Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Иновации и конкурентоспособност

Район за планиране: Всички

Описание

ДИАЛ-Р ЕООД е производствено предприятие, което произвежда широка гама обувни изделия и оперира над 20 години на българския пазар. През последните три години навлиза и на висококонкурентния италиански пазар, където продава собствени изделия, което се дължи и на реализирани инвестиции, свързани с оптимизиране на производствените процеси в предприятието две години по-рано. По тази причина, след преглед на най-добрите практики в производствения процес в обувния сектор в ЕС от една страна и наблюдаваното придържане към традиционни, но търпящи подобвяване, методи за производство в бранша в България, ДИАЛ-Р планира реализацията на пилотно за България внедряване на иновативен технологичен процес за тримерно моделиране на мостри и кроене на обувки, което освен спестяване на суровини, вкл. ОХВ и предотвратяване на генерирането на отпадъци, води до повишаване на производителността и може да бъде мултиплициран успешно в над 350 предприятия в България с годишен оборот от над 260 млн. лв. Така екологосъобразното производство на качествени обувни изделия ще позволи навлизане на нови пазари не само за ДИАЛ-Р ЕООД, но и за българските предприятия от същия сектор.

По проект "Ресурсна оптимизация" ще бъдат придобити активи, необходими за пилотно за България внедряване на технология за подобряване на управлението на ефективността на ресурсите в ДИАЛ-Р ЕООД, за подобряване на производствените процеси и повишаване на конкуретноспособността. Освен това ще бъдат проведени събития за популяризиране на резултатите от проекта сред експертната общност и предприятията от бранша, на които ще бъде получена обратна връзка относно внедрявания иновативен процес. Информация за резултатите от проекта, вкл. отзивите от бранша, ще бъде предоставена и чрез публикации в медиите. Ще бъдат съблюдавани и изискванията за визуализация при финансиране със средства от ЕС. При подготовката му е извършен и одит за ресурсна ефективност и базови измервания на емисии от акредитирана лаборатория.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Придобиване на 4 бр. ДМА (бюджетни редове 3.1-3.4) и 1 бр. ДНА (бюджетен ред 9.1. от Раздел 5), свързани с намаляване на използването на суровини, вкл. ОХВ, предотвратяване на образуването и намаляването на отпадъци (изброени подробно в поле "описание" на настоящата дейност): Като част от дейността се предвижда придобиване и въвеждане на 4 бр. дълготрайни материални активи (ДМА) и 1 бр. дълготрайни нематериали активи (ДНА), необходими за внедряване на иновативно технологично решение и оптимизация на суровините и отпадъците в производството на ДИАЛ-Р съгласно бюджетни редове №№ 3.1.- 3.4 и 9.1. от т. 5 от Формуляра за кандидатстване. Пилотното внедряване в България на технологичния процес за тримерно създаване на мостри и кроене на обувки изисква придобиването на следните активи (след всеки актив е посочено при производството на кои продукти се използва, кои суровини намалява, вкл. ОХВ, кои отпадъци намалява/предотвратява съгласно приложения в Раздел 12 одит за ресурсна ефективност в ДИАЛ-Р и икономическата оценка на проекта съгласно Приложение Ж): 1. 1 бр. дигитален кътер за разкрояване на кожа и материали за обувки (продукти- П1 Мъжки обувки с каучуково полуходило и пластмасов ток, П2 Мъжки обувки с каучуково ходило, П3 Дамски ботуши с каучуково полуходило и пластмасов ток, П4 Дамски ботуши с каучуково ходило, П5 Дамски боти с каучуково полуходило и пластмасов ток, П6 Дамски боти с каучуково ходило, П7 Дамски обувки с каучуково полуходило и пластмасов ток, П8 Дамски обувки с каучуково ходило, П9 Дамски сандали с каучуково ходило и П10 Дамски сандали с каучуково полуходило и пластмасов ток; намалени суровини - С1 Eстествени кожи, С2 Хастар естествен, С3 Ходила от каучук, С4 Токове от пластмаса, С5 Материал за табани, С6 Материал за бомбета, С7 Материал за фортове, С8 Лепило, С9 Дунапрен, подлепка, пеногума, С10 Ципове, връзки, аксесоари, С11 Конци, С12 Ластик и С13 Лепило с ОХВ, намалени/предотвратени отпадъци - О1 - Oтпадъци от издъбена кожа, съдържащи хром (хромов шпалт, стружки, изрезки, прах от шлайфане на кожа) - естествена кожа, О2 Oтпадъци от издъбена кожа, съдържащи хром (хромов шпалт, стружки, изрезки, прах от шлайфане на кожа) - естествен хастар и О3 Опаковки от хартия и картон), 2. 