Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 56 678 дървета
English

Програма: Иновации и конкурентоспособност

Район за планиране: Всички

Описание

Заводът за абразивни инструменти „ЗАИ” АД е основан през 1962 г. През 2014 г., заводът увеличи производството на карбофлексни изделия с над 38,7% год. спрямо 2013 г., като създаде условия за увеличение на поръчките и на керамични дискове и навлезе на пазара на карбофлексни изделия със сертификат OSA. През 2015 г. се запази обемът на произвеждани изделия, като заводът съсредоточи усилия в разнообразяване на клиентите и намаляване на обемите на клиенти с много висок дял в продажбите. Това породи търсене на близо 7 млн. карбофлексни изделия годишно и с близо 1/3 увеличение на търсенето на керамични изделия. Увеличаващите се поръчки за вътрешен и външен пазар налагат закупуване на 2 бр. преси за производство на карбофлексни дискове, опаковъчна /пакетираща/ машина и електрическа пещ. Ще се въведат и нови размери и видове керамични дискове; шлайфащи дискове, бакелитни дискове и допълване на номенклатурата от керамични изделия. 

По отношение на износа, стремежът е да се запазят всички досегашни клиенти и да се намерят нови, като се разшири пазарът на търговците на карбофлекс и този на крайни клиенти, които влагат изделията на „ЗАИ” АД в производството си. 
Успешното изпълнение на проекта ще доведе до съществено увеличаване на обема на произвежданата продукция при още по-значително снижаване на себестойността и подобряване на качеството, което в крайна сметка ще утвърди стабилни и доверени отношения с всички партньори на фирмата. Увеличаването на производството ще доведе до разкриване на нови работни места, което е голям плюс за региона на северозападна България. Реализирането на общата и специфичните цели ще доведе до разширяване дейността на „ЗАИ” АД, повишаване на конкурентоспособността на компанията на вътрешния и външните пазари.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност за добавяне на нови характеристики или подобряване на съществуващите продукти и услуги (ще бъде изпълнена чрез закупуването на хивдравлична преса – 2 бр.): Като част от дейността се предвижда да бъде закупена и пусната в експлоатация закупуването на хидравлична преса – 2 бр. Всяка преса е окомплектована със смесител и конвейер за подаване на сместа. 1 бр. блок щампа и матрици Ø 115/125. Пресата е специално проектирана за производство на дискове за рязане и дискове с изпъкнал център с диаметър от Ø 50 мм (2”) до Ø 400 мм (16”). Основното бутало е изработено от ковано желязо, хромирано и грундирано. Машината е оборудвана с една фиксирана станция за пресоване под буталото. Две странични бутала позволяват бързото спускане на буталото. Налягането се регулира чрез електрическо управление. Горните плочи на матриците са фиксирани под буталото чрез електромагнетизъм с устройство за смяна на полюсите, управлявано от основното електрическо табло при разделянето. Електрическото контролно табло е свързано с пресата чрез захранващи проводници. Контролното табло позволява управлението на отделните операции (ръчен режим) и цялостния цикъл (автоматична програма). Програмите се избират директно от електронното контролно табло. Пресата е оборудвана с брояч на циклите на пресоване. Всички бутала са предпазени със специални уплътнения: пресата включва няколко устройства за предпазване от запрашаване, особено на подвижните части. Пресата е проектирана така, че основното бутало и плочата за матриците да са изцяло паралелни. Машината е оборудвана с нова система за бърза смяна на матриците. Използва се електрически микропроцесор за програмиране на дълбочината на отворите и дебелината на дисковете. Електронното оборудване е Siemens Simatic S7. Машината е оборудвана с предпазни индикатори с клас на безопасност = 4 и отговаря на правилата за безопасност на СЕ. Стъпки за реализиране на дейността: 1. Сформиране на екип за разпределяне на конкретните задачи и отговорности съгласно предвидения времеви график и дейности по проекта. Ще бъдат детайлно дискутирани целите, предвидените дейности, планираните резултати по проекта и съответно ще бъде определен най-добрият начин за тяхното постигане, включително водене на ясно проследима отчетност по проекта – документална и счетоводна. За изпълнение на заложените и одобрени в проекта дейности ще се изготви: документация за избор на изпълнители и цялата приложима документация при изпълнение и отчитане на проекта (14 месеца). 2. Провеждане на процедура за избор на доставчик (от 1 – 4 месец). 3. Сключване на договор за доставка (3 - 4 месец). 4.