Консултантски услуги за управление на проект "Реконструкция и рехабилитация на улици и тротоари в селата Трайково, Ковачица, Замфир и Сталийска махала, община Лом".: Предоставянето на Консултантски услуги в процеса на управление, изпълнение и отчитане на проект "Реконструкция и рехабилитация на улици и тротоари в селата Трайково, Ковачица, Замфир и Сталийска махала, община Лом" е важен компонент за реализирането му. Ефективното управление, изпълнение и отчитане на проекта ще допринесе до постигане на заложените индикатори за въздействие и резултат.
В рамките на настоящата дейност на община Лом ще се предоставят консултантски услуги свързани с управление, изпълнение и отчитане на проекта, както следва:
- Осигуряване стриктното изпълнение и недопускане на съществени отклонения от договора за безвъзмездна финансова помощ, сключен между Община Лом и Държавен фонд «Земеделие»;
- Предоставяне на консултантска помощ на община Лом при изготвянето на доклади, становища, писма и кореспонденция със заинтересованите страни относно управлението, изпълнението и отчитането на проекта, както и участие в срещи между представители на Бенефициента – община Лом и заинтересованите страни;
- Предоставяне на консултантски услуги на община Лом в процеса на верификация на разходите по проекта, както и по изготвяне и подаване на искания/заявки за средства чрез ИСУН 2020 пред Държавен фонд «Земеделие» - Разплащателна агенция;
- предоставяне на консултантска помощ на община Лом в процеса на осъществяване на документални проверки (верификации) върху представените от изпълнителите по отделните договори фактури и други документи с еквивалентна доказателствена стойност. Проверката ще включва проверки на: 1. реквизитите на съответния документ - името на Държавен фонд «Земеделие», № на Договора за БФП и името и № на проекта да са посочени в основанието за плащане на фактурите; 2. точността на заявените суми включваща – (1) при договори за услуги ще се проверява дали е спазена схемата за плащане, приемо-предавателните протоколи за свършената работа и платеното до момента; (2) при договори за доставка ще се проверява по съответния договор какво вече е доставено и разплатено; при договори за строителство ще се проверява дали разходите за съответните СМР не са вече поискани); 3. допустимостта на разходите - ще се проверява дали разходът е в съответствие с договора с конкретния изпълнител, с ценовата оферта, когато тя позволява, както и с начинът на плащане, заложен в съответния договорите с изпълнител; 4.приложени документи, за да се получи увереност, че направените разходи отговарят на физическото изпълнение.
От съществено значение за успешната реализация и отчитане на проектите е тяхното добро познаване и стриктно изпълнение. В тази връзка консултантът ще извършва цялостен преглед, както на подготвения инвестиционен работен проект, така и на актовете и протоколите по време на строителството, а също и другите подкрепящи документи към исканията за плащане – сертификати, гаранции и др.
От ключово значение за успешното изпълнение на дейностите и приключване на договора за безвъзмездна финансова помощ е ефективното и ефикасно финансово управление на паричните потоци. Успешното управление на паричните потоци по проекта е решаващо за ритмичността на плащанията и верифициране на искания от страна на Държавен фонд „Земеделие” – Разплащателна агенция.
Управлението, изпълнението и отчитането на съответния проект е онзи елемент, който сам по себе си включва същината на реализиране на проекта. Този етап се характеризира с техническото и финансово изпълнение на проекта. Именно в тази си част ще проличи реалната ситуация и роля на проектите, както и практическото им отражение върху местното население и региона като цяло. Качественото управление, изпълнение и отчитане на проектите, несъмнено ще създаде благоприятна предпоставка за получаване на максимален размер субсидия, посредством която ще се постигнат всички желани резултати и компоненти.
Крайния срок за изпълнение на съответната дейност е до датата на внасяне на искане/заявка за окончателно плащане по финансирания проект.
|
5 000.00
|
5 000.00
|
Информация и комуникация по проект "Реконструкция и рехабилитация на улици и тротоари в селата Трайково, Ковачица, Замфир и Сталийска махала, община Лом": Целта на дейността е осигуряване на публичност и информиране на обществеността за основните цели, дейности, очаквани и постигнати резултати от проекта, както и промотиране на програмата и приноса на Европейския Съюз.
