Експертна подкрепа за реализиране на дейностите по управление и изпълнение на ОПХ. : Експертната подкрепа ще се осъществи в няколко направления – правна експертиза, специфична експертиза, преводачески услуги, участие в оценителни комисии за подбор на заявления за предоставяне на БФП. Във връзка с това са заложени средства за възнаграждения на външни експерти и служители на УО за реализиране дейностите по ОПХ както следва:
Правната експертиза е свързана с провеждане на процедури по реда на ЗОП във връзка с реализиране на операции тип 1 „Закупуване на хранителни продукти“ и тип 4 „Техническа помощ“. Необходимостта от ангажирането на правни експерти произтича от: обема на тръжната документация; осъществяване на контрол за законосъобразност на разработената документация и при нужда извършване на корекции след осъществен контрол от АОП; методическа помощ във връзка с поставени въпроси от потенциални участници в процедурите и сключване на договори с избрани изпълнители.
Правна експертиза е необходима и с оглед възникнала необходимост при подготовката на договорите за предоставяне на БФП по операции тип 2 „Предоставяне на индивидуални пакети хранителни продукти“ и тип 3 „Осигуряване на топъл обяд“, както и във връзка с осъществяване на контрол за законосъобразност при възлагане на обществени поръчки и налагане на финансови корекции при реализиране на операция тип 1"Закупуване на хранителни продукти" ;тип 3 „Предоставяне на топъл обяд“и тип 4 "Техническа помощ".
Специфичната експертиза е свързана с предмета на провеждане на процедури по реда на ЗОП по операции тип 1 „Закупуване на хранителни продукти“ и тип 4 „Техническа помощ“ и във връзка с чл. 8, ал. 7 на ЗОП, както и с възникнала необходимост от експертна подкрепа в процеса на изпълнение на операциите по ОПХ.
Възнаграждение на оценители за участие в оценителни комисии за подбор на заявления за предоставяне на БФП.
Във връзка с провеждането на процедури по ОПХ ФЕПНЛ - тип 2 „Предоставяне на индивидуални пакети хранителни продукти“ тип 3 „Осигуряване на топъл обяд“ - през 2015 и 2016г.са ангажирани експерти на АСП и външни за УО лица за участие в комисии за оценка на заявления за финансиране като членове с право на глас.
Възнагражденията на лицата се определят съобразно приложимото законодателство, броя отработени часове и броя оценени заявления за финансиране.
Предвиден е финансов ресурс за възнаграждение на оценители за участие в оценителни комисии като членове с право на глас по процедури за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по ОПХ ФЕПНЛ през 2017 г. Възнагражденията ще се формират съобразно горецитираните критерии.
Преводачески услуги са необходими във връзка с осигуряване процеса на комуникация с Европейската комисия, в т.ч. разработване на документация, която следва да се представя ежегодно и провеждане на годишните срещи за проследяване на напредъка, а също във връзка с участие на служители на УО в мероприятия, свързани с управлението и изпълнението на ОПХ.
Във връзка с постигането на качествено управление и изпълнение на оперативната програма и при възникнала потребност ще бъдат ангажирани служители на АСП от централната и териториална администрация, непопадащи в обхвата на чл. 38, ал. 2 на ПМС № 37 от 23.02.2015 г. . и неговите изменения. За изпълнение на конкретни задачи от тези служители е предвидено възнаграждение съгласно действащата нормативна уредба и в съответствие с разпоредбата на чл. 39 от ПМС № 37 от 23.02.2015 г.. и неговите изменения.
|
1 035 607.05
|
614 926.61
|
Изготвяне на анализи, проучвания, изследвания и оценки във връзка с управление и изпълнение на ОПХ и постигнатите резултати.: С оглед гарантиране качественото управление и изпълнение на оперативната програма дейността ще се реализира в две основни направления:
С цел последващо въвеждане на подобрени системи за работа и добри практики са заложени средства за извършване на структурирано проучване на крайните получатели на помощта по ОПХ ФЕПНЛ и за външно оценяване на оперативната програма. Обективният анализ на управлението и изпълнението на програмата ще даде възможност за извършване на своевременни промени в нея с оглед постигане на заложените цели.
Предвид спецификата и целите на операция тип 1 „Закупуване на хранителни продукти“ следва да се гарантира качеството на храните. В тази връзка се предвиждат средства за удостоверяване качеството на доставените хранителни продукти чрез извършване на анализи от акредитирани лаборатории.
|
58 030.52
|
44 028.92
|
Информиране и популяризиране на приноса на ФЕПНЛ в България. Подобряване капацитета на партньорските организации. :
Съгласно изискванията на Регламент (ЕС) 223/2014 на ЕК и на Съвета, държавите-членки следва да информират целевите групи и обществеността за дейностите, които се осъществяват с финансовата подкрепа на ФЕПНЛ.
