Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 332 дървета
English

Програма: Иновации и конкурентоспособност

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение предвижда осигуряване на модерна, функционална, здравословна, достъпна и енергийно ефективна материалната база на общинската образователна инфраструктура в гр. Търговище чрез основен ремонт, цялостна реконструкция, оборудване и обзавеждане на сградите на 4 обекта на образователната инфраструктура в града - Първо основно училище „Христо Ботев”, Целодневна детска градина №7 „Снежанка”, Целодневна детска градина №9 „Приказка” и Детска ясла №1 „Първи юни”. 
С изпълнението на проектното предложение ще се допринесе за:
•	реализацията на ИПГВР на гр. Търговище, насочен към трайно преодоляване на високата концентрация на икономически, природни и социални проблеми в града.
•	постигането на тематична цел 10 „Инвестиции в образованието, обучението, включително професионално обучение за придобиване на умения и ученето през целия живот”, съгласно Общия Регламент №1303/2013;
•	постигане на 6-тата конкретна цел на настоящата процедура за БФП „Да се обнови и модернизира общинската образователна инфраструктура”
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1 – Организация, управление и контрол : Основната цел на тази дейност е да се постигне максимално ефективно и прозрачно разходване на средствата, както и да се координира постигането на целите, заложени в проекта. В рамките на настоящата дейност ще бъде назначен екип на проекта, съобразно спецификата на планираните дейности. Той ще поеме отговорността за ефективно, навременно, законосъобразно и в съответствие с указанията на УО на ОПРР реализиране на планираните дейности. Дейността ще се изпълнява през целия период на изпълнение на проекта (30 месеца). След сключване на договора за безвъзмездна финансова помощ, със заповед на кмета ще бъде сформиран екип за управление на проекта. Екипът ще създаде организация за изпълнение на проектните дейности, ще изготвя, събира и съхранява цялата документация по проекта в съответствие с ДБФП, нормативната уредба и указанията на УО на ОПРР. Предвижда се екипът за управление на проекта да се състои от 6 членове: Ръководител; Счетоводител; Координатор; Експерт обществени поръчки - Юрист; Експерт инвеститорски контрол – 2-ма души Подробна информация за задълженията на всеки член на екипа е поместена в точка 9.Екип на настоящия формуляр. Детайлно задълженията на членовете на екипа ще бъдат разписани в заповедта за сформиране на екипа и в длъжностните им характеристики. 152 400.00 148 168.86
Дейност 2 – Подготовка на тръжни документации и избор на изпълнители по проекта: Тази дейност включва • Актуализиране на графика за провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки • Подготовка на тръжни документации • Провеждане на процедурите за възлагане на обществени поръчки • Сключване на договори за изпълнение на обществени поръчки. По проекта ще бъдат подготвени документации и проведени следните процедури за избор на външни изпълнители: • Открита процедура по чл. 18, ал. 1, т. 1 от ЗОП за възлагане на обществена поръчка за Строителство с 4 обособени позиции (за всеки обект); • Открита процедура по чл. 18, ал. 1, т. 1 от ЗОП за възлагане на обществена поръчка за услуга – Упражняване на строителен надзор с 4 обособени позиции (за всеки обект); • Открита процедура по чл. 18, ал. 1, т. 1 от ЗОП за възлагане на обществена поръчка за Доставки на оборудване и обзавеждане с обособени позиции (мебели; черна и бяла техника; спортни уреди и принадлежности; музикално-озвучителна техника и аксесоари; инвентар; компютърна техника, офис оборудване и софтуер); • Публично състезание по чл. 18, ал. 1, т. 12 от ЗОП за възлагане на обществена поръчка за услуга – Изпълнение на дейности за публичност и визуализация; • Събиране на оферти с обява по реда на Глава двадесет и шеста, чл. 187 - 188 от ЗОП за възлагане на обществена поръчка за услуга Одит • Пряко договаряне по чл. 18, ал. 1, т. 13 от ЗОП за възлагане на обществена поръчка за услуга – Упражняване на авторски надзор - 4 процедури (по една за всеки обект). Дейността ще започне да се изпълнява след подаване на проектното предложение за оценка и ще приключи със сключването на всички договори за обществени поръчки не по-късно от 8-ми месец от изпълнението на ДБФП. 0.00 0.00
