Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Околна среда

Район за планиране: Всички

Описание

Реализирането на проектното предложение ще допринесе за подобряване качеството на атмосферния въздух в община Смолян, чрез намаляване наднормените нива на фини прахови частици и индиректно на азотни оксиди. Заложените дейности са насочени към подкрепа на мерки, свързани с провеждане на проучвания, изследвания, информационни и разяснителни кампании, в резултата от изпълнението на които ще се реализират и конкретни инвестиционни мерки, насочени към идентифицираният като основен източник на замърсяване с ФПЧ10 битовото отопление, попадащи в обхвата на мерките от Националната програма за подобряване качеството на атмосферния въздух (2018-2024 г.) и допринасящи към целите на Националната програма за контрол на замърсяването на въздуха съгл. Директива (ЕС) 2016/2284 на Европейския парламент и на Съвета от 14 декември 2016 година за намаляване на националните емисии на някои атмосферни замърсители. 
Реализираните с проектното предложение мерки, заедно с други мерки, подкрепени от различни източници на финансиране по европейски и национални програми, както и със средства от общинския бюджет ще допринесат и за изпълнение ангажиментите на страната по подобряване управлението на качеството на въздуха и ще подпомогнат постигането на целите, произтичащи от националното законодателство, транспониращо изискванията на Директива 2008/50/ЕО на Европейския парламент и на Съвета от 21 май 2008 година относно качеството на атмосферния въздух и за по-чист въздух за Европа (Директива 2008/50/ЕО).
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1. Подготовка на проектно предложение: В рамките на настоящата дейност е извършена подготовка на всички документи, анализи, проучвания и данни, необходими за реализиране на проектното предложение. В изпълнение на дейността са разработени: Проектното предложение; Бюджет на проекта, съответстващ на образеца на бюджет на проектното предложение в ИСУН 2020; Анализ относно остойностяването на дейностите за първи етап от проекта, който съдържа информация въз основа на какви документи, анализи, проучвания са остойностени дейностите и др. анализи и документи. За подготовката на проектното предложение е подписан договор №ПНО-ОП-19.02-4 от 21.02.2019 г. с предмет „Подготовка на проектно предложение и съпътстващи документи във връзка с кандидатстване на Община Смолян по процедура за предоставяне на БФП BG16M1OP002-5.003 „Мерки за подобряване качеството на атмосферния въздух“ по приоритетна ос 5 на ОПОС 2014-2020“ на стойност 8 400 лв. без ДДС. 10 080.00 10 080.00
Дейност 2. Подготовка на документация за възлагане на обществени поръчки за избор на изпълнител: Изготвянето на документацията за възлагане на обществената поръчка ще бъде възложено на външен изпълнител/експерт по обществени поръчки, който ще бъде определен при спазване разпоредбите на ЗОП и ППЗОП. Изпълнителят ще бъде отговорен за изготвянето на документация за избор на изпълнител/и за следните процедури: Провеждане на проучване за нагласите на населението (съответстваща на дейност 3 към т. 7 План за изпълнение/Дейности по проекта); Организиране и провеждане на разяснителна кампания (съответстваща на дейност 4 към т. 7 План за изпълнение/Дейности по проекта); Изготвяне на анализи и механизми за целите на първия етап и подготовка на документи за изготвяне на предложение за определяне на параметрите на втори етап на проекта (дейност 5, 6, 7, 8, 9 и 11 към т. 7 План за изпълнение/Дейности по проекта); Мерки за информация и комуникация (към дейност 10 към т. 7 План за изпълнение/Дейности по проекта); Изпълнение на мерки за подмяна на уреди (дейност 12 към т. 7 План за изпълнение/Дейности по проекта). Изпълнителят по настоящата дейност следва да изготви: Указанията и образците на документи; Методика за определяне на комплексна оценка на офертите (в случай на икономически най-изгодната оферта, която се определя чрез критерий „оптимално съотношение качество/цена“ съгласно чл. 70, ал. 2, т. 3 от ЗОП); Проект на договор; Техническа спецификация (с изключение на техническата спецификация на поръчка с предмет Изпълнение на мерки за подмяна на уреди (към дейност 12), която ще се изготви от изпълнителя по дейност 8 към т. 7 План за изпълнение/Дейности по проекта) и др. документи, необходими за законосъобразното провеждане на процедурите. В рамките на настоящата дейност ще се изготви и документацията за закупуване, доставка и монтаж на устройствата, предмет на вторият етап на проектното предложение (с изключение на техническата спецификация), в т.ч. Указанията и образците на документи; Методика за определяне на комплексна оценка на офертите (в случай на икономически най-изгодната оферта, която се определя чрез критерий „оптимално съотношение качество/цена“ съгласно чл.70, ал.2, т. 3 от ЗОП); Проект на договор и др. документи, необходими за законосъобразното провеждане на процедурата. 28 560.00 28 560.00
