Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 152 дървета
English

Програма: Иновации и конкурентоспособност

Район за планиране: Всички

Описание

ДС Авто ЕООД е микропредприятие, създадено през 2015 г. в Стара Загора, с основен предмет на дейност 45.20 Техническо
обслужване и ремонт на автомобили. Фирмата предлага разнообразни услуги, като найтърсените са автобояджийски и
тенекеджийски услуги. От скоро се предлагат автобои и аксесоари. Задълбочаващите се социални проблеми в обществото, свързани с трудовата реализация на голяма част от българското население, включени в т.нар. уязвими групи, както и засилващият се риск от социално изключване, изискват предприемането на различни мерки, както от страна на държавата, така и от страна на бизнеса. Това налага разработването на проект, чиято основна цел е чрез улесняването на достъпа до заетост и професионална интеграция на представителите на уязвимите групи в обществото да се осигури подкрепа за включването им в социалната икономика.
Тя може да бъде постигната чрез изпълнението на 3 специфични цели:
1) осигуряване на заетост за представителите на целевите групи и развитие на социалното предприемачество;
2) създаване на подходящи работни условия за трудова реализация на новоназначените лица;
3) повишаване конкурентоспособността на лицата от уязвимите групи на трудовия пазар.
Тези цели ще бъдат постигнати чрез реализацията на 3 основни дейности:
1) Осигуряване на заетост за 11 безработни лица от уязвимите групи на пазара на труда;
2) Оборудване на новосъздадените работни места;
3) Предоставяне на обучения по обществени и граждански компетентности.
В резултат от тези дейности, съществуващото предприятие ще бъде реорганизирано в социално и в него ще бъдат наети на трудов договор за 1 година 11 лица, ще бъдат създадени подходящи работни условия чрез закупуването на ново оборудване, ще бъде повишена конкурентоспособността на новоназначените лица чрез повишаване на техните обществени и граждански компетентности, и след приключването на проекта ще се създаде допълнителна заетост за 6 месеца на 6 лица.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Осигуряване на заетост за 11 безработни лица от уязвимите групи на пазара на труда: През последните десет години област Стара Загора неизменно е на едно от първите три места в страната по брутен вътрешен продукт на глава от населението. Данните за 2015 г. показват, че БВП за областта е 13 555 лв. при среден за страната 12 339 лв. (по данни на НСИ към 31.01.2017) В област Стара Загора дейност развиват около 28 хил. предприятия, които генерират приходи в размер на 8,7 млрд. лв. (по данни на НСИ от 2013 г.). Всичко това предполага повишаване на заетостта и доходите на населението в региона. В същото време, социалните проблеми в обществото, свързани с трудовата реализация на голяма част от българското население, включени в т.нар. уязвими групи се задълбочават, както и се засилва риска от социално изключване на тези групи. Всичко това изисква предприемането на различни мерки, както от страна на държавата, така и от страна на бизнеса. Принос в решаването на част от тези проблеми може да има ДС Авто ЕООД - микропредприятие, чиято мисия е да допринесе за безопастността на управляваните автомобили в региона и за опазване живота на хората. Фирмата функционира близо две години, но вече е успяла да привлече множество клиенти с качеството и разнообразието на предлаганите автосервизни услуги. Съпричастността на фирмата към проблемите на лицата в неравностойно положение на пазара на труда и другите социално изключени лица ще се изразява в престуктуриране на съществуващото предприятие в напълно ново социално такова. Дейността ще се изразява в наемане на трудов договор за 12 месеца на безработни и неактивни представители на уязвимите групи лица, които са с по-ниска конкурентоспособност на пазара на труда (младежи до 29-годишна възраст, вкл. от социални заведения, безработни лица с основно или по-ниско образование и без професионална квалификация и продължително безработни лица). За функционирането на социалното предприятие ще е необходим екип от 11 човека: • 71321002 Бояджия, превозни средства - 5 човека • 72312001 Автомонтьор - 3 човека • 72131001Автотенекеджия - 2 човека • 35143001 Администратор, уеб сайт – 1 човек. За да бъдат назначени