Дейност 3 – Изпълнение на строително-монтажни работи за цялостен ремонт и обновяване на 4 сгради от образователната инфраструктура в гр. Търговище: Дейността обхваща изпълнение на строително-монтажни работи, целящи цялостен ремонт и реконструкция–внедряване на мерки за енергийна ефективност, благоустрояване на дворове, детски и спортни площадки и достъпна архитектурна среда на следните 4 обекта от образователната инфраструктура на гр. Търговище: • Първо основно училище „Христо Ботев” • Целодневна детска градина №7 „Снежанка” • Целодневна детска градина №9 „Приказка” • Детска ясла №1 „Първи юни” Всички строителни работи ще се извършват съгласно изготвени инвестиционни проекти, които са одобрени, съгласувани и с издадени разрешения за строеж. Включените в настоящото проектно предложение обекти са в много лошо експлоатационно състояние. Същевременно те са важни за града и работят при пълна заетост, което налага укрепване, ремонт и реконструкция на сградите и благоустрояване на прилежащите дворни пространства с цел привеждане в съответствие с основните изисквания към строежите по отношение енергийна ефективност–икономия на енергия и топлосъхранение, достъпност и безопасност при експлоатация, хигиена, здраве и околна среда, безопасност в случай на пожар и др. Основните видове СМР по отделните обекти са следните: Първо основно училище „Христо Ботев” Основен ремонт покрив; Цялостно саниране, при което ще бъде запазен специфичния архитектурен облик, характерен за 30-те - 40-те години на миналия век; Ремонт на стени и подове; Смяна на врати с каси на помещенията по всички етажи за всички тела; Смяна на прозорци; Осигуряване на достъпна архитектурна среда чрез две асансьорни клетки за основното училище и кукления театър; Ремонт на санитарни възли, в това число за инвалиди; Ограда и входни врати на училище; Подмяна на съществуващата сградна ВиК инсталация; Изграждане на отводнителна система във външния и вътрешен двор; Подмяна на съществуваща осветителна и контактна ел. инсталация; Компютърна инсталация, пожароизвестителна, евакуационно осветление, охранителна инсталация, видеонаблюдение; Декоративно осветление на външните площадки; Нови настилки за външен и вътрешен двор; Изграждане на спортни игрища; Паркинг за велосипеди. Целодневна детска градина №7 „Снежанка”: Подмяна на настилки и покрития по стени и тавани; Подмяна на дограма; Цялостен ремонт на покрив; Полагане на топлоизолация и минерална мазилка; Отводняване на външния и вътрешния двор; Изграждане на актова зала с метална конструкция; Нов физкултурен салон; Нови детски площадки; Монтаж на 6 бр. слънчеви колектори, които ще захранват бойлер (1000 литра) за топла вода, разположен в котелното; В двора да градината са осигурени шест отделни площадки – за всяка група по една; Конструктивно укрепване на сградата; Рампи за инвалиди. Целодневна детска градина №9 „Приказка” Подмяна на настилки и покрития по стени и тавани; Подмяна на дограма; Цялостен ремонт на покрива; Полагане на топлоизолация и минерална мазилка; Отводняване на двор; Нови детски площадки; Цялостен ремонт на санитарните възли; Върху покрива над котелното, ще се монтират общо 6 бр. слънчеви колектори, които ще захранват бойлер (1000 литра) за топла вода, разположен в котелното. Конструктивно укрепване на сградата; Рампи за инвалиди. Детска ясла №1 „Първи юни” Подмяна на дограма; Цялостен ремонт на покрива; Подмяна на настилки и покрития по стени и тавани; Изпълнение на укрепващи мероприятия - обрамчващи външни колони в ъглите, долепени до ивичните основи и греди на ниво настилка и етажни плочи, торкретиране на тухлени стени и др., в участъците на констатирани деформации и пропуквания в тухлените зидове в източната и западна част на сградата, както и в пристройката към ул. „Преслав”; Полагане на топлоизолация и мазилка; Съоръжаване и оборудване на обекта с нови инсталации и съоръжения; Благоустрояване на имота – нови алеи, паркинги, 4 бр. детски площадки, стъпала, рампи, озеленени площи, парково обзавеждане, районно осветление и др. Всички видове СМР са подробно описани в готовите инвестиционни проекти – чертежи, обяснителни записки, КС и КСС. 6 133 158.45 6 944 938.27