Информирането на широката общественост за съфинансирането, предоставяно от Европейския съюз по Програмата за развитие на селските райони 2014-2020, е отговорност на всеки бенефициент. Основните цели на дейностите по информация и публичност са свързани с повишаване обществената осведоменост и прозрачността по отношение на финансирането на проекта по ПРСР 2014 -2020; информиране широката общественост за ролята, която играе ЕС, съвместно с държавите-членки при отпускането на помощта и за резултатите от нея; гарантиране прозрачността в процеса на усвояване на европейските фондове и изпълнението на финансираните проекти; информиране за източника на европейско съфинансиране.
При изпълнението на дейността ще се следи спазването на мерките за публичност, съгласно изискванията на Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-202 г., публикуван на сайта на Държавен фонд "Земеделие" - http://www.dfz.bg/bg/prsr-2014-2020/prsr--2014-2020-pulic/.
При всички мерки за информация и комуникация, предприети от община Лом изрично ще се указва съфинансирането от фондовете на ЕС на проекта чрез чрез поставяне на: 1. Емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, прието от Европейската комисия, с упоменаване на Европейския съюз; 2. Упоменаване на фонда или фондовете, които оказват подкрепа на проекта; 3. Общото лого на програмен период 2014-2020 г.
Във връзка с изпълнение на дейността Община Лом ще включи на уеб-сайта на общината кратко описание на проекта, включително неговите цели и резултати, като открои финансовата подкрепа от ЕС.
Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта който се използва за обществеността или за участниците, включително всеки присъствен списък или друг доказателствен материал, ще се посочва, че финансиращата Оперативна програма за развитие на селските райони се осъществява с подкрепата на Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони.
По време на изпълнение на дейността община Лом ще постави на видно за обществеността място /в близост до строителните площадки/ временен билборд/ове. На билборда/овете ще се отбележи приносът на Европейския съюз и на държавния бюджет, емблемата на ЕС и упоменаването на "Европейски съюз", наименованието на съфинансиращия фонд, общото лого на програмен период 2014-2020 г. с наименование на Програмата за развитие на селските райони, наименование на проекта, обща стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева, начална и крайна дата на изпълнение на проекта.
Не по-късно от три месеца след приключване на проекта община Лом ще постави постоянен билборд/ове на видимо за обществеността място. |
0.00
|
0.00
|
Строително-монтажни работи по проект "Реконструкция и рехабилитация на улици и тротоари в селата Трайково, Ковачица, Замфир и Сталийска махала, община Лом".: С проектно предложение "Реконструкция и рехабилитация на улици и тротоари в селата Трайково, Ковачица, Замфир и Сталийска махала, община Лом" по ПРСР 2014г.-2020г." се предвижда подобряване на транспортно-експлоатационните качества на пътните настилки на 7 улици в четири населени места в община Лом, а именно:
1. Улица 9-та в с. Ковачица - от О.Т. 123 до О.Т. 195- 515 метра, осигурява директната свързаност на с. Ковачица с РП II-11
2. Улица 2 в с. Ковачица - от О.Т. 107 до О.Т. 181- 247,90 метра, осигурява директната свързаност на с. Ковачица с РП II-11;
3. Улица в с. Сталийска махала- от О.Т.79 до О.Т.85 – 291,45 метра;
4. Улица 9 в с. Сталийска махала- от О.Т. 108 до О.Т. 68 – 306,17 метра, осигурява директната свързаност на с. Сталийска махала с РП III-114;
5. Улица 11 в с. Сталийска махала- от О.Т. 239 до О.Т. 224 – 286,57 метра, осигурява директната свързаност на с. Сталийска махала с РП III-114;
6. Улица в с. Трайково от О.Т. 147 до О.Т.168 – 234, 42 метра, осигурява директната свързаност на с. Трайково с РП III-114;
7. Улица в с. Замфир от О.Т.188 до О.Т.182 – 358,86 метра, осигурява директната свързаност на с. Замфир с РП III-114.
Общата дължина на предвидените за реконструкция и рехабилитация улици е 2 240,37 метра.
Съществуващата настилка на всички улици е в много лошо състояние, с многобройни дупки, кръпки и пукнатини, което води до дискомфорт за пътуващите по пътното платно и е предпоставка за пътнотранспортни произшествия. Проектът е с предназначение за подобряване на пътните настилки поради липса на асфалтобетон, влошената равност, както и изграждането на нови пътни конструкции и монтиране на бетонови пътни бордюри. Настилките по улиците са силно компроментирани , а оформените неравности, затрудняват преминаването на автомобили и пешеходци. На някои улици настилките са с изтекъл гранционен срок.