Дейност 3. Проучване на нагласите на населението: В рамките на настоящата дейност ще се проведе проучване за нагласите на домакинствата за участие в проекта, адресиращ замърсяването от битовото отопление. Проучването следва да обхване не по-малко от 4000 домакинства в т. ч. не по-малко от 2000 заинтересовани лица над 18 години. Резултатите от проучването ще подпомогнат изпълнението на проекта, като осигурят информация за вида на използваното гориво от домакинствата, както и техническите и финансовите параметри, при които същите имат нагласа за участие в бъдещи дейности свързани с намаляване на замърсяването от битовия сектор. Въз основа на проучването ще се извърши и актуално картиране (обработка и анализ на данните от въпросника, като същите следва да бъдат и пространствено разположени върху карта на гр. Смолян, така че да се получи актуална, комплексна, електронна географска карта) на източниците на замърсяване по верифицираните данни от проучването. Проведеното проучване ще предостави актуална информация за това дали и при какви условия гражданите на съответната община, които се отопляват на дърва и въглища, биха заменили отоплителните си устройства на твърдо гориво, както и с каква алтернативна форма на отопление (съгласно допустимите мерки по настоящата процедура). 35 700.00 35 700.00
Дейност 4. Организиране и провеждане на разяснителна/обучителна кампания за населението: Организирането и провеждането на разяснителната/обучителна кампания цели повишаване на познанията на обществеността, относно вредното влияние от превишаване нормите на фини прахови частици върху здравето на населението и върху околната среда, както и да популяризира мерки за подобряване качеството на атмосферния въздух. При реализирането на дейността ще се акцентира върху определена приоритетност на алтернативните възможности за отопление, съобразена със специфичните географски, климатични, екологични, социални и демографски характеристики на общината. При приоритизирането за всяка една възможност ще се отчете стойността на намаленото количество ФПЧ10, съотнесена към средната прогнозна цена, която едно домакинство ще заплаща за отоплителен сезон, използвайки съответната възможност/алтернатива. Разработването на цялостна разяснителна кампания, включва създаване на концепция за нейното реализиране от страна на общината, подбор и представяне на подходяща информация за вредното влияние от замърсяването с фини прахови частици върху здравето на населението, околната среда, начина на живот и др. В зависимост от атмосферните условия, източниците на замърсяване и други фактори, влияещи върху КАВ ще се подготви анализирана, верифицирана и структурирана специфична информация и данни, необходима за дефиниране на конкретни мерки в случаи на замърсяване на атмосферния въздух, през различните сезони на годината, които следва да бъдат предприемани, както от отговорните интуиции на местно ниво, така и от населението. За реализация на разяснителната/обучителна кампания ще се подготвят и разпространят и образователно-информационните материали, образователни карета и ще се направят публикации в регионални издания и др. мерки. За да обхване възможно най-различни представители на целевите групи, ползващи различни информационни потребности и притежаващи различни познания, обучителната кампания ще включва елементи, както: • „Зелен“ телефон, където в рамките на услугата ще бъде определен телефонен номер, на който всички заинтересовани лица ще получават информация за възможностите и необходимите действия за подмяна на отоплителни уреди на твърдо гориво; • Разпространение на предоставени от Възложителя образователно-информационна брошура – с информация за необходимите действия, които желаещите да подменят устройствата си по проекта, трябва да предприемат, за да заявят своето желание за участие. Брошурата ще бъде разпространявана на широко посещавани от