Дейност 4 – Доставка на оборудване и обзавеждане: Предвижда се цялостна подмяна на наличното оборудване и обзавеждане. Дейността включва доставка на ново оборудване и обзавеждане на 4-те сгради, с което ще се допринесе за цялостната им модернизация, повишаване качеството на преподавания материал чрез доставка на разнообразни средства за онагледяване, задоволяване на потребностите на децата от физическа активност и допълнително привличане към училищни занимания, подобряване на естетическата среда, безопасност и хигиена. Детайлно описание на обзавеждането, оборудването и специализираното оборудване, предмет на настоящата дейност, е дадено в подробни остойностени технически спецификации и чертежи (схеми) на обзавеждането. Дейностите по оборудване на обектите, са неразделна част от цялостното обновяване и модернизиране на обектите и водят до подобряване качеството на съответните услуги. Тези мерки са изключително важни за привличането интереса на децата и учениците за по-доброто усвояване на материала. Онагледяването на преподаваните знания са в посока привличане интереса на децата от малцинствените групи, които поради езиковите си проблеми, по този начин възприемат много по-лесно и формират трайни знания. Нуждата и интереса към спорта от страна на децата са сериозен мотив, съответно тези дейности са застъпени във всички обекти. На основа анализа на потребностите и за постигане крайните цели на проекта, оборудването включва: * Оборудване, свързано с повишаване качеството на преподавания материал, средства за онагледяване, използване на възможностите на дигиталните технологии - компютри, лицензиран софтуер, принтери, копирни машини, мултимедии, екран 3D, озвучителни системи, интерактивни дъски, онлайн базирана система (умна система за подпомагане на обучителния процес), преносима класна стая (30 бр. таблети). Предвиденото разнообразно оборудване цели постигане на по-качествен обучителен процес, чрез създаването на нагледност. Наличието на мултимедия ще даде възможност на учителите да използват разнообразни източници на информация, с каквито глобалното интернет пространство разполага, за да дообогатяват учебния материал и начина на представянето му. Предвидено е оборудване, което ще позволи приложни занимания в часовете по биология, химия, физика. Предвидени са нови компютърни системи, които ще подпомогнат постигането на задължителната компютърна грамотност и ще насърчават учениците да усвояват възможностите на различните софтуерни продукти. Предвиден е софтуер за часовете по различните дисциплини, който дава възможност за една активна и увлекателна комуникация, съответно по-бързо усвояване на знанията. *Спортни и детски съоръжения - безопасни катерушки, люлки, клатушки, пързалки, играчки, фитнес уреди и др. Освен предвидените дейности по модернизация на спортните и детски площадки и покриването им с подходящи материали, са предвидени множество фитнес уреди - велоаргометър, кростренажор, бягаща пътека, успоредки, кошове за баскетбол, скочища и др., които ще задоволят потребностите на децата от физическа активност и допълнително ще ги привлекат към училищни занимания. *Кухненско оборудване - Предвидено е оборудване на съществуващите кухни в яслата и детските градини, тъй като съществуващата към момента техника е физически и морално остаряла. Голяма част от нея е бракувана и това създава значителни проблеми за персонала на детските заведения и крие рискове от пренасянето на зарази. *Постелъчен инвентар - пътеки, дюшеци, пердета, спално бельо, завивки *Други - климатици, гардероби, бюра, столове *Обзавеждане за учителски стаи, директорски кабинети, медицински кабинети *Покрита мобилна сцена, придружена от системи за осветление и озвучаване, като част от цялостно обновяване на училището, което води до подобряване качеството на образователната услуга и не са необходими други мерки за цялостно обновяване на училището Поради ограничението до 4000 символа, не е описана направената от нас по-подробна обосновка на необходимостта и целесъобразността на разходите по тази дейност. 1 285 557.00 951 320.60