Преустройството на пътищата и уличната мрежа в съвременните населени и извън населени места на България за поемане на нарасналото движение при по-добри експлоатационни показатели и повишена безопасност е една от най-актуалните и трудни задачи на транспортните мрежи.
Цел на проекта е възстановяване и подобряване на съществуващата пътна настилка, пътното тяло и отводняването, изграждане на нова пътна конструкция поради моментната липса на такава с цел осигуряване условия за безопасност на движението, комфорт на пътуващите и удължаване на експлоатационния живот на улиците.
Благоустрояването обхваща подмяна на всички участъци без носимоспособност, като се изгради нова пътна конструкция на настилката с дебелина на насип от трошен камък, където е необходимо и асфалтобетонови настилки, доставка и монтаж на нови бетонови пътни бордюри, запазване на параметрите на хоризонталните и вертикални криви и нивелетата, направа на хоризонталната маркировка и вертикалната сигнализация.
Отводняването на улиците ще се осъществява повърхностно с подходящи надлъжни и напречни наклони.
За да се осигури връзка между стария и новопоположения материал преди полагане на асфалтобетона задължително се почиства основата от прах и кал. При полагане на асфалтовата смес асфалторазстилачът се регулира за изпълнение на предписаните дълбочини и нива. Регулирането може да се изпълни чрез електронна система с височинен осезател на метална струна или с височинен осезател на металната греда. Участък от положен пласт е завършен когато е положен и уплътнен за един ден. Положеният асфалтобетон трябва да е изпълнен без прекъсване, с една и съща технология и едни и същи материали. Всеки завършен и положен участък трябва да бъде изпитан и приет в съответствие с изискванията. |
1 066 455.53
|
1 294 818.43
|
Строителен надзор по проект "Реконструкция и рехабилитация на улици и тротоари в селата Трайково, Ковачица, Замфир и Сталийска махала, община Лом".: Строителния надзор ще се изпълнява в задължителния обхват съобразено изискванията на Закона за устройство на територията, Изискванията на Наредба 3 от 31 юли 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, с отчитане на изискванията на Наредбата за съществените изисквания към строежите и оценяване съответствието на строителните продукти и всички законови и подзаконови нормативни актове в областта на строителството в Република България.
Изпълнителят осъществяващ строителният надзор е длъжен:
а)да притежава валиден Лиценз за извършване на дейностите по чл. 166, ал. 1, т. 1 от ЗУТ;
б)да упражнява строителен надзор в съответствие с чл.168 от Закон за устройство на територията, като носи отговорност за:
-законосъобразно започване на строежа;
- осъществяване на контрол относно пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството;
- спиране на строежи, които се изпълняват при условията на чл. 224, ал. 1 и чл. 225, ал. 2 и в нарушение на изискванията на чл. 169, ал. 1 - 3;
- осъществяване на контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството;
- недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството;
в) да притежава валидна застраховка „Професионална отговорност” съгласно чл. 171, ал. 1 от ЗУТ ;
Изпълнителят упражняващ строителен надзор ще извършва следните дейности:
а)подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно Наредба №: 3 от 31.07.2003г.;
б) представлява Възложителя и защитава неговите интереси пред строителя;
в)вписва всички свои предписания и заповеди в заповедната книга на строежа;
г)се задължава след завършване на строежа да състави технически паспорт, съгласно чл. 176А от ЗУТ, в обхвата и съдържанието на Наредба № 5/28.12.2006г. за техническите паспорти на строежите (в случай, че е необходимо съгласно закона и извършените СМР);
д)следи за наличие на всички предвидени от законодателството разрешителни документи (лицензи, сертификати и др.), издавани от упълномощените контролни органи;
е)следи за осигурени от строителя безопасни условия на труд при извършване на СМР, наличие на актуализирани инструкции по безопасност и здраве на труда, необходимите предпазни и информационни средства и др.;
ж)следи за осигурени от строителя средства за индивидуална защита на всеки работник в съответствие с нормативните изисквания.
з)следи за навременното изграждане от строителя на всички временни съоръжения като скелета, подходи, диги, рампи и др., необходими за извършване на строително-монтажните работи на обекта, както и за тяхното отстраняване след приключване на работата.
