Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Иновации и конкурентоспособност

Район за планиране: Всички

Описание

Основната дейност на ЕЛИТ-ПЪТНА СИГНАЛИЗАЦИЯ ЕООД е строителство на автомагистрали и пътища. Освен това в производствената си база, фирмата произвежда средства за организация и безопастност на движението-пътни знаци и указателни табели. С настоящия проект фирмата ще закупи оборудване за производство на пътни знаци и указателни табели, което подада в КИД 25.99.
Подобряването на енергийната ефективност за постигане на усточив растеж и конкурентоспособност е основна потребност на фирмата. Удовлетворяването й е основната цел на проекта, която ще бъде изпълнена чрез следните дейности: 
1.Придобиване на ново производствено оборудване
2.Придобиване на система за мониторинг на енергопотреблението
3.Оползотворяване на остатъчна топлинна енергия чрез рекуператор
4.Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт ISO 50001
Дейността по избор на изпълнител за изготвяне на енергиен одит е изпълнена преди подаване на проектното предложение.

Чрез реализирането на гореописаните дейности, включващи мерки за енергийна ефективност, включени в одобрен от АУЕР енергиен доклад(Становище №BG16RFOP-201/09.08.2016),ще бъдат постигнати следните основни резултати:
1.доставено, монтирано и въведено в експлоатация производствено оборудване
2.доставена, монтирана и въведена в експлоатация система за мониторинг на енергопотреблението
3.оползотворена остатъчна топлинна енергия
4.получен сертификат съгласно стандарт ISO 50001 
5.изпълнени дейности за опазване на околната среда
6.годишни спестявания на енергия-72167kWh/год
7.спестени емисии CO2-100.378т/год
8.поставена визуализация

