Сформиране на екип за управление на проекта: За постигане целите на проекта са необходими стройни организация и методика за изпълнение на дейностите, включващи следване на плана за извършване на дейностите, протоколиране и отчитане на етапите на изпълнение, провеждане на процедури за избор на изпълнители, както и изготвяне на технически и финансови отчети при приключването на отделни дейности или етапи от тях. За целта ще бъде сформиран и назначен Екип за управление на проекта, на кого ще бъдат делегирани гореописаните задължения. Предвижда се екипът да включва трима специалисти с доказан опит в управлението на сроден тип проекти, както и със солидни знания, свързани с изпълнението на включените в проекта дейности. Тримата експерти следва да познават стратегията и целите на ОП РЧР, както и да са наясно с механизмите и подходите за успешно реализиране и финансиране на проекти по същата. Основните функции на Екипа са свързани с организация на работата, осъществяване на контрол и мониторинг, навременно изпълнение на графика на дейностите, отговорност за изготвянето и предаването на междинните и окончателния технически отчет по проекта.
Съобразно нуждите и спецификата на текущото проекто-предложение Кандидатът планира Екипът за управление да се състои от следните три типа специалисти: Ръководител, Координатор и Счетоводител. Техните задължения ще бъдат стриктно формулирани в договорите им за изпълнение, като същите ще включват следнитите основни компетентности и дейности:
1. Ръководител проект
- цялостна организация по реализиране на проекта
- мониторинг върху постигането на общите и конкретните цели на проекта
- разпределение на задачите по осъществяване контрол по изпълнението на проекта
- предоставяне на текуща информация за хода на проекта на Бенефициента и УО и неговите представители
- организира процедурите за избор на изпълнител
- участва в комисиите за избор на изпълнители
- участва дейно в изготвяне на технически и финансови отчети
- ръководи създаването и съхраняването на проектната документация, включително финансовите отчети;
2. Координатор проект
- Отчита се пред ръкoводителя на проекта
- Докладва на ръководителя на проекта за изпълнението на дейностите по проекта
- Подпомага съществено дейностите по изготвяне на всички видове технически и финансови отчети
- Координира дейностите по избиране на изпълнители на услуги и доставки, съгласно ПМС 118
- Следи за спазване на Графика за изпълнение на дейностите
- Участва срещите на Екипа за управление и в подготовката и реализацията на дейностите по проекта
- Осъществява комуникацията с представителите на УО
- Съдейства напълно при мониторингови посещения, осигурявайки достъп до материали и инфомация на УО
3. Счетоводител проект
- Носи отговорност за обезпечаване на финансовите операции и дейности - разплащания към служители, доставчици и държавни организации
- Води пълна и коректна счетоводна отчетност по проекта, съобразно изискванията на програмата и Наръчника на бенефициента
- Води и съхранява финансовата и счетоводна документация на електронен и хартиен носители
- Съдейства при изготвянето на финансовите отчети
- Изготвя счетоводни справки за отчитане на дейностите по проекта
- Участва в срещите на екипа за управление
- Осигурява достъп до счетоводна и финансова информация на УО при мониторингови посещения
Предвидените за обезпечаване разходите на тази дейност средства са в рамките на 10% от общо допустимите разходи по проекта. Те включват разходи за възнаграждения на членовете на екипа, както и разходи за осигуровки за сметка на работодателя. Заплащането труда на членовете на екипа ще се извършва ежемесечно въз основа на броя отработени за месеца часове и предадени отчети за извършена работа, а размерът на възнагражденията ще бъде определен съгласно Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОП Развитие на човешките ресурси. Общата предвидена за финансиране на дейността сума възлиза на 9500лв. |
9 500.00
|
9 401.52
|
Подбор и назначаване на безработни и неактивни лица на новоразкрити работни места за период от 12 месеца: Камъшит-98 АД ще осигури 8-часова заетост и пълно социално и данъчно осигуряване на 10 лица, назначени на следните работни позиции:
43212008 – Магазинер на склад - 1 бр.
75432007 - Окачествител продукти / без храни и напитки -1 бр.
81532001 - Машинен оператор кроене 1 бр.
81552001 - Машинен оператор ,боядисване /оцветяване на кожи – 1 бр.
93290010 - Зареждач материали и полуфабрикати – 1 бр.
93290013 - Манипулант ,промишлеността - 1 бр.
93290008 - Работник сглобяване детайли - 2 бр.
93290012 - Лепач - 1 бр.
