Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 56 798 дървета
English

Програма: Иновации и конкурентоспособност

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящият проект е мотивиран от необходимостта да се създадат реални условия за личностна и професионална реализация, осигурена подкрепа на 8 лица с психични разстройства и интелектуални затруднения, живеещи в социални услуги в общността, като се даде възможност за развиване на личностния им потенциал и се съдейства за социално включване и приобщаване в обществото. 

Посредством развитието на нова дейност в социалното предприятие, а именно професионален домоуправител, се предвиждат мерки, които да подкрепят лица с психични разстройства и интелектуални затруднения във включването им на пазара на труда. Ще бъдат създадени предпоставки за развитието на умения у лицата и включването им в обществото.

Основна цел на проектното предложение е да се осигури подкрепа за самостоятелен живот и социално включване на 8 лица с психични разстройства и интелектуални затруднения, живеещи в социални услуги в общността от резидентен тип.

Проектът ще бъде с продължителност от 23 месеца и включва следните дейности:
1. Подбор и осигуряване на заетост тип „защитена работна среда“ за 8 представители на допустимата целева група по процедурата;
2.Социална и професионална интеграция на лицата чрез трудово наставничество, психологическо подпомагане и развитие на умения;
3.Адаптиране и оборудване на  новоразкритите 8 работни места.

