Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 152 дървета
English

Програма: Иновации и конкурентоспособност

Район за планиране: Всички

Описание

С реализацията на проекта ще се постигне разширяване зоната на покритие от системата в морските пространства на север и юг, чрез изграждането на два нови обекта и надграждане на преносната телекомуникационна инфраструктура. За начало на проекта се счита подписването на Договор № ДЕП-23 от 27.02.2017 г. Изпълнението е предвидено да бъде 30 месеца, чрез 7 взаимосвързани дейности:1. Анализ на съществуващото състояние в ДППИ и системно и физическо проектиране; 2. Реализиране:  Строително монтажни дейности във връзка с изграждане на информационна комуникационна инфраструктура;Доставка на оборудване, инсталация и интеграция, включително внедряване на специализиран софтуер;Настройки и пускане в експлоатация; 3.Тестове за приемане на системата в реална експлоатация; 4.Обучение на персонала и финализиране и отчитане; 5.Строителен надзор, 6.Мерки за публичност, информация и комуникация;7.Управление на проекта.Предвижда се доставка на ИТ системно и комуникационно оборудване, хардуер софтуер за информационната инфраструктура: Радарно, РРЛ,АИС и УКВ оборудване; Метео станции; Термо/видео камери.
Настоящият проект е надграждащ върху проекти, реализирани през периода 2000 г. – 2015 г. (пилотен проект, първа, втора и трета фаза). При реализирането му е предвидена доставка и монтаж на оборудване по обекти от инфраструктурата, изградена от първите три фази на VTMIS. Необходимостта от технологично усъвършенстване и разширяване на VTMIS се обуславя от бързото развитие на технологиите и от недостатъчното покритие на морските пространства на Р България. 


Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Анализ на съществуващото състояние в ДП „Пристанищна инфраструктура” и системно и физическо проектиране: Анализ на съществуващото състояние в ДП „Пристанищна инфраструктура” включва: - Анализ на основните бизнес процеси - включва идентифициране на бизнес процесите в ДППИ и обхвата на услугите предоставяни от VTMIS за нуждите на проекта; - Анализ на функциониращата система VTMIS за нуждите на бъдещото проектиране на развитието по фаза 4 - извършване на анализ по подсистеми и идентифициране на проблемни характеристики за нуждите на бъдещото проектиране; - Окончателно специфициране на техническите изисквания на Възложителя и изготвяне на окончателна функционална спецификация за нуждите за изготвяне на Системен проект. На основание на извършения анализ и одобрените технически изисквания от Възложителя се разработва системен проект, който съдържа комплексна архитектура на системата. Системният проект обхваща следните поддейности: - Изготвяне на системен дизайн на системата; - Изготвяне на блокови диаграми и схеми на връзките на обектите; - Изготвяне на архитектура и блокови схеми на подсистемите. На основание на извършения Системен проект ще бъде изготвена: - Документация за изменение и допълнение на разрешение за ползване на индивидуално ограничен честотен ресурс - радиочестотен спектър със следните елементи: * Планиране на радиоелектронна съобщителна мрежа; * Изготвяне на РРЛ профили на обектите; * Емпирично предварително изследване на РРЛ участъците; * Изготвяне на честотни таблици с техническите характеристики на електронната съобщителна мрежа и съоръжения; * Предварително енергетично изчисление на всички уастъци от РРЛ; * Общ системен проект на изгражданата РРЛ мрежа. - Изготвяне на документация за ХЗЗ на обектите за получаване на експертна оценка на обектите; - Изготвяне на инвестиционни проекти включващи съответните части, съобразно приложимостта в части - Архитектура, Конструкции, Технологична, Електро - силнотокови, слаботокови, заземление и мълниезащита, Пожарна безопасност, Управление на отпадъците, Отопление, Вентилация и климатизация, План за безопасност и здраве, Геодезия, Геология, Спецификации и количествени сметки. 1 349 991.30 1 349 991.30
Дейност 2 – Реализиране: Д. 2.1. Строително-монтажни дейности във връзка с изграждане на информационна комуникационна инфраструктура; Д. 2.2. Доставка на оборудване, инсталация и интеграция, включително внедряване на специализиран софтуер, настройки и пускане в експлоатация.: На основание разработения системен проект се извършва подготовка, монтаж, инсталация, настройване и пускане в експлоатация на доставената техника и интегрирането й в система. Подготовката включва: Архитектурно – строителни дейности • Проектиране и изп-ние на вътрешни преустройства, подобрения и ремонти на съществуващи сгради и отделни помещения за осигуряване на монтажа на ново оборудване. • Проектиране и изп-ние реконструкция на електрозахранването на съществуващи обекти при монтаж