Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 107 дървета
English

Програма: Иновации и конкурентоспособност

Район за планиране: Всички

Описание

Основната дейност на ТАНАТОС ООД е строителство на преносни и разпределителни тръбопроводи. 
Основнaта потребност на фирмата е свързана с подобряване на енергийната ефективност за постигане на устойчив растеж и конкурентоспособност.Удовлетворяването на тази потребност е основната цел на проекта, която ще бъде изпълнена чрез следните дейности: 
1.Придобиване на ново производствено оборудване
2.Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001
Дейността по избор на изпълнител за изготвяне на енергиен одит е изпълнена преди подаване на проектното предложение.
Дейността за изготвяне на финансов одит ще бъде извършена след доставка,монтаж и въвеждане в експоатация на производственото оборудване и получен сертификат за ISO 50001 и е за сметка на кандидата.

Чрез реализирането на гореописаните дейности, включващи мерки за енергийна ефективност,включени в одобрен от АУЕР енергиен доклад (Становище № BG16RFOP-187/02.09.2016), ще бъдат постигнати следните основни резултати:
1.доставено, монтирано и въведено в експлоатация производствено оборудване: Мобилна челюстна трошачка;Мобилно двудеково скалпиращо сито;Верижен багер с усилена кофа, хидравличен чук и хидравлична щипка;Колесен челен мини товарач с усилена хидравлика;Колесен многофункционален багер с челен товарач;Еднобандажен вибрационeн валяк;Двубандажен вибрационeн валяк;Траншеен валяк с дистанционно управление;Мини багер
2.получен сертификат съгласно стандарт БДС EN ISO 50001 
3.изпълнени дейности за опазване на околната среда
4.финансов одит
5.годишни спестявания на енергия-1 127 517 kWh/год.
6.спестени емисии CO2-301,047 т/год.

