Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Иновации и конкурентоспособност

Район за планиране: Всички

Описание

"Интелигентни системи за сигурност" ООД е предприятие с повече от 15г. опит в развитието и производството на електронни и електро-механични продукти, изнасяни в Англия, Холандия, Австрия - алармени централи, касови апарати, пожарни датчици, електроника за врати и др. 

Основно предизвикателство пред фирмата-кандидат е извеждане управлението на бизнес процесите и планирането на ресурсите на ниво съответсващо на непрекъснато нарастващия мащаб на дейността. Липсата на ИКТ инструменти асистиращи управлението и планирането води до по-ниска от възможната производителност, неоптимален производствен процес и себестойност, до ограничени възможности за проследяване на целия производствен цикъл и взимане на ефективни и навременни управленски решения. Последното би могло да доведе до неблагоприятен ефект върху конкурентоспособността на компанията на българския и европейски пазар при продължаващ растеж и в дългосрочен план - до спиране на растежа.

Основна цел на проекта е постигане на качествен растеж на кандидата чрез насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги. В отговор на гореописаните предизвикателства, проектът предвижда закупуване и въвеждане на ERP система за управление и планиране на ресурсите и ново хардуерно оборудване, необходимо за нейното функциониране. Въвеждането на ИКТ базирана система за управление и организация на ресурсите, производствената дейност и основните бизнес процеси ще доведе до оптимизация в производството, съкратени срокове за изпълнение на поръчките, повишена производителност в предприятието, по-добър контрол върху производствените разходи, по-ефективни и навременни бизнес решения, базирани на точна и достоверна информация в реално време. 

