Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 332 дървета
English

Програма: Околна среда

Район за планиране: Всички

Описание

Основната потребност на „СТРИМОНА СТРОЙ” ЕООД е повишаване на ресурсната ефективност. С настоящото проектно предложение фирмата кандидатства за прилагане на ново, пилотно за България, технологично решение, което представлява производствена иновация. Проектът се основава на извършен одит за ресурсна ефективност.

Проектът е с демонстрационен характер и има за цел да привлече и други предприятия от бранша да въведат подобни мерки в производството си. Чрез проекта предприятието ще управлява ефективно отпадъците си и ще намали използваното количество суровини за единица продукция. Проектът се отнася до един от специфичните отпадъчни потоци и води до намаляване на използваните опасни химични вещества и количеството емисии в атмосферата. Проектът ще се изпълнява около териториите от мрежата Натура 2000. По този начин проектът ще има положителен ефект върху опазването на околната среда. 

Основната цел на проекта е повишаване на ресурсната ефективност на „СТРИМОНА СТРОЙ” ЕООД чрез внедряване на ново технологично решение пилотно за България, което представлява производствена иновация. 

Тя ще бъде постигната чрез изпълнение на следните дейности:
- Придобиване на ДМА, свързано с намаляване на суровини и управление на отпадък
- Провеждане на 2 събития за мултиплициране на резултатите от проекта
- Публикации в традиционни и дигитални медии за мултиплициране на резултатите от проекта
- Визуализация на проекта

