Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 332 дървета
English

Програма: Иновации и конкурентоспособност

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящото проектно предложение на Община Дряново е насочено към уязвими и малцинствени групи. Предвидените дейности ще подпомогнат децата и учениците с допълнително обучение по български език, за които българският език не е майчин. Предвидени са допълнителни занимания със застрашени от отпадане от училище ученици от етническите малцинства. Дейности, насочени към съхраняване и развиване на културната идентичност на децата и учениците от етническите малцинства и техните връстници, в интеграционна мултикултурна среда. Създаване на клубове по интереси в областта на културата, фолклора и традициите на различните етноси, танцови формации и изкуства. Ограмотяване на възрастни роми. Съдействие за предоставяне на продължаващо професионално обучение за лица, навършили 16 г. Въвеждане на форми на взаимодействие и дейности в училищата за изграждане на положителни нагласи към образователната интеграция на ромските деца.  Насърчаване участието на родителите в образователния процес. Преодоляване на негативни обществени нагласи основани на етнически произход и културна идентичност, чрез провеждане на семинар и спортни мероприятия.
Здравеопазването в ромската общност е комплексен проблем. Голяма част от ромите са здравно неосигурени или с прекъснати здравно-осигурителни права, които ги лишава от профилактични прегледи, ранно диагностициране и превенция на заболявания и с годините води до влошаване на здравословното им състояние. С оглед преодоляване на проблемите в проекта са заложени дейности за организиране на консултации по въпросите на сексуалното и репродуктивното здраве, семейното планиране, начините за предпазване от сексуално предавани инфекции с подрастващи и млади хора и с техните родители. Обзавеждане и оборудване на медицински кабинети, с цел провеждане на профилактични прегледи по социално значими заболявания. Провеждане на разяснителни кампании за значението на профилактичните прегледи сред ромското население.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Подобряване на образователната среда в СУ „Максим Райкович“ и ПГИ „Рачо Стоянов“, за интегрирано обучение и преодоляване на негативни стереотипи: На предварително проведените срещи с целевата група и МАГ, са констатирани:високо ниво на неграмотност сред децата от целевата група, липса на мотивация за учене, наличие на негативни стереотипи,необходимост от спортни пособия и оборудване за кабинети, чрез които да се осигури достъп до образование.И в двете училища има помещения, но липсва оборудване.То ще улесни учебният процес и ще даде възможност за различни обучения, квалификация и преквалификации. Целта на дейността е да се създадат условия за образователна интеграция и развитие на нови умения и интереси, чрез закупуване на оборудване и обзавеждане в кабинети в СУ „М. Райкович“ и в ПГИ „Р. Стоянов: 2бр. образователни, 1 бр.по технологии, 1 бр.по музика, 1 бр.по спорта и отделно спортни пособия за физкултурния салон в СУ „М. Райкович“.Те ще се ползват за допълнителни обучения по български език и допълнителни занимания със застрашени от отпадане от училище ученици, обучения за преквалификация и ключови компетенции,като така ще се постигне Специфична цел 1 на ОП РЧР.След като има техническа база за образователни процеси на целевата група, същите ще се образоват, ще се повиши тяхната конкурентоспособност на пазара на труда, което ще допринесе за постигане на Приоритетна ос 2 на ОП РЧР.Закупеното обзавеждане за отделните кабинети и спортни съоръжения, ще дадат възможност за публични инициативи, както и формиране на интерес към музикалното и народното творчество на различните етноси и възможност за придобиване на нови знания за етносите, което ще изгради умения у децата за общуване и за етническа толерантност. Така ще се допринесе за постигане на Приоритетна ос 3 и Инвестиционен приоритет 9ii.на ОП НОИР.Наличието на оборудване ще засили интереса на учениците и техните родители към образователния процес, IT технологиите, обичаите и фолклора.Спортните пособия ще са предпоставка за провеждане спортни прояви съвместно с представители на целевата група и на деца от български произход. Те ще обединят децата от етническите малцинства с децата от български произход. Ще се намалят негативните стереотипи спрямо децата от етническите малцинства и/или маргинализираните групи в смесените училища и ще се осигури равен достъп до блага. Спортуващите деца развиват умения да работят в екип и да си поставят и реализират общи цели. Съвместните провеждане на спортни мероприятия и развитие на умения и знания за етносите, облекчават интеграцията на децата от целевата група, повишават аспирациите им за успешно представяне, повишават самооценката и себеуважението им, изграждат здрави приятелства с децата от български произход.Чрез компютрите ще се придобие компютърна грамотност, която в днешно време е основно изискване за започване на работа. В кабинетите по образование и технологии ще се осъществяват обучения на роми и представители на етническите малцинства и/или от маргинализирани групи за преквалифициране и по ключови компетенции, както и допълнителни обучения на децата по български език и допълнителни занимания със застрашени от отпадане от училище ученици и срещи и работа с родители, ще се провеждат и срещи и беседи за насърчаване на образователния процес и здравна култура и хигиена и идентифициране на различни проблеми и съвместно намиране на решения.