93210006 - Опаковач - 1 бр.
Очакваните разходи за тази дейност са остойностени на 60 000лв. - сума, включваща средства за работни заплати и осигуровки на новонаетите лица.
Подборът и назначаването на новите кадри ще бъдат съобразени със специфичните цели на Инвестиционните приоритети 1 и 3 на Процедурата. Фирмените нужди и практика на Камъшит-98 АД позволяват назначаването на служители от най-уязвимите групи от пазара на труда, включващи:
- Продължително безработни и неактивни лица;
- Безработни лица на възраст над 54 г.;
- Безработни младежи до 29 г. вкл.
Профилът и подробната идентификация на представителите на целевата група, които ще бъдат включени в проекта, са представени в т.4 на Допълнителната информация, необходима за оценка на проектното предложение - Описание на целевите групи.
С всички представители на целевата група ще бъдат сключени индивидуални договори по трудово правоотношение с продължителност 12 месеца, като целта е най-малко от половината новоназначени да продължат договорите си и след приключване на програмата.
С оглед изменението на пазара на труда в региона и след съгласуване с УО, ще бъдат подбрани и наети:
- 3 лица до 29 годишна възраст включително - те ще бъдат ангажирани в разнообразни сфери от дейността на фирмата. Минималният образователен ценз, който ще бъде изискван е Основно образование. Младите служители са лесно адаптивни към новата работна среда и без оглед на образование и опит бързо усвояват същността на задачите си. Обучението, придобитите умения и натрупания опит на тези служители ще ги направи търсени и предпочитани в бранша на шивашките услуги, които са силно застъпени в леката промишленост на страната. Рутината и трупането на ежедневен опит в рамките на изпълнение на проекта, както и евентуалната им енергичност с оглед на младостта им, ще им даде възможност да надграждат знанията и възможностите си и при наличност на мотивация и амбиция да получат шанса да израснат в длъжностната йерархия и да повишат доходите си. Тази целева група ще бъде обхваната от област на интервенция 103 и ще съставлява 30% от цялата целева група по проекта, във връзка с което бюджетът ще бъде разпределен по кодове в съотношение 70% към 30% в полза на ОИ 102.
- 4 лица със статут на трайно безработни и неактивни - тези лица са част от обезсърчени социални групи, които не са имали възможност в продължителен период от време да имат работа и доходи. Обикновено това са кандидати с голяма мотивация за включване в работните процеси и полагат големи услилия да се интегрират в средата и да усвоят задълженията си бързо. Въпреки че продължителната липса на заетост ги е отдалечила от работния ритъм, те са привлекателна таргет група за Камъшит-98 АД заради сериозното отношение, с което подхождат към предложената им възможност за започване на работа. В ролята си на работодател Ръководството на Камъшит-98 АД цени високо лоялното и съвестно отношение на служителите си и с готовност ще наеме хора с такива качества. В предприятието те ще имат всички предпоставки да възстановят трудовите си навици, да придобият отново самочувствието си на пълноправни членове на обществото и на работната сила на страната и не на последно място - да се сдобият със знания и професионални компетенции в занаят с голямо разпространение и търсене на работна ръка в страната.
-3 лица със статут на безработни и/или неактивни към момента на включването им в проектните дейности. |
60 000.00
|
59 994.54
|
Закупуване на оборудване за новоразкритите работни места: По проекта ще бъдат разкрити 10 нови за производството на Камъшит-98 АД работни места, на които ще бъдат наети служители, назначени с нови за предприятието професии. За постигането на заложените цели и съгласно Насоките за кандидатстване и предвидените в тях допустими дейности и разходи, предприятието планира да закупи оборудване за новообособените позиции, което да бъде ползвано спрямо необходимостта и спецификата на всяка една разкрита по проекта работна позиция. Камъшит-98 АД развива дейност в сферата на изработка на кожено-галантерийни изделия и в частност - производството на дамски чанти. В тази връзка и в съответствие с посочените в Дейност 3 предвидени за създаване нови работни позиции, кандидатът възнамерява да закупи следните машини и оборудване:
- Машина за оформяне на ушити готови чанти - тази машина ще бъде предоставена за ползване на работник, назначен като Окачествител продукти - една от най-важните за производството на предприятието позиция. Съоръжението позволява да се избегне 70 % от ръчния труд, който полага служителя, и придава завършен вид на чантите, подготвяйки ги до качество, позволяващо опаковането им. Ориентировъчната стойност на машината е 3600лв без ДДС.
