Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 56 678 дървета
English

Програма: Иновации и конкурентоспособност

Район за планиране: Всички

Описание

"МОДА ВИДА" ЕООД е дружество, създадено през 2018 г. с основен предмет на дейност производство на горно облекло, без работно.

Настоящият проект има за своя основна цел осигуряване на устойчивото и конкурентоспособно развитие на предприятието посредством реализиране на пазара на предприемаческа идея, попадаща секторите, свързани с преодоляване на европейски и регионални предизвикателства, а именно: производство на горно дамско облекло - рокли от нетъкан текстил (жарсе),  шифон и габардин, в т.ч. по еталон или поръчка, попадаща като икономическа дейност в рамките на сектор С 14.13. Производство на горно облекло, без работно.

Реализацията на предприемаческата идея ще има пряк положителен социален и екологичен ефект, като тя съответства и на тематичните области на Иновационната стратегия за интелигентна специализация.

Проектът ще се реализира посредством изпълнение на следния комплекс от дейности:
Дейност 1: Дейност за реализиране на пазара на предприемаческата идея - в рамките на която ще бъде:
- сформиран екип от квалифициран персонал, необходим за реализация на предприемаческата идея;
- реализирани инвестиции в дълготрайни материални активи и дълготрайни нематериални активи, създаващи необходимите технологични и програмни предпоставки за реализация на предприемаческата идея;
- наето работно помещение;
- създадена Интернет страница на Кандидата, популяризираща предприемаческата идея и подпомагаща пазарната й реализация;
- закупуване на материали, необходими за реализиране на пазара на предприемаческата идея.