населението места, като община, читалище, магазини, поликлиники, болници, поща, здравни центрове, пенсионерски клубове и др. Брошури ще се раздават и при провеждане на срещи, по време на информационни и образователни събития по проекта и други събития, организирани от Бенефициента; • Редовно публикуване на актуална информация на интернет страницата на Бенефициента; • Публикуване на информационни карета в регионални и местни печатни издания; • Изработване и излъчване на рекламен радиоклип; • Реализиране на образователни срещи с представители на целевите групи, с цел да се осигури възможно най-подробна информация за проекта, както и с конкретните условия и изисквания на които потенциалните ползватели на нови уреди следва да отговорят за да ги получат. 25 200.00 50 400.00
Дейност 5. Изготвяне на анализ на ситуацията по отношение видовете отопление по квартали: В рамките на настоящата дейност ще се извърши анализ на ситуацията по отношение видовете отопление по квартали и техния принос към замърсяването на въздуха, както и на възможностите на домакинствата в тези райони да преминат към алтернативна форма на отопление в кратко-, средно- и дългосрочен план. Анализът ще предостави цялостната визия за подхода по който ще бъдат подменяни отоплителните устройства на твърдо гориво, включително приоритизация на кварталите и на приложимите мерки (алтернативи на отопление), отчитайки както наличната към момента на извършване на анализа отоплителна инфраструктура, така и рентабилността на инвестициите (от гледна точка на цена/намалено количество ФПЧ10, прогнозни разходи на домакинство за избрана алтернатива за отоплителен сезон). Анализа ще отчита и общите екологични, социално-икономически и географски и климатични характеристики на общината и на всеки район (където е приложимо). Реализирането на дейността и изготвянето на анализа ще позволи да се определят необходимите разходи по квартали, за: подмяна на стационарни индивидуални и многофамилни домакински горивни устройства на твърдо гориво; прилагане на мерки за алтернативно отопление на жилищни райони, състоящи се от индивидуални къщи и/или малки многофамилни сгради, използващи твърдо гориво за отопление; подготовка на необходимия картен материал, места с „горещи точки“, райони с домакинства с проявили интерес към включване в дейностите от втори етап на настоящето проектно предложение, райониране, концентрация на население и друга информация. 68 400.00 68 400.00
Дейност 6. Разработване на Механизъм, чрез който кандидатът ще осигури приоритетност на инвестициите в санирани сгради: Разработването на механизма ще осигури възможност за прилагане на ефективен модел за приоритизация на мерките, предвидени за реализация в рамките на втория етап от проектна, като се отчете ефекта от санираните сгради. Механизма ще се разработи въз основа на изготвен анализ на многофамилните и еднофамилни жилищни сгради и на домакинствата в тях, които се отопляват на твърдо гориво. Приоритизирането ще се извърши, отчитайки реално реализираните мерки за енергийна ефективност, постигнатият клас на енергийна ефективност и др., които ще включват, но няма да се ограничават до: външно саниране, вид дограма, използвани устройства за отопление, оценка на разходната ефективност за инвестицията и технически обследвания на многофамилни жилищни сгради и др. Механизмът ще вземе под внимание и различните характеристики на жилищен имот, по-специално свързаните с „Отопление, вентилация и климатизация“, конструкция, изложение, етажност, вътрешно/външно разположение на жилищен имот в сграда, изолация и пр. Анализирайки така събраната и систематизирана информация и данни, след извършване на проучвания и теренни посещения ще се разработи модел за определяне на приоритетност в санирани сгради и методика за изчисление. 57 000.00 57 000.00