1 бр. машина за предварително формоване на бомбето с две топли активиращи станции и две студени формоващи станции (П1-П10, С1-С13, О1-О3), 3. 1 бр. машина за зашиване на саята към табана, (П1-П10, С1-С13, О1-О3), 4. 1 бр. машина за перфориране и щампиране на обработена кожа (П1-П10, С1-С13, О1-О3) и 5. 1 бр. софтуер за интегриране в управлението на дигитален кътер за разкрояване на кожа и материали за обувки (П1-П10, С1-С13, О1-О3), В Раздел IV т. 1.2 и т. 4.6 от одита за ресурсна ефективност, както и икономическата оценка на проекта съгласно Приложение Ж, приложение към настоящия формуляр е изчерпателно посочено по какъв начин активите по настоящата дейност, съставящи технологична линия за проектиране, дизайн и инженеринг, сканиране и разкрояване на кожа и материали за обувки, ще допринесат за постигането на заложените в Раздел 8 от настоящия формуляр индикатори за изпълнение на проекта, свързани с подобряване на ресурсната ефективност в ДИАЛ -Р ЕООД чрез внедряване на пилотна за България технология за тримерно създаване на мостри и кроене на обувки. Настоящата дейност включва следните стъпки: А. Избор на изпълнител по реда на чл. 50,ал. 1 и чл. 50,ал. 2 от ЗУСЕСИФ и чл. 1,ал. 1 от ПМС 160/2016 г. чрез публична покана (етапите са посочени в "Начин на изпълнение от дейността") - от 1ви до 3ти месец (М) от Проекта (П). Б. Сключване на договор с изпълнител,съгласно изискванията на Ръководството за изпълнение на договори за БФП по ОПИК 2014-2020 - 4ти месец от П, В. Доставка на 4 бр. ДМА и 1 бр. ДНА, необходими за внедряване на иновативно технологично решение и оптимизация на суровините и отпадъците в производството на ДИАЛ-Р- от 4 до 8 ти М от П, Г. Въвеждане на 4 бр. ДМА и 1 бр. ДНА, необходими за внедряване на иновативно технологично решение и оптимизация на суровините и отпадъците в производството на ДИАЛ-Р- 8ти М от П, 530 000.00 530 000.00
Изготвяне на одит за ресурсна ефективност на проекта за целите на процедурата съгласно Приложение Е : Като част от дейността се предвижда извършване одит за ресурсна ефективност на проекта за целите на настоящата процедура съгласно Приложение Е към Условията за кандидатстване в ДИАЛ-Р ЕООД. За да са допустими по настоящата процедура, проектите и по конкретно допустимите дейности по Елемент А, трябва да се основават на препоръки от извършен одит за ресурсна ефективност по образец, изготвен за целите на процедурата за подбор на проекти съгласно Приложение Е към Условията за кандидатстване.Одитът за ресурсна ефективност следва да съдържа данни и мерки за съществуващото производство, като по отношение на съществуващото производство трябва да е налице информация за минимум една година (2016 г.) и данни от измервания на емисии от акредитирана лаборатория, извършени в хода на изготвянето на одита. С оглед изискванията по Процедурата ДИАЛ-Р ЕООД се съобразява с критерия за наличие на одит за ресурсна ефективност, изготвено по Обрацец Е, приложение към Условията за кандидатсване по настоящата процедура, който да е изготвен преди подаването на настоящото проектно предложение. Етапите на изпълнение на дейността са следните: А. Избор на изпълнител под праговете на чл. 50, ал. 2 от ЗУСЕСИФ и подзаконовите нормативни актове по прилагането му и чрез събиране на поне 2 (две) съпоставими оферти по указание на УО съгласно Глава III, Част Първа, т. 2 от Ръководството за изпълнение на договори за безвъзмездна финансова помощ по Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020 (ОПИК), т. 14 от Условията за кандидатстване по процедура BG16RFOP002-3.004 „Подкрепа за пилотни и демонстрационни инициативи за ефективно използване на ресурсите" и т. 1 от Условията за изпълнение по посочената процедура - 12.03.2018 г. - 16.03.2018 г.. Б. Изготвяне на одит за ресурсна ефективност на проекта за целите на процедура BG16RFOP002-3.004 „Подкрепа за пилотни и демонстрационни инициативи за ефективно използване на ресурсите" в ДИАЛ-Р ЕООД- 19.03.2018 г. - 20.04.2018 г. В. Подписване на примемно-предавателен протокол след предаване на одита по стъпка Б - 20.04.2018 г. 4 000.00 4 000.00
