Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 107 дървета
English

Програма: Околна среда

Район за планиране: Всички

Описание

Доли Медия Студио ЕООД е основана през 2000г., приемник на дейността на ЕТ „Доли-Добромир Чочов”, създадено през 1993 г.
Основния предмет на дейност на компанията е превод, озвучаване и субтитриране на филми и телевизионни програми, продуценство, продукция и постпродукция на филми и телевизионни предавания , и други аудиовизуални продукти.Нашите услуги и продукти включват: превод, озвучаване и субтитриране на телевизионни програми за чуждестранни и български телевизионни канали.
Общата цел на проекта е повишаване конкурентноспособността на Доли Медия Студио ЕООД на българския, европейския и световен пазар, чрез увеличаване производствения капацитет и засилване на експортния потенциал. 
Целта ще бъде постигната чрез реализация на проекта, включващ дейности, свързани  с внедряване на нови технологии за подобряване на производствените процеси подобряване на ресурсната ефективност, добавяне на нови характеристики на услугите и продуктите ни, чрез инвестиции в оборудване на снимачен павилион, звукозаписно студио, сървърно оборудване, продуцентски център, монтажни помещения съобразени с технологията на производство. 
Ще се спазят и изискванията за визуализация на ОПИК 2014-2020.
В резултат на изпълнението на проекта, Доли Медия Студио ЕООД ще бъде в състояние да отговори на непрестанно повишаващите се технологични изисквания на своите клиенти, ще стабилизира позициите си и ще увеличи значително конкурентните си предимства. С реализацията на настоящия проект ще се затвърди и подобри качество на предлаганите от дружеството продукти и услуги.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност за подобряване на произв.процеси чрез закупуване на:4к камера - 1бр.4к камера ст. обектив- 3бр.4К миксер- 1бр.Интеркомна станция-1бр.миксер рекордер за звук- 1бр.Рекордер -2бр.Графична станция- 1бр.сървър- 1 бр.масив - 1бр.проектор -1бр.DCP сървър- 1бр.Р.с.за обр. на диалог-1 бр.Р.с. обраб. звук-2бр.Р.с. фоли ефекти-1 бр.Athmos пан-не-1бр.монитори- 2бр.Дизел генератор-1бр. UPS-1бр.: Като част от дейността ще бъдат закупени и пуснати в експлоатация високотехнологично оборудване. В постпродукцията свързана с монтажа, CGI ефектите и цветните корекции на някои от етапите се ползва остаряло оборудване. Съвременните системи за видеообработка на професионално ниво се класифицират като нелинейни, което позволява на монтажистът във всеки момент да се върне към конкретен кадър или поредица от такива, като нанася неограничен брой редакции и промени. При тези системи е характерно използването на мощни компютри с много добър процесор, възможно по-голяма оперативна памет, специални графични ускорители, монитори с отлично цветово пресъздаване. Това налага закупуването на допълнително модерно, високотехнологично оборудване. Mулти-форматен сървър – изплолзва се за съхранение на изходният (заснетият) материал. За различните етапи на видео и звукова обработка се преформатирa за нуждите на конкретното работно място. Това се налага поради голените обеми (2К или 4К картина) и множество файлове (дубли в един снимачен процес). Без такъв сървър процесите по пренасяне от едно работно място към друго както и връщането им за поправки и др. би направило този постпродукционен процес неефективен. Не са малки и рисковете от загуба на информация и грешки при копиране на големи обеми и преконвертирането им от един формат в друг за нуждите на различните работни места (видеомонтажа, CGI ефекти , цветни корекции, ADR записи, фоли ефекти, звуков дизайн, музика, микс и финално мастериране) при създаването на филмовата продукция. Поради тази причина е необходимо да се дооборудва студиото с нови, общ дисков масив за изходния. Собственото оборудване на студиото е в SD формат с 4:3 картина. Това създава проблеми свързани с качеството и непригодността за заснемане и излъчване на материали при съвременните формати на телевизионно излъчване – HD и 16:9. Налага се ползването на оборудване под наем за някои основни етапи от процеса на заснемане. Това създава проблеми, свързани с качественото и срочното изпълнение на поръчките и сериозно