- Машина за боядисване на детайли - с нея ще бъдат боядисвани и дооформяни детайлите на ушитите чанти. Машината е необходима и ще бъде предоставена на оператора, зает с боядисване и оцветяване на детайли. Според проучването на пазара, предвидената за нея стойност е в рамките на 1200лв. без ДДС.
- Машина за рязане на ципове и ленти по зададени размери - съоръжението, както и работната позиция са нови за предприятието. Към текущия момент няма назначен служител, който да е ангажиран с тази дейност, и тя се извършва според текущите потребности и моментното разположение на някой от работниците - на ръка. Закупуването на тази машина ще позволи въвеждането на професията в производството на Камъшит-98 АД и ще създаде устойчива работна позиция с наименование (според НКПД) Зареждач материали и полуфабрикати, за която ще има пряко ангажиран конкретен служител на фирмата. Приблизителна стойност на оборудването: 8 800лв. без ДДС.
- Машина за топъл печат - служи за нанасяне на персонализирана маркировка, както и за оформяне на различни детайли по чантите. На еднопозиционното съоръжение ще оперира лице на длъжност Манипулант в промишлеността. Новата позиция и придобитото за нея оборудване ще разгърнат нов за дружеството фрагмент от производството, който от своя страна ще осигури продължителна устойчивост на работната позиция. Машината е на стойност 6400лв. без ДДС.
- Машина за впръскване на водоразтворими лепила - използва се при дублиране на детайли, преди повторно кроене, както и за монтажно лепене преди конфекциониране на детайлите. Служителят, назначен да оперира на това съоръжение, ще бъде идентифициран според НКПД като Лепач. Със закупуването на тази машина ще се позволи обособяването на специална работна позиция, която ще улесни като цяло работния процес и ще доведе до ясно структуриране на етапите за обработка на продукцията. Прогнозната стойност на оборудването е 9600лв. без ДДС.
Предвидени разходи за оборудване: 29 600лв. без ДДС
Заложеното оборудване напълно съответства на характеристиката на длъжностите и ще обезпечи работата на работниците. То е планирано да отговаря на най-съвременните стандарти за енергийна ефективност, енергономичност, опазване околната среда и изискванията за безопасен труд.
Закупеното по проекта оборудването и дълготрайните активи ще да бъде застраховано за периода на изпълнение на договора, като стойността на застрахователните полици ще бъде в размер на 1000лв. - дейност, която ще способства функцията, предназначението и собствеността на придобитите оборудване и обзавеждане да бъдат запазени от кандидата за срок не по-кратък от 5 години от датата на одобрение на окончателния доклад, без прекъсване.
Общ прогнозен бюджет за дейността: 30 600лв. без ДДС
|
30 600.00
|
30 596.33
|
Публичност и визуализация: Съгласно Насоките за кандидатстване дейностите по Публичност и визуализация са със задължителен характер при реализирането на проекта. Те се състоят в популяризиране на съпричастността на Европейския социален фонд на ЕС при финансирането на проектните дейности, давайки основна информация за вида и целите на изпълнявания проект, както и за очакваните резултати от реализацията му. Изпълнението на дейността ще бъде съобразена изцяло с Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 – 2020 г. Съществото на дейността се състои в подбор на методи и средства за информиране на обществеността за основните аспекти и цели на проекта. Изпълнението й ще спомогне да се разпространят до широка аудитория възможностите, предлагани от Структурните фондове на Програмен период 2014-2020, и по-конкретно тези на Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" и процедура "Ново работно място 2015".
Дейностите по популяризиране и визуализиране на проекта ще включват: изготвяне на информационни табели, даващи обща информация за Бенефициента, проекта и бюджета му; изработка на информационни стикери за маркиране на новозакупеното оборудване, свидетелстващи за финансовата подкрепа на ЕСФ на ЕС при добиването му; цялостна маркировка на документацията и досието по проекта.
Изпълнението на Дейност "Публичност и визуализация" ще отдаде дължимата гласност и признание на Европейския съюз за получената финансова помощ от Европейския социален фонд чрез ОП РЧР и също така ще утвърди сред обществото и по-конкретно сред работодателитеидеята, че повишаване ефективността и производителността се постига чрез икономика основана на знанието, социалните ценности и инвестициите в човешкия капитал.
Предвиденият за реализирането на тази дейност финансов ресурс е 1600лв. |
1 600.00
|
1 600.00
|