Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 246 дървета
English

Програма: Иновации и конкурентоспособност

Район за планиране: Всички

Описание

С настоящия проект, насочен към повишаване на професионалната квалификация и ключовите компетентности на служителите в Калоян ВТ ООД,ще се удовлетвори потребността да се повиши качеството и производителността на труда като фактор за висока конкурентоспособност и устойчива заетост в предприятието.

Целевата група на проекта включва 76 заети лица, от които 65 лица са със завършена образователна степен по-ниска от ISCED 4 и 3-ма от тях са над 54 години.

Основните дейности по проекта са свързани с организиране и провеждане на обучения по професионална квалификация и ключови компетентности, както следва: обучения за придобиване на втора степен по професии "Сервитьор-барман" и "Готвач" и за придобиване на част от професия по трета квалификационна степен по професия "Аниматор в туризма" за общо 62-ма човека и обучение за придобиване на ключова компетентност 4: Дигитална компетентност за всички 76 заети лица. В допълнение, фирмата ще извърши необходимите дейности за организация и управление на проекта, както и за информация и комуникация.

Общата цел на проекта е да се повиши производителността на труда и адекватността на уменията на заетите лица в Калоян ВТ ООД, както и да се създават условия за устойчива заетост, чрез включване в релевантни за съответната длъжност обучения.