Чрез инвестицията по проекта:
- ще се подобри управлението и организацията на основните процеси в дейността на предприятието
- ще се въведат организационни иновации
- ще се подобри рентабилността на компанията и пазарните й позиции на българския и експортен пазар.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги чрез придобиване и въвеждане на ERP система /ИКТ базиран софтуер за управление на бизнес процесите/: Дейността се състои в закупуване и внедряване на ERP система, отговаряща на нуждите на предприятието. Предвидената по проекта ERP система ще бъде изцяло преведена на български език и ще съдържа следните модули и функционалности: 1. Финанси и счетоводство - Поддържане на основни данни за компанията - Операции със счетоводни сметки - Вземания/Задължения - Управление на разчетите с подотчетни лица/на паричните средства/на себестойността на стоките и материалите - Периодично приключване и отчети 2. Дълготрайни активи - Поддръжка на информация за Дълготрайни материални и нематериални активи/амортизационни планове - Отразяване на основни операции с Дълготрайни активи 3. Продажби - Поддръжка на основни данни за клиент - Управление на цени и ценообразуване/на промоции - Оферти/Планиране на продажбите/Поръчки за продажби - Кредитни лимити и условия на плащане - Фактуриране - Рекламации - Събираемост на вземанията 4. Доставки - Поддръжка на основни данни за доставчик - Планиране и управление на материалните запаси - Оферти - Поръчки за покупки - Фактуриране - Рекламации - Управление на документи/на покупни цени 5. Склад - Поддръжка на основни данни за артикул - Нескладови артикули - Поддържане на серийни и партидни номера - Поддържане на местоположения (складове) - Изписване на стоки - Приемане и експедиране на стоки и продукти в склада - Трансфери - Инвентаризация 6. Маркетинг (CRM) - Управление на контакти/на взаимоотношенията с потенциални клиенти/на задания - Сегментация/Кампании/Възможности 7. Производство - Въвеждане и поддръжка на основни данни - Производствена спецификация на изделието - Маршрути - Производствени поръчки - Автоматично изчисляване себестойността на готовата продукция 8. Модул Работа с мобилни устройства 9. Модул Управление на отпадъци Инвестицията ще допринесе за изпълнение на дейността и постигане на проектната цел по следния начин: ERP системата ще осигури: - много високо ниво на прозрачност и детайлност при изпълняване и отчетност на процесите. Пълната интегрираност на бизнес процесите в системата ще позволи веднъж въведена, информацията да е достъпна за потребителите от всички модули без да е необходимо да се въвежда повторно или обработва допълнително. - гъвкавост и лесна адаптация спрямо постоянно променящите се условия и пазарни предизвикателства, както и към изискванията на клиентите без да се прекъсват ежедневните операции в компанията. - вземане на навременни, бързи и обосновани управленски решения. Мениджмънтът ще разполага в реално време с пълната картина на бизнеса във всяко едно негово сечение и с цялата необходима информация. - управление на брака и отпадъците от производство, което ще осигури по-точно следене на вложените материали, оптимизирано използване на суровини и складови наличности. Последното ще доведе до по-ефективно и по-екосъобразно производство, допринасящо за опазване на околната среда. Отразяването и управлението на всички бизнес процеси в единна интегрирана система ще допринесе за: • Улеснено проследяване на финансовия резултат по производствени поръчки • Ефективно управление на ресурси – човешки и материални • Подобряване на отчетността в компанията и обслужването на клиенти • Улесняване на комуникацията между служители, клиенти, доставчици и бизнес партньори • Намаляване на времето за въвеждане на информация • Намаляване на риска от грешки и/или двойно въвеждане • Повишаване на контрола върху протичащите бизнес процеси в компанията • Улеснено отчитане и проследяване на извършваните дейности • Планиране на доставки с цел оптимизиране на складовия запас • Сигурност на данните на компанията • Осигуряване на лесен и бърз начин за бюджетиране, прогнозиране и планиране • Незабавен достъп до цялата информация, необходима за вземане на управленски решения в реално време и възлагане на отговорности. 309 407.00 309 405.00
Дейност за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги чрез закупуване на ново оборудване, необходимо за функционирането на ERP системата: Като част от дейността ще бъдат закупени следните ДМА: - Сървър - 1 бр. - Мобилно устройство за работа в склад - 5 бр. - Таблет с баркод скенер - 25 бр. Инвестицията в хардуер ще допринесе за изпълнение на дейността и постигане на проектната цел по следния начин: 1. ERP системата - предмет на проекта ще бъде инсталирана и конфигурирана на подходящ за целта сървър. Сървърът ще бъде с технически параметри и операционна система, напълно съвместими с ERP системата като по този начин ще осигури нейното нормално функциониране. Сървърът ще обезпечи: - използването на системата с пълните й функционалности, модули и взаимовръзки - безпроблемния достъп от потребителите с пълни и ограничени права за работа в нея - надежно съхранение на цялата информация обработвана от ERP системата 2. Предвидените за закупуване мобилни устройства за работа в склада ще служат: - за приемане на пристигналите материали и компоненти от доставчиците като се сканират и въвеждат данни за всяка постъпила доставка в ERP системата. Чрез мобилните устройства автоматично ще се предава нужната информация за вида и количеството на доставените материали и компоненти в склада и складовите наличности във всеки един момент; - за изписване на нужните материали и компоненти за производството на всяка поръчка като в системата ще постъпва информация за вида и количеството на изпратените за производство материали и компоненти. По този начин ще се осигури пълна проследяемост на материалния поток в реално време. Мобилните устройства ще осигурят преноса на данни и информация в ERP системата като спомогнат да се въведе пълна автоматизация на складовите операции. В комбинация с ERP системата ще подобрят значително текущата организация на ресурсите: - ще се съкрати времето за обработка на големи обеми от наличности с интензивно движение; - ще се оптимизират складовите дейности и маршрути като се синхронизират с натоварването на складовите служители; - ще се въведат електронни складови документи, което ще съкрати времето за обработка и ще се елиминира рискът от грешки при въвеждане в различни бази данни; - ще се отчитат всички текущи ограничения в складовите наличности, което ще гарантира намаляване на престоите на работници и машини в производството. 3. Предвидените по проекта таблети с баркод четци ще се използват в производствените цехове, където: - ще отчитат автоматично пристигащите от склада материали и компоненти за производство чрез сканиране на баркодовете от складовите листа - ще отчитат произведената готова продукция чрез сканиране на партидните номера на отделните партиди Таблетите ще бъдат свързани с ERP системата чрез съвместима с нея операционна система. В резултат на сканираната и въведена в системата информация от таблетите, в модул Производство ще се проследява и допълва маршрутната карта за производството на всяка поръчка. Последното ще осигури пълна проследяемост на поръчките, на количествата употребени материали и количествата произведена продукция с тях. Въвеждането на сканиране чрез таблети в комбинация с ERP системата: - ще автоматизира производствените операции; - ще съкрати времето за производство и сроковете за изпълнение на поръчките; - ще подобри планирането на натоварването на мощностите и контрола върху производствения процес. 55 108.00 55 028.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.