нарушава ефективността на производствения процес. От друга страна, стойността за наем на подобно оборудване на час прави неконкурентно създаването на собствени продукции. В допълнение, поради ограничения производствен капацитет, компанията не винаги е в състояние да отговори на изискванията за изпълнение на комплексна услуга, като например извършване на услуги по заснемане и осветление. Всичко това налага обновяване на съществуващия снимачен павилион, позволяващо запазване на съществуващите клиенти и привличането на нови. Основната дейност от създаването на фирмата е постпродукцията и локализирането на чуждестранни канали за българския пазар. Като една от основните фирми в този сектор, Доли Медия Студио отговаря за много на брой канали. Процесът на работа с такива големи обеми налага обмен и съхранение на голямо количество данни, които трябва да се съхраняват в сървърни помещения отговарящи на съответни критерии като 24/7 непрекъсваемо захранване, за постоянен достъп от страна на клиентите до съдържанието. Текущите капацитети на студиото за обработка и гарантирано съхранение на такива данни са ограничени и не дават предпоставка за развитие. Разгръщането и гарантирането на тази основна част от производствената верига ще предпоставят лесното разрастване на основната дейност на компанията. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнители: 1-4 месец 2. Сключване на договори: 5-6 м. 3. Доставка на активите и подписване на приемо-предавателен протокол: 7-15 месец 4. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация:17-ти м. 1 100 000.00 946 742.00
Дейност за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсна ефективност и ефикасност в производствения процес - ще бъде изпълнена чрез закупуване на: Мулти-форматен видео сървър- 1 бр., Дисков масив – оперативен- 1 бр., DCP сървър- 1 бр., Система за аварийно захранване, Дизел генератор- 1 бр., Система за непрекъсваемо токозахранване, UPS- 1 бр. : Като част от дейността ще бъдат закупени и пуснати в експлоатация: Мулти-форматен видео сървър- 1 бр., Дисков масив – оперативен- 1 бр., DCP сървър- 1 бр., Система за аварийно захранване, Дизел генератор- 1 бр., Система за непрекъсваемо токозахранване, UPS- 1 бр. При закупуването на оборудване оборудване ще се следи то да е с по-ниската консумация на електрическа енергия, което ще подобри енергийната ефективност на дружеството. Сървърите обикновено са основните причинители на загуби на енергия и представляват най-голямата част от натоварването на ИТ системите. По-голямата част от сървърите работят при или под 20% от капацитета си през повечето време, но черпят пълна мощност. Планираното за закупуване оборудване има сериозни подобрения в системите за вътрешно охлаждане и в процесорните устройства на сървърите, които ще сведат до минимум загубите на енергия чрез вентилатори с променлива скорост като вътрешен охлаждащ компонент. Те са в състояние да осигурят достатъчно охлаждане, работейки по-бавно, като по този начин консумират и по-малко енергия. В допълнение ще се инсталират дросели, които намаляват подаването на захранване към процесори, работещи под максималната си производителност. Така, ако сървърът функционира на 20% от капацитета си, той не изразходва пълна мощност. Висока ефективност ще бъде реализирана и чрез внедряване на високоскоростен дисков масив. Енергийното потребление на системите за съхранение на данни е правопропорционално на броя използвани сторидж модули. Съхранението ще бъде рационализирано и в подходящ обем, за да се постигне намаляване консумацията на енергия. Консолидирането на модулите за съхранение в SAN мрежа ще даде възможност за пренасяне офлайн на данните, които не се използват към момента, което намалява количеството информация и нейните копия в производствената среда. Така остава повече място на сървъра, а процесорът обработва по-малки обеми от данни, което пряко кореспондира с по-ниски потребности от охлаждане и консумация на енергия. В дейността на фирмата най-сериозна е енергийната консумация от сървърно оборудване и за охлаждането му и така ще се постигне значителен ефект от проекта върху намаляване енергийната консумация. В традиционните сторидж системи за всяко приложение се