Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Иновации и конкурентоспособност

Район за планиране: Всички

Описание

НаноБиоРем ООД е иновативна компания, създадена през 2016 година, с основен предмет на дейност в областта на научно-изследователската и развойна дейност (НИРД) в областта на биотехнологиите и нанотехнологиите. Екипът на дружеството притежава значителен опит в сферата на НИРД и иновациите. Цел на настоящия проект е изработване на прототип на високо активен препарат /серум/ на базата на свързването на изолираните биокомпоненти от слузта на охлюв към активни нанотранспортни фактори /нанодиаманти/, насочен към решаването на критични кожни проблеми с важно медицинско, козметично и социално значение.
Решаването на критичните кожни проблеми /рани, увреждания от всякакво естество/ е важен здравословен и социален фактор, осигуряващ удължаването и подобряването на активната част от човешкия живот. Предлагането на средство за третиране на кожните проблеми, базирано на био и нанотехнологии, комбинирани с природния произход на материала, поставя предлаганата разработка в челните позиции по значимост и иновативност. Ще бъдат разработени иновации в биотехнологиите /протеомика/, в нанотехнологиите /нанотранспортни фактори/ и конрола на продуктите /масспектрометрия, флуоресцентен анализ, ензимологичен детоксикацинен контрол, електронни микроскопски методи и др/. Създаването на препарат от активни биокомпоненти и активни нанотранспортни фактори ще има троен синергетичен ефект – проникващ, детоксикационен, възстановяващ.  Допълнително ще има и антибактериален ефект, дължащ се на антибактериалните свойства на пречистените биокомпоненти от слузта на градинския охлюв.
Проектът е изцяло насочен към пазарна реализация на продукт в тематична област - „индустрия за здравословен живот и биотехнологии” на ИСИС.
Разработването на иновативния продукт ще подобри изцяло както конкурентоспособността и иновационния капацитет на предприятието, така и ще създаде много нови бизнес възможности за НаноБиоРем ООД.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Създаване и тестване на прототипи и пилотни линии (Дейността ще бъде извършена чрез: наетия квалифициран персонал – 10 бр.; закупуване на ДМА и консумативи и материали; наем на помещения за създаване и тестване на прототипа): В рамките на дейността екипът (10 човека) ще създаде и тества прототип на високо активен препарат /серум/ на базата на свързването на изолираните биокомпоненти от слузта на охлюв към активни нанотранспортни фактори /нанодиаманти/, насочен към решаването на критични кожни проблеми. Като част от дейността ще бъде закупено следното оборудване: - СО2 инкубатор - 1 бр. - Мини ламинарен бокс клас II - 1 бр. - Стойка за разполагане на ламинарен бокс клас II - 1 бр. - Комплект пипети - 2 бр. - Водна баня с електронен контрол - 2 бр. - Универсална сушилня - 1 бр. - Ултравиолетова лампа - 2 бр. - Охлаждаща лабораторна центрофуга - 1 бр. - Влагоуловител - 1 бр. - Ще бъдат закупени и консумативи и материали, необходими за създаването и тестването на прототипа, съгласно приложен детайлен опис - Ще бъде наето помещение, необходимо за създаване и тестване на прототипа за период от 20 месеца - Ще бъде наета високоспециализирана лаборатория с апаратура за клинично тестване на иновативния продукт за 3 месеца 1. Подготовка и провеждане на процедура за избор на изпълнители. Предвижда се да се проведе една процедура „Избор с публична покана” на изпълнители за доставка на специализирано оборудване (ДМА) и консумативи и материали (1 - 4-ти месец) 2. Сключване на договор с избрания/те изпълнител/и; (4-ти месец) 3. Доставка на оборудването и консумативите и подписване на финален приемо-предавателен протокол; (4-6 месец) 4. Извършване на биохимичен и микробилогичен контрол на слузта; (1 - 4-ти месец) 5. Изолиране и характеризиране на активни биокомпоненти от слузта – протеини, пептиди, гликани, гликопептиди; (4-6 месец) 6. Изготвяне на база данни за получените пептиди, гликопептиди и протеини от слузта на градинския охлюв; (6-7 месец) 7. Изследване на прониквателната способност и флуоресценцията на различни нанодиаманти, подбрани по каталог, като доказателство за проникването им в тестовите фибробласти. Обогатяване на базата данни от биокомпоненти с нанотранспортни фактори с доказаната им прониквателна способност; (4-7 месец) 8. Изследване на ефекта на несвързаните с биокомпонентите наночастици върху детоксикационната функция на фибробластите; (4-7 месец) 9. Свързване на различни биокомпоненти с различни нанопреносители и оптимизация на процесите на транспорт на комплекса биокомпонент+нанопреносител по проникването му в клетъчни култури от фибробласти. Контрол на процесите с флуоресцентен, елетронно-микроскопски и масспектрофотометричен анализ; (6-13 месец) 10. Изследване на антибактериалните свойства на подбраните комплекси биокомпонент+нанопреносител срещу Грам-положителни и Грам-отрицателни микроорганизми с цел поддържане на синергетичното действие на препарата – антибактериално, стимулиращо биосинтетичните, детоксикационните и прониквателните процеси; (9-13 месец) 11. Изследване на ефекта на препарата върху биосинтетичните процеси във фибробластите чрез високо специализиран протеомен анализ; (11-15 месец) 12. Включване на препарата в подходяща носеща среда за създаване на серум с възможности за тестването му върху изкуствена кожа и реални пациенти. Биохимичен, ензимологичен и микробиологичен контрол на серума. Обогатяване на базата данни с варианти на серума в зависимост от различните биокомпоненти и нанопреносители с цел създаване на възможности за разнообразни варианти на продукти; (15-17 месец) 13. Клинични тестове на серума. Описание и документиране със снимки и конкретни данни на получените резултати; (18-20 месец) Клиничното тестване на иновативния продукт е от изключително значение за постигането на основната цел на проекта за успешна реализация на продукта. Той има за цел да докаже действието върху реални критични проблеми на кожата. 14. Създаване на прототип активен продукт за решаване на критични кожни проблеми. (17-21 месец) 357 970.00 347 700.86