Организиране и провеждане на събития за мултиплициране на резултатите от проекта - 2 работни срещи: Като част от дейността се предвижда провеждането на 2 бр. събития за мултиплициране на резултатите от проекта, а именно, 2 бр. работни срещи с предприятия от обувната промишленост, представители на браншови организации, за които ще бъдат информирани и средствата за масова информация. Проект "Ресурсна оптимизация" ще внедри пилотна за България технология за тримерно изработване на мостри и кроене и в този смисъл ще създаде подходяща среда за разспространяване на посочената технология в обувната промишленост в България, която за 2015 г. генерира 260 млн. лв. приходи от продажби и осигурява заетост за над 14 хил. лица по данни на ЕВРОСТАТ и НСИ. Ефективното разпространяване на иновативната технология ще даде възможност за подобряване на ресурната ефективност, производителността и качеството на продуктите на българските производители, което от своя страна ще спомогне за припозваването на българските обувки на европейския и световния пазар като символ за прецизна екологосъобразна изработка при оптимални ценови параметри и естетични и функционални характеристики. Настоящата дейност предвижда провеждането на 2 работни срещи, на които ще бъдат поканени предприятия от обувната промишленост, представители на браншони организации и представители на медиите за масова информация съгласно изискванията на „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация“ 2014-2020. Целевият брой лица, до които информацията от проведените работни срещи ще достигне е 14 хил. лица. Провеждането на всяка от от двете работни срещи (броят на работните срещи е 2, за да е възможно максимално голям брой производствени предприятия да взема участие в обсъждането на внедряваната по проекта технология). Провеждането им ще бъде оповестено предварително по подходящ начин, вкл. на сайта на ДИАЛ-Р, до средствата за масово осведомяване, до УО и до Областен информационен център София-град и София-област от мрежата от областните информационни центрове. По време на всяка от работните срещи ще бъдат разположени информационни материали съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация“ 2014-2020. След приключването на всяка от работните срещи ще бъде изготвено информационно съобщение, вкл. и с обратната връзка от участници в срещите, което ще бъде публикувано на сайта на ДИАЛ-Р ЕООД и като част от съдържанието на публикациите в Дейност "Публикации в традиционни и дигитални медии за мултиплициране на резултатите от проекта ". Настоящата дейност включва следните стъпки: А. Избор на изпълнител по указанията на УО по реда на съгласно Глава III, Част Първа, т. 2 от Ръководството за изпълнение на договори за безвъзмездна финансова помощ по Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020 (ОПИК) (Ръководството), без провеждане на процедура "Избор с публична покана", а чрез събиране на поне 2 (две) съпоставими оферти за предоставяне на услуги за наем на технически обеспечени зали за провеждане на 2 бр. работни срещи, както следва (етапите са посочени в "Начин на изпълнение от дейността") - от 7ми до 8ми месец (М) от Проекта (П). Б. Сключване на договор с изпълнител,съгласно изискванията на Ръководството за изпълнение на договори за БФП по ОПИК 2014-2020 - 8ти месец от П, В. Провеждане на 2 бр. работни срещи - 9ти М до 8ми от П, Г. Получаване на обратна връзка от участниците в проведените работни срещи по стъпка В - 9ти М от П Д. Подписване на приемно предавателен протокол за предоставени услуги по наем на зали за провеждане на работни срещи - 9ти М от П. 1 000.00 0.00