Изпълнението на проекта ще бъде материализирано в следните резултати:подпомагане на съществуващото социално предприятие и насърчаване на развитието на социалното предприемачество;професионална интеграция и разкриване на нови устойчиви работни места за лица с психични разстройства и интелектуални затруднения;осигурена социална и професионална подкрепа,целяща подпомагане на социалното включване и приобщаване в обществото на включените представители на допустимата целева група за преход към реалния пазар на труда и улесняване на достъпа  до заетост.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Подбор и осигуряване на заетост тип „защитена работна среда“ за 8 представители на допустимата целева група по процедурата: Изпълнението на дейността ще бъде разделено на два основни етапа: подбор на 8 лица от целевата група, от първи проектен месец до втори проектен месец вкл. и осигуряване на заетост в социалното предприятие на избрани представители на целевата група по процедурата от трети до четиринадесети проектен месец. На територията на Столична община функционират пет защитени жилища за хора с умствени затруднения, психични увреждания и разстройства. Освен тях функционират и множество други социални услуги от резидентен тип. С оглед спецификата на целевата група по проекта се предвижда набирането на кандидати за работа да започне именно от защитените жилища. Ръководителят на проекта лично ще ги посети и ще представи идеите и възможностите, предлагани от проекта. Със всички желаещи да се включат ще бъде проведено продължително беседване с цел да се преценят възможностите им за работа. В защитените жилища към момента са настанени над 100 лица, което в голяма степен гарантира че подборът ще бъде успешен. Предвижда се също да се използва и съдействието на разположените на територията на Столична община дирекции „Бюро по труда“, както и да бъде публикувана обява в електронен сайт за търсене и намиране на работа. Въпреки това обаче основният акцент ще е върху личният контакт с доставчиците на социални услуги и лицата с интелектуални затруднения и психични разстройства. След проведена оценка на кандидатите от ръководителя на проекта ще бъдат избрани общо 8 лица с психични и интелектуални затруднения, които да бъдат наети на работа в социалното предприятие. Дейността по осигуряване на заетост на 8 лица от допустимата целева група по процедурата за период от 12 месеца ще стартира от трети проектен месец. Кандидатът ще осигури разкриването на устойчиви работни места за период от 12 месеца за 8 лица с психични и интелектуални затруднения от допустимата целева група.Трудовите и осигурителни отношения на наетите в рамките на проекта лица ще бъдат уредени при условията на българското трудово и осигурително законодателство, като лицата ще бъдат наети на трудово правоотношение на пълно работно време, на осемчасов работен ден. Длъжностите, които ще заемат са: 5153-0002 Домакин чистач сграда - 2 лица, 9112-0004 Чистач/Хигиенист - 2 лица, 9123-0001 Мияч прозорци витрини - 2 лица, 9214-0015 Работник в озеленяването - 2 лица. Наетите ще извършват дейности по поддръжка на недвижими имоти - почистване на сгради (жилищни, офисни) и други помещения, общи санитарни възли, дребна поддръжка на недвижими имоти (поддръжка на дворовете - почистване, окосяване на трева, плевене, изнасяне на тревиста и дървесна маса), изнасяне на смет. Дружеството като социално предприятие Професионален домоуправител вече има сключени договори с жилищни кооперации, офис сгради като предлага комплексно обслужване на тези сгради, а целевата група ще извършват сравнително лесната и непретенциозна работа по почистване, изнасяне на смет, окосяване на тревни площи, почистване на бордюри и т.н. Новоназначените лица не само ще придобият професионални знания и умения в реална работна атмосфера, но в продължение на една година ще бъдат поставени основите за развитие на устойчива и ефективна дългосрочна дейност на действащото социално предприятие. Благодарение на генерирането на приходи от функционирането на социалното предприятие,реализираната печалба ще бъде реинвестирана за постигане на основните цели на социалното предприятие и постигането на измеримо положително, социално въздействие върху наетите по проекта лица. Това ще гарантира изпълнението на основната цел на проектното предложение – осигурена подкрепа за самостоятелен живот и социално включване на 8 лица от допустимата целева група. Посредством успешното реализиране на дейността те ще повярват в своите умения и ще ги реализират. 0.00 71 028.07
Социална и професионална интеграция на лицата чрез трудово наставничество, психологическо подпомагане и развитие на умения.: В рамките на дейността ще бъдат включени мерки, насочени към справяне със стреса и повишаване на самооценката, придобиване на нови умения и развитие на навици. Освен това на лицата ще бъдат осигурени и наставници, което допълнително ще допринесе за трайното им включване в трудовият пазар. Мярка 1 в дейността е осигуряването на психологическо подпомагане на лицата за периода на субсидирана заетост.То ще включва техники за справяне със стреса и повишаване самооценката.Психологът ще бъде назначен на ТД в партньора по проекта.Той ще извършва индивидуална работа с идентифицираните лица, като изготвя профил за потребностите и психологическо подпомагане.След наемането на лицата ще проведе психо-социална оценка за определяне психичните ресурси и дефицити на база индивидуална работа с лицата. Ще се провеждат индивидуални срещи с всяко лице поне три пъти седмично.На тяхна база ще се създаде профил на потребности и ще се разработи методика и програма за социална интеграция.Така чрез психологическата подкрепа ще се преодолеят последиците от социалната изолация в която живеят лицата от целевата група.