Чрез изпълнение на дейностите по проекта и постигане на заложените резултати ще се разшири капацитета на съществуващия стопански обект, ще се намалят разходите за производство на единица продукция, ще се развие екологосъобразно производство и ще се подобри енергийната ефективност на фирмата.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Придобиване на ново производствено оборудване (дейността ще бъде извършена чрез закупуването на CNC Машина за плазмено рязане (1бр), Хидравличен абкант (1бр); Заваръчен апарат (2бр); Екосолвентен широкоформатен принтер (1бр)): Като част от дейността ще бъдат доставени, монтирани и въведени в експлоатация: - CNC Машина за плазмено рязане - 1 бр. (мярка 1 от одобрен енергиен одит) - Хидравличен абкант - 1 бр. (мярка 2 от одобрен енергиен одит) - Заваръчен апарат - 2 бр. (мярка 3 от одобрен енергиен одит) - Екосолвентен широкоформатен принтер - 1 бр. (мярка 4 от одобрен енергиен одит) Закупуването и въвеждането в експлоатация на описаното по-горе производствено оборудване ще доведе до подобряване енергийната ефективност на фирмата и разширяване капацитета на съществуващия стопански субект. Предвидените машини са с високи технологични и функционални възможности, което ще намали и разходите (енергийни, неенергийни и ресурсни) за производство на единица продукция. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 1. Избор на изпълнител (от 1-ви до 3-ти месец от изпълнението на проекта) 2. Сключване на договор с избрания изпълнител (от 3-ти до 4-ти месец) 3. Доставка, монтаж, въвеждане в експлоатация и подписване на приемо-предавателен протокол (от 4-ти до 10-ти месец) 4. Визуализация (от 1-ви до 10-ти месец) С цел информиране на ползвателите и обществеността за получената безвъзмездна помощ и в съответствие с изискванията на „Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация” 2014-2020г. и приложимото към момента на изпълнение на дейността законодателство, фирмата ще осигури за собствена сметка визуализация на проекта. На входа на базата на фирмата ще бъде поставен плакат, а на новозакупеното оборудване – ще бъдат поставени стикери, указващи обстоятелството, че оборудването е закупено с помощта на ЕС чрез ОП „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020. 371 300.00 371 000.00
Доставка, монтаж и въвеждане в ескплоатация на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (СМЕ) състояща се от хардуер и софтуер: Съгласно мярка 6 от одобрения енергиен одит, фирмата възнамерява да въведе в експлоатация автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (СМЕ) в производствената система. Препоръчаната за целите на фирмата СМЕ представлява електронна система (съставена от хардуер и софтуер), която записва потреблението на различните видове енергоносители и ресурси за основни технологични процеси и системи в предприятието, като позволява осъществяването на контрол и вземането на управленски решения относно енергийното потребление. Системата може да предава и да получава данни посредством форма на електронна комуникация. Предвижда се монтиране на хардуерно оборудване (прибори за измерване на консумираната електрическа енергия в главното разпределително табло на компанията и такива за събира информацията от измервателните прибори). Информацията от измервателните устройства ще се събира и обработва автоматично посредством софтуер. На база анализа на натрупаната информация за съответните периоди /ден, седмица, месец, година/ ще е възможно вземането на бързи и адекватни решения за оптимизиране на консумацията на електроенергия, както и на производствените процеси. СМЕ ще обхваща както консуматорите в рамките на разгледаните мерки по проекта, така и останалите консуматори в предприятието. Внедряването на системата изисква въвеждането в експлоатация на хардуерно оборудване и инсталиране на софтуер. Дейността може да стартира след доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на производственото оборудване предвидено в Дейност 1. Поради тази причина, дейност 2 стартира през 10ти месец с избор на изпълнител и след доставката на оборудването в дейност 1, ще се премине към доставката на Система за мониторинг на енергопотреблението. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 1. Избор на изпълнител (от 10ти до 11ти месец) 2. Доставка, монтаж, тестване, въвеждане в експлоатация на системата и подписване на приемопредавателен протокол (от 11ти до 15ти месец) 3. Визуализация (от 10ти до 15ти месец) С цел информиране на ползвателите и обществеността за получената безвъзмездна помощ и в съответствие с изискванията на „Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация” 2014-2020г. и приложимото към момента на изпълнение на дейността законодателство, фирмата ще осигури за собствена сметка визуализация на проекта. На новозакупеното оборудване – ще бъдат поставени стикери, указващи обстоятелството, че оборудването е закупено с помощта на ЕС чрез ОП „Иновации и конкурентоспособност” 2014- 2020. 5 600.00 5 600.00
Оползотворяена на остатъчна топлинна енергия чрез рекуператор (1 брой): Съгласно мярка 5 от одобрения енергиен одит, фирмата възнамерява да закупи рекуператор (1 бр.), чрез което ще се извършва оползотворяване на остатъчна топлинна енергия. Посредством закупуването на рекуператора ще се осигури по-благоприятна работна среда за служителите в помещението, в което ще бъде монтиран. Той ще отвежда навън от помещението замърсения и топъл въздух, използвайки тази топлина за затопляне на свежия въздух преди да го насочи от външната среда към помещението. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 1. Избор на изпълнител (от 1-ви до 2-ри месец) 2. Доставка и монтаж на рекуператор и подписване на приемо-предавателен протокол (от 2-ри до 4-ти месец) 3. Визуализация (от1-ви до 4-ти месец) С цел информиране на ползвателите и обществеността за получената безвъзмездна помощ и в съответствие с изискванията на „Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация” 2014-2020г. и приложимото към момента на изпълнение на дейността законодателство, фирмата ще осигури за собствена сметка визуализация на проекта. На новозакупеното оборудване – ще бъде поставен стикер, указващ обстоятелството, че оборудването е закупено с помощта на ЕС чрез ОП „Иновации и конкурентоспособност” 2014- 2020. 1 000.00 865.00
Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на БДС EN ISO 50001 (като част от дейността ще бъдат извършени следните поддейности: въвеждане на БДС EN ISO 50001 и сертифицирането му): Като част от дейността ще бъдат извършени следните услуги: въвеждане на система за енергиен мениджмънт (СЕМ) съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 и сертифицирането й. Основен аспект на стандарта е следване на систематичен подход за постигане на непрекъснато подобряване на енергийните характеристики, включително енергийна ефективност, използването на енергия и потреблението. Чрез изпълнението на дейността ще се повиши енергийната ефективност и конкурентоспособността на фирмата. Като част от дейността се предвижда да бъдат извършени следните поддейности: I. Въвеждане на Система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001 Етап 1: Диагностичен анализ - извършва се диагностичен анализ на съществуващия начин на работа Етап 2: Разработване на СEM Етап 3: Внасяне на корекции и одобрение на документите - разработената документация се обсъжда с ръководството на организацията. При необходимост се нанасят корекции и изменения. Етап 4: Внедряване и потвърждаване на СEM Етап 5: Вътрешен одит - провеждане на финален вътрешен одит на внедрената система от екип с представители на консултанта и Упълномощен представител на ръководството Етап 6: Преглед на ръководството - консултантският екип оказва съдействие на Ръководството на фирмата при провеждането на преглед на Системата. II. Сертифициране на въведената система съгласно стандарт БДС EN ISO 50001. Етап 1: ще се проведе на място във фирмата, като одитът включва следните дейности: - Обсъждане и потвърждаване на предложения обхват на сертификация и предмет на дейност - Преглед на документираната система - Потвърждение, че СЕМ е ефективно внедрена и има категорични предпоставки за преминаването към Етап 2 Етап 2: ще се проведе на място във фирмата и включва следните дейности: - Обсъждане на ефективното внедряване на коригиращи действия за несъответствията, повдигнати по време на Етап 1(ако има такива) - Преглед на основните процеси и дейности на фирмата от одиторския екип - Преглед на програми, доклади и протоколи за Вътрешен одит и Преглед от ръководството - Издаване на сертификат Поддейност 1. Въвеждане на система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001 ще бъде изпълнена в следните стъпки: 1. Избор на изпълнител, който да предостави консултантски услуги за въвеждане на БДС EN ISO 50001 и сключване на договор (от 1-ви до 2-ри месец) 2. Предварителен анализ, подготовка, изграждане и въвеждане на БДС EN ISO 50001 (от 2-ри до 4-ти месец) Поддейност 2. Сертифициране на въведената система съгласно стандарт БДС EN ISO 50001 ще бъде изпълнена в следните стъпки: 1. Избор на акредитиран изпълнител, който да извърши услуги за сертифициране (от 4-ти до 5-ти месец) 2. Подаване на заявление за сертификация към избрания акредитиран орган (от 5-ти до 6-ти месец) 3. Извършване на сертификационни одити (от 6-ти до 7-ми месец) 10 000.00 10 000.00
Изготвяне на енергиен одит („обследване за енергийна ефективност” съгласно Приложение Б от Насоките за кандидатстване): Дейността за изготвяне на енергиен одит е извършена преди подаване на проектното предложение. Като част от дейността е извършено обследване за енергийна ефективност на фирма ЕЛИТ-ПЪТНА СИГНАЛИЗАЦИЯ ЕООД. В резултат от обследването е изготвен енергиен одит, включващ шест на брой мерки. Изпълнението на дейността премина през следните етапи: 1. Избор на изпълнител чрез събиране на три оферти 2. Подписан приемо-предавателен протокол след получен енергиен одит по образец 3. Подаден към АУЕР одит и получено становище 10 000.00 10 000.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.