Дейност 7. Разработване на Механизъм, отчитащ приходи от предаването на заменените отоплителни устройства: В рамките на настоящата дейност ще се определи прогнозен размер на приходите в резултат от предаването за последващо третиране на подменените стари отоплителни устройства. Старите отоплителни устройства следва да бъдат демонтирани преди извършване на дейностите по доставка и монтаж на новите отоплителни устройства. За демонтираните отоплителни устройства ще се осигури тяхното законосъобразно третиране, чрез предаване на лица, притежаващи разрешени документи за извършване на такъв вид дейност. Разработеният механизъм ще осигури извършването на оценка и прогноза на очакваните количествата генерирани отпадъци от предаването на старите отоплителни уреди от населението. Механизмът трябва да позволява оценка на разходите от генерирането на отпадъка, през неговото предаване и транспортиране, до неговото оползотворяване/рециклиране до края на жизненият му цикъл. Съобразявайки се с условието, че формираните приходи от продажбата на старите отоплителни уреди, не могат да се използва за извършване на икономическа дейност, механизмът следва да дефинира, обоснове и остойности всички дейности по предаване, събиране, транспортиране до окончателно третиране на старите уреди за отопление. 56 400.00 56 400.00
Дейност 8. Обследване на място и изготвяне на анализи: Всички анализи, оценки, обосновки и изследвания в рамките на настоящата дейност ще се насочени към практическо обследване на място и посещения на заинтересованите за включване в проекта домакинства, като изпълняваните мерки ще се различават от вече описаните такива в дейности от 3 до 7. По време на посещенията експертите ще набират информация по два начина. Първият е разговори с представители на домакинствата, а вторият е чрез оглед/проверка на жилището/обекта. За целите на анализ ще се разработят специализирани въпросници, чрез които ще се събира допълнителна информация и данни от вече събраните такива, които ще бъдат използвани от експерти, които ще осъществяват посещения на място. По време на разговорите представителите на домакинствата ще имат възможност да се информират и за предстоящите действия по подмяна на устройствата, вкл. техните отговорности. По време на проверките на място ще се установи по еднозначен начин: • извършено ли е саниране - вид, тип, клас енергийна ефективност, наличие на паспорт и/или документи за санирането и др.; • конструктивните характеристики на обектите – вид конструкция, географска ориентация на обекта, етажност, специфични локални климатични (разположение по посока на роза на ветровете, подветрена страна, безветрена зона, поради съседно застроени сгради и др.) и т.н.; • Детайлни характеристики на използвания отоплителен уред (използвано гориво, мощност, ефективност) и неговата натовареност в и извън отоплителният сезон; • Социалният статус на домакинствата и нагласата и възможностите им за ефективно и ефикасно използване на заявеното устройство за подмяна; • Техническата възможност за инсталиране и ефективно и ефикасно използване на заявеното устройство за подмяна. В рамките на настоящата дейност ще се изготви и техническата спецификация на процедурата за избор на изпълнител за изпълнение на мерки за подмяна на уреди (към дейност 12). 62 400.00 62 400.00
Дейност 9. Определяне на средни/пределни цени: В рамките на настоящата дейност ще се изготви изчислителен модел за определяне на средни/пределни цени, включващ параметри, като пазарни цени на различните допустими за финансиране по проекта отоплителни уреди; финансовият ресурс на БФП; включеният брой домакинства в рамките на вторият етап на проекта; брой отоплителни устройства на твърдо гориво (дърва и въглища), които следва да бъдат подменени. Необходимите за модела данни за пазарни цени ще бъдат осигурени, чрез провеждане на пазарно проучване сред търговците/доставчиците на предвидените за закупуване допустими по проекта уредите за отопление. Заложените в рамките на втори етап мерки са насочени към домакинства, постоянно обитаващи еднофамилни жилищни сгради или многофамилни жилищни сгради до 2 етажа, с по-малко от 6 самостоятелни жилищни обекта или многофамилни сгради с над 3 етажа и над 6 самостоятелни жилищни обекта. В случаите на многофамилни сгради с над 3 етажа и над 6 обекта ще се изисква от крайните получатели, представянето на информация, че в сградата не са били и не се извършват инвестиции за същите мерки, финансирани от Националната програма за енергийна ефективност, ОП „Региони в растеж“ 2014-2020 г., DESIREE, REECL и др. финансови източници и донори. Мерките за подмяна на общото отоплително устройство ще доведат до намаляване на емисиите на ФПЧ10 спрямо сегашните нива, в степен която ще допринесе за подобряване на КАВ. Определянето на средни/пределни цени за единица продукт ще се отчетат специфичните характеристики на цевите групи на проекта, на обитаваният имот, характеристиките за отопление, вентилация и климатизация, конструкция, изложение, етажност, вътрешно/външно разположение на жилищен имот в сграда, изолация и др. приложими към предмета на дейността специфични характеристики. В анализа ще се разгледат и отчетат и стойности от предишни аналогични договори, получени оферти, онлайн проучване и/или други източници. Резултатите от изготвеният анализ ще се използват при остойностяването на вторият етап на проектното предложение. 62 400.00 62 400.00
