Общата цел на проекта е да се повиши конкурентоспособността и иновационния капацитет на ФТС България ООД, чрез разработване на система за дескриптивни и прогнозни анализи.
За постигане на основната цел на проекта способстват следните специфични цели:
- Да се осигури необходимата технологична инфраструктура за разработване и тестване на иновационната система чрез осигуряване на необходимото за създаване на прототип на системата оборудване;
- Да се разработи и изпита функционалността и надеждността на прототип на системата в различна операционна среда;
Дейностите по проекта са свързани с разработване и тестване с цел разработкана услуга, базирана на система за дескриптивни и прогнозни анализи, която да даде възможност на организации, работещи в сферата на продажбите на дребно и транспорта, да използват предварително изградени модели с вграден изкуствен интелект за прогнозиране и класификация на данни, оптимизирани за конкретната индустрия. Наличието на предварително дефинирани решения за ритейл и транспорт ще направи услугата достъпна за повече компании, а реализацията на проекта ще позволи на дружеството да навлезе в нова пазарна ниша в областта на бизнес анализите и прогнозирането както в България, така и на международния пазар. В резултат на изпълнение на проекта, се очаква фирмата да получи значително пазарно предимство, да увеличи възможностите си за привличане на чуждестранни клиенти и да увеличи продажбите и пазарния дял на компанията.
Предложението напълно съответства на целта на настоящата процедура и на идентифицираните тематични области на ИСИС - „ИКТ и информатика", направление:
−уеб, хибридни и „native“ приложения, уеб базирани приложения за създаване и експлоатиране на нови услуги и продукти;
- Big Data, Grid and Cloud Technologies;
−използване на нови възможности във връзка с аутсорсинг и ИКТ-базирани услуги и системи.
Дейности
Дейност
Договорена стойност
Отчетена стойност
Дейност 1: Извършване на изследвания, изпитвания, измервания, необходими за разработването на продуктовата иновация (дейността ще бъде изпълнена чрез наемане на квалифициран персонал - 10 бр. експерти): В рамките на дейността ще бъде осигурен екипът за реализация на разработката. Екипът ще включва 7 експерта с висока квалификация от страна на кандидата и 3 от страна на партньора, които да извършат разработката. Стъпките на разработката са следните:
Фаза 1: Анализ и дефиниране на изискванията-2 месеца
1.Десктриптивен анализ:
-Проучване на ключови показатели (KPI), използвани от ритейл компаниите (най-добри практики)
-Проучване на ключови показатели (KPI), използвани от транспортните компании (най-добри практики)
-Описание на параметрите, влиящи на ключовите показатели
- Налично описание на аналитичностите и измерители в дескриптивните модели
2.Прогнозен анализ
-Прогнози и класификации в ритейл компаниите (най-добри практики)
-Прогнози и класификации в транспортните компаниите (най-добри практики)
-Налично описание на необходимите изходи от прогнозния анализ
-Завършена фаза на анализ и дефиниране на изискванията
Фаза 2: Разработка на прогнозни и класификационни модели-4 месеца
1.Ритейл
-Събиране на тестови анонимизирани данни
-Разработка на прогнозни модели
-Разработка на класификационни модели
-Анализ на точността на разработените модели
-Оптимизация на регресионните и класификационни модели
-Оценка на производителността на моделите и дефиниране на ограничения
2.Транспорт
-Събиране на тестови анонимизирани данни
-Разработка на прогнозни модели
-Разработка на класификационни модели
-Анализ на точността на разработените модели
-Оптимизация на регресионните и класификационни модели
-Оценка на производителността на моделите и дефиниране на ограничения
Фаза 3: Разработка на datawarehouse -5 месеца
1.Ритейл
-Събиране на тестови данни
-Разработка на модел на данните с включени KPI
-Анализ на производителността, оптимизация
2.Транспорт
-Събиране на тестови данни
-Разработка на модел на данните с включени KPI
-Анализ на производителността, оптимизация
Период на заетост на наетия персонал- 11 месеца-.272018 лв.
Разходи за амортизация на помещения използвани изключително за разработката- 8195лв
Наем оборудване в дейта център-51 203.63лв
331 416.63
248 967.91
Дейност 2: Придобиване на дълготрайни материални активи (ДМА), необходими за разработването на продуктова иновация чрез осигуряване или придобиване на: Сървър,
Сторидж, Мобилнo у-вo
: За създаване и тестване на прототип на системата е необходимо закупуване на следното хардуерно оборудване: Сървър, Сторидж, компютри-7бр., Мобилнo у-вo
Оборудването е необходимо за целите на разработаката и е предназначено за обработка и съхранение на информация и 1 мобилно устройство за разработване и тестване на съвместимост и функционалност с всяка от тях. Ще се закупят и 7 високопроизводителни компютърни станции за екипа нает за разработката на 8 часов работен ден.