разпределя фиксиран обем от очаквания капацитет, което често води до лоши коефициенти на утилизация и загуба на енергия. SAN технологията, от друга страна ще увеличи утилизацията на капацитета на съхранение. При нея данните се складират в общ резерв на принципа на моментната потребност, допускайки, че не всички потребляващи единици ще се нуждаят от цялото пространство едновременно. Всичко това ще окаже пряко влияние за подобряване на ресурсната ефективност в производствения процес. UPS системите осигуряват резервно захранване на батерии, генератори, горивни клетки или други технологии. Често обаче част от цялата енергия, подавана към UPS устройството, се губи поради неефективност на системата. Повишаването на ефективността на UPS системите води до директни икономии на енергия в рамките на самото UPS устройство и косвено пестене чрез по-ниски топлинни натоварвания и дори намалени загуби от трансформаторите в сградната инсталация. При двойните UPS системи за преобразуване ефективността на непрекъсваемите токозахранващи устройства варира от 86% до 95%. Когато цялото натоварване от оборудването постъпва чрез UPS система, и най-малкото подобрение на ефективността й ще доведе до големи годишни икономии. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнители: 1-4 месец 2. Сключване на договори: 5-6 м. 3. Доставка на активите и подписване на приемо-предавателен протокол: 7-15 месец 4. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация:17-ти м. 0.00 0.00
Дейност за добавяне на нови характеристики и подобряване на съществуващите продукти и услуги - ще бъде изпълнена чрез закупуване на 4к студийна камера -1бр., 4к студийна камера със стандартен обектив- 3бр., 4К студиен миксер-1бр., Р.с обработка диалог-1бр., р.с. за обработка на музика, атмосвери и ефектиг-2бр., р.с. за фоли ефекти- 1бр., Джойстик за Athmos панорамиране-1бр, DCP сървър 1бр : За да бъде в крак с водещите европейски студия и търсенето на световните пазари, Доли Медия трябва не само да предлага същата като качество услуга, но и да гарантира, че може да извърши самостоятелно всеки етап по създаването на един аудио-визуален продукт като използва последните достижения в областта. Налична е засилваща се тенденция за заснемане и постпродукция на аудио-визуални произведения с резолюция 4К /4-кратно увеличената резолюция спрямо сегашния средностатистически максимум за домашна аудио-видео техника: Full HD/. По този начин се постигат кадри с голям ефект на въздействие върху зрителите. Увеличаването на детайла в изображението е сериозен скок в качеството произведените аудио-визуални продукти. Във връзка с постпродукционната дейност, студиото разполага с залата за филмов микс, която е с ограничение до 7.1 мониториране. С развитието на филмовата индустрия, в последните години на пазара се наложи стандарта Атмос. Той се характеризира с обемно представяне на звуковата картина и детайлно разпознаване на реализираните обектни звукови ефекти. Необходимо е адаптиране на студиото с нова техника позволяваща осъществяването и на този стандарт. Необходими са нови работни станции за всеки от звуковите елементи на филма – фоли и Атмос ефекти; ADR и диалог; музика; и станция за запис на филмовия микс, генерираща и мета данните на обектните звуци за Атмос. Необходим е DCI проектор и DCP сървър, позволяващи на студиото да се ползва като референтна зала, което увеличава приложенията и гарантира актуалността на студиото и в бъдеще. Като нов стандарт, този тип услуга би била от значителен интерес за външни клиенти. Това се предоставя от все още ограничения брой студия в международен аспект, които са се адаптирали към стандарта. Към момента, в България са малко студията, което могат да произвеждат аудиовизуални произведения в резолюция 4К и Атмос стандарт с необходимото от индустрията качество, и подобно нововъведение като ще се превърне в конкурентно предимство за Доли Медия. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнители: 1-4 месец 2. Сключване на договори: 5-6 м. 3. Доставка на активите и подписване на приемо-предавателен протокол: 7-15 месец 4. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация:17-ти м. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.