Дейност 10. Организация и управление на проекта и Мерки за информация и комуникация: Обхватът на проектното предложение съдържа дейности различни по своя характер, специфика и обем, което предполага използването на експертна помощ със специфични области на познания, експертиза, опит и квалификация, като инструмент за успешното изпълнение. За тази цел се предвижда използването на екип за управление на проекта. Бенефициентът със заповед ще сформира екип за управление на проекта (ЕУП), съставен от служители на общината през първият месец от изпълнение на проекта. Служителите на Бенефициента ще бъдат подпомогнати от двама външни експерта, притежаващи специфични знания и умения, свързани с предмета на проекта. Дейността на ЕУП ще покрие целия период на физическо изпълнение на дейностите по проекта. Членовете на ЕУП ще бъдат назначени в съответствие с изискванията на ПМС 189/28.07.2016 г. и приложимите нормативни документи, докато външните експерти ще бъдат избрани и назначени по реда на трудовото законодателство. Структурата на екипа за управление се състои от следните експерти: Ръководител проект, Координатор проект, Технически сътрудник, Счетоводител, Юрист, Специалист по качество на атмосферния въздух, Специалист ОВК. Така създадената динамична структура на управление осигурява допълнителна гаранция за постигане високо качество и удовлетвореност от резултатите, като осигурява и недопускане на смесване и припокриване на функциите и задачите между отделните членове в ЕУП. Начина на приемане на работата и механизмите за контрол, както и индикативното определяне на възнагражденията на експертите от ЕУП са посочени към Анализа относно остойностяването на дейностите, включени в първия етап на проектното предложение. Индикативна дата за подписване на АДБФП е м. юли 2019 г. Мерките за информация и комуникация ще се реализира при пълно спазване на изискванията и правилата на Европейския съюз за информация и комуникация, Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г, Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013 и приложимото секторно законодателство, указания, ръководства и добри практики. Бенефициентът не само ще приложи подходящи мерки за публичност и информираност, но и ще разработи стратегия за публичност по проекта и ще организира провеждането на публична кампания за популяризиране резултатите от проекта, което ще обхване целия период на изпълнение на дейностите и ще осигури популяризиране приноса на фондовете на ЕС и на оперативната програма. В тази връзка е предвидено изпълнението на следните мерки: • Организиране и провеждане на публични събития: Встъпителна пресконференция; Заключителна пресконференция; • Осигуряване на информация на място на обектите на интервенция: Изработване и монтаж на постоянни обяснителни табели; Изработване и доставка на информационни банери за публични събития и официални церемонии, плакати, брошури; • Изготвяне на информационни стикери за доставеното оборудване; • Информационен билборд за проекта. Дейностите по информация и комуникация ще включват като минимум мерките и реквизитите, съгласно Приложение № 2 „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.“ към Националната комуникационна стратегия. 211 277.58 211 589.95
Дейност 11. Подготовка на документи, необходими за изготвяне на предложение за определяне на параметрите на втори етап на проекта: С изпълнението на настоящата дейност ще се реализира следната последователност от мерки, които ще се базират на постигнатите в рамките на първият етап от проекта резултати и ще послужат за определяне на параметрите за втория етап, и изготвяне на обосновката и предложението на бенефициента: • Изчисление на целевите стойности за общото количество намалени емисии ФПЧ10 достигнати в резултат от изпълнението на проектните дейности. Изпълнението на настоящата мярка е пряко обвързано с коректното определяне на целевата стойност на индикаторът за резултат „Количество на ФПЧ10“. Целевата стойност ще бъде изведена въз основа на изчисленията за подменени отоплителни устройства от всички