Дейност 2: Дейност за визуализация на проекта - в резултат на която ще се осигури публичност и визуализация на проекта.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност за реализиране на пазара на предприемаческата идея (продукт-стока) (Дейността ще бъде осъществена чрез: - наемане на квалифициран персонал - 7 лица; - закупуване на ДМА, ДНА и на материали, необходими за реализиране на пазара на предприемаческата идея; - външна услуга за създаване на Интернет страница на кандидата; - наето работно помещение) - ЧАСТ 1: Дейността има принос за постигане на СЦ 1, 2, 3 и 4 и за общата цел на проекта и ще бъде осъществена чрез: 1.Наемане на квалифициран персонал - 7бр.:В рамките на екипа, необходим за реализиране на предприемаческата идея (ПИ),са включени:Предприемачът и 1 лице,които предстои да бъдат наети на ТД в предприятието-кандидат,притежаващи взаимодопълващи се образование и професионален опит,пряко логически свързани с планираната за реализация ПИ.Освен тях,за целите на успешната реализация на пазара на ПИ,ще бъдат наети и още 5 лица на ТД. Квалифицираният персонал ще бъде отговорен за цялостната производствена дейност по реализация на ПИ,в т.ч. за технологичния процес на производство,неговото правилно протичане,за развитието на продукта и неговия асортимент,определяне на влаганите материали за производство и всички други,съпътстващи производството операции и дейности.Квалифицираният персонал ще работи с планираните за закупуване ДМА и ДНА. 2.Закупуване на ДМА и ДНА:С оглед създаване на необходимите технологични и програмни предпоставки за производство на продукта-обект на ПИ,е необходимо закупуването на ДМА,обхващащи пълния производствен цикъл на производството на горно дамско облекло и неговите основни технологични стъпки. За организиране на производствената дейност по реализация на ПИ е планирано закупуване на: Оборудване и софтуер за конструиране на облекла: -КАД система-1бр.-тя позволява работа само с електронни кройки и директно конструиране на моделите при оптимално ефективно разпределение на елементите при подготовка на шаблона за кроене,което води до ресурсно ефективен и ефикасен производствен процес и максимално оползотворяване на влаганите в производството материали-платове.Освен оптимизация на материала за кроене, системата оптимизира процеса и води до спестяване на време.Тя дава информация за това как една кройка изглежда в различни размери и при залагане на определен брой изделия, които е необходимо да бъдат произведени от конкретен размер, позволява градиране на елементите (автоматичната им направа в съответния размер) и оптималното им разпределение върху плата. -Плотер-1бр.-необходим е за изработване на конструкцията на облеклата. Плотерът принтира шаблоните за кроене след оптималното ефективно разпределение на елементите на облеклото. -Дигитайзер-1бр -Дигитайзерът е необходим в процеса на конструиране на облеклата, като посредством него ще се конвертира хартиена кройка на електронна такава, което позволява оптимално градиране (направа на размерите) и подготовка на капаците (шаблоните) за кроене.Посредством него ще се вкарва кройката в КАД системата. Кроячна техника: -Подлепваща преса-1бр.-необходима за подготовката на елемента за кроене-на нея се зарежда плата с подлепващ материал и тя съединява подлепващия материал към плата, за да се втвърди плата (необходимо при разкроени рокли, поли и др.).Пресата позволява равномерно подлепяне на целия материал с оглед на равномерното нагряване и спестява време в процеса на подготовка на материала.Необходима е и за темпериране на платове при подготовката на кроене-за платове,които се свиват, за да се елиминира свиване и деформиране на последващи етапи от производствения процес. -Гатер ножица -1бр.-необходима за разрязване по шаблон на накатания плат в процеса на кроене.Позволява рязане на веднъж на максимално много елементи и спестява време. Шевна техника: -Права машина-5бр.-тя е основната и най-често използвана машина в процеса на производството на облекло и позволява работа с всеки вид материал.Посредством нея се прави основен шев на облеклото и се съединяват детайлите на облеклото. -Оверлог машини:Оверлогът съединява вътрешните шевове на дрехите,предна и задна част,като позволява шиене на различни материали -трико, габардин и шифон. Според това, с какъв текстил се работи,се определя,дали да се използва само права машина или и оверлог машина.С оглед на изложеното, планирано е закупуване на 2 вида оверлог,в зависимост от това,какъв шев следва да бъде направен: 249 735.16 0.00
Дейност за реализиране на пазара на предприемаческата идея (продукт-стока) (Дейността ще бъде осъществена чрез: - наемане на квалифициран персонал - 7 лица; - закупуване на ДМА, ДНА и на материали, необходими за реализиране на пазара на предприемаческата идея; - външна услуга за създаване на Интернет страница на кандидата; - наето работно помещение) - ЧАСТ 2: Оверлог вид 1-1бр.-с по-малка дебелина на шева,подходящ за направа на по-фин шев и Оверлог вид 2-1бр.-с по-голяма дебелина и здравина на шева. -Покривна машина-1бр.-необходима за направа на подгъв от изделия от жарсе,за да не се разнищва платът, когато няма декоративен елемент. -Илична машина-1бр.-необходима за направата на илици. -Пикир машина-1бр.-необходима за направата на деликатен,невидим (скрит) подгъв,като се използва най-често при изделия от габардин или шифон (напр.при рокли с по-елегантна визия). -Зиг-заг машина-1бр.-Необходима за направа на бродерии-декоративна бродерия или апликиране,съединяване на елементи с декоративен шев,за декоративен бод и за прикачване на декоративен елемент към облеклото. -Копчешиеща машина-1бр.-необходима за пришиване на копчета на изделията. Гладачна техника: -Гладачна маса вид 1-1бр.-Необходима за междинно гладене-при съединяване на детайлите на роклята-за хубаво разглаждане и проследяване на елементите и тяхното съединяване преди да се премине към подгъв и други операции.Междинното гладене е необходимо и при преминаване от една към друга операция/машина. -Гладачна маса вид 2-1бр.- необходима за окончателно гладене на изделието преди пакетиране. 3.Наем на работно помещение-Към момента дружеството не разполага със собствено работно помещение.