Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 209 дървета
English

Програма: Околна среда

Район за планиране: Всички

Описание

В рамките на проекта ще се създаде Звено за услуги в домашна среда. Ще бъдат подбрани, обучени  и назначени домашни помощници и лични асистенти в рамките на 9000 часа месечно, от които 18 месеца продължителност  за домашни помощници и 13 месеца продължителност за лични асистенти , които оптимално да задоволят потребностите на лица с увреждания и възрастни хора с ограничения или невъзможност за самообслужване чрез предоставяне на почасови  иновативни социални услуги,  на база индивидуалните планове за грижи, съобразени с оценките на потребностите.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност за организация и управление на проекта.: Спецификата на проекта налага изграждането на управленски екип от представители на общината.Проекта ще се управлява от екип, назначен със заповед на Кмета на общината, в съответствие с неговата оценка на спецификата на общината, определения бюджет в часове и човешките ресурси, при съблюдаване на изискванията за недопускане на конфликт на интереси при следния състав : ръководител-1, кординатор - 1 , счетоводител - 1.Провеждане на работна среща за определяне на задълженията на екипа. Ръководителят на проекта ще организира,ръководи и контролира, изпълнението на проекта; ще участва в комисията за оценка и подбор на кандидатите за потребители, ще подържа връзка с кординатора и счетоводителя; ще следи за графика на изпълнение на дейността по управлението на проекта; ще обобщава и изготвя необходимите справки и документи във връзка с реализацията на проекта, ще изготвя и представя необходимите отчети на управляващия орган. Кординатора по проекта участва при приемане и обработката на документите от кандидат-потребителите, участва в комисията за разглеждане на жалби и сигнали, съставя необходимите отчети по проекта, анализира рисковете на управление, измерва и анализира постиженията по проекта, ще спазва изискванията по изпълнение и публичност по проекта, ще създава досиета на кандидат-потребителите, ще подготвя необходимата документация за всеки кандидат-потребител, ще извършва проверки на място, в случай на констатиране на нарушения сигнализира Ръководителя на проекта и ще съдейства за отстраняването им. Счетоводителят на проекта ще съставя първичните счетоводни документи и ще осъществява разплащанията, ще следи за правилното изпълнение на проекта в съотвествие с действащите счетоводни стандарти, ще изготвя и представя месечните финансови отчети, ще анализира рисковете, ще изготвя ведомости и отчети, ще спазва изискванията за изпълнение на мерките за информация и публичност; ще изготвя и сключва договори и длъжностни характеристики с потребителите и домашните помощници и лични асистенти, ще извършва проверки на място и др. Екипа ще се помещава в сградата на общинска администрация Кирково и ще започне работа един месец преди назначаването на домашните помощници,за да може да приеме молбите,да ги разгледа, класира кандидат-потребителите ,да подготви личните досиета и документите им за назначаване. Всички документи необходими за управление иотчитане на дейностите по проекта за защита на личните данни се създават и се съхраняват в посочените в бългорското и общностнотозаконодателство и срокове. Всички документи се изготвят, поддържат и използват в съответствие със Закона за защита на личните данни.Задължителна документация: -входящ дневник за кандидат - потребители -входящ дневник за домащни помощници и лични асистенти -лично досие на всеки за потребител -регистър на потребителите -лично досие за всеки домашен помощник и личен асистент -регистър на домашните полощници и лични асистенти -правилник за вътрешен ред -процедура за жалби и сигнали -присъствена форма на наетите -декларация за поверителност и др. Финансови документи-финансов отчет и приложения, ведомости за заплати и отчети за осигуровките и др. Екипът извършва вътрешен контрол по отношение на договорените дейности, начина и времето на изпълнението им от личните асистенти и дом.помощници ,чрез ежемесечни проверки на място по предварително изготвен месечен график.Проверките се извършват в дома на потребителя на соц.услуга, като резултатите се вписват в дневника на потребителя. Отчитането на резултатите от праверките се осъществява с месечен отчет за извършената работа. Предвидени са 21 000лв. разходи за организация и управление на екипа - заплати, осигуровки. Членовете на екипа ще работят на договор с обща продължителност не повече от 80 часа месечно и ще бъдат служители от общинска администрация. 21 000.00 19 267.82