домакинства със съответният вид алтернативен отоплителен метод за всяка година от изпълнението на проекта; • Определяне на целевите стойности за Население обхванато от мерките за намаляване на количествата ФПЧ10 и NOх. Изпълнението на настоящата мярка е пряко обвързано с коректното определяне на целевата стойност на индикаторът за резултат „Население обхванато от мерките за намаляване на количествата ФПЧ10 и NOх“; • Идентифициране и описание на конкретни дейности и мерки за вторият етап на проекта, изведени от постигнатите в рамките на първият етап от проекта резултати. Описанието на дейностите ще бъде пряко обвързано със съответните документи/отчети, изготвен в рамките на първия етап. Допустимостта на дейности и техните разходи ще бъдат съобразени с указанията от Насоките за кандидатстване. Дефинираните по този начин дейности ще бъдат остойностени за целите и съгласно изискванията на насоките за подготовка на бюджета към втори етап на проекта. В приложимите случай при остойностяването ще се използва резултатите от първият етап на проекта, като изготвеният документ със средни/пределни цени и др. приложими; Съобразявайки се с резултатите от така дефинираните мерки ще се изготви и бюджета на проекта за втори етап, като се използва приложимият към Насоките образец и се вземат под внимание всички указания за допустимост на разходите от Насоките за кандидатстване и Приложения 1 и 5 към условията за кандидатстване по процедурата. 26 640.00 26 640.00
Дейност 12.1 Доставка и монтаж на отоплителни устройства за битово отопление: Дейността се отнася към втория етап от изпълнение на проекта, свързан със закупуването, доставката, подмяната и гаранционно обслужване на определените в рамките на първият етап от проекта отоплителни устройства. В периода за изпълнение на Етап 1 от проекта Община Смолян разработи визия за изпълнение на Етап 2 от проекта, в която е посочен начина за предоставяне на крайните получатели високоефективни отоплителни уреда. В съответствие с визията, в рамките на дейността се реализират следните действия: • Доставка и монтаж на отоплителни устройства на електричество (климатици); • Доставка и монтаж на отоплителни устройства на пелети; • Доставка и монтаж на отоплителни устройства на газ; • Доставка и монтаж на уреди на твърдо гориво (биомаса). Дейността се реализира в жилищните имоти на физически лица, които са одобрени за участие в проекта. В резултат от изпълнението на първия етап на проекта са подадени 2881 заявления за участие. При обследване на място 223 домакинства са отказали участие и/или не са намерени на адрес. Паралелни посещения на място от технически лица и съставени въпросници, констативни протоколи и технически паспорти е извършено по отношение на 2658 домакинства. Приблизително 85 % от домакинствата са разположени на територията на гр. Смолян, а 15 % на територията на селата в Общината. Поради това, че броя на подалите заявления за участие в проекта за подмяна на отоплителните устройства домакинства в Община Смолян са повече отколкото тези, които би могъл да се покрие с наличния финансов ресурс е извършено приоритизиране съгласно разработената визия. След извършване на приоритизацията по посочените критерии броят на домакинствата, в които се извършва подмяната на отоплителните устройства възлиза на 2656 домакинства, а броят на предвидените за монтаж нови отоплителни устройства е 3 822 бр., като всеки кандидат може да получи за един жилищен обект: - едно отоплително устройство на пелети, или - един газов котел, или - общо до три климатика. По проекта се подменят само отоплителните уреди, като не се предвижда изграждането на сградна инсталация. Всички доставени отоплителни устройства отговарят на специфични технически параметри съгласно европейското и националното законодателство. След доставката на отоплителните устройства в жилищните имоти на одобрените крайни получатели се извършва монтаж, тестване и пускане в експлоатация на устройството, и се предават на крайния получател всички документи, съпътстващи доставката (гаранционна карта, инструкции за експлоатация и поддържа и др.) обективирани чрез подписване на приемно-предавателен протокол между крайния получател и доставчика. Изпълнителят осигурява гаранционно обслужване в периода на определения гаранционен срок. 9 999 600.98 9 994 109.99