Чрез реализирането на гореописаните дейности, включващи мерки за ресурсна ефективност, включени в одита за ресурсна ефективност, ще бъдат постигнати следните основни резултати:
1. Доставен, монтиран и въведен в експлоатация Робот за четиристранна обработка на метални профили-1бр. 
2. Организирани и проведени събития за мултиплициране на резултатите от проекта–2 бр.
3. Публикации в традиционни и дигитални медии за мултиплициране на резултатите от проекта
4. Внедрени мерки за подобряване на ресурсната ефективност, съгласно Одит за ресурсна ефективност
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Придобиване на ДМА, свързано с намаляване на суровини и управление на отпадък: Като част от дейността ще бъде закупен Робот за четиристранна обработка на метални профили – 1бр. съгласно извършения Одит за ресурсна ефективност (Приложение Е). Разходите за изготвяне на одитът за ресурсна ефективност са за сметка на фирмата. Всички разходи за дълготрайни активи ще се реализират в гр. Петрич. Така проекта ще бъде изпълняван в землище, което попада частично или изцяло в границите на защитени зони Беласица (код BG0000167) и Рупите - Струмешница (код BG0001023) от мрежата „Натура 2000“. Дейността е по елемент А „Внедряване” от насоките за кандидатстване и ще бъде изпълнявана при условията и праговете за режим „минимална помощ”. Активът ще се използва за производството на два продукта: сглобяеми постройки и метални парапети. Дейността съответства на дейност 1 описана в раздел IV. на Одита за ресурсна ефективност, съгласно които закупуването на актива ще доведе до: - Намаляване на количеството използвани суровини при производството на единица продукция за: 1.продукт сглобяеми постройки - намаление на метални профили с 4,21% 2.продукт метални парапети - намаление на метални профили с 4,21% Среднопретеглена стойност на намалението: 0.89% - По-ефективно управление на отпадък: 1. при продукт сглобяеми постройки: намаление на код 12 01 01 Стърготини, стружки и иозрезки от черни метали с 26.99% намаление на код 15 02 02 Абсорбенти, филтърни материали, кърпи за изтриване и предпазни облекла, замърсени с опасни вещества с 69,23% намаление на код 15 01 10 Опаковки, съдържащи остатъци от опасни вещества или замърсени с опасни вещества отпадък с 10% 2.при продукт метални парапети намаление на код 12 01 01 Стърготини, стружки и иозрезки от черни метали с 36.877% Среднопретеглена стойност на намалението: 36.15% - Преминаване от "рециклиране" към първа степен “предотвратяване” съгласно йерархията при управление на отпадъците по чл. 6 от Закона за управление на отпадъците, при управление на отпадъци с кодове 15 01 10 Опаковки, съдържащи остатъци от опасни вещества или замърсени с опасни вещества отпадък и 15 02 02 Абсорбенти, филтърни материали, кърпи за изтриване и предпазни облекла, замърсени с опасни вещества - Намаляване на специфичен отпадъчен поток: код 15 01 10 Опаковки, съдържащи остатъци от опасни вещества или замърсени с опасни вещества. - Намаляване на количеството използвани опасни химични вещества при производството на единица продукция с 52.94% - Намаляване на количеството емисии от производството. По този начин закупуването и въвеждането в експлоатация на описаното оборудване ще доведе до подобряване ресурсната ефективност на производството чрез по-устойчиво използване на суровините, намаляване на количеството некачествена продукция/отпадъци, предотвратяване на производствен отпадък и намаляване на емисиите от производствената дейност. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 
1. Избор на изпълнител (от 1-ви до 4-ти месец от изпълнението на проекта) 
2. Сключване на договор с избрания изпълнител (от 4-ти до 5-ти месец)
 3. Доставка, монтаж, въвеждане в експлоатация и подписване на приемо-предавателен протокол (от 5-ти до 18-ти месец) 542 743.00 488 468.21
Провеждане на 2 събития за мултиплициране на резултатите от проекта: Дейността ще бъде изпълнена за собствена сметка. Дейността има за своя основна цел постигане на мултиплициращ резултат на въведеното в рамките на проекта пилотно технологично решение. За постигане на тази цел ще бъдат проведени следните събития: 1. Пресконференция – 1 бр. Пресконференцията ще се проведе след изпълнение на мерките от одита за ресурсна ефективност, съответно след въвеждане в експлоатация на оборудването, и ще има за цел повишаване информираността на заинтересованите страни и да покаже ефекта от въвеждането на пилотния иновативен производствен процес. Пресконференцията ще е насочена към широката общественост чрез публично обявяване на резултатите от изпълнения проект. За да достигне до повече лица тя ще бъде анонсирана чрез съобщение в медия и на нея е могат да присъстват всички заинтересовани страни – предприятия от индустрията и всеки проявил интерес към внедрения пилотен иновативен производствен процес. 2. Кръгла маса или работна среща – 1 бр. Кръглата маса или работната среща ще се проведе също след изпълнение на мерките от одита за ресурсна ефективност, съответно след въвеждане в експлоатация на оборудването, и ще има за цел повишаване информираността на по-тясно заинтересованите страни и да покаже ефекта от въвеждането на пилотния иновативен производствен процес. Целевата група на събитието ще бъдат предприятията, осъществяващи същата дейност – производство на метални конструкции, както и други заинтересовани страни от сектора като членовете на Българската асоциация за метални конструкции (БАМК), които могат да въведат или да разпространят пилотната технология. На събитията ще бъде представена информация относно ефекта от въвеждането на пилотната технология в производството на предприятието, с което другите предприятия със сходна дейност, сектор на икономическа дейност и подобни производствени процеси да се насърчат да въведат същото или подобни ресурсоефективни решения. Дейността ще бъде изпълнена в съответствие с „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация” 2014-2020. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 1. Планиране и подготовка на събитията (19 месец) 2. Провеждане на събитията (19 – 20 месец) 0.00 0.00
Публикации в традиционни и дигитални медии за мултиплициране на резултатите от проекта: Дейността ще бъде изпълнена за собствена сметка. Дейността има за своя основна цел постигане на мултиплициращ ефект на резултата от въведеното в рамките на проекта пилотно технологично решение. За постигане на тази цел медийно ще бъдат публикувани следните публикации: 1. Статии за внедрената иновативна технология в „СТРИМОНА СТРОЙ” – 2 бр. публикации Статиите ще бъдат публикувани в традиционни и дигитални медии паралелно с провеждането на двете събития за мултиплициране на резултатите от проекта. Целевата група на събитието ще бъдат предприятията, осъществяващи същата дейност – производство на метални конструкции, както и други заинтересовани страни от сектора като членовете на Българската асоциация за метални конструкции (БАМК), които могат да въведат или да разпространят пилотната технология. В тази връзка, ще бъдат избрани медии, чиято аудитория включва целевата група на публикациите. Публикациите ще съдържат информация относно ефекта от въвеждането на пилотната технология в производството на предприятието и ще имат за цел да насърчат други предприятия да въведат същото или подобни ресурсоефективни решения. Дейността ще бъде изпълнена в съответствие с „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация” 2014-2020. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 1. Публикуване на публикациите (19 – 20 месец) 0.00 0.00
Визуализация на проекта (дейността ще бъде изпълнена чрез закупуване на билборд - 1 бр. и стикери – 1 бр.) : Основната цел на дейността е информиране на обществеността за получената безвъзмездна помощ. Дейността ще бъде осъществена в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020г. и приложимото към момента на изпълнение на дейността законодателство. Дейността ще бъде изпълнена за собствена сметка. Като част от изпълнението на дейността ще бъдат закупени 1 бр. плакат и 1 бр. стикер за обозначаване на новозакупеното оборудване. На входа на базата на фирмата ще бъде поставен билборд, а на новозакупеното оборудване – ще бъдат поставени стикери, указващи обстоятелството, че оборудването е закупено с помощта на ЕС чрез ОП „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020 Етапи за изпълнение на дейността: 1. Избор на изпълнител и доставка(1 месец) 2. Поддържане на визуализационните материали и изпълнение на изискванията за публичност и визуализация (от 1 до 20 месец) 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.