и)следи за спазване на всички изисквания по НАРЕДБА № 2 от 22 март 2004 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи;
к)при нарушаване на техническите правила и нормативи лицето, упражняващо строителен надзор, е длъжно да уведоми регионалната дирекция за национален строителен контрол в 3-дневен срок от установяване на нарушението;
След приключване на строително-монтажните работи лицето, упражняващо строителен надзор, изготвя окончателен доклад до Възложителя;
Отговорността по договора за строителен надзор е със срокове не по-малки от гаранционните срокове в строителството. |
21 329.11
|
19 870.00
|
Авторски надзор на проект "Реконструкция и рехабилитация на улици и тротоари в селата Трайково, Ковачица, Замфир и Сталийска махала, община Лом".: Дейностите, който ще извършва изпълнителя на дейността авторски надзор по проект "Реконструкция и рехабилитация на улици и тротоари в селата Трайково, Ковачица, Замфир и Сталийска махала, община Лом" са следните:
- Осъществява пълни, адекватни и съобразени изцяло с изискванията па Възложителя дейности за упражняване на авторски надзор по време на изпълнение на СМР по изготвения инвестиционен проект във всички отделни негови части до издаване на „Разрешение за ползване”, респективно „Удостоверение за въвеждане в експлоатация”.
- Посещения на обекта (строежа) по време на упражняване на авторския надзор. Изпълнителят се явява за упражняване на авторски надзор при всяко повикване от страна на инвеститорския контрол в срока, посочен от него, като не възпрепятства изпълнението на СМР;
- Съдействие на община Лом при реализацията на проекта;
- Експертни дейности и консултации;
- Изготвяне и заверка на екзекутивна документация;
- Участие в приемателна/и комисия/и;
- Упражнява качествено авторски надзор, съгласно нормативните изисквания, касаещи проектирането и изпълнението на строителството - Закон за устройство на територията и подзаконовите нормативни актове към него.
- Упражнява Авторски надзор по смисъла на чл. 162 от ЗУТ и носи отговорност за изпълнение на строежа съобразно одобрения инвест. проект и изискванията на чл. 169, ал. 1 и 3 от ЗУТ;
- Присъства при съставяне и подписва протоколите и актовете съобразно Наредба № 3/31.07.2003г.;
- Контролира изпълнението на всички СМР в съответствие с проекта, техническите правила, условия и изисквания;
- Консултира Възложителя професионално за необходимостта и целесъобразността от исканите или налагащи се промени, като участва в обсъждането и вземането на решения за тях;
- Упражнява авторски надзор в присъствието на инвеститорски контрол, посочен от Възложителя на обекта;
- Внася и отразява в процеса на строителството направените изменения на проекта след одобряването им от Възложителя;
- Нарежда чрез вписване в заповедната книга на обекта отстраняването в определен срок на некачествено извършени работи и допуснати отклонения от утвърдения проект, вложени в строежа или доставени некачествени и нестандартни материали, конструкции и изделия;
- За проблеми, възникнали при изграждането на обекта, да дава незабавно компетентни решения и оказва техническа помощ, в срокове посочени от ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ.
- Представя становища и предписания, като вписва в заповедната книга на обекта всички взети решения, промени и/или уточнения на възникналите въпроси в хода на строителството.
- Записва в заповедната книга на строежа предписания за изпълнението на строителството или на отделни СМР при установени нарушения и отклонения от утвърдения проект;
- Вписва в заповедната книга на обекта състоянието на прегледаните работи и всички нареждания дадени от него по изпълнение на строителството;
- Извършва проверки за спазване на дадените от него разпореждания;
- Проследява заедно със Строителя и Консултанта, упражняващ стр. надзор спазването на условията за безопасност, съгл. проекта за организация на строителството, при извършване на определен вид дейност;
- Проследява заедно със Строителя и Консултанта, упражняващ стр. надзор спазване на изискванията за ЗБУТ и ВОБД;
- Изготвя и съгласува екзекутивни чертежи, съгласно чл.175, ал.1 и ал.2 от ЗУТ;
- Участва в удостоверяването с акт годността на конструкцията преди започване на довършителните работи;
- Предлага на Възложителя да не изплаща на строителя некачествено извършени СМР, когато не са отстранени или поправени своевременно. |
10 664.56
|
10 200.00
|