на нови аварийни генератори • Проектиране и изп-ние реконструкция на вътрешни ел. инсталации на съществуващи обекти за осигуряване на захранване на ново оборудване • Проектиране доставка и монтажна малки стоманени конструкции към съществуващи такива за монтаж на радиорелейни антени Монтажни дейности • Проектиране доставка и монтаж на нови съоръжения – стоманени конструкции за монтаж на радари, антенни системи, камери, метеостанции и УКВ антени. • Доставка, монтаж и интеграция на оборудване за надграждане на навигационно-информационната, преносната и ИТ информационно-комуникационната инфраструктура: • Оборудване за радарно наблюдение - 2 радиолокационни станции, среда за предаване на данните и средства за наблюдение и интерпретиране на информацията в обекти Шабла и Резово • Метеорологични сензори - 6 метеорологични станции, среда за предаване на данните и средства за наблюдение и интерпретиране на информацията в обекти: Шабла, Терминал Балчик, Леспорт, Несебър, Бургас (Бургас запад), Резово; • Система за автоматично опознаване (САО/AIS) - 2 базови станции на САО (AIS) и среда за предаване на данните от тях, които следва да бъдат интегрирани за работа с националния AIS сървър в обекти: Шабла, Резово; • Видеонаблюдение - 6 камери за визуално наблюдение на трафика на плавателни съдове, среда за предаване на данните от тях и средства за наблюдение и запис на картината от тях на обекти: Шабла, Балчик 2, Леспорт, Несебър, Бургас (Бургас запад), Резово; • Радиокомуникации за целите на СУТ - 6 нови приемопредаватели на морските честоти на УКВ, среда за предаване на данните от тях и средства за дистанционното им управление на следните обекти: Балчик 2, Траката, Пост 3, Поморие, РК Бургас, Резово; • Работни места за целите на СУТ в БЦ Варна и БЦ Бургас – 4 раб.места (по 2 във всяка оперативна зала на 2-та брегови центъра) и 2 раб.места за наблюдение на технич. състояние на новоизградените елементи от системата,състоящи се от компютърни конфигурации (1 компютър с 2 монитора на 1 раб.място) с инсталиран специализиран софтуер, като тези раб.места ще се обслужват от 2 новоназначени служители в ДППИ. • изграждане на РРЛ линии по следните трасета: • Балчик 1 - Балчик 2 • Траката – Фичоза • Фичоза – Горица • Пост 2 – Леспорт • Леспорт - Каменар • Надграждане на мрежовата среда чрез доставка и инсталиране на Layer 3 мрежови комутатори на обекти: Обект 1 Шабла, Обект 7 БЦ Варна, Обект 12 Леспорт, Обект 18 БЦ-Бургас (Бургас изток), Обект 22 Резово • Разширение на съществуващата виртуализационна среда в БЦ Варна и БЦ Бургас • Разширение на съществуващи дискови масиви • Необходимите софтуер и лицензи за пълнофункционално интегриране на компонентите към съществуващата дискова система и виртуализационна среда • Гаранция - 36 м. гаранционна поддръжка на място • Компютърни конфигурации за работните места за целите на СУТ • Монитори за работните места за целите на СУТ • Сървърни станции за видеонабюдение на камерите • Софтуер за видеонаблюдение • Сървърни станции за видеонабюдение на камерите от охранителна система • Приложен софтуер за система за мониторинг • Охранителни камери, датчици, непрекъсваемо електрозахранване (UPS), система за отдалечено централизирано наблюдение на микроклимата, автом. аварийни дизелгенератори с АВР и резервоар min. 300l, резервиращо захранване с фотоволтаична с-ма, клим. инсталации, шкафове за външен и вътрешен монтаж • Извършване на цялостно настройване и интегриране на компонентите в обща система 6 749 956.50 7 295 359.97
Тестове за приемане на системата в реална експлоатация и финализиране и отчитане на изпълнението : При изграждане и пускане в експлоатация на системата, доставената техника, софтуер и изградената система подлежат на следните видове тестове: Фабрични тестове (FAT – Factory Acceptance Tests) Фабрични приемни тестове, провеждат се при производителя на оборудването, по методиките от производителя. Тестовете са съобразени със съответните международни стандарти на EC (ETSI), IMO, ITU, IEC, IALA, които са релевантни. Тестове на инсталациите на обектите (SAT – Site Acceptance Tests) На тестове подлежат инсталациите във всички 22 обекта. Предвиждат възможните проверки и сценарии, с които се доказва, че инсталираната апаратура е функционираща. На тест подлежат всички компоненти в обекта, без изключение, включително връзките между тях. Представят се резултати в табличен и графичен вид. Предварителни тестове на системата (PAT – Provisional Acceptance Tests) Тества се работоспособноста и готовноста на системата по разработени сценарии за тестове, резултатите от които да доказват годността на системата в различни ситуации. Тестова се цялото доставено, монтирано и настроено оборудване, включително софтуера за всички функционалности