Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Иновации и конкурентоспособност

Район за планиране: Всички

Описание

Дейността на "ИНЕРТ 94" ЕООД е акцентирана в инфраструктурното строителствo, ВиК мрежи, високо строителство и добив на инертни материали. Дружеството извършва дейности по СМР като:
-изграждане на ВиК мрежи, колектори и отводняване;
-изграждане на метални конструкции; 
-зидарии;
-изграждане на конструкции от гипс-картон (сухо строителство) и др.
Основните етапи на производството спрямо технологичната карта на предприятието са следните:
-I – ви етап – Производство на трошено – каменни фракции за бетон;
-II – ри етап – Строителство на сгради;
-III – ти етап – Услуги тежка механизация.
Инвестиционният проект предвижда подмяна на част от съществуващо технологично оборудване, като бъде закупено следното ново оборудване с по-големи технологични възможности:
•	Верижен багер;
•	Мобилна роторна трошачка;
Изброеното по горе оборудване ще е с по-висока производителност и по-ниско енергопотребление. След интегрирането му, производственият капацитет на предприятието ще нарастне значително, което от своя страна ще доведе до намаляване на разходите за енергопотребление на единица произведена продукция.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Подмяна на стар верижен багер с нов верижен багер с по-висока производителност и по-ниско енергопотребление-Мярка 1: Предложената мярка (подмяна на стар верижен багер) участва в първият етап на производството. Средната производителност на старото оборудване (стар верижен багер) е направена на база измерване и опита на предприятието, което има на годишна база. Средно през старото оборудване се обработва по 90,0 т/ч. Със старото оборудване се обработва средно продукция, на годишна база около 19 710 т. За изчисленията са взети данните за представителната (базова) 2015г. Предвижда се интегриране в производственият процес на ново поколение верижен багер с висока производителност и по-ниска енергоемкост на единица продукция. Верижния багер има следните технически характеристики и системи за подобряване на екологичността: • Основни технически параметри - Максимална мощност на двигателя: 226 kW / 303 hp - При обороти: 1 700 rpmМаксимален въртящ момент: 1 692 Nm - Индикативен разход на гориво: - Лек режим: от 15,4 до 21,6 l/h - Среден режим: от 19,5 до 25,7 l/h - Тежък режим: от 25,7 до 31,9 l/h • Системи за подобряване на екологичността: - Двигател отговарящ на екологичен стандарт EU Stage IV - Филтър за неутрализация на твърди частици - Система с впръскване на урея за намаляване на азотните окиси - Системи за повишаване на енергийната ефективност: - Мехатронична горивна система с електронно управление - Интелигентно управление на хидравличната система по мехатроничен път - Използване на хидравлични помпи с променлив дебит и елетронно управление - ЕСО режим за намаляване на разхода на гориво - Повечето детайли подлежат на рециклиране Мощността на новия верижен багер е 226 kW. Средната производителност на новото оборудване е 230 т/ч. Годишната производителност на новия верижен багер е 345 000 т. Както се вижда средната производителност на новият верижен багер в сравнение със старото технологично оборудване е значително по-голяма, което води след себе си много по-нисък разход на енергия за единица произведена продукция. Енергийните спестявания са основно в резултат на по-високата производителност и по-ниския специфичен разход на единица произведена продукция на новото технологично оборудване. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнители (от 1 до 5 месец). 2. Сключване на договори (от 6 до 8 месец). 3. Доставка на активите и подписване на приемно-предавателни протоколи ( 9-16 месец). 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (17-18 месец). 441 968.00 440 500.00