Защита на интелектуална собственост (Дейността ще бъде извършена чрез предоставяне на съответната услуга по защита на интелектуална собственост): В рамките на дейността ще бъде предоставена външна услуга по защита на интелектуална собственост на иновативния продукт – 1 бр. Съществува риск, свързан с възможно некоректно използване на разработения продукт от лица без съответните права. Предвидено е привличане на външни специалисти по интелектуална собственост, които да защитят интелектуалната собственост на разработената иновация чрез регистрация на патент и/или полезен модел. - Първата стъпка е избор на изпълнител за извършване на услугата съгласно разпоредбите на ЗУСЕСИФ (19-ти месец); - Сключване на договор с избрания изпълнител (19-ти месец); - Извършване на услугата и подписване на приемо-предавателен протокол за услуга (20-ти месец). 10 000.00 16 000.00
Изработване на икономическа, финансова и техническа оценка (вкл. инвестиционен бизнес план) на разработвания иновативния продукт (Дейността ще бъде извършена чрез предоставяне на съответната услуга): В рамките на дейността ще бъде предоставена външна услуга по разработване на икономическа, финансова и техническа оценка (вкл. инвестиционен бизнес план) на разработвания иновативния продукт – 1 бр. Разработването на икономическата, финансовата и техническата оценка ще определи точно и изчерпателно възможностите за производство и реализация на разработения иновативен продукт както на българския, така и на международния пазар. Ще бъде направен пълен, точен и обективен анализ на фирмата и околната среда, в която тя съществува: икономическа и социална; ще бъдат идентифицирани целите, които трябва да се постигнат и тяхната реализация във времето, с конкретни величини и срокове. Този анализ ще допринесе за постигане на основната цел на проектното предложение. - Първата стъпка е избор на изпълнител за извършване на услугата съгласно разпоредбите на ЗУСЕСИФ (23-ти до 24-ти месец); - Сключване на договор с избрания изпълнител (24-ти месец); - Извършване на услугата и подписване на приемо-предавателен протокол за услуга (24-ти месец). 30 000.00 28 500.00
Изработване на маркетингов план за пазарна реализация на иновативния продукт (Дейността ще бъде извършена чрез предоставяне на съответната услуга): В рамките на дейността ще бъде предоставена външна услуга по разработване на маркетингов план за пазарна реализация на иновативния продукт – 1 бр. Разработването на маркетингов план за пазарна реализация на иновативния продукт е от изключително значение за постигането на основната цел на проекта за успешна реализация на продукта. Той има за цел да установи проявлението и въздействието на пазарните фактори върху реализацията на иновативния продукт, както и да се анализират характеристиките на продукта, структурата и потенциала на развитие на пазара. Анализът ще подпомогне екипа по проекта в усилията му за реализацията на иновативния продукт на българския и европейския пазар. - Първата стъпка е избор на изпълнител за извършване на услугата съгласно разпоредбите на ЗУСЕСИФ (23-ти до 24-ти месец); - Сключване на договор с избрания изпълнител (24-ти месец); - Извършване на услугата и подписване на приемо-предавателен протокол за услуга (24-ти месец). 30 000.00 27 600.00
Организиране на промоционално събитие в България, свързано с популяризирането на иновативния продукт: "НаноБиоРем" ООД ще организиране на промоционално събитие в България, свързано с популяризирането на иновативния продукт като ще бъдат наети зала и техника за събитието. Тази дейност ще осигури възможност за представяне на същността на продукта, както и неговото популяризиране. 4 000.00 5 496.00
Визуализация на проекта: "НаноБиоРем" ООД ще спази всички мерки за информиране и публичност (визуализация), които бенефициентите трябва да прилагат при изпълнение на проекти, финансирани от ЕСИФ, съгласно Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация. Кандидатът планира да изпълни следните мерки за визуализация: - Изработване на плакат (обозначителна табела) с информация за проекта, в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС. Плакатът ще бъде с размер минимум А3 и ще бъде поставен на видно място на мястото на изпълнение на проекта - На всички закупени по проекта активи ще бъдат поставени информационни стикери - Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, ще бъде посочена финансиращата оперативна програма и подкрепящия фонд - Ще бъде разработен информационен банер, който ще информира за наименованието на проекта, общия бюджет, стойността на помощта от ЕС чрез съответния фонд и съфинансирането от държавния бюджет. Банерът ще се използва и за промоционалното събитие. 2 000.00 1 994.40

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.