Публикации в традиционни и дигитални медии за мултиплициране на резултатите от проекта: Като част от дейността се предвижда реализирането на общо 4 бр. публикации за мултиплизиране на резултатите от проекта - 2 бр. публиказии в традиционни медии и 2 бр. публикации в дигитални медии. Проект "Ресурсна оптимизация" ще внедри пилотна за България технология за тримерно изработване на мостри и кроене и в този смисъл ще създаде подходяща среда за разспространяване на посочената технология в обувната промишленост в България, която за 2015 г. генерира 260 млн. лв. приходи от продажби и осигурява заетост за над 14 хил. лица по данни на ЕВРОСТАТ и НСИ. Ефективното разпространяване на иновативната технология ще даде възможност за подобряване на ресурната ефективност, производителността и качеството на продуктите на българските производители, което от своя страна ще спомогне за припозваването на българските обувки на европейския и световния пазар като символ за прецизна екологосъобразна изработка при оптимални ценови параметри и естетични и функционални характеристики. Освен това широката общественост в България е необходимо да бъде адекватно информирана относно инвестициите със средства от ЕС, които допринасят за навлизането на нови производствени методи за създаването на качествени български продукти. Настоящата дейност предвижда провеждането създаването на публикации за традиционни и дигитални медии, които да адресират максимално широк кръг заинтересовани страни (брашови организации, предприятия от обувната промишленост, академични среди, ангажирани в инженерни проучвания и обучения и др.п.). Съдържанието на публикациите ще бъде съгласно изискванията на „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация“ 2014-2020. Целевият брой лица, до които информацията от публикациите ще достигне е 50 хил. лица. Предвидено е да бъдат извършени публикации както в традиционни, така и в дигитални медии, за да бъдат обхванати различни профили заинтересови страни, които обичайно получават информация в различен формат (традиционни медии или дигитални медии, всекидневници или специализирани издания). В публикациите ще бъде използвана и информация от получена обратна връзка от участниците в проведените работни срещи по Дейност "Организиране и провеждане на събития за мултиплициране на резултатите от проекта - 2 работни срещи". Настоящата дейност включва следните стъпки: А. Избор на изпълнител по указанията на УО по реда на съгласно Глава III, Част Първа, т. 2 от Ръководството за изпълнение на договори за безвъзмездна финансова помощ по Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020 (ОПИК) (Ръководството), без провеждане на процедура "Избор с публична покана", а чрез събиране на поне 2 (две) съпоставими оферти за предоставяне на услуги за 1. Публикации в традиционни печатни медии - 2 бр. и 2. Публикации в дигитални медии - 2 бр., както следва (етапите са посочени в "Начин на изпълнение от дейността") - 8ми месец (М) от Проекта (П). Б. Сключване на договор с изпълнител,съгласно изискванията на Ръководството за изпълнение на договори за БФП по ОПИК 2014-2020 - 8ти месец от П, В. Реализация на 4 бр- публикации за мултиплициране на резултатите от проекта - 9ти М т П, Г. Подписване на приемно предавателен протокол за предоставени услуги по 4 бр. публикации за мултиплициране на резултатите от проекта - 9ти М от П. 1 000.00 493.60
Визуализация на проекта: Като част от дейността се предвижда осигуряването на публичност относно финансирането на Проекта със средства от ЕФРР. За всички доставки и услуги, извършени по договора за безвъзмездна помощ, финансиран от ЕС, във всички обяви, публикации, изработени материали, и др., свързани с проекта, ДИАЛ-Р ЕООД ще прилага мерки за публичност и комуникация. Всяко едно средство за визуализация на проекта (табела, временен билборд и стикери за ДМА за придобиване) ще посочва, че Проектът е получил финансиране от ЕФРР чрез ОПИК 2014-2020 и ще съдържа номера и наименованието на проекта на български език. А. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от ДИАЛ-Р задължително ще се указва съфинансирането на Проекта от ЕФРР, чрез поставяне на емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 г. на Комисията, с упоменаване на Европейския съюз, упоменаване на Европейски фонд за регионално развитие и общото лого за програмен период 2014-2020 г. - от 1ви до 9ти месец (М) от Проекта (П), Б. По време на изпълнението на Проекта ДИАЛ-Р ще информира обществеността за получената от Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020 подкрепа, като включва на уеб-сайта си кратко описание на Проекта, включително на неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от Европейския съюз, в рамките на два дни от датата на сключване на договора за безвъзмездна финансова помощ. - от 1ви до 9ти М на П. В. Предвидено е изработването на 1 бр. плакат А3 (за сметка на Кандидата), който да оповестява изпълнението на проекта, в който ще се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място. - от 1ви до 9ти М на П. Г. ДИАЛ-Р ще прилага необходимите комуникационни мерки, за да бъдат информирани участниците в проекта за дейностите, съфинансирани от Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020. - от 1ви по 9ти М на П. Д. Във всеки документ, свързан с изпълнението на Проекта, който се използва за обществеността или за участниците, задължително се посочва, че проектът се финансира по линия на оперативната програма, съфинансирана от ЕФРР - от 1ви по 9ти М на П. Е. Придобитите в рамките на Проекта ДМА ще бъдат надлежно обозначени със стикери - 8 бр. - 8-ти М на П. Ж. Преди приключване на Проекта ще бъде поставена и 1 бр. постоянна табела, която да информира обществеността и заинтересованите страни относно финансирането на проекта със средства от ЕС- 9ти М на П 500.00 0.00
Извършване на измервания на показателите за емисии от акредитирани лаборатории : Като част от дейността се предвижда извършване на измервания от акредитирани лаборатории на количество емисии, генерирани при производството, чиито базови показатели се включват в одита за ресурсна ефективност на проекта за целите на настоящата процедура съгласно Приложение Е към Условията за кандидатстване в ДИАЛ-Р ЕООД. По настоящата процедура, когато е приложимо, следва да бъдат измерени базовите и контролните следпроектни показатели на емисии, генерирани от производството, от акредитирани лаборатории съгласно стандарт ISO 17025:2015, като измерването на базовите показатели представлява допустим разход по настоящата процедура. Измерването на базовите показатели следва да бъде извършено в периода по изготвяне на одита за ресурсна ефективност. С оглед изискванията по Процедурата ДИАЛ-Р ЕООД се съобразява с критерия за наличие на базови измервания на емисиите, генерирани в производствения му процес и същите са реализирани преди подаването на настоящото проектно предложение по време на изготвянето на одита за ресурсна ефективност. Етапите на изпълнение на дейността са следните: А. Избор на изпълнител под праговете на чл. 50, ал. 2 от ЗУСЕСИФ и подзаконовите нормативни актове по прилагането му и чрез събиране на поне 2 (две) съпоставими оферти по указание на УО съгласно Глава III, Част Първа, т. 2 от Ръководството за изпълнение на договори за безвъзмездна финансова помощ по Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020 (ОПИК), т. 14 от Условията за кандидатстване по процедура BG16RFOP002-3.004 „Подкрепа за пилотни и демонстрационни инициативи за ефективно използване на ресурсите" и т. 1 от Условията за изпълнение по посочената процедура - 12.03.2018 г. - 16.03.2018 г.. Б. Извършване на измервания на емисии, генерирани при производството в ДИАЛ-Р ЕООД - 19.03.2018 г. - 16.04.2018 г. В. Подписване на приемо-предавателен протокол след извършване на измерванията по стъпка Б - 16.04.2018 г. ДИАЛ-Р ЕООД ще извърши за собствена сметка контролните измервания на емисии от акредитирана лаборатория след приключване на проекта. 250.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.