Подмяна на старо технологично оборудване с нова мобилна роторна трошачка с по-висока производителност и по-ниско енергопотребление-Мярка 2 : Предложената мярка (подмяна на старо технологично оборудване) участва в първият етап на производството. Средната производителност на старото оборудване (мобилна трошачка и мобилна пресевна инсталация) е направена на база измерване и опита на предприятието, което има на годишна база. Средно през старото оборудване се обработва по 90 т/ч. Със старото оборудване се обработва средно продукция, на годишна база около 19710 т/г. За изчисленията са взети данните за представителната (базова) 2015г. Старите мобилна трошачка и мобилна пресевна инсталация има следните недостатъци: - висока енергоемкост /разход на гориво/; - нискотехнологични с малка производителност /стара технология /; - морално остаряли; - висока степен на амортизация, която води до честа аварийност и големи разходи за ремонти /трошачката е на 10850 мч, пресевната инсталация на 11400 мч/, което повишава и себестойността на произвежданата продукция; - замърсяване на околната среда /стара неекологична технология/ с изгорелите газове от двигателите, поради тяхната висока амортизация; Предвижда се интегриране в производственият процес на ново поколение мобилна роторна трошачка с висока производителност и по-ниска енергоемкост на единица обработена продукция. Новата мобилна роторна трошачка е със следните основни технически характеристики: • Размери и тегло: - Дължина (Транспортна) – 17.80 м - Ширина (Транспортна) – 3.20 м - Височина (Транспортна) – 3.67 м - Тегло ~ 62,000 кг. • Вместимости: - Горивен резервоар – 997 л. • Приемен бункер: - Дължина – 4950 мм - Ширина – 2800 мм - Вместимост – 7 м³ - без удълженията • Питател: - Широчина на питателя – 1250 мм - Дължина на питателя – 2400 мм • Дву-деков независимо задвижван пресевен механизъм: - Дължина – 3000 мм - Ширина – 1250 мм - Горен дек – дву-стъпален – шестоъгълници със светъл отвор – 25-55 мм - Долен дек – плетено сито • Лентов транспортьор под пресевния механизъм: - Дължина – 2850 мм - Ширина – 1000 мм - Работна скорост – 1 м/с - Максимален капацитет – 200 т/ч - Задвижване – 3 kw електро-мотор (реверсивен) • Трошачен модул: - Захранващ отвор – 1280 мм х 900 мм - Размери на ротора (Диам. х Шир.) – 1267 мм х 1250 мм - Скорост на ротора – 484/580 об/мин - Брой отбойни завеси – 2 - Брой чукове – 4 - Задвижване на ротора – директно посредством “V”-ремъци - Настройване на трошачните елементи – хидравлично • Вибрационен питател под трошачната камера: - Широчина – 1300 мм - Дължина – 3180 мм - Задвижване – 7,5 квт. – хидравличен мотор • Главна транспортна лента: - Ширина на лентата – 1400 мм - Задвижване – електро-мотор 15 квт. - Максимална скорост – 1,6 об/мин - Фиксиран работен ъгъл - 24° - Височина на насипване – 4100 мм • Двигател: - 6 цилиндъра, редови – турбо-дизелов - Макс. Мощност: - 496 квт (675 к.с.)/1800 об/мин • Управление: - PLC – IP67 (прахо изолиран и вибро устойчив контролен панел) - LCD екран – 7 инчов - Тегло на чуковете (брой) – 315 кг. Мощността на новата трошачка е 496 kW. Средната й производителност е 390 т/ч., а нейната годишна производителност 585 000 т/г. Както се вижда средната производителност на новата мобилна роторна трошачка в сравнение със старото технологично оборудване е в пъти по-голяма, което води след себе си много по-нисък разход на енергия за единица произведена продукция. Енергийните спестявания са основно в резултат на по-високата производителност и по-ниския специфичен разход на единица произведена продукция на новото технологично оборудване. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнители (от 1 до 5 месец). 2. Сключване на договори (от 6 до 8 месец). 3. Доставка на активите и подписване на приемно-предавателни протоколи ( 9-16 месец). 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (17-18 месец). 1 536 891.00 1 184 456.52
Изготвяне на Енергиен одит по образец - 1 бр: Дейността по изготвяне на енергийния одит в дружеството е извършена преди подаване на проектното предложение от лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност. Целта на обследването е изчисляване на обобщените енергийни характеристики на енергозахранване и енергопотребление, намиране на енергоемки точки в производството и разработване на енергоспестяващи мерки, както и необходимите капиталови вложения за тях. Изготвянето на доклад за енергийно обследване на фирмата ще служи за управление на рационалното използване на енергийните ресурси във фирмата. Това обуславя извършването на тази дейност като предпроектна, крайният резултат от която е: -По-ресурсно ефективни и по-екологосъобразни производствени процеси