Дейност по информиране и публичност: За популяризиране на проектната инициатива, дейностите, начините за участие в проекта и социалния ефект от неговото осъществяване ще бъде организирана и проведена общинска информационна кампания. Всички информационни материали ще бъдат изготвяни съобразно изискванията на европейския съюз.Тази кампания ще се провежда в 2 етапа, в съотвествие с определените етапи за набиране на потребители, домашни помощници и лични асистенти, както следва: 1 етап- първия месец от стартирането на прокта; 2 етап - деветия месец от стартиране на проекта. За достигането на максимално широка аудитория за популизирането на проекта ще бъдат организирани участия на преставители на Агенция за социално подпомагане в четирите микрорайона и в по-големите кметства на община Кирково. При стартирането на проекта ще се проведе информационна среща с представители на АСП. В рамките на настоящия проект ще се организира и проведе заключителна конференция.За стартирането на проекта ще се публикува обява в регионален вестник, информацията за целия проект ще бъде качен на сайта на общината, където ще се упомене точно мястото, времето и нужните документи за кандидатстването, както и условията на които трябва да отговарят кандидат -потребителите. На видно място ще се изработи и монтира информационна табела.Всички материали за популяризирането на услугите посочват приноса на общността и съдържат всички риквизити посочени в изискванята за информираност и публичност на ОП РЧР. Във всички форми и мероприятия за популяризиране на проекта се отразява, че проектът се осъществява с финансовата подкрепа на ОП РЧР, съфинансирана от Европейския социален фонд на Европейския съюз. 28.00 28.00
Създаване на звено за услуги в домашна среда.: Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение въз основа на индивидуална социална оценка чрез създаване на нов център за почасово предоставяне на услуги в домашна среда.Подборът и обучението на домашните помощници са насочени към осигуряване на подходящи хора в трудоспособна възраст, одобрени от потребителите, за предоставяне на качествени и гъвкави социални услуги в общността. 1 600.00 450 176.20
Обучение на персонала за предоставяне на услугите - въвеждащо обучение. : Екипът организира обучението на одобрените домашни помощници, включени в списъка за участие в обучение по обучителна програма, утвърдена от Ръководителя на проекта. Обученията ще се извършват от експерти и специалисти с подходяща квалификация, практици в съответната област с професионален опит в социалната работа и социални услуги за посочените целеви групи, обект на проекта. За целта ще се сключат договори за услуга. За обучители могат да бъдат наемани експерти и специалисти от териториалните дирекции "Социално подпомагане, в качеството им на експерти."Въвеждащото обучение ще бъде насочено към предобиване, усъвършенстване и разширяване на практическите умения на домашните помощници за предоставяне на качествена грижа и подкрепа на хора с физически увреждания, самотно живеещи възрастни хора. Обучението ще се проведе от обучители , с необходимите познания и опит в предоставянето на социални услуги, за което са предвидени разходи от 400 лв. В сумата са включени разходи за транспорт , провеждане на въвеждащото обучение, както и издаването на сертификатите. Въвеждащото обучение ще включва следните теми - Общи познания за домашните грижи и необходимите на домашния помощник умения; основни задължения на домашния помощник, специфика на грижите за стари хора, лица с увреждания и болни; методики за предоставяне на услугата; етични стандарти в работата им, здравословни и безопасни условия на труд, процедури за осигуряване на качество на услугата и за мониторинг, разпознаване и навременно сигнализиране на риска и опасности за потребителя, както и за нововъзникнали потребности, умения за предоставяне на подкрепа, изискваща физически контакт. Обучителите ще издадат удостоверение за преминало обучение на домашните помощници. 400.00 0.00
Кандидатстване, оценка и класиране на кандидатите за ползване на социални услуги и сключване на договори : Процесът за кандидатстване, оценка и класиране ще се извърши съгласно Методика за оценка на потребностите на кандидатите за ползване на почасови услуги.Изготвяне на длъжностни характеристики, сключване на договори с класираните кандидати, назначаване и инструктаж, изготвяне на индивидуален работен график на всеки домашен помощник. Договорът на домашния помощник и личния асистент ще съдържа описание на дължимите от него услуги, честотата и продължителността на предоставянето им, работното място и работното време, условия за наблюдение, контрол на услугите и възнаграждението му. 455 646.10 4 819.20
Предоставяне на психологическа подкрепа и или консултиране и или супервизия на персонала, предоставящ социалните услуги: За нуждите на персонала предоставящ социални услуги за консултиране ще бъде назначен експерт - консултант. Консултациите ще бъдат групови и индивидуални, като ще се акцентрира върху методологията на работата. Консултациите ще се извършват както в звеното така и на работните места на домашните помощници и лични асистенти, за което са предвидени 700лв. 700.00 691.85
Мотивационна и психологическа подкрепа на потребителите на услугите, според индивидулната им необходимост: За нуждите на потребителите на социални услуги за мотивационна и или психологическа подкрепа и консултиране ще бъде назначен експерт - консултант. Консултациите ще бъдат индивидуални, като ще се акцентрира върху индивидуалната потребност на съответния потребител. Консултациите ще се извършват както в звеното така и по домовете на потребителите, за което са предвидени средства от 10 425, 90 лв. - за заплати, осигуровки, трудов стаж и други. 10 425.90 10 362.52
обучение на персонала за предоставяне на услугите - подържащо обучение: разработване на план за обучение и развитие на лични асистенти.Провеждане на подържащо обучение. 1 200.00 1 600.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.