В кабинета по музика ще се извършва запознаване с местни традиции и фолклор и вечери на таланта с децата и техните родители. Оборудването ще даде възможност за развитието на музикални таланти, запознаване с различни музикални жанрове и специфики на фолклора.Ще се преодолеят негативните стереотипи и ще се се придобиват нови умения.Ще се обособи клуб „Фолклор на етносите“.Чрез обособяване и съответно оборудване на кабинетите ще могат да се създадат условия за равноправно интегриране на ромите и на българските граждани в уязвимо положение от други етнически групи в образователният процес и ще бъде подобрен достъпа до образование. Оборудването е средство за социално-икономическата интеграция на уязвимите групи и подобряване достъпа до образование 124 512.00 97 304.60
Насърчаване участието на родителите в образователния процес, чрез организиране на лятно училище за учениците от етническите малцинства завършили 4-ти клас : Организиране на лятно училище и двудневна екскурзия за учениците от етническите малцинства/включително роми/ и маргинализирани общности, завършили 4-ти клас, на които предстои записване в 5-ти клас.Програмата на лятното училище ще включва занятия по български език, математика; усвояване на допълнителни знания по други учебни предмети, чрез интерактивни форми и методи, както и часове за игра и занимания по интереси.Работата с родителите има за цел взаимодействие и подкрепа за намаляване пропуските на децата в знанията и адаптирането им към новата образователна среда, както и мотивация за образование. Лятното училище ще се води от учители от 5 клас. Допълнителните занимания ще се провеждат в образователните кабинети в СУ „Максим Райкович“ и ПГИ „Рачо Стоянов“ през месеците юли-август с продължителност от 2 седмици, по 2 часа на ден. В него ще вземат участие общи 30 деца с двама техни родители от целевата група. Последните дни от лятното училище ще се организира двудневна екскурзия в региона с културно-опознавателна цел. 17 712.00 2 944.94
Образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства в гр. Дряново, чрез създаване и развитие на кръжоци по интереси и формации : Децата и учениците от етническите малцинства /включително роми/ и маргинализирани общности ще бъдат включени в кръжоци по интереси и формации, в зависимост от техните таланти и интереси, с цел тяхната образователна интеграция. Ще се обособят две творчески ателиета с 2 бр. ръководители: - Ателие по изобразително, приложно изкуство и графичен дизайн и - Ателие по характерни и модерни танци Ще се подпомогне изграждането на умения у децата за общуване, за етническа толерантност и интеграция на малцинствата и маргинализираните общности. Дейността дава възможност децата заедно в среда на недискриминация да преодолият неготивни стереотипи като се запознават и изучават българския и етнически бит, традиции и култура, чрез танци и развивайки други таланти като изобразително и приложно изкуство и графичен дизайн. Формира се интерес към народното творчество, музикалното, танцовото и изобразително изкуство на различните етноси и се постига образователна интеграция на децата от етнически произход /включително роми/, маргинализираните общности и децата от български произход. 77 229.60 71 022.92
Мерки за превенция на ранното отпадане от училище: Община Дряново предвижда да назначи 2 бр. образователни медиатори, с цел повишаване мотивацията за ранно учене, записване и редовно посещаване в училище, както и разясняване и спазване на правилата в училище. Основните дейности на медиатора са: - Проверка - за нарушени познавателните процеси (памет, внимание, развитие на речта) - Проверка на обучаемостта на детето, може ли да създава вътрешен план за действие, произволно да регулира поведението си - Анализиране на учебната мотивация на детето, нивото на очакванията, интересите - Проверка на учебните навици на детето - Изясняване на емоционалният компонент на неуспеваемостта: как детето възприема лошите и добрите оценки, каква точно помощ получава от възрастните - учители и родители, има ли някаква сфера на дейност, която позволява да се компенсират неуспехите в ученето. По възможност се изяснява цялостната схема на междуличностните отношения на детето - Изясняване какъв вид помощ, свързана с учебната работа му оказват родителите - кой се занимава с детето, колко дълго, по какъв точно начин, с какви методи, какъв е като цяло стилът на семейното възпитание. Образователните медиатори ще участват и в: - информационни срещи и беседи в рамките на дейност 7 на ОПРЧР - образователната интеграция, допълнителни учебни занимания, развитие на музикални таланти, организиране на спортни турнири и семинар в рамките на дейност 1 на ОПНОИР - лятно училище в рамките на дейност 2 на ОПНОИР - организирането на дейностите в Ателие по изобразително, приложно изкуство и графичен дизайн и Ателие по характерни и модерни танци, в рамките на дейност 3 на ОПНОИР 12 594.96 4 917.27

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.