на съответните длъжности, лицата трябва да бъдат физически годни, което ще се удостоверява с медицинско свидетелство, доказващо, че съответната професия не им е противопоказна. Работещите ще бъдат избрани от целевите групи, обхващащи лицата в неравностойно положение на пазара на труда: - 5 младежи до 29-годишна възраст; - 2 младежи от социални заведения; - 2 безработни лица с основно или по-ниско образование и без професионална квалификация; - 2 продължително безработни лица. Социалното предприятие ще се обслужва от екип, включващ управител на пълен работен ден и един счетоводител, който ще работи на непълен работен ден, непопадащи в посочените целеви групи. Изискванията на Закона за здравословни и безопасни условия на труд са задължителни за всички предприятия и места, където се осъществява трудова дейност или се провежда обучение, независимо от формата на организация, вида на собственост и основанието, на което се извършва работата или обучението. В тази връзка, задължение на работодателя е да осигури обслужване на своите служители от регистрирани служби по трудова медицина. Освен това, още в първите дни, всички новоназначени служители ще преминат инструктаж за безопасни и здравословни условия на труд. След изтичане на срочните трудови договори, с над 50% от новонаетите лица ще бъдат сключени нови трудови договори за 6 месеца. Ще се даде възможност на всички, които са се отличили със знания и умения да намерят трайно място в трудовия колектив на фирмата. С оглед непрекъснато променящите се нива на минимална работна заплата, осигурителни прагове и проценти, в бюджета на проекта се залага увеличение с 6% на основните трудови възнаграждения за новоназначените работници, в съответствие с минималния осигурителен праг за съответната длъжност. 0.00 113 773.26
Оборудване на новосъздадените работни места: ДС Авто ЕООД развива своята дейност в Стара Загора, на нает терен от 2 дка, в кв. Индустриален. Сградата (бивши складове за безалкохолни напитки) се състои от 5 основни помещения. В първото помещение с размер 115 м2 е обособена работна площ за авто-бояджийската работа, която се извършва към момента, има стая за инструменти и стая за отдих и преобличане. Второто помещение е с размер 18 м2, третото помещение е с работна площ от 100 м2, четвъртото помещение е 120 м2, а петото помещение 30 м2. Освен тези помещения има склад 60 м2 за разоборудване на автомобилите. Всички помещения са в една редица и ги свързва общ коридор. Отделно от помещенията има санитарен възел. Към момента фирмата разполага с 1 компресор, 4 машинки за търкане на автокит, 1 прахосмукачка, 1 ъглошлайф, гайковерт, ръчна хидравлика за разпъване на материал от тенекиджиите, 2 гидории, 2 ръчни крика, 4 стойки за повдигане на колите, инструменти и лек автомобил рено Канго за служебни цели. В рамките на проекта, съществуващото предприятие ДС Авто ЕООД ще се реорганизира в ново социално предприятие, което ще продължи да извършва основната дейност по техническо обслужване и ремонт на автомобили. Предприятието ще осигури трудова заетост за 11 човека от целевите групи (5 бояджии, 3 автомонтьори, 2 автотенекеджии и 1 администратор на уеб сайт), което ще наложи закупуването на допълнително оборудване и инструменти за използване от новоназначените лица. Помещението с площ от 100 м2 ще се пригоди за извършване на автобояджийските дейности. То ще бъде оборудвано с: - Ексцентършлайф машина - 1 бр. - Пароструйка - 1 бр. Помещението с площ от 30 м2 ще се приспособи за автотенекеджийските дейности и ще бъде оборудвано с: - Ъглошлайф - 1 бр. - Бормашина - 1 бр. - Заваръчен апарат - 1 бр. Помещението с размер 120 м2 ще се подготви за автомонтьорската дейност, която ще се извършва и ще бъде оборудвано с: - Двуколонен електро-хидравличен подемник - 1 бр. - Инструментална количка - 2 бр. - Машина за обслужване и зареждане на автоклиматици - 1 бр. - Компресор бутален - 1 бр. - Пневматичен ударен гайковерт - 2 бр. - Пневматична тресчотка - 2 бр. - Динамометричен ключ - 1 бр. - Акумулаторен винтоверт - 1 бр. - Крик за скоростни кутии - 1 бр. - Хидравлична преса - 1 бр. - Прахосмукачка - 1 бр. - Бояджийски пистолет - 1 бр. - Машина за смяна на гуми - 1 бр. Активите ще бъдат застраховани за срок от 1 година. Ще бъде изработена информационна табела и поставена на видно място на сградата, в