Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 235 дървета
English

Програма: Околна среда

Район за планиране: Всички

Описание

Хамат ЕООД произвежда уплътнения от PVC-пластизол за капачки, предназначени за консервирани храни и напитки. Наши клиенти в България са най-големите производители на капачки за бутилки и буркани. Около 40% от продукцията се изнася за Турция, Украйна и Молдова.
През последните години хранителната индустрия налага използването на затваряне с уплътнения без наличие на PVC и пластификатори. Поради тази причина все повече производители на капачки ориентират своите производства към продукти с TPE уплътнения - материал на базата на термопластични еластомери. Тази тенденция поставя ограничение пред предприятието и невъзможност да отговорим на изискванията на пазара, защото не разполагаме с технология за производство на уплътнения без PVC и пластификатори. Губим все повече клиенти, защото те избират производители, които вече предлагат новия вид уплътнения.
Настоящия проект има за цел да отговори на тази нужда на предприятието да трансформира производствения си процес чрез въвеждане в експлоатация на нова производствена линия за производство на TPE уплътнения в отговор на изискванията на Регламент 1935/2004 и Директива 2002/72 на EK за производство на материали от пластмаси, предназначени за контакт с храни.
В резултат от изпълнението на дейността за подобряване на производствения капацитет за растеж се очаква да постигнем средно за 3 години след изпълнението на проекта следните резултати: нарастване на производителността с 6%; увеличаване на ефективността на производствените разходи с 8%; увеличаване на приходите от износ с 36%.
Изпълнението на проекта ще ни помогне да подобрим капацитета и да увеличим производството си, както и да навлезем на чужди пазари с конкурентен продукт чрез добавяне на нови характеристики на произвежданите продукти, в съответствие със стратегиите на ЕС за ограничаване използването на пластмаси и гарантиране на максимална безопасност на храните.
Проектът ще се изпълни за 14 месеца.
Обща стойност на инвестицията: 391000 лв., от които 351900 БФП.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1: Инвестиционна подкрепа за подобряване на производствения капацитет за растеж (дейността ще бъде реализирана чрез закупуване, монтаж, тестване и пускане в експлоатация на модерна производствена линия за TPE уплътнения за капачки, предназначени за консервирани храни и напитки): Дейността е свързана със закупуване на цялостна производствена линия за уплътнения за винтови капачки (тип “Омния", "Туист-Оф" и „Пилфер-Пруф“) без наличие на PVC и пластификатори, която линия се състои от: 1) Двушнеков екструдер с основен двигател и контролен панел за управление; 2) Спомагателни съоръжения – основно подаващо устройство, измерващ екран и вакуум помпа; 3) Система за котрол на водата – превключващ вентил и вибрационен екран; 4) Съединителни компоненти за монтаж. Чрез внедряване в производството на новата линия ще могат да се произвеждат нов вид уплътнения на основата на термопластични еластомери (TPE), което напълно ще елиминира пластифицирания PVC използван при опаковки за дълготрайно съхранение. Предприятието не разполга с такава линия, а търсенето на запечатващи уплътнения без PVC става все по-голямо. В момента се произвеждат уплътнения от PVC-пластизол, което налага добавянето на пластификатори, които се класифицират като вредни вещества. Особено голям е риска при използване на този вид уплътнения за затваряне на храни и напитки със съдържание на мазнини, защото по-голяма част от пластификатора от капачката мигрира в храната. Новото уплътнение, което ще можем да произвеждаме има много ниска миграция в сравнение с конвенционалните PVC уплътнения и не представлява риск за здравето, дори в случаите на пълно съдържание на мазнини, което ще гарантира и максимална безопасност на консервираните храни и напитки. По този начин ще отговорим на изискванията на пазара и не само ще запазим настоящите, но и ще привлечем нови клиенти. В България в момента няма такова производство и производителите на капачки, които ориентират своите производства към алтернатива без PVC, внасят тези уплътнения. След вендряването на новата производствена линия ще можем да предлагаме конкурентен продукт не само на българския пазар, но ще си гарантираме и повишаване на експортния потенциал. Въпреки политиките на ЕС и насоките на хранителната индустрия за налагане на тотална забрана на използването на PVC и пластификатори, все още много малко са производителите, които произвеждат такива уплътнения. Това допълнително ще ни даде голямо предимство на пазара и ще ни гарантира устойчив капацитет за растеж. Освен това новата линия позволява производство на уплътнения с различна еластичност в зависимост от условията на приложение - пастьоризация или стерилизация, както и за различни изделия за съхранение на храни и напитки – стъклени буркани, бутилки, кутии. Технологията TPE, която ще ползваме