Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 56 672 дървета
English

Програма: Иновации и конкурентоспособност

Район за планиране: Всички

Описание

Транстехнолоджика ЕООД е ново предприятие, регистрирано през 2017 г. с предмет на дейност НИРД в областта на техническите науки.Предприемаческата идея на фирмата - предмет на реализация по проектa,представлява научноизследователска услуга по изготвяне на транспортни модели чрез прилагане на статистически подходи и анализ на данни чрез външна свързаност с мрежа от таксиметрови автомобили.Услугата е с НИРД стойност и ще допринесе за по-оптимизирано планиране на публичния транспортен сектор и инвестициите в градската среда.Основни клиенти на услугата ще са частния сектор,предоставящи транспортни услуги,държавния сектор и университети със специалности по транспорта.

Изводът от задълбочено проучване на транспортната мрежа в България и сравнението ѝ със същата в световен мащаб е, че използването само на традиционни методи като пътни листа при изготвяне на транспортни модели,е недостатъчно за постигане на ефективност на транспортната мрежа.Именно затова,идеята на фирмата се основава на използване на нови технологии,позволяващи генериране на голямо количество данни с цел прилагане на новаторски подход в разработка на транспортни модели за публичния транспортен сектор.За да разработи услугата,фирмата ще извърши дейност за реализиране на пазара на предприемаческата идея на пазара с инвестиции в:

+закупуване на сървърна конфигурация с 3 броя сървърни компонента за съхранение и обработка на данни ще гарантира скоростта на събиране на информация от превозни средства в реално време, както и прецизната обработка на обема данни.
+наемане на квалифициран персонал – 3 бр. за: разработването и тестването на приложен програмен интерфейс(API), чрез който ще се създаде възможност за  свързване на множество превозни средства чрез предоставяне на инструкции и насоки, структуриращи данните по начин, по който да отговарят на бизнес процеса при разработка на транспортни модели.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Реализиране на пазара на предприемаческа идея (дейността ще бъде осъществена чрез наемане на квалифициран персонал - 3 броя (б.п. 1.1;1.2;1.3 от т. 5 Бюджет), както и чрез закупуване на хардуерно оборудване - сървърна конфигурация с 3 броя сървърни компонента за съхранение и обработка на данни (б.п. 2.1. от т. 5 Бюджет): Необходимите ресурси за реализиране на пазара на предприемаческата идея са: +Човешки:експертен екип съставен от експерт транспортно планиране и моделиране (ЕТПМ); програмист–аналитик (ПА) и eксперт осигуряване на качеството и тестване (ЕОКТ), наети за период от 6 месеца в рамките на проекта за целите на разработка на научноизследователска услугата по изготвяне на транспортни модели и за 6 месеца след приключването му; +Материални: хардуерно оборудване–външен изпълнител за сървърна конфигурация с 3 броя сървърни компонента за съхранение и обработка на данни Етапи на изпълнение 1.Сформиране на екип, сключване на договори с експертите, разпределение на задачите по проекта сред членовете на екипа (м1-5). Отговорен: Управител на предприятието 2.Подготовка и провеждане на тръжна процедура за придобиване на ДМА, избор на изпълнител, сключване на договор за доставка (м 1-4) - Отговорен: Управител на предприятието 3.Доставка на ДМА (м 5-6) - Отговорен: Външен изпълнител 4.Разработването на приложeн програмен интерфейс (API) и тестване на създадените възможности за предоставяне на услугата за създаване на транспортни модели чрез прилагане на статистически подходи и анализ на данни (м 7-12) Според специализираната литература по темата и експертите в бизнеса, АPI е бизнес логика,анализи, стратегически цели и софтуерни умения в едно.Създаването на универсален протокол за външна свързаност е основният елемент от разработката на услугата, който ще предопредели пазарната ѝ реализация.API е спецификация, инструкции и описване на конкретните начини на възможните взаимодействия с др. софтуерни компоненти, част от автомобили, сървъри или др.уреди. Тази дейност ще определи начинът, по който данните достигат в структуриран формат до сървърната конфигурация. Затова в изпълнението на дейността участват както ЕТПМ, така и ПА и ЕОКТ. Подетапите са: 4.1.Разработка на функционална спецификация на API за външна свързаност с мрежа от автомобили: +Разработване на бизнес логика и определяне на стратегически цели за разработване на API за моделиране на транспорта: Отговорен: ЕТПМ +определяне на дефиниции и изисквания за събиране на данни, на базата на конвенционалното и модерното моделиране на транспорта - Отговорен: ЕТПМ +техническо адаптиране на изискванията за събиране на данни за целите на разработването на API - Отговорен: ПА +определяне на видове метрики за подаване от клъстер от автомобили (напр.GPS локация, скорост на движение, разход на гориво) - Отговорен: ЕТПМ +програмиране на избраните видове метрики - Отговорен: ПА +въвеждане на стандарт за осигуряване на качество, проверка на програмираните метрики, докладване на грешки– Отговорен: ЕОКТ +Отстраняване на грешки и разработка на функционална спецификация на API– Отговорен: ПА +Програмна разработка на код по изготвена функционална спецификация - Отговорен: ПА 4.2. Тестване на създадените възможности за предоставяне на услугата за създаване на транспортни модели и отсраняване на дефекти; +Разработване на План за тестване на API за външна свързаност - Отговорен: ЕОКТ +Имплементиране на План за тестване на API, записване на резултатите, докладване на дефекти, препоръки за отстраняване– Отговорен: ЕОКТ +Отстраняване на грешки, изготвяне на финална функционална спецификация на API и програмна разработка на код по нея – Отговорен: ПА +Анализ на събраните данни от мрежа от автомобили, записване на резултатите и създаване на възможност за предоставяне на услугата за изготвяне на транспортни модели – Отговорен: ЕТПМ. 249 930.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.