Дейност 12.2 Демонтаж на старите отоплителни устройства за битово отопление: Преди доставка и монтаж на всеки един от новите отоплителни устройства, се извършва демонтаж на старите неефективни отоплителните устройства на дърва и въглища и предаването им на фирма за транспортиране и последващо третиране и рециклиране. Дейността се осъществява съобразно разработения през Етап 1 Механизъм, отчитащ приходите от предаването на заменените отоплителни устройства. Въз основа на направените прогнози в Механизма и данните от подадените формуляри за кандидатстване за подмяна на уредите на дърва и въглища в Етап 1 е изчислен общия прогнозен брой отоплителни устройства на твърдо гориво, които се демонтират – 2 656 броя. Демонтажът се извършва по предварително съгласувани списъци на одобрените крайни получатели и предвижданията за последващ монтаж. След демонтажа старите устройства се обезопасят, с цел да се предотврати разливите на течности използвани в старите инсталации, възстановяват се нарушени настилки, мазилки и т.н. увредени при демонтажа. Пренасяне до входа на съответната жилищна постройка и предаване на избрания Изпълнител за транспорт до площадка за съхранение и рециклиране и последващото третиране. 131 498.10 119 392.36
Дейност 12.3 Предаване за последващо третиране на заменяните отоплителни устройства на дърва и въглища: Изпълнителят извършил демонтажа, поставя уреда в непосредствена близост до входа на имота (централен вход на много жилищни постройки, входа на къща и т.н.), предава уреда на лицата, които извършват събиране и транспортиране ведно с всички протоколи и декларации. Лицата които извършват настоящата дейност трябва да разполагат с всички необходими лични предпазни средства, техническа обезпеченост и съответните разрешителни съгласно ЗУО. Транспортирането на отпадъци е превоз на отпадъци, включително съпътстващите го дейности и е регламентирано в Глава втора, Раздел I от ЗУО, за задължения на лицата, извършващи транспортни дейности с отпадъци. За целите на проекта, лицата които извършват дейността по транспорт на „отпадъци с битов характер“, в т.ч. метали, трябва да притежават разрешение, издадено от РИОСВ - Смолян съгласно по чл. 35, ал. 5 от ЗУО – Регистрационен документ (РД), с разрешение за транспорт на отпадъци с битов характер от група 20-а, в т.ч. с код 20 01 40 – Метали; Код 20 01 36 - излязло от употреба електрическо и електронно оборудване, различно от упоменатото в кодове 20 01 21, 20 01 23 и 20 01 35 от Наредба № 2 от 23.07.2014 за класификация на отпадъците. Дейността се осъществява съобразно разработеният през Етап 1 Механизъм, отчитащ приходите от предаването на заменените отоплителни устройства. Въз основа на направените прогнози в Механизма и данните от подадените формуляри за кандидатстване за подмяна на уредите на дърва и въглища в Етап 1 е изчислен общия прогнозен брой отоплителни устройства на твърдо гориво, които се демонтират – 2656 броя, по видове отпадъци както следва: - Отпадък от печки /типа на „Чудо“, готварски печки и др./; - Сухи камина; - Камина с водна риза; - Котли (от чугун); - Други устройства (вградени камини). След като бъдат събрани, натоварени и транспортирани до площадки за третиране, отпадъка се претегля, завежда се в отчетните книги и се издават съответните кантарни бележки и т.н., които са основание за плащане от страна на Изпълнителя към Община Смолян. При изпълнението на дейността се спазват стриктно всички изисквания на нормативната уредба във връзка със събиране и предаване за последващо третиране и рециклиране на заменяните отоплителни устройства на дърва и въглища. Попълват се всички изисквани документи в целия процес на изпълнение, в т.ч. декларации за произход на отпадъка по чл. 39, ал. 4 от ЗУО, декларации по Закона за защита на личните данни, приемо-предавателни протоколи, удостоверения и кантарни бележки, отчетни документи по образци съгласно Наредба № 1 от 4 юни 2014 г. за реда и образците, по които се предоставя информация за дейностите по отпадъците, както и реда за водене на публични регистри, удостоверения и други. За изпълнението на настоящата дейност не се предвижда разходване на финансов ресурс, като при провеждане на търга по реда на чл. 35, ал. 1 от ЗОС, Изпълнителя прави оферта за цена на отпадък на място т.е. при крайния получател формирал отпадъка. В цена се залагат всички присъщи разходи – събиране, натоварване, транспортиране и третиране. От продажбата на уредите се очаква да се формира приход в размер на 67 545,80 лв. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.