както са предвидени. Резултатите трябва да докажат, че системите не допускат грешки и не спират работа, в различни критични ситуации, удовлетворяват изискванията за работа и необходимите функционалности, а също и бързото възстановяване при евентуален срив. Преминаването на процедурата по тестове се удостоверява с двустранно подписани протоколи, с резултатите в табличен и графичен вид. Окончателни тестове на системата (FNAT – Final Acceptance Tests) Аналогични на тестовете от PAT. Извършват се не по-рано от един месец след извършване на PAT, като в този период преди извършване на настоящия тест всички части от системата, които в PAT са доказали работоспосoбност, са работили непракъснато, а тези, за които в PAT са констатирани забележки, същите се отстраняват, проверяват отново и се включват за постоянна работа, като е необходимо да натрупат определено количество работни часове в системата, след което FNAT се извършва отново. Протоколите от успешно завършили FNAT тестове са сред основанията за приемане на работите по приемане на системата в експлоатация. Финализиране и отчитане на изпълнението-включва окомплектоването и предаването на пълен набор от документацията, съпътстваща изпълнението на договора, която не е представена на по-ранен етап, включваща техническа документация за: • Доставеното оборудване, ръководства за експлоатация и поддръжка с описание на всички функции с примери за изпълнение за VTS, софтуерни лицензи, гаранционни карти; • Системен проект; Списък с всички IP-адреси на апаратурата, местоположението им, вида на техниката, имена за достъп, пароли; • Конфигурационни файлове; • Подробни технически сервизини ръководства за всички технически компоненти и за системите като цяло описание на всички функции с пирмери за изпълнение за VTS с минимални изисквания; • Пълни блокови и принципни схеми до ниво компонент и сензор; • Подробни текстови обяснителни записки и обяснение на всички схеми; • Процедури и схеми за включване на уреди за измерване на параметри и за търсене на повреди; • Подробни инсталационни изисквания, чертежи и инструкции за инсталация на всички компоненти, ако не са включени в системния проект; • Учебна документация от обучения. 699 994.20 699 994.20
Обучение на персонала, използващ системата: Обучение на персонала-Провеждане на обучение за работа с всички елементи на системата. В тях е обхванато, представяне на функционалността и дизайна на системата; комуникационни системи; графичен потребителски интерфейс; оперативни характеристики и инструментариум на системата; изисквания за отчетност; администриране на системата. Обучават се определен брой служители с нужното ниво на компетентност за максимална устойчивост на проекта. Целта на обучението на обучаемите инженери и администратори е запознаване с апаратурите, мрежите, системите, с различните компоненти и сензори, както и с процедурите по поддръжка и конфигурация на системата, и изпитателните процедури, методите и начини за диагностика и отстраняване на проблеми. Целта на обучението на обучаемите оператори е запознаване с конкретната система и нейните отделни части, с работните места и възможностите, които осигуряват те, с процедурите за работа и ефикасното им прилагане, както и с възможни проблеми при работа, индикации за грешки и повреди и последващи действия. Обучението завършва със сертификат или свидетелство за доказване на получената квалификация на обучаемия. 200 000.00 266 390.51
Строителен надзор: Обхвата на изпълнение на строителния надзор се състои в: • Изготвяне на комплексен доклад - оценка на съответствието на Инвестиционния проект. • Подготовка на документите и подпомагане на Възложителя за получаване на разрешение за строеж, съгласно разпоредбите на ЗУТ. • Извършване на строителен надзор и съставяне на актове по време на изпълнение на строителния процес, съгласно Наредба № 3/2003г. • Извършване на геодезическо заснемане на строежите и вписване в АГКК. • Изготвяне на Технически паспорт на строежите. • Съставяне на Окончателен доклад за въвеждане на обектите в експлоатация и извършване на необходимите действия за тяхното въвеждане в експлоатация. 65 000.00 79 100.00