В съответствие с това се планира провеждането на информационни събития, обучения и изработването и разпространението на рекламни материали.
Във връзка с реализиране на операции тип 2 „Предоставяне на индивидуални пакети хранителни продукти“ и тип 3 „Осигуряване на топъл обяд“ се предвижда провеждане на информационни събития за запознаване на партньорските организации с планираните мерки за финансиране по ОПХ и провеждане на обучения. Те ще допринесат за повишаване на административния капацитет на партньорските организации по отношение на процеса по кандидатстване по операции за предоставяне на БФП и на качественото изпълнение на проектите за постигане на заложените цели и оптимално усвояване на финансовия ресурс.
Популяризирането на приноса на ФЕПНЛ в България сред обществеността ще се извършва чрез изработването и разпространението на информационни и рекламни материали, в т.ч. дипляни, рекламни химикалки, календари, банер, стикери и флаш-памет. Ще бъдат изработени визитки за служителите на АСП, изпълняващи функции по оперативната програма. Ще бъдат направени публикации в печатни медии и излъчвания в електронни медии.
С цел ефективно изпълнение на дейността по популяризиране на мерките, финансирани по ОПХ ФЕПНЛ и за осигуряване на реален резултат от проведените обучения за партньорските организации са заложени средства за командироване на експерти от УО(пътни, дневни и квартирни) и партньорските организации, за наем на зали, техника и кетъринг за провеждане на информационни събития, за изработка на информационни и рекламни материали, както и за публикации в медии. |
252 482.22
|
39 027.11
|
Организиране и участие в мероприятия, работни срещи и работни посещения във връзка с управление и изпълнение на ОПХ, и годишни срещи по проследяване на напредъка в изпълнението на ОПХ с ЕК.: В рамките на дейността се предвижда организиране и провеждане/ участие на /в на работни посещения, работни срещи, в т.ч. и с ЕК, обмен на опит и участие на служителите на АСП с функции по ОПХ, в мероприятия, свързани с управление и изпълнение на програмата. Това ще даде възможност на същите ефективно да изпълняват своите ангажименти, да получат актуална и точна информация за етапа на изпълнение на оперативната програма, както и да се запознаят с възникнали въпроси, свързани с нейното управление и постигането на заложените цели. Организирането и участието в работни срещи на лицата ще допринесе за въвеждане на добри практики и подходи в програмирането, изпълнението, мониторинга, контрола и оценката на оперативната програма, което е от ключово значение за доброто административно управление и ще въздейства положително върху развитието на включените в програмата дейности.
Във връзка с изпълнение на тази дейност до края на 2017 г. във финансовия план са предвидени средства за командироване на лица от УО в страната и чужбина (пътни, дневни и квартирни, както и задължителни медицински застраховки за пътувания в чужбина) такси за участие в различни мероприятия и услуги, свързани с организиране на събития и мероприятия по ОПХ.
Съобразно заложените в Регламент 223/2014 изисквания се предвижда осъществяването на ежегодни срещи за преглед на напредъка в изпълнението на ОПХ. В резултат от тези срещи държавата следва да гарантира, че след направени коментари от ЕК ще предприеме съответни действия за отразяването им и повишаване на резултатите от финансовата помощ на Фонда. Срещите се провеждат с участието на всички заинтересовани страни, в т.ч. регионални, местни и други публични компетентни органи, както и неправителствени организации.
Държавите членки са отговорни за организиране на срещите, във връзка с което е заложен финансов ресурс за техническото им обезпечаване.
|
350 313.66
|
134 419.77
|
Обучение и квалификация на лицата, изпълняващи функции по управление, изпълнение и контрол на финансовата подкрепа от ЕС.: В рамките на дейността се предвижда участие на служителите, изпълняващи функции по ОПХ, в обучения в страната и в чужбина. Обученията ще са в съответствие със специфичните нужди на служителите, произтичащи от функционалните им отговорности по управление, координация, контрол, администриране и изпълнение на ОПХ.
Реализирането на тази дейност ще спомогне за придобиването на нови и развиването на съществуващите знания и умения. Ще се постигне развитие на потенциала на служителите в съответствие с изискванията на работата и приоритетите при разходване на средства от Европейските структурни фондове. Едновременно с това лицата ще получат подготовка, гарантираща по-добро справяне с промените и непредвидени обстоятелства в работния процес. Това е от ключово значение за качественото изпълнение на служебните задължения и на работата на административните звена.