Доставка. Оборудването се приема с тристранно подписан протокол от представител на изпълнителя, на възложителя и на ДО Посоченият срок включва изработка на машината (4 - 12 месец). 5. Инсталиране, тестване и въвеждане в експлоатация. Извършва се съгласно сключения договор (12 - 14 месец). С цел популяризация на проекта и финансирането му от ЕФРР, в съответствие с приложимите правила за информиране и публичност, всички необходими за изпълнението на проектните дейности информационни и комуникационни материали ще носят визуална идентификация (печатно лого на ЕС, ОПИК и всички други атрибути, съгласно изискванията на ДО). При изпълнение на заложените и одобрени в проекта дейности Дружеството се ангажира с изготвяне на план за изпълнение на проекта; документация по отчитане изпълнението на проектните дейности към Договарящия орган с цел навременното им представяне и изплащане на одобрената безвъзмездна финансова помощ; проектно досие, както и да организира и управлява дейностите, свързани с публичност на проекта. 606 310.00 606 307.30
Дейност за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес (ще бъде изпълнена чрез закупуването на електрическа пещ с подвижен под за керамични абразивни инструменти с 2 колички – 1 бр.): Пещ за изпичане на 1230°С до 1280°С с макс. капацитет от 369 KWH, електрозахранване от 380 волта трифазно, която приема максимално тегло на товара от 487 куб.м. и цикъл на подгряване от 53 ч. и нетен обем от 20 куб. м. Пещта се състои от следните елементи: 1. Охладителна система, работеща с центробежен вентилатор, охладителна тръба и охладителни дюзи, въздушни демпфери, гъвкави тръби и фиксатори. 2. Пневматична система за измерване на налягането на камерната пещ. Състои се от керамични тръби, манометри и силиконова тръба, демпфер, релса и автоматична система за задвижване, чадър и тръби на димоотвода, състоящи се от стоманена външна конструкция, плочи от неръждаема стомана и керамично-влакнеста изолация за 1480°С. 3. Контролно оборудване, вкл. микропроцесор с дигитална индикация, микропроцесорен регулатор на електрически съединения и управление на охладителния регулатор, микропроцесор за налягането в пещта, регулатор за максимални температури, електрическа верига със защити, трансформатор на напрежение, контролни бутони, индикатори, звукова аларма и бутон за аварийно спиране. 4. Колички от стоманена конструкция от въглеродна стомана с колела и два лагера и връзка за електрическо съпротивление, устойчива топлоизолация с лабиринтно уплътнение и керамично-влакнести съпротивления за разширяване, устойчиви на 1250°С. По-голямата ефективност на производствения процес ще бъде изпълнена чрез разнообразяване на номенклатурата, намаляване срока на изпълнение на поръчките, намаляване на брака, намаляване на използваната ел. енергия, в сравнение с тунелната пещ и използване на ресурси — суровини и материали и рецепти за производство на нови изделия, които фирмата не е използвала досега. Ще се създаде нова технологична организация на производството на керамични и магнезиални шайби. Това ще даде възможност фирмата да се активизира в производството на специализирани изделия в малки серии за крайни клиенти и да работи по схемата замяна на специализирани изделия на водещи производители в бранша с такива със същите характеристики производство на „ЗАИ” АД при по-добри цени и условия на доставка. Стъпки за реализиране на дейността: 1. Сформиране на екип за разпределяне на конкретните задачи и отговорности съгласно предвидения времеви график и дейности по проекта. Ще бъдат детайлно дискутирани целите, предвидените дейности, планираните резултати по проекта и съответно ще бъде определен най-добрият начин за тяхното постигане, включително водене на ясно проследима отчетност по проекта – документална и счетоводна. За изпълнение на заложените и одобрени в проекта дейности ще се изготви: документация за избор на изпълнители и цялата приложима документация при изпълнение и отчитане на проекта (14 месеца) 2. Провеждане на процедура за избор на доставчик (от 1 – 4 месец). 3. Сключване на договор за доставка (3-4 месец) 4. Доставка. Оборудването се приема с тристранно подписан протокол от представител на изпълнителя, на възложителя и на ДО Посоченият срок включва изработка на машината. (4-12 месец) 5. Инсталиране, тестване и въвеждане в експлоатация. Извършва се съгласно сключения договор (12 - 14 месец) С цел популяризация на проекта и финансирането му от ЕФРР, в съответствие с приложимите правила за информиране и публичност, всички необходими за изпълнението на проектните дейности информационни и комуникационни материали ще носят визуална идентификация (печатно лого на ЕС, ОПИК и всички други атрибути, съгласно изискванията на ДО). При изпълнение на заложените и одобрени в проекта дейности Дружеството се ангажира с изготвяне на план за изпълнение на проекта; документация по отчитане изпълнението на проектните дейности към Договарящия орган с цел навременното им представяне и изплащане на одобрената безвъзмездна финансова помощ; проектно досие, както и да организира и управлява дейностите, свързани с публичност на проекта. 349 900.00 349 155.55