Очакваните резултати от проекта са: 
- 22 лица, придобили втора степен по професия "Сервитьор-барман", специалност: "Обслужване на заведения в обществено хранене";
- 36 лица, придобили втора степен по професия "Готвач", специалност: "Производство на кулинарни изделия и напитки";
- 4 лица, придобили част от професия по трета квалификационна степен по професия "Аниматор в туризма", специалност: "Туристическа анимация";
- 76 лица преминали обучение по КК 4 с подобрени компютърни умения;
- повишена мотивация за работа; 
- подобрена ефективност и производителност на труда в компанията.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Предоставяне на професионално обучение за придобиване на професионалната квалификация на заети лица: Целта на дейността е част от заетите лица в Калоян ВТ ООД, на позиции сервитьор, барман, готвач и друг зает персонал да преминат релевантни обучения за придобиване на професионална квалификация, с цел повишаване на техните умения и справяне с изискванията на заеманите от тях длъжности. Сервитьорите и барманите ще преминат обучение за придобиване на професионална квалификация - втора степен, с продължителност 660 уч. часа /1 уч. час = 45 мин./, от които минимум 50% ще бъдат практика, по професия "Сервитьор-барман", с код на професията 811080, специалност: "Обслужване на заведения в обществено хранене" и код на специалността: 8110801. Тъй като общият брой служители, които искаме да включим тук е 22 човека, същите ще бъдат разделени в 2 групи по 11 човека всяка. Готвачите ще преминат обучение за придобиване на професионална квалификация - втора степен, с продължителност 660 уч. часа /1 уч. час = 45 мин./, от които минимум 50% ще бъдат практика, по професия "Готвач", с код на професията 811070, специалност: "Производство на кулинарни изделия и напитки" и код на специалността: 8110701. Общият брой служители, които искаме да включим е 36 човека, разделени в 3 групи по 12 човека. Аниматорите ще преминат обучение за придобиване на професионална квалификация - част от професия по трета квалификационна степен, с продължителност 600 уч. часа /1 уч. час = 45 мин./, от които минимум 50% ще бъдат практика, по професия "Аниматор в туризма", с код на професията 812040, специалност: "Туристическа анимация" и код на специалността: 8120402. Общият брой служители е 4 човека - 1 група. Предвидените обучения напълно съответстват на установените потребности в дружеството. През последните години клиентите на нашите услуги ставам все по-взискателни към качество, не само на храната, но и на самото обслужване, спазване на определен тертип на поведение и дори използване на типична за бранша терминология. Към момента, служители ни нямат придобита конкретна квалификация в областта, в която работят, което затруднява поддържането на търсения от нас висок стандарт. Това води до отдръпване на по-сериозни наши клиенти, които пътуват много из страната и чужбина и очакват да получат минимум същата услуга. Забавянето и грешките породени от незнание на отделните ни служители, води не само до натиск и напрежение върху тях заради невъзможността чрез самообучение да отговорят на нуждите на работодателя, но и до спад в личната им мотивация, поради недостиг на умения. Ето защо, планираме, чрез включването на описаните по-горе обучения, съгласно ДОИ, лицата да придобият допълнителни познания и умения, които да им позволят придържане към високо ниво на обслужване, компетентност и лична увереност. Професионалните обучения ще се осъществят съобразно изискванията на Закона за професионалното образование и обучение (ЗПОО) и ще се извършат от външна организация, избрана по реда на чл. 50 от ЗУСЕСИФ и ПМС 160/2016 г. На всички обучаеми, които имат присъствие минимум 80% от хорариума за съответното обучение и да успешно издържали заключителен изпит, ще бъде издаден документ удостоверяващ завършеното обучение - Свидетелство за професионална квалификация. Етапите за изпълнение на дейността включват: Етап 1: Избор на изпълнител за извършване на професионалните обучения - месец 1-2 включително Етап 2: Провеждане на обученията за придобиване на професионална квалификация - месец 3-14 включително 74 100.00 0.00
Обучение за придобиване на ключова компетентност, съгласно Европейската квалификационна рамка по: Ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност” : Целта на дейността е да се организират и проведат обучения за придобиване на ключова компетентност, съгласно Европейската квалификационна рамка по: Ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност” за всички 76 заели лица в Калоян ВТ ООД, разпределени в 6 групи, от по 12-13 човека всяка. Всяко едно заето лице ще премине обучение по ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност” в рамките на 45 учебни часа /продължителност на 1 учебен час = 45 минути/. Участниците ще бъдат разпределени в 6 групи, за гарантиране на максимална ефективност на учебния процес и усвояване на предаваната материя. Избраните за включване в обучението лица ще преминат входящ тест за определяне на нивото /по отношение боравене с Microsoft Word, Microsoft Excel/, за да се прецени дали има потребност от сформиране на повече групи - на начинаещи и напреднали. На успешно завършилите ще бъде издаден Сертификат за преминато обучение. За качествено реализиране на заложените дейности и постигане за предвидените резултати, обученията ще бъдат организирани във времето така, че да могат съответните служители да отсъстват от работното си място и това да не се отрази на дейността на фирмата и нормалния трудов процес. Обучението по дигитална компетентност ще включва: - Текстообработване в средата на MS Word 2010 /създаване, оформяне и отпечатване на професионални текстови документи, включващи таблични и графични обекти/; - Работа с електронни таблици в средата на MS Excel 2010 / оформление и управление на клетки, работни листове, използване на формули и функции, визуално представяне, анализиране и организиране на данните, правене на справки и отчети, изготвяне на графици/ Описаните в обучението по дигитална компетентност теми са продиктувани от потребността на компанията ни да повишим нивото на компютърна грамотност на нашите служители. Една от основните причини, зародила тази нужда е въвеждане в компания на специализиран софтуер за обработка на поръчки, с много ясни нива на отчетност, постоянно въвеждане на данни, рецептурници, създаване на работни графици и т.н. Модулите на софтуера са базирана на двете основни офис пакет приложения Word и Excel и това налага отличното боравене с тях. За да могат служителите да работят безпроблемно с този софтуер, е важно да не срещат затруднения при въвеждане и обработка на информация. В допълнение, дейността на всички служители е свързана с актуализиране на данни по заявки и постоянно обработване статуса на отделните поръчки, които се въвеждат виртуално в базата данни на фирмата. Към момента, тази част от дейността е хаотична и трудно може да се проследи нейната ефективност. Голяма част от служителите нямат навик да пренасят информацията на компютър веднага, някои от тях не познават дори базови специфики на Word и Excel като молят за съдействие свои колеги и това води до затруднения и грешки, поради неточно, некоректно или закъсняло изпълнение. С планираното обучение по „Дигитална компетентност” ще се създаде по-структурирано и нагледно предаване и проверка на данни и лицата ще могат да изпълняват длъжностните си задължения на търсенето ниво. Етапите за изпълнение на дейността включват: Етап 1: Избор на изпълнител за извършване на обученията по Ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност” /месец 1-2 включително/ Етап 2: Провеждане на самите обучения (от 3-6 месец). 19 000.00 19 000.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.