"Предоставяне на псих. подкрепа и консултации на бъдещи и настоящи родители за формиране и развитие на родителски умения. Семейно консултиране и подкрепа, вкл. работа с родителите и децата, дейности за семейно планиране, индивидуална работа, в т.ч. и индивидуална и групова работа с деца и родители, включително и с деца и родители, които не са от уязвими групи, с цел посещаване на детска градина" : 1. Предоставяне на психологическа подкрепа и консултиране на бъдещи и настоящи родители за формиране и развитие на родителски умения
1.1. Групи за консултация и подкрепа на бъдещи родители-повишаване на знанията и уменията на бъдещите родители, както във връзка с раждането, така и за новороденото, подходяща семейна среда за отглеждането на детето, допълнена с подходящи материали, филми, брошури и листовки.
1.2. Групи за консултация и подкрепа на родители с бебета и деца на възраст от 0 до 3 г- повишаване на познанията и подобряване на уменията на родителите с оглед способностите и особеностите в ранното им развитие, подходяща семейна и общностна среда. Дейността ще е допълнена с материали, филми, брошури и листовки.
1.3. Групи за родители и бъдещи родители- насочена към споделяне на мнения и опит с участие на специалисти на тези срещи. Групите няма да надвишават 6-8 деца с родителите им. Родители на деца, които не са преки бенефициенти по проекта, може да бъдат поканени да участват и да споделят своя опит на срещите.
1.4. Индивидуална работа с бъдещи родители и родители на деца от 0 до 3 г. Цели се изграждане и развитие на умения за адекватна грижа и справяне с проблемите на ранното детско развитие. Работата включва както консултиране и съвети, така и подкрепа за придобиване на практически умения за грижа за деца.
2. Семейно консултиране и подкрепа, вкл. работа с родителите и децата, дейности за семейно планиране, индивидуална работа, в т.ч. и индивидуална и групова работа с деца и родители, включително и такива, които не са от уязвими групи, с цел посещаване на детска градина.
2.1. Групови и индивидуални сесии за семейно планиране-предоставяне на информация, консултации и обучение в областта на репродуктивното здраве, методите за контрацепция, болестите, предавани по полов път и семейното планиране. Дейността се осъществява чрез индивидуални и групови сесии. Индивидуални сесии и групови сесии веднъж седмично за групи от по 8-10 души, като общият брой на сесиите за всяка група следва да бъде между 5 и 8 сесии.
2.2. Групи за консултация и подкрепа на родители на деца от 3 до 7 г.- предоставяне на социални, юридически и др. консултации за повишаване на познанията и информираността на семействата относно техните права и отговорности по отношение на грижата за детето; и др.. Ще се използват видео клипове, филми, дискусии и т.н.
2.3. Консултиране и подкрепа (индивидуално или групово)- насочено към идентифициране на децата и семействата в риск чрез провеждане на дейности в рамките на общността; оказване на подкрепа, за да се запази целостта на семейството и да се предотврати забавяне в развитието на детето; насочване към други услуги по проекта или други социални, образователни и здравни услуги и услуги за заетост; идентифициране и насочване на бременни жени в риск и майки към системата за здравеопазване; предоставяне на индивидуална подкрепа – консултации, придружаване, посредничество, материална подкрепа. Групова работа с родители, и групова или индивидуална работа – деца. Мобилната работа обхваща обхождане на рисковите райони най-малко веднъж седмично.
2.4. Консултация на деца, живеещи в рискова семейна среда- свързана с индивидуална работа с деца, които живеят в условия, възпрепятстващи тяхното развитие. Консултацията ще бъде комплексна и ще включва мобилни дейности в по-затворените общности.
2.5. Работа с деца, интегрирани в детски градини, с цел посещаване на детска градина- Преодоляване на социалното изключване, изграждане на умения, необходими за равен старт в училище, преодоляване на езиковата бариера, обучение за преодоляване на дефицити.
2.6. Работа с родителите на децата, интегрирани в детски градини, с цел посещаване на детска градина.
2.7. Работа с останалите родители – организиране на срещи за преодоляване на предразсъдъците към новите деца, записани в детска градина.
2.8. Съвместна работа с всички родители на деца, посещаващи детска градина с цел взаимно разбиране, приемане и взаимна адаптация. |
151 072.02
|
140 004.66
|
"Подкрепа за осигуряване на здравна детска консултация и дейности по превенция на заболяванията" : "Подкрепа за осигуряване на здравна детска консултация и дейности по превенция на заболяванията" е с капацитет 495 потребителя (средно 1400 прегледа).
дейността включва Редовно наблюдение на здравното, физическото и психомоторното развитие на бебетата и децата.
Цел: Редовно наблюдение на здравното, физическото и психомоторното развитие на бебетата и децата. Превенция на детската заболеваемост, смъртност, не полагане на достатъчна грижа в семейството и други рискове в ранна детска възраст.
Целева група: Уязвими семейства и техните деца.
Критерии за избор на потребители: Тази услуга следва да бъде достъпна за родители на новородени и на малки деца, които са уязвими, изолирани и/или не са регистрирани при общопрактикуващ лекар или не го посещават.
Услугите няма да припокриват такива, финансирани от НЗОК
|
59 509.38
|
41 701.76
|
Допълнителна педагогическа подготовка за повишаване на училищната готовност на децата за равен старт в училище: Дейността допълнителна педагогическа подготовка за повишаване на училищната готовност на децата за равен старт в училище е с капацитет 30 потребителя. Целта на дейността е да се доразвият или да се съхранят придобитите когнитивни и социални умения в предучилищното образование. Посещавайки лятно училище, децата ще имат възможност да доразвият или да съхранят придобитите когнитивни и социални умения преди да постъпят в училище. В летните училища образователните елементи се комбинират с игри и дейности, обогатяващи познанията на децата за обкръжаващия свят.
Могат да се обособят два генерални подхода, използвани при интерпретацията на проблема за подготовката на децата за обучение от училищен тип. Първият подход разглежда общата подготовка, която обезпечава висока степен на физическо, умствено, личностно, социално, нравствено, емоционално и волево развитие. Вторият подход е свързан със специалната подготовка, предполагаща усвояване на знания и умения, необходими за определени учебни дисциплини, които се изучават в началното училище. Диференцирането на тези два подхода не означава, че те се противопоставят един на друг. Напротив, те съществуват в единство и взаимодействие. Специалната подготовка сама по себе си не е достатъчна — тя произтича от и същевременно рефлектира върху общата. Подготовката за училище се състои не толкова в обучението на децата в специални знания и умения, колкото в развитието на техните умствени способности и познавателни интереси, във формирането на умения за наблюдение, анализиране, сравняване, обобщаване и правене на умозаключения. |
22 462.88
|
26 329.96
|