за възстановяване и устойчивост;
Всички комуникационни и информационни мерки по проекта ще се реализират, съгласно разпоредбите на чл. 34 на Регламент (ЕС) 2021/241 и Правилата за комуникация и визуализация на Механизма за възстановяване и устойчивост. В отговор на тези изисквания, община Търговище се ангажира да посочва произхода и да осигурява видимост на финансирането от Съюза, включително чрез поставяне на емблемата на Съюза и на подходящо указание за финансирането, например „финансирано от Европейския съюз – NextGenerationEU“, по-специално когато популяризира действията и резултатите от тях, като предоставят последователна, ефективна и пропорционална целева информация на различни видове публика. |
20 181.04
|
0.00
|
Инженеринг (СМР, авторски надзор и проектиране): Дейността включва:
- Инженеринг (проектиране, строителство и авторски надзор):
Проектирането ще се извършва във фаза работен/технически проект и в съответствие с Наредба № 24 от 10 септември 2020 г. и Наредба № РД-02-20-3/2015 г за проектиране, изпълнение и поддържане на сградите за обществено обслужване в областта на образованието и науката, здравеопазването, културата и изкуствата.;
Строителството, съгласно конкретните изисквания към частите на проекта с цел основен ремонт, реконструкция и обновяване на сградата и в следствие на изводите и мерките, установени с Доклада от обследване за енергийната ефективност и обследването на конструкцията, инсталациите и системите на сградата.;
Авторският надзор по чл.162 от Закона за Устройство на Територията (ЗУТ) ще цели извършване на контрол относно предписанията на проектанта, свързани с авторското му право, за точното спазване на изработения от него инвестиционен проект. |
2 756 644.08
|
0.00
|
Строителен надзор и оценка на съответствието: Изпънителят, който упражнява строителен надзор ще носи отговорност за дейностите и задълженията му като участник в инвестиционния процес, регламентирани в чл. 166 и чл. 168 от ЗУТ, както и за тези произтичащи от чл. 178 от ЗУТ. Строителният надзор се изпълнява в задължителния обхват съобразно изискванията на ЗУТ, изискванията на Наредба № 3 от 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, с отчитане на изискванията на Наредбата за съществените изисквания към строежите и оценяване съответствието на строителните продукти и всички законови и подзаконови нормативни актове в областта на строителството в България.
Лицензираният строителен консултант ще следи за правилното и точно изпълнение на работите, посочени в техническите описания към договорите с Възложителя и инвестиционните проекти, спазването на нормативните разпоредби за изпълняваните работи, изпълнените количества, изпълнението на договорните условия, спазването на приетия график за изпълнение, за дефекти, появили се по време на гаранционния срок. |
16 800.00
|
0.00
|
Въвеждане на обекта в експлоатация: Съгласно чл.177, ал.2 от ЗУТ строежите от първа до трета категория включително се въвеждат в експлоатация от Дирекция за национален строителен контрол (ДНСК) въз основа на издаване на разрешение за ползване, в случая обект "Основен ремонт и обновяване на Художествена галерия "Никола Маринов"", е трета категория, съгласно чл.137, ал.1, т.3, ЗУТ и ще бъде въведен в експлоатация от ДНСК. За да бъде въведен строежа в експлоатация е необходимо освен изготвения окончателен доклад и приложените към него документи, да бъде платена такса по Тарифа 14 за таксите, които се събират в системата на Министерството на регионалното развитие и благоустройство и областните управители, издадена от МРРБ, становище от РС ПБЗН, което е задължително за строежи от първа до трета категория и други изискуеми документи необходими за назначаване на Държавна приемателна комисия (ДПК) и издаване на РП. |
6 600.00
|
0.00
|
Независима енергийна оценка :
Дейността включва независима експертна оценка за постигнати енергийни спестявания в публична сграда, изготвена от сертифициран енергиен одитор, включен в регистъра по чл.44, ал.1 от Закона за енергийна ефективност (ЗЕЕ). Дейността се изпълнява след приключване на строително-монтажните работи. Продължителността на дейността е 2 месеца и започва след приключването на СМР дейностите. Изпълнителят на Независимата експертна оценка за постигнати енергийни спестявания в публична сграда ще бъде избран след проведена процедура по ЗОП. |
3 960.00
|
0.00
|
Изготвяне на обследване за ЕЕ и сертификат за ЕЕ, разходи за ТО и технически паспорт: За целите на подготовката на предложението за изпълнение на инвестицията са изготвени обследване за ЕЕ и сертификат за ЕЕ, разходи за ТО и технически паспорт, в съответствие с изискванията, определени в глава трета на Наредба № 5 от 2006 г. за техническите паспорти на строежите.
|
14 400.00
|
0.00
|