Дейност 1: Оптимизация на работните процеси, вкл. въвеждането на гъвкави форми на заетост (гъвкаво работно време, ротация на работното място и др.) и други практики за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот
: За да могат да извършват качествено задълженията си, служителите на фирма „Елстарт“ ООД имат нужда от осигуряване на балансиран режим на труд и почивка. Според Оценка на риска са установени следните опасности за персонала: прекомерно физическо и психическо натоварване, риск неблагоприятен микроклимат, опасност от ел. ток при работа с ръчни електрически инструменти; опасност от пожар, в следствие на работа с ръчни електрически инструменти; опасност от падане, подхлъзване и други трудови травми, риск от неблагоприятна работна поза. Предприятието изпитва необходимост от въвеждане на гъвкави модели на заетост, за да може да се съвместява по-лесно професионалният и личният живот на служителите и да се даде възможност на жени с малки деца или учащи да участват активно в работния процес. Подобряването на управлението на работните процеси във фирма „Елстарт“ има ключово значение за нейното по-ефективно и ефикасно функциониране.
Повишаването на заетостта и развитието на човешките ресурси са сред основните направления на икономическата и социалната политики на страната и в тази връзка са обект на редица национални стратегии и планове. Насърчаването на равнопоставеността между жените и мъжете по отношение на съчетаването на семейните с трудовите задължения при грижите за децата са приоритети, залегнали в социалния дневен ред на Европейския съюз. Според Европейската комисия е важно да се предвидят гъвкави правила по отношение на работното време, за да може да се използва максимално активното население в трудоспособна възраст, което да даде равен шанс на мъжете и жените. Гъвкавостта и развитието на специфичните форми на заетост създават условия както за подобряване на икономическите резултати, така и на заетостта. В допълнение, иновативните модели на заетост пряко кореспондират с мерките за удължаване на професионалния живот на служителите над 54 годишна възраст.
Реорганизацията на работното време може да бъде извършена, чрез промени в границите и в продължителността на работното време, променливи графици, разпределение на работния ден на части, поделяне на задачите, ротация на работното място. За целите на дейността ще бъде проведена процедура за избор на фирма външен изпълнител, която да предложи най-подходящата форма на гъвкава работна организация.
Новата форма на организация на труда ще спомогне за улесняване на работата на майки с малки деца и учащи, намаляване на стреса и натовареността на персонала, както и за повишаване на продуктивността. Оптимизацията на работните процеси има за цел мотивиране на служителите над 54 годишна възраст за оставане в заетост, улесняване на баланса между личния и професионалния живот, както и ограничаване на стресовите ситуации и повишаване на здравословното състояние на персонала. В допълнение, с цел опазване на околната среда, ще бъдат наложени практики за разделно събиране на отпадъците и рециклиране и използване на рециклирана хартия.
|
15 000.00
|
0.00
|
Дейност 2: Въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители (над 54 години): Тази дейност цели да приобщи и да удължи професионалния живот на хора над 54 годишна възраст като им предложи форми на допълнителна квалификация и ги насърчи да останат заети в предприятието до по-късна възраст. Така възрастните хора ще имат възможността да бъдат икономически и социално ангажирани и да се чувстват полезни за обществото. Към настоящия момент в „Елстарт“ ООД има общо 16 служители над 54 години – 14 мъже и 2 жени.
На преден план се извежда възможността за избор за начина на живот в напреднала възраст – чрез гъвкави форми на заетост, участие в обучения, преквалификация. По този начин се