Дейност 5 – Осъществяване на независим строителен надзор: Съгласно разпоредбите на националното законодателство, за изпълнението на строителни дейности се предвижда осъществяване на строителен надзор. Предвидените за цялостно обновяване сгради представляват строежи 3 и 4-та категория съгласно ЗУТ, който на основание чл. 168, ал. 2 от ЗУТ се осъществява от консултанти, които ще бъдат избрани след провеждане на открита процедура по реда на чл. 18, ал. 1, т. 1 от ЗОП за възлагане на обществена поръчка за услуга – упражняване на строителен надзор с 4 обособени позиции. Ще бъдат избрани четирима изпълнители - по един за всеки обект. Изпълнителите ще бъдат отговорни за изпълнението на всички нормативни изисквания съгласно ЗУТ, свързани с надзора на предвидените строителните дейности. Избраните изпълнители за упражняване на строителен надзор ще подписват актовете и протоколите по време на строителството и ще изпълняват задължителните дейности съгласно изискванията на чл. 168 от ЗУТ и наредбата за актовете и протоколите, съставяни по време на строителството. След приключване на строително-монтажните работи, Изпълнителят ще актуализира техническия паспорт и ще изготви окончателен доклад до възложителя. 250 000.00 104 640.00
Дейност 6 – Извършване на авторски надзор: Съгласно изискванията на чл. 162, ал. 2 от ЗУТ, авторският надзор по всички части на проекта е задължителен за всички строежи от първа до пета категория включително. В изпълнение на това изискване, проектантите, изготвили инвестиционните проекти, ще осъществяват авторския надзор на посочените по-горе обекти съгласно изискванията на чл. 162, ал. 1, ал. 2 и ал. 3 от ЗУТ, в съответствие с разпоредбите на ЗУТ, другите приложими нормативни актове в Република България и одобрените строителни книжа. 210 000.00 252 000.00
Дейност 7 – Въвеждане на обекта в експлоатация: Съгласно чл. 177 от ЗУТ, след завършването на строежа и приключване на приемните изпитвания, когато те са необходими, възложителят подава заявление пред съответния орган по чл. 177 ал. 2 или ал. 3 за въвеждането на обекта в експлоатация, като представя необходимите документи по ЗУТ. Един от обектите - ОУ „Хр. Ботев - е трета категория строеж, съгласно чл. 137, ал. 1, т. 3, буква „в” от ЗУТ и чл. 6, ал. 3, т. 4 от Наредба №1/2003 за номенклатурата на видовете строежи. За тази категория строежи, законодателството изисква след завършване на строежа, възложителят да представи в РДНСК необходимите строителни книжа съгласно чл. 177 от ЗУТ за издаване на Разрешение за ползване на строежа. Останалите 3 обекта – ЦДГ №7 „Снежанка”, ЦДГ №9 „Приказка” и детска ясла №1 „Първи юни” са четвърта категория строежи, съгласно чл. 137, ал. 1, т. 4, буква „б” от ЗУТ и чл. 8, ал. 2, т. 3 от Наредба №1/2003 за номенклатурата на видовете строежи. За тази категория строежи, законодателството изисква след завършване на строежа, възложителят да представи в общината необходимите строителни книжа съгласно чл. 177 от ЗУТ за издаване на Удостоверение за въвеждане в експлоатация. След завършване на строителните работи в съответствие с издадените строителни книжа, всички изискуеми съгласно законодателството документи ще се внесат пред съответния компетентен орган за издаване на разрешение за ползване/удостоверение за въвеждане в експлоатация. Разходите за дейността включват таксите, заплащани към експлоатационните дружества, такси за издаване на разрешение за ползване/удостоверение за въвеждане в експлоатация и разходи за издаване на доклада и/или на сертификата за контрол за спортните и детските площадки. Последните разходи са съгласно чл. 63 от Наредба № 1 от 12 януари 2009 г. за условията и реда за устройството и безопасността на площадките за игра, който гласи, че преди въвеждане в експлоатация на нова или при основно обновяване на съществуваща площадка за игра по реда на ЗУТ, нейният стопанин възлага на избран от него орган за контрол да извърши проверка за съответствието на изпълнената площадка с изискванията за безопасност по реда на тази наредба, като за целта му предоставя и проектната документация по чл. 60 и 61 в зависимост от вида на площадката. За извършената работа органът по ал. 1 изготвя доклад и/или сертификат за контрол, в който се описват резултатите от извършената проверка и цялата информация за тяхното разбиране и тълкуване. Разрешението за ползване (или удостоверението за въвеждане в експлоатация) се издават след представяне на доклада и/или на сертификата за контрол. 31 000.00 18 859.09