Дейност за подобряване на производствените процеси (ще бъде изпълнена чрез закупуването на опаковъчна /пакетираща/ машина – 1 бр.): Машината за опаковане /пакетиране/ на дискове със системата за термосвиваемо фолио, което се свива чрез нагорещяване ще може да опакова карбофлексни дискове с размери от 115 до 230 с отвор 22.4, с максимална височина на пакета 110 мм и работен капацитет 40 диска на минута и 28 000 при 12 ч./ден. Дисковете се поставят на въртяща се маса с четири станции и капацитетът зависи от дебелината на дисковете. Машината се състои от шест системи: 1. Работна маса за нареждане на дисковете, които ще се обработват; 2. Станция за почистване на вътрешния отвор. Извършва се с диамантен уред, задвижван от пневматична система и вакуумна помпа за задвижване нагоре-надолу. 3. Система за термо-свиване. При достигане на зададеното количество дисковете се избутват с пневматичен цилиндър до станцията, където се опаковат с полиетиленово покритие чрез загряване на полиетилена. 4. Пневматична система с въздух под налягане за активиране и дезактивиране на раменете за взимане на дисковете. 5. Вакуумна система за автоматично засмукване и набиране и придвижване на дисковете. 6. Електрическа система за редуциране и разпределение на напрежението към клапаните и управление на моторите на машината. Използва се микропроцесор Сименс. Машината има и карта за обмен на данни с външни консултанти за евентуално препрограмиране. Машината е оборудвана с всички устройства за защита и безопасност, съгласно наредбите на ЕС, сертифицирана и маркирана. Работната зона е ергономична и не позволява лесно изморяване на оператора. Ограничено е използването на вредни и замърсяващи вещества. Съществуващите две опаковъчни машини са полуавтомати и налагат по-дълго време за опаковане на продукцията, ниска производителност и ограничен асортимент на опаковане и ангажиране на голям брой работници. Те са с голям разход на електроенергия и търпят чести ремонти и престои. Новата машина ще бъде пълен автомат, ще съкращава времето за опаковка /пакетиране/, ще гарантира постоянно качество, ще обработва 90 % от съществуващите и нови изделия, ще съкрати времето за доставка. Модулът за планшетарност решава проблеми за качеството на изделията и конкурентно способността на изделията. Той се явява задължителен елемент при кандидатстването за сертификата OSA. Стъпки за реализиране на дейността: 1. Сформиране на екип за разпределяне на конкретните задачи и отговорности съгласно предвидения времеви график и дейности по проекта. Ще бъдат детайлно дискутирани целите, предвидените дейности, планираните резултати по проекта и съответно ще бъде определен най-добрият начин за тяхното постигане, включително водене на ясно проследима отчетност по проекта – документална и счетоводна. За изпълнение на заложените и одобрени в проекта дейности ще се изготви: документация за избор на изпълнители и цялата приложима документация при изпълнение и отчитане на проекта (14 месеца) 2. Провеждане на процедура за избор на доставчик (от 1 – 4 месец). 3. Сключване на договор за доставка (3 - 4 месец) 4. Доставка. Оборудването се приема с тристранно подписан протокол от представител на изпълнителя, на възложителя и на ДО Посоченият срок включва изработка на машината. (5 - 12 месец). 5. Инсталиране, тестване и въвеждане в експлоатация. Извършва се съгласно сключения договор (12 - 14 месец) С цел популяризация на проекта и финансирането му от ЕФРР, в съответствие с приложимите правила за информиране и публичност, всички необходими за изпълнението на проектните дейности информационни и комуникационни материали ще носят визуална идентификация (печатно лого на ЕС, ОПИК и всички други атрибути, съгласно изискванията на ДО). При изпълнение на заложените и одобрени в проекта дейности Дружеството се ангажира с изготвяне на план за изпълнение на проекта; документация по отчитане изпълнението на проектните дейности към Договарящия орган с цел навременното им представяне и изплащане на одобрената безвъзмездна финансова помощ; проектно досие, както и да организира и управлява дейностите, свързани с публичност на проекта. 363 790.00 363 784.39

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.