С оглед на това и с цел осигуряване на необходимите предпоставки за осъществяване на производствената дейност по реализация на продукта-обект на проекта, е планирано осигуряване на работно помещение,създаващо условия за въвеждане в експлоатация на планираните за закупуване ДМА,ДНА и съответно-за работа на квалифицирания персонал,който е планирано да бъде нает на трудов договор в рамките на проектната реализация и да работи със съответните активи. С оглед на планираната последователност и времева рамка на необходимите стъпки за изпълнение на настоящата проектна дейност, планира се наем на работно помещение за период от 12 месеца в рамките на периода на реализация на проекта. 4. Закупуване на материали - в рамките на проекта е предвидено закупуването на материали - три основни вида платове, предназначени пряко за влагане в производствения процес за периода на изпълнение на проекта, които допринасят непосредствено за реализирането на ПИ, в частност - за производството на дамски рокли. С оглед на спецификата на предприемаческата идея, а именно: производството на горно дамско облекло - рокли от нетъкан текстил (жарсе),шифон и габардин,в т.ч. по еталон или поръчка,за реализацията на производствения процес е необходимо влагане на следните материали-платове,планирани за периода на изпълнение на проекта в съответствие с производствения капацитет и планове за производство на дружеството: -Различни видове платове, както следва: 4000 л.м. плат - жарсе, шифон, габардин. 5.Външна услуга (ВУ) за: Създаване на Интернет страница на Кандидата - с оглед на това, че дружеството не разполага със собствена страница в Интернет и за целите на успешната пазарна реализация на предприемаческата идея и ефективното й популяризиране, в рамките на проекта се планират разходи за създаване на Интернет страница на Кандидата.Поради целевия пазар за реализация на ПИ- национален и световен, необходимо е страницата да бъде четириезична с цел достигане до максимално широк кръг потенциални потребители - на български, английски, немски и испански език.Интернет страницата ще съдържа минимум информация за фирмата-кандидат, описание на продуктите,данни за контакт,форма за запитвания,каталог на продуктите,информация за разпространение на продукта в търговската мрежа. С оглед постигане на положителен социален ефект, страницата ще създава възможност за достъп на лица в неравностойно положение,като следва да има версия за хора с частично намалено зрение-с увеличен шрифт и представяне на текста на тъмен фон със светли букви,както и възможност за аудио възпроизвеждане и предоставяне на информационното съдържание-във връзка с осигуряване на достъп до информацията на незрящи. 0.00 0.00
Дейност за визуализация на проекта (дейността ще бъде изпълнена чрез закупуване на табели - 2 броя и стикери - 36 броя): В рамките на дейността ще бъдат осигурени мерки за информация и комуникация. Дейността е планирана и допустима с оглед на задължението на кандидата (и в последствие-Бенефициентът) да осигури изпълнението на дейности, свързани с информация и комуникация, съгласно Регламент 1303/2013.Кандидатът ще прилага подходящи мерки за публичност и информираност съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013, като ще спазва стриктно указанията на УО и изложените в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. указания и изисквания относно изпълнението на настоящата проектна дейност. С оглед на това, в рамките на настоящата проектна дейност се предвижда: - при всички мерки за информация и комуникация (в т.ч. информацията, изготвяна и предоставяна във връзка с изпълнението на проекта, във всички отчети за изпълнение на договора (междинни и финален), както и във всички други документи, отнасящи се до изпълнението на дадена дейност по проекта) ще се указва съфинансирането от Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР) на ЕС чрез Оперативна програма “Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020 (ОПИК) на проекта посредством поставяне на: емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от ЕК, с упоменаване на ЕС; общото лого за програмен период 2014-2020 г. в съответствие с графичните изисквания и правила за визуална идентичност. По време на осъществяването на проекта бенефициентът ще информира обществеността за получената подкрепа като: -към момента дружеството не разполага със собствена интернет страница, но в рамките на проектната реализация е предвидено създаването на такава. С оглед на това, ще бъдат спазени стриктно изискванията за информация и комуникация, като при отварянето на страницата във видимата област на цифровото устройство, без да се налага потребителят да мести надолу страницата, ще са видни емблемата на ЕС и логото на програмата, изобразени цветно в съответствие с изискванията на Регламент 1303 и на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация. На страницата ще бъде публикувана информация за проекта - кратко описание, цели и резултати с открояване на финансовата подкрепа от Европейския съюз с цел информиране на обществеността за получената подкрепа. - постави 2 броя плакати с минимален размер А3 с информация за проекта, в които се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място-например на входа на сградата, в която ще се осъществява проектът. Плакатите ще съдържат следната текстова и визуална информация: емблема на ЕС и упоменаването "Европейски съюз"; наименование на съфинансиращия фонд-ЕФРР; общото лого на програмен период 2014-2020 г. с наименованието финансиращата ОПИК; наименование на проекта и главната му цел; обща стойност и размер на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева; начална и крайна дата на изпълнение. - ще се поставят стикери на подходящо място на повърхността на всеки актив, закупен по проекта, с визуализирани на тях емблемата на ЕС, упоменаването на “Европейски съюз”, наименование на ЕФРР, общото лого за програмния период с наименованието на ОПИК и номера на договора. С оглед на обстоятелството, че мерките, свързани с информация и комуникация, са задължителни и съпътстват изпълнението на проекта през целия период на неговата реализация,тяхното изпълнение е предвидено да стартира веднага след подписване на административния договор за безвъзмездна финансова помощ и да продължи през целия период на изпълнение. 250.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.