Мерки за публичност, информация и комуникация: Мерките за информация и комуникация обхващат целия период на изпълнение на проекта,считано от датата на сключване на договор с избрания изпълнител до последната планирана дейност по публичност,в т.ч. поставяне на постоянните обяснителни табели.С цел популяризиране на ОПТТИ сред широката аудитория и гарантиране на прозрачността по отношение разходването на европейските средства съгласно Регл.(ЕС) № 1303/2013 на ЕП и на Съвета от 17 дек. 2013 г.,Регл. за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията от 28 юли 2014 г. за определяне на правила за прилагането на Регл. (ЕС) № 1303/2013 на ЕП и на Съвета, Националната комуникационна стратегия с нейните приложения,е извършен следният подбор на комуникационни дейности и инструменти,съобразени със спецификата и значимостта на проекта, целевите групи и обхвата на задачите, възложени на изпълнителя: 1.Организиране и провеждане на публично събитие - след приключване на изпълнението на дейностите по проекта. 2.Изработване и разпространение на промоционални и печатно-информационни материали: клипборд(100 бр.), блокноти(100 бр.),папки(100 бр.),флаш-памет(150 бр.), химикалки(100 бр.),торбички(150 бр.),чанти морска тематика(150 бр.),ментови бонбони(150 бр.),чадъри(150 бр.).Рекламните и печатно-информационните материали са предназначени за широката общественост, специализираните публики и за средствата за масова информация.Те ще формират информационните пакети за участниците в публичното събитие. Разпространението им ще се осъществява периодично и при провеждането на публичните събития. 3.Изработване и поставяне на информационни билбордове–2 броя.Билбордовете ще бъдат поставени на различни обекти и на подходящи места, където лесно могат да бъдат забелязани от обществеността. Предвижда се да бъдат изработени и монтирани при започването на изпълнението на дейностите по проекта в съответствие с техническите изисквания на Европейската Комисия. Ще бъдат остранени не по-късно от три месеца след приключване на работата по проекта. 4.Изработване и поставяне на постоянни обяснителни табели–4 броя.Предвижда се изработка и доставка 4 броя постоянни обяснителни табели, чийто монтаж ще бъде извършен в рамките на една седмица след отстраняването на билбордовете, но не по-късно от три месеца след приключването на дейностите по проекта. Ще бъдат изготвени в съответствие с техническите характеристики, приети от Европейската Комисия. 5.Изработване и поставяне на информационни стикери за брандиране на закупената в рамките на проекта техника–500 броя.Във връзка с идентификацията на закупеното със средства на ОПТТИ оборудване, което ще бъде монтирано в комуникационните точки на системата и в двете сгради на бреговите центрове във Варна и Бургас. Предвидени са резервен брой стикери, в случай на нарушаване целостта им.Има оборудване, което се състои от повече от един компонент. 6.Изработване на динамичен интернет банер, който ще бъде публикуван на страницата в интернет на бенефициента–1 брой.Създаване на секция към корпоративния сайт на ДППИ, където ще бъде публикувана актуална информация за реализирането на проекта. 7.Изработка и доставка на ролбанери–2 броя. Необходими са за идентификация на помещенията по време на събитието. 8.Фото заснемане и архив. 9.Изготвяне на медиен мониторинг на публикации, свързани с планираното публично събитие. Изготвянето на медиен мониторинг е свързано с планираното публично събитие, като за целта ще се направят извадки от публикувани статии за проекта в печатни издания и интернет медии, придружени със снимков материал. ДППИ има координираща роля с цел да бъде обхванат максимално широк спектър от медии, в т. ч. и регионалните медии, на чиято територия се изпълняват дейности по проекта, както и да бъдат обхванати в оптимална степен публикациите, свързани с дейностите по развитие на системата, по извършване на СМР и други дейности. 10.Изготвяне и разпространение на прессъобщения във връзка с планираните публични събития и основни етапи от изпълняваните дейности по проекта–2 броя. 30 000.00 48 725.67
Управление на проекта: • Създаване на ЗУИП определяне на Ръководител и Експерти – 13 броя служители на ДП "Пристанищна инфраструктура" и 1 бр. Външен експерт - "Видео наблюдение и охранителни системи"; • Проследяване изпълнението на проектните дейности, провеждане проверки на място, съставяне на протоколи за проведените проверки, участия в комисии, водене на документация, класиране и съхраняване на архива на проекта, изпълнение на други възложени дейности, съгласно длъжностните характеристики на членовете на ЗУИП; • Подготовка на технически отчети/доклади за напредъка по проекта и изпращане до УО на ОПТТИ; • Подготовка на искания за плащания по проекта и изпращане до УО на ОПТТИ; • Проверка и съгласуване на предоставените от изпълнителя месечни доклади за отчитане изпълнението на проектните дейности; • Проследяване и съдействие на изпълнителя за изпълнението на мерките за публичност, информация и комуникация; • Възнаграждения на експертите от ЗУИП. В екипа на проекта е необходимо да бъдат включени външни експерти специалисти, които ще имат пряко отношение при реализацията на VTMIS 4. Външните експерти ще са пряко ангажирани с цялостното изпълнение на проекта. 100 350.00 170 653.78

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.