която се помещава сервиза. Върху всички активи чрез стикери ще бъде визуализирана помощта от ЕСФ и ОПРЧР. За популяризиране дейността на социалното предприятие и извършваните от него авто-ремонтни дейности ще бъде изработен модерен динамичен уеб сайт и онлайн магазин. Той ще съдържа информация за същността на предприятието и неговите цели, за видовете предлагани услуги. В сайта ще се презентират нови продукти и услуги, ще се предлагат автомобилни аксесоари и бои и др. В сайта ще бъде вградена система за управление на съдържанието, което да дава възможност за пълен контрол върху сайта. Тази система ще позволява сайтът да се поддържа и актуализира от администратор, без да се изискват допълнителни умения. Структурата на сайта ще бъде проектирана и аранжирана според потребностите на клиентите (user-friendly). Ще бъде създадена бази данни с неограничен брой видове и подвидове. Ще се изгради вътрешна система за администрация - прибавяне, редактиране, изтриване на съдържания. Чрез уеб редактор съдържанието ще може лесно да се менажира. Ще бъдат включени модул за търсене, форма за обратна връзка, статистика на посещенията на сайта и вътрешна SEO оптимизация за търсещи машини. Онлайн магазинът ще дава възможност за бързо и лесно обслужване на клиентите. Помещението, което е с размер 18 м2 ще бъде преустроено в офис и приемна и в него ще се помещава администратора на уеб сайта. 0.00 45 794.71
Предоставяне на обучения по обществени и граждански компетентности: Съгласно Европейската квалификационна рамка за учене през целия живот, компетентностите са доказаната способност за използване на знания, умения и личностни, социални и/или методологични дадености в работни или учебни ситуации и в професионално и личностно развитие. В тази връзка, препоръките на ЕП и Съвета на Европа са за повишаване качеството на образованието, което да отговаря на потребностите на 21-ви век, а именно „...В един по-сложен свят, творчеството, способността да се мисли разностранно, комплексните умения и приспособимостта вече са по-ценни от специфичния обем знания”. Европейската квалификационна рамка извежда 8 ключови компетентности, необходими за пълното личностно развитие, една от които е свързана с обществените и граждански компетентности на лицата. По своята същност те са взаимно обусловени и допълващи се. Общественатa компетентност е свързана с постигането на личностно и обществено благополучие, докато гражданската - с ефективното взаимодействие с другите в общественото пространство. Елементите, изграждащи тези компетентности, са свързани с придобиването на определени знания, развитие на умения и формиране на отношения. Естеството на работа в автосервиза изисква развитието на различни умения, които ако не са придобити в живота, е необходимо да бъдат усвоени чрез обучения. Това налага провеждането на обучение по ключови компетентности КК 6 „Обществени и граждански компетентности“ на новоназначените 11 лица. В рамките на 30 уч.часа, лектор от Стопанска камара - Стара Загора ще води обучение, което ще включва 7 модула: - Мотивация и работа в екип (гъвкави умения, мотивация, осъзнаване на способностите, работа в екип, лидерство и власт, роли и типове характери в екипа) - Пътят към личния успех (начини за ускоряване на пътя, начинът на мислене, търсенето на вина, извеждането на изводи, набелязването на мечти) - Първото впечатление (как ни възприемат хората, преценяване на интелигентността, начин на изразяване, първи контакт, личен стил) - Развитие на умения за ефективна комуникация (бизнес кореспонденция, бизнес етика) - Управление на времето (определяне на цели, разпределение на времето, приоритизиране на задачи, ефективно делегиране, проектно управление, управление на стреса) - - Вземане на решения и управление на конфликти (вземане на решения, процесът на планиране, техники за планиране и разпределяне на работата, мониторинг и контрол на изпълнението, справяне с проблеми, управление на конфликти) - Ориентиране към резултати и внимание към детайла (ориентиране към резултати, управление, оценяване, докладване, интерпретиране на резултатите, изграждане на резултатно ориентирана култура във фирмата, внимание към детайла). Придобитите знания и умения ще бъдат удостоверени със сертификати. 0.00 713.52

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.