Чрез изпълнение на дейностите по проекта и постигане на заложените резултати ще се разшири капацитета на съществуващия стопански обект, ще се намалят разходите за производство на единица продукция, ще се развие екологосъобразно производство и ще се подобри енергийната ефективност на фирмата.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Придобиване на ново производствено оборудване : Като част от дейността ще бъдат закупени: - Мобилна челюстна трошачка - 1бр. (мярка 1 от одобрен енергиен одит) - Мобилно двудеково скалпиращо сито - 1бр. (мярка 2 от одобрен енергиен одит) - Верижен багер с усилена кофа, хидравличен чук и хидравлична щипка - 1бр. (мярка 3 от одобрен енергиен одит) - Колесен челен мини товарач с усилена хидравлика - 1бр. (мярка 4 от одобрен енергиен одит) - Колесен многофункционален багер с челен товарач - 1бр. (мярка 5 от одобрен енергиен одит) - Еднобандажен вибрационeн валяк - 1бр. (мярка 6 от одобрен енергиен одит) - Двубандажен вибрационeн валяк - 1бр. (мярка 7 от одобрен енергиен одит) - Траншеен валяк с дистанционно управление - 1бр. (мярка 8 от одобрен енергиен одит) - Мини багер - 1бр. (мярка 9 от одобрен енергиен одит) Предвиденото за закупуване оборудване представлява самоходни машини, предназначени за земни работи имащи екипировка или оборудване (работни средства). В този смисъл гореописаното оборудване не отговаря на характеристиките за транспортно средство и не е такова. Предвид спецификата на дейност на фирмата (строителство и строителни дейности), ТАНАТОС ООД предвижда обичайно да осъществяват своята дейност извън територията на предприятието си, в рамите на обектите на своите възложители. В тази връзка фирмата разбира и поема ангажимент да съблюдава, че закупените по проекта машини ще се придвижват само на територията на предприятието кандидат, както и на обекта/ите, където предприятието осъществява своята обичайна дейност. Закупуването и въвеждането в експлоатация на описаното по-горе производствено оборудване ще доведе до подобряване енергийната ефективност на фирмата и разширяване капацитета на съществуващия стопански субект. Предвидените машини са с високи технологични и функционални възможности, което ще намали и разходите (енергийни, неенергийни и ресурсни) за производство на единица продукция. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 1. Избор на изпълнител (от 1-ви до 4-ти месец от изпълнението на проекта) 2. Сключване на договор с избрания изпълнител (от 4-ти до 5-ти месец) 3. Доставка, монтаж, въвеждане в експлоатация и подписване на приемо-предавателен протокол (от 5-ти до 15-ти месец) 4. Визуализация (от 1-ви до 15-ти месец) С цел информиране на ползвателите и обществеността за получената безвъзмездна помощ и в съответствие с изискванията на „Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация” 2014-2020г. и приложимото към момента на изпълнение на дейността законодателство, фирмата ще осигури за собствена сметка визуализация на проекта. На входа на базата на фирмата ще бъде поставен билборд, а на новозакупеното оборудване – ще бъдат поставени стикери, указващи обстоятелството, че оборудването е закупено с помощта на ЕС чрез ОП „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020. Дейността за изготвяне на финансов одит ще бъде извършена след доставка, монтаж и въвеждане в експоатация на производственото оборудване от Дейност 1 и получен сертификат за ISO 50001 от Дейност 2 и е за сметка на кандидата. 2 123 600.00 2 123 600.00
Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на БДС EN ISO 50001 (като част от дейността ще бъдат извършени следните поддейности: въвеждане на БДС EN ISO 50001 и сертифицирането му): Като част от дейността ще бъдат извършени следните услуги: въвеждане на система за енергиен мениджмънт (СЕМ) съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 и сертифицирането й. Основен аспект на стандарта е следване на систематичен подход за постигане на непрекъснато подобряване на енергийните характеристики, включително енергийна ефективност, използването на енергия и потреблението. Чрез изпълнението на дейността ще се повиши енергийната ефективност и конкурентоспособността на фирмата. Като част от дейността се предвижда да бъдат извършени следните поддейности: I. Въвеждане на Система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001 Етап 1: Диагностичен анализ - извършва се диагностичен анализ на съществуващия начин на работа Етап 2: Разработване на СEM Етап 3: Внасяне на корекции и одобрение на документите - разработената документация се обсъжда с ръководството на организацията. При необходимост се нанасят корекции и изменения. Етап 4: Внедряване и потвърждаване на СEM Етап 5: Вътрешен одит - провеждане на финален вътрешен одит на внедрената система от екип с представители на консултанта и Упълномощен представител на ръководството Етап 6: Преглед на ръководството - консултантският екип оказва съдействие на Ръководството на фирмата при провеждането на преглед на Системата. II. Сертифициране на въведената система съгласно стандарт БДС EN ISO 50001. Етап 1: ще се проведе на място във фирмата, като одитът включва следните дейности: - Обсъждане и потвърждаване на предложения обхват на сертификация и предмет на дейност - Преглед на документираната система - Потвърждение, че СЕМ е ефективно внедрена и има категорични предпоставки за преминаването към Етап 2 Етап 2: ще се проведе на място във фирмата и включва следните дейности: - Обсъждане на ефективното внедряване на коригиращи действия за несъответствията, повдигнати по време на Етап 1(ако има такива) - Преглед на основните процеси и дейности на фирмата от одиторския екип - Преглед на програми, доклади и протоколи за Вътрешен одит и Преглед от ръководството - Издаване на сертификат Поддейност 1. Въвеждане на система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001 ще бъде изпълнена в следните стъпки: 1. Избор на изпълнител, който да предостави консултантски услуги за въвеждане на БДС EN ISO 50001 и сключване на договор (от 1-ви до 2-ри месец) 2. Предварителен анализ, подготовка, изграждане и въвеждане на БДС EN ISO 50001 (от 2-ри до 4-ти месец) Поддейност 2. Сертифициране на въведената система съгласно стандарт БДС EN ISO 50001 ще бъде изпълнена в следните стъпки: 1. Избор на акредитиран изпълнител, който да извърши услуги за сертифициране (от 4-ти до 5-ти месец) 2. Подаване на заявление за сертификация към избрания акредитиран орган (от 5-ти до 6-ти месец) 3. Извършване на сертификационни одити (от 6-ти до 7-ми месец) 3 900.00 3 900.00
Изготвяне на енергиен одит („обследване за енергийна ефективност” съгласно Приложение Б от Насоките за кандидатстване): Дейността за изготвяне на енергиен одит е извършена преди подаване на проектното предложение. Като част от дейността е извършено обследване за енергийна ефективност на фирма ТАНАТОС ООД В резултат от обследването е изготвен енергиен одит, включващ 9 мерки. Изпълнението на дейността премина през следните етапи: 1. Избор на изпълнител чрез събиране на три оферти 2. Подписан приемо-предавателен протокол след получен енергиен одит по образец 3. Подаден към АУЕР одит и получено становище 11 000.00 11 000.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.