Според профила на потребностите психологът ще провежда сесии по график и за всяко лице ще се поддържа индивидуално досие, с информация за неговия личностен профил и за напредъка и/или трудностите.Дейността ще се изпълнява през целия период на субсидирана заетост–12 месеца. Мярка 2 е провеждането на 2обучения и разработване и прилагане на индивидуални програми, които ще бъдат изпълнени от партньора по проекта.Ще бъдат заложени две 4дневни обучения по теми: 1.„Придобиване на умения за самостоятелен живот” с подтеми: Основни приложими техники за справяне със стреса; Осмисляне на жизнения път- осъзнаване на настоящата ситуация и очаквания за бъдещето; Придобиване на умения за активно поведение и самостоятелност с цел подкрепа за плавен преход към реалния пазар на труда; Изграждане и утвърждаване на умения за решаване на проблеми, преценка на рискови ситуации, способност за определяне на приоритети; Повишаване на мотивацията за самостоятелност и активно участие в работна среда; Насърчаване на себеутвърждаващо поведение на участниците и придобиване на трудови навици като стъпка към самостоятелен и независим начин на живот. 2."Успешно включване на трудовия пазар и придобиване на трудови навици за дълготрайна заетост" с подтеми: Трудът като потребност и ценност;Трудовите навици като важен фактор за успешно включване в трудовия живот; Запознаване със социално-икономическата ситуация, пазара на труда, тенденции в областта на трудовата заетост, възможни източници на доходи; Изграждане и утвърждаване на умения за организиране, анализ и планиране, решаване на проблеми, работа с информация, работа с екип и поемане на риск; Комуникация и поведение на работното място; Умения за водене на разговори- запознаване с техниките”убийци” на комуникацията, подаване и приемане на обратна връзка; Запознаване с основни приложими техники за справяне със стреса на работното място. Обученията ще се проведат през 3 и 4 проектен месец и ще включат всички наети. Мярка 3 е осигуряването на наставници за лицата за периода на субсидирана заетост.Към момента дружеството разполага със трима служители, които са на подобни на заложените в проектното предложение длъжности.Те отговарят на изискването да са с поне 3 месеца професионален опит в същите или сходни дейности и са лица с увреждания над 70%.Това допълнително ще стимулира новонаетите по проекта, т.к. ще имат нагледен пример как всеки може да е пълноценна част от обществото, без значение на своите дефицити.Предвижда се всеки от наставниците да отговаря за две до три лица. Кандидатът ще уреди взаимоотношенията си наставниците с ДС, с които ще се определят работното време, времето за изпълнение на функциите им като наставници и всички други условия. В съответствие с условията на процедурата, всеки от наставниците ще отчита мин. 40 часа месечно като наставник с възнаграждение в размер на ½ от МРЗ. 0.00 42 018.97
Адаптиране и оборудване на новоразкритите 8 работни места: Дейността включва закупуване на професионално оборудване, свързано новоразкритите 8 работни места и дейността на социалното предприятие като професионален домоуправител. Наетите ще извършват дейности по подръжка на недвижими имоти - почистване на сгради - жилищни - коридори, входове, офисни и други помещения, общи санитарни възли, дребна поддръжка на недвижимия имот - подръжка на дворовете - почистване, окосяване на трева, плевене, изнасяне на тревиста и дръвестна маса, изнасяне на сметта. Дружеството като социално предприятие Професионален домоуправител вече има склюени договори с жилищни кооперации, офис сгради като предлага комплексно обслужване на тези сгради, а целевата група ще извършват сравнително лесната и непретенциозна работа по почистване, изнасяне на смет, окосяване на тревни площи, почистване на бордюри и т.н. За да може новонаетите лица в социалното предприятие да изпълняват своите задължения на работодателя-кандидат ще му е необходимо да закупи професионално оборудване, състоящо се от: - Екстрактор за почисвтане на килими и мокети, който да може да почиства големи площи без прекъсване. Тази машина ще се използва от четири назначени лица на длъжности Домакин чистач сграда и Чистач/Хигиенист. - Метачна машина с ел. двигател, с която ще се почистват както вътрешни, така и външни подови настилки. Машината ще е универсална и ще може да мете всякакви видове твърди настилки, което ще представлява основна част от работата на Домакин чистач сграда и Чистач/Хигиенист. - Професионална водоструйка, която ще е подходяща за измиване на всякакви повърхности, включително витрини. Тя ще бъде използвана от Домакин чистач сграда, Чистач/Хигиенист и Мияч прозорци витрини. - Професионален парен екстрактор, подходяща за почистване на прозорци, витрини и дезинфекция на всякакви повърхности. Ще бъде използвана от миячите, - Бензинова косачка с четиритактов двигател. Тя ще се използва от работниците в озеленяването, като с нея те ще косят тревни площи. Други дребни инструменти ще бъдат осигурени от кандидата. Планираните за закупуване машини са изцяло съобразени с броя и длъжностите на новонаетите по 8 лица, представители на допустимите по процедурата целеви групи. Закупеното оборудване ще гарантира професионалното изпълнение на задачите от страна на новонаетите служители и ще създаде допълнителна предпоставка за гарантиране на трайна и устойчива заетост и след приключване на проектните дейности. Тъй като планираното за закупуване оборудване е предназначено за функционирането и техническо обезпечаване на новите работни места за лицата от целевата група, то същото ще подобри и улесни значително условията на работа за тях. 0.00 45 218.82

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.