Във връзка с реализиране на дейността са заложени разходи за командировки в страната и чужбина (пътни, дневни, квартирни, задължителните медицински застраховки при пътувания в чужбина), както и такси за обучения и услуги, свързани с организиране на събития и мероприятия по ОПХ.
|
888 958.91
|
518 507.36
|
Мониторинг и контрол на изпълнението на ОПХ: Мониторингът е непрекъснат процес на събиране и обработване на информация, с цел ефективно управление изпълнението на операциите по ОПХ, в съответствие с договорите за предоставяне на БФП и при спазване на правилата на ЕС и националното законодателство. Основен инструмент за мониторинг са проверките „на място”. Чрез тях ще се проследява напредъка в реализирането на дейностите, ефекта и качеството им, съответствието с общата и конкретни цели на договора за БФП. Чрез посещенията на място ще бъде възможно своевременно да се идентифицират потенциални проблеми и да се предприемат съответните корективни действия.
Три звена в дирекция МСПЕИ ще са ангажирани в осъществяване на мониторинг чрез проверки „на място“ - отдел „Мониторинг и оценка“, отдел „Финансов контрол“ и отдел „Търгове“ в качеството си на възложител по реда на ЗОП.
Непосредствените цели на проверките „на място“ са свързани с гарантиране коректното техническо и финансово отчитане на финансираните проекти. Ще се удостоверява точността на представената информация, степента на изпълнение на дейностите и тяхното надлежно документиране, наличността на оригиналните документи, тяхното съхранение в съответствие с общностното и националното законодателство.
С оглед спецификите на операция тип 1 „Закупуване на хранителни продукти“ мониторингът ще гарантира спазването на договорите за доставка на хранителните продукти като количествени и качествени параметри, в т.ч. произход, срок на годност, реално извършени доставки в срок и др.
Проверките „на място“ ще гарантират съблюдаване на изискванията зрекламниа информация и публичност и за избягване разхищението на храни. Регулярното им извършване ще позволи своевременната идентификация на потенциални проблеми при изпълнение на проектите и в тази връзка – подпомагане на партньорските организации чрез предложения, препоръки и/или корективни мерки при необходимост. Ще се проследява изпълнението на задължителните предписания на Управляващия орган за отстраняване на констатирани пропуски или слабости при реализиране на дейностите.
С оглед реализиране на дейността са заложени разходи за командировки в страната (пътни, дневни и квартирни) на служителите на УО, ангажирани в реализиране на дейността.
|
110 765.88
|
43 322.80
|
Материално-техническо и административно обезпечаване на дейностите по управление и изпълнение на ОПХ.: С оглед успешното реализиране на дейностите и постигане на целите по оперативната програма е необходимо служителите и звената, изпълняващи функции по програмата, да бъдат обезпечени както в материално-техническо, така и в административно отношение.
За пълноценно и ефикасно изпълнение на функциите по ОПХ е необходимо осигуряване и поддръжка на съвременно офис обзавеждане и оборудване, което ще отговори на нуждите на работния процес, в т.ч. комуникацията между служителите, изготвяне на документация, нейното съхранение и архивиране. В тази връзка ще се осигурят средства за оборудване и обзавеждане, в т.ч. офис-мебели, преносими компютри, компютърни конфигурации, факс, мултимедия и др. Ще бъде осигурен финансов ресурс за поддръжка на закупеното обзавеждане и оборудване с оглед гарантиране непрекъснатостта на работния процес, качественото изпълнение на задълженията и сигурността на съхраняваната информация.
С цел ефективно и ефикасно осъществяване функциите по ОПХ в рамките на дейността и осигуряване на оптимални условия за мобилност и оперативност при реализиране на ангажиментите по управление, мониторинг и контрол на оперативната програма, през 2016 г. бяха закупени 7 броя служебни автомобили. Заложени са средства, свързани с тяхната експлоатация и поддръжка, в т.ч. гориво, данъци, такси и застраховки, паркинг, автомивка и др.
С оглед улесняване на достъпа до информация и въвеждането на електронно отчитане ще се осигури софтуерно обезпечаване на дейностите по оперативната програма.
За реализиране на дейностите по управление и изпълнение на ОПХ звената ще бъдат обезпечени със закупуване на съответните материали и консумативи, гарантиращи изпълнението на ангажиментите, както и с осигуряването на финансов ресурс за други разходи като абонаментни такси, закупуване на стандарти и пазарна информация, изработване на печати, куриерски и пощенски услуги и други, пряко произтичащи от изпълнението на програмата разходи.
|
809 563.04
|
263 538.90
|