Предоставяне на грижа в дома: Дейността е насочена към предоставяне на соц. и интегрирани здр-социални услуги в домашна среда, вкл. и в контекста на пандемични ситуации- ще бъдат обхванати минимум 64 лица от целевата група:възрастни в невъзможност за самообслужване, хора с увреждания и служителите на доставчици на социални и интегрирани здр- соц услуги. За представителите на целевите групи ще бъде осигурена подкрепа чрез реализиране на следните дейности: 1. Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здр. - социални услуги по домовете и психологическа подкрепа; 2. Доставка на храна, хр. продукти и продукти от първа необходимост, заплащане на битови сметки със средства на потребителите; 3. Предоставяне на информация на лицата от целевата група относно превенция и профилактика на здравето, вкл. консултации с диетолог и др. специалисти при необходимост. 4.Осигуряване на супервизия и обучения на служителите, предоставящи почасови мобилни интегрирани здр-социални услуги в дом. среда.
Всяко лице от целевата група ще получава здр.-социални услуги в домашна среда. Първи месец от стартирането на проекта е предвиден за подготовка и организация, събиране на заявления за включване в проекта и установяване на индивидуалните потребности на потребителите. А същинското предоставяве на услугите ще се осъществява в рамките на следващите 22 месеца, като се цели да няма прекъсване на услугата "Патронажна грижа+ в община Гърмен", който приключва на 03.03.2023 г.
В една от най-уязвимите групи попадат лицата с увреждания. В голямата си част това са хора с повече от едно хронично заболяване и множество увреждания, които изискват текущо медицинско наблюдение и здравни грижи (за целта ще бъде назначено медицинско лице, на непълно работно време,което ще се грижи за потребителите по проекта /то БП-2.1). Изпълнението на проектните дейности ще отговори на потребностите на лицата от целевите групи, чрез осигуряване на почасови услуги, съобразени с индивидуалните нужди от подкрепа и грижа на всеки потребител.
За изпълнение на дейността ще бъде назначен Екип за управление на услугата/EУУ/, включващ: Диспечер и Социален работник, както и Екип за предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в дом. среда-30 домашни помощници, които ще бъдат назначени на трудов договор на непълно работно време съгласно Методология за регламентиране на възнагражденията по ПРЧР 2021-2027. Разходите ще бъдат от бюджетно перо 1.1/БП1.1/Ще бъде разработена процедура за подбор,съгласувана от Кмета на Община Гърмен. Диспечерът и социалният работник ще кординират дейностите така, че да се осигури качество на живот, което да гарантира пълноценното физическо развитие и социално включване на всеки потребител, чрез осигуряване на индивидуализирана грижа и подкрепа. Те ще изготвят и поддържат цялостно потребителско досие, регистър, ще отговарят за организиране, съхранение, администриране и архивиране на документацията и ще извършват социално консултиране.
Дейността по настоящия проект включва предоставянето на следните услуги: - дейности за лична помощ в битовото и социално обслужване – не специализирани услуги като помощ в домакинството: оказване на помощ при придвижване в дома и извън него; придружаване до лекар, до различни институции и др. - здравни услуги, които е допустимо да се предоставят извън медицинско заведение и да се осъществяват в дома на потребителя: смяна на превръзка, поставяне на инжекции, измерване на кръвна захар,измерване на кръвно налягане, рехабилитация, включваща раздвижване и лечебни масажи в домашна среда, леки упражнения.
С цел популяризиране на проекта ще се реализира информационна кампания сред всички потенциални кандидат-потребители, предоставяне на лицата от целевата група информация относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания, включително консултации с диетолог и др. специалисти при необходимост ще бъдат назначени по проекта за задоволяване нуждите на потребителите /БП-2.1/. |
632 880.66
|
506 884.24
|