Дейност 8 – Публичност и визуализация: Дейностите, свързани с осигуряването на публичност и информираност целят постигането на прозрачност на полученото финансиране и разпространяването на информация относно целите и дейностите на проекта, финансиран в рамките на ОПРР. Изпълнението на тази дейност ще се осъществява от външен изпълнител (избран чрез Публично състезание по чл. 18, ал. 1, т. 12 от ЗОП) и от екипа за управление на проекта. Мерките за публичност и визуализация ще бъдат изцяло съобразени с Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. и изискванията на ДБФП. В рамките на настоящия проект са планирани следните мерки за публичност и визуализация: • На официалния уеб-сайт на Община Търговище ще бъде поместена информация за проекта – кратко описание, цели, резултати, финансова подкрепа на ЕС; • Организиране на пресконференция в началото на проекта, на която да бъдат представени целите на проекта и планираните дейности; • Изработване на 1 временен билборд с размери 4х3 метра, който ще бъде поставен по време на изпълнението на СМР на видимо място в гр. Търговище; • Изработване на 4 постоянни табели, които ще бъдат поставени не по-късно от 3 месеца след приключване на работата по проекта на видимо място в четирите сгради; • Изработване на 1 информационен банер, който да информира за наименованието на проекта, общия бюджет, стойността на помощта от ЕС чрез съответния фонд и съфинансирането от държавния бюджет. Информационният банер ще бъде използван по време на планираните в проекта информационни събития; • Дизайн, предпечат и отпечатване на 3000 броя информационни брошури, съдържащи информация за целите на проекта и постигнатите резултати за всеки обект поотделно (по 500 бр. за детските градини и детската ясла и 1500 бр. за ОУ „Хр. Ботев”). Брошурите ще бъдат раздавани на официалното откриване на всеки от обектите; • Дизайн, предпечат и отпечатване на информационна брошура, съдържаща информация за целите на проекта и постигнатите резултати от проекта като цяло. Брошурата ще бъде отпечатана в тираж 1000 броя (брошурите ще бъдат раздадени на заключителната пресконференция и на други официални събития); • Изготвяне на информационни стикери (лепенки), които ще се поставят на подходящо място на повърхността на закупеното оборудване – общо 20 000 бр.; • Провеждане на церемония „Първа копка” за всеки от четирите обекта поотделно; • Провеждане на церемония „Официално откриване” за всеки от четирите обекта поотделно; • Промоционални материали – комплект, съдържащ брандирана торбичка от плат, химикал, флашпамет, чаша, които ще се предоставят на официалните церемонии за откриване на обектите – 1500 комплекта; • 8 публикации в електронни и печатни медии относно процеса на изпълнение на проекта и постигнатите резултати; • Периодични публикации на интернет страницата на община Търговище, отбелязващи техническия и финансов напредък по проекта; • Организиране на финална пресконференция за представяне на постигнатите резултати и идентифицираните добри практики; • Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, който се използва за обществеността или за участниците, вкл. присъствен списък или друг доказателствен материал, ще се посочва, че финансиращата го оперативна програма се осъществява с подкрепата на фонда. 67 200.00 44 496.00
Дейност 9 – Одит: Одитът се извършва с цел да се гарантира правилното и коректно разходване на средствата по проекта и изпълнението на бюджета, както и да потвърди правомерността, целесъобразността и ефективността на разходваните средства. Одитът на проекта ще бъде осъществен от регистриран одитор (член на Института на дипломираните експерт-счетоводители или от фирма за одит), избран чрез Събиране на оферти с обява по реда на Глава двадесет и шеста, чл. 187 - 188 от ЗОП за възлагане на обществена поръчка за услуга, който ще осъществява текущ контрол върху разходването на средства през целия период на проекта и ще изготви доклад за фактически констатации относно проверка на разходите по проект, който ще бъде приложен към окончателния отчет по проекта. 49 000.00 10 500.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.