в кандидатстващото предпирятие; -Повишаване на енергийната ефективност и засилване на конкурентоспособността на предприятието чрез постигане на по-ниски производствени разходи; -Насърчаване на предприятието към инвестиции за повишаване на енергийната ефективност, което ще доведе до намаляване на разходите за производство на единица продукция; -Цялостно подобряване в бизнес и производствените процеси, допринасяйки за подобряване на производителността; Дейността и разходите са извършени преди подаване на проекта и след датата на обявяване на настоящата процедура. Стъпки за реализиране на дейността: 1. Събиране на оферти и избор на изпълнител – 1 месец 2. Извършване на услугата – 1-2 месец 19 900.00 19 900.00
Въвеждане на система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001: Дейността включва: - Одит и анализ за съотвeтствието на първоначалното състояние спрямо изискванията на стандарта; - Изготвяне на разработена документация на системата за управление – - Инструктаж по изискванията на Системата за управление - ще бъде обучено поне по едно лице от звено, за да има възможност на по-късни етапи това лице да провежда вътрешни обучения на останалите служители. Документира се с протокол от обучение; - Внедряване на системата за управление - работно въвеждане (реално използване на новите правила); - Вътрешен одит – проверка на готовността за сертификация, документирано с Доклад от вътрешен одит; - Съдействие при провеждане на преглед от ръководството; Резултатите от изпълнението на дейността: - намаляване на разходите за енергийни ресурси; - ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда; - измерване и анализиране на енергийната резултатност; - подобряване на постоянното енергийно управление; - подобряване на рентабилността на фирмата; - повишаване на конкурентоспособността. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнители (от 1 до 4 месец). 2. Извършване на услугата и подписване на протокол (от 5 до 18 месец). 1 000.00 1 000.00
Сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001: Дейностите по сертифициране на Система за управление на енергията, разработена и внедрена в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011, включват: -провеждане на одит I фаза (предсертификационен одит) за преглед на документацията на изградената и внедрена Система за управление на енергията; -провеждане на сертификационен одит (същински одит) за цялостна проверка на Системата за управление на енергията и на отстраняването на констатирани в предишните одити несъответствия; -издаване на сертификат/и на български език и на английски език при успешно приключили одити. Процеса на сертификация се осъществява в съотвествие с изискванията на международния стандарт ISO/IEC 17021:2011. С успешното изпълнение на дейностите по сертифициране на Система за управление на енергията, разработена и внедрена в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011, фирмата ще може да отговори на международните стандарти за подобряване на енергийната ефективност и опазване на околната среда. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнители (от 1 до 4 месец). 2. Извършване на услугата и подписване на протокол (от 5 до 18 месец). 14 000.00 13 950.00
Изпълнение на мерки за визуализация - стикери, плакати, табели и др.: Във връзка с изпълнението на задълженията за информация и публичност ще бъде изработен и поставен минимум един плакат с информация за проекта (минимален размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място, напр. на входа на сградата, където се изпълява проекта. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от дружеството задължително ще се указва съфинансирането на проекта от ЕФРР, чрез поставяне на: емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 г. на Комисията, с упоменаване на Европейския съюз; упоменаване на Европейски фонд за регионално развитие; общото лого за програмен период 2014-2020 г. На всички активи закупени по проекта ще бъдат залепени стикери указващи подкрепата на ЕС и ЕФРР. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнители (от 1 до 4 месец). 2. Извършване на услугата и подписване на протокол (от 5 до 18 месец). 3 000.00 3 000.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.