при производството на новите уплътнения е много по-щадяща към ресурсите и изисква по-малко енергия. Това до голяма степен ще отговори на изискванията за устойчиво и чисто производство и ще подобри ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес. Новият материал се обработва по-лесно, което ще повиши производителността и ще намали отпадъците от бракувана продукция. Производството му е изключително рентабилно, защото използва по-малко суровина с по-ниска стойност на придобиване, което ще намали производствените разходи. Най-голямото предимство на новото уплътнение е, че ще бъде подходящо за UHT стерилизация на бебешка храна и широка гама от храни и сосове – сегмент при който има абсолютна забрана върху опаковки съдържащи PVC. Инвестицията в новата производствена линия ще подобри производствения капацитет за растеж на Хамат ЕООД. Стъпки за реализация 1. Сформиране на екип по проекта (1 мес.) 2. Подготовка на график на процедурите (1 мес.) 3. Изготвяне на документация - публична покана за избор на Доставчик на ДМА и изпращане на документацията за предварителен контрол (2 до 4 мес.) 4. Публикуване на поканата, процедура по оценка на постъпилите оферти, избор на изпълнител и изпращане, предварителен контрол (5 до 6 мес.) 5. Сключване на договор с избрания изпълнител (7 мес.) 6. Доставка на активите, монтаж, тестване и пускане в експлоатация (8 до 12 мес.) 7. Отчитане на проекта – финален технически и финансов отчет (13 до 14 мес.) 389 767.58 389 700.00
Дейност 2: Информиране и публичност (дейността ще бъде реализирана чрез поставяне на 1 временна информационна табела поставена на видно място на входа на предприятието, публикуване на 2 публикации, организиране и провеждане на 1 заключителна пресконференция, изработка и монтаж на 1 постоянна информационна табела на входа на предприятието): Дейността по информиране и публичност има за цел да гарантира прозрачността и публичността на проекта. Изключително важно е широката общественост да бъде информирана за финансовото подпомагане, което е отпуснато на Хамат ЕООД; за ролята както на ЕС, така и на нашата държава при отпускане на помощта; за целите, дейностите и резултатите от изпълнението на проекта; за ползите от неговото реализиране. Ще бъдат предприети следните дейности в посока осигуряване на публичност и информираност на дейностите и резултатите по проекта: 1) Временна информационна табела – изработка, доставка и монтаж на 1 брой временна информационна табела на видно място на входа на предприятието до един месец след сключване на договор с Изпълнител. 2) Публикации - подготовка и публикуване на 2 броя публикации в местна медия за осигуряване на информация за проекта, ефекта от неговото изпълнение за дружеството и неговото значение за подобряване на социално-икономическото развитие в региона в контекста на целите на проекта. 3) Заключителна пресконференция - организиране на публично събитие за представяне на проекта - цели, реализирани дейности, постигнати резултати, след изпълнение на дейността по доставка и внедряване на новата производствена линия с демонстрация в реална среда как работи новото оборудване. 4) Постоянна информационна табела – изработка, доставка и монтаж на 1 брой постоянна информационна табела на видно място на входа на предприятието до един месец след приключване на дейностите по проекта. Всички информационни материали, както и публикациите и излъчванията ще бъдат разработени в съответствие с Единния наръчник за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020, както по отношение на дизайна, така и за съдържанието. Те ще съдържат като минимум: емблемата на ЕС и упоменаването „Европейски съюз“; наименованието на съфинансиращия фонд - Европейски фонд за регионално развитие; общото лого за програмен период 2014-2020 г.; наименованието на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020; наименованието на проекта; общата стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева; начална и крайна дата на изпълнение на проекта Това ще гарантира висока степен на прозрачност при използването на средствата от ЕС и широко разпространение на резултатите от проекта сред обществеността в региона. Стъпки за реализация: 1. Изпращане на покани до минимум 3 фирми с опит релевантен на описаните по-горе дейности (3 месец) 2. Избор на изпълнител въз основа на ценова оферта (4 месец) 3. Монтиране на временна информационна табела и публикуване на 1 публикация в местна преса за популяризиране на старта на проекта (от 4 до 5 месец) 4. Публикуване на 1 публикация в местна преса представяща резултатите от изпълнението на проекта и провеждане на заключителна пресконференция за широко медийно отразяване (12 месец) 5. Монтиране на 1 постоянна информационна табела (от 12 до 13 месец) 6. Отчитане на изпълнението на дейността по информиране и публичност на проекта (от 12 до 13 месец) 7. Отчитане на проекта – финален технически и финансов отчет (от 13 до 14 мес.) 1 000.00 950.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.