Стъпки за реализация на дейността:
- Избор на изпълнител/и /от 1-ти до 3-ти месец от изпълнение на проекта/
- Сключване на договор/и /от 4-ти месец от изпълнение на проекта/
- Доставка, инсталиране и тестване на оборудване и подписване на приемо-предавателни протоколи /от 4-ти до 6-ти месец от изпълнение на проекта/
58 665.00
57 542.00
Дейност 3: Създаване и тестване на прототип на интерфейси и приложения (дейността ще бъде изпълнена чрез наемане на квалифициран персонал - 10 бр. експерти и осигуряване на външни услуги за изграждането на модели за прогнози и за тестване на дизайна на приложенията за консумация/визуализация на анализа и прогнозите): Разработка на прототипи на интерфейси и приложения ще премине в следните етапи:
-Прототип на приложения за вход на данни за прогнозни модели
-Прототип на конектори към релационни бази данни, файлове и уеб услуги
-Прототип на уеб услуга за консумация на резултата от прогнозния модел
-Прототип на интелигентни приложения
-Прототип на приложения за репортинг и анализи
-ID Task Mode Task Name Duration
-Проверка на приложимост
-Оценка на резултата от проекта
За разработване на иновацията е необходимо осигуряване на висококвалифициран екип, материална инфраструктура и помещения за работа, а и специализирани консултантски услуги, свързани с иновацията за разработване и тестване на прототип-за изграждането на модели за прогнози и за тестване на дизайна на приложенията за консумация/визуализация на анализа и прогнозите. Ще се наеме и оборудване в специализиран дейта център, което включва инфраструктура, която не е икономически обосновано да бъде закупена само за целите на проекта поради твърде високата си себестойност.
За възнаграждения на екипа- 173 102 лв
За амортизационни отчисления на помещения, изпозлвани изцяло за целите на проекта-5 215лв
За външни услуги за разработване и тестване на прототип-за изграждането на модели за прогнози и за тестване на дизайна на приложенията за консумация/визуализация на анализа и прогнозите-34 000лв
За услуги за наем на оборудване в дейта център-32 584лв
244 901.00
216 420.09
Дейнсот 4: Защита на индустриална собственост на национално и международно равнище и ползване на необходимата за това експертна помощ.: Консултантски услуги по оформянето и подаване на заявление за регистрация на патент на национално ниво и такси за регистрация на патент към Патентно ведомство във връзка с иновацията.
Етапите за изпълнение на дейността са следните:
- Избор на изпълнител /месец - 13/
- Изпълнение на услугите /месец 13-18/
3 500.00
3 500.00
Дейност 5: Визуализация на проекта: Ще предоставяме активно информация за проекта, съгласно изискванията за информиране и публичност на програмата.
При изпълнение на проекта ще се спазват всички изисквания на Единен наръчник за визуализация 2014-2020, публикуван на интернет страницата на УО. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от бенефициента, изрично ще се указва финансирането от фондовете на ЕС на операцията, чрез:
- емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от Европейската комисия, с упоменаване на Европейския съюз; - упоменаване на фонда, който оказва подкрепа на операцията (ЕСФ);
- общото лого за програмния период 2014-2020 г. в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност.
По време на осъществяването на проекта, кандидата и партньора ще информираме обществеността за получената подкрепа, като:
- включим на уебсайта на двете организации кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, като откроим финансовата подкрепа на ЕС;
- публикуваме на подходящо място на нашите интернет страница банер с линк към Единния информационен портал www.eufunds.bg. Банерът ще бъде активен през целия период на изпълнение на проекта.
- поставим табела на видно място в двете организации;
- във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, които се използва за обществеността или за участниците, включително всеки присъствен списък или друг доказателствен материал, ще се посочва финансовата подкрепа по програмата.
- текущо ще информираме медиите за напредъка на проекта и т.н.
Всички банери в Интернет ще съдържат: емблемата на ЕС; „Европейски съюз“; наименование на съфинансиращия фонд; общото лого за програмен период 2014-2020 г.; наименованието на програмата, наименованието на проекта, обща стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева. На закупеното оборудване ще се поставят стикери с изискуемата информация за финансиране по проекта.
Етапите за изпълнение на дейността са следните:
- Избор на изпълнител /1-ви месец/
- Дейности по информиране и публичност /месец 1-18/
Дейността ще стартира веднага след подписване на договор за финансиране и определяне на екип по проекта, като мерките за визуализация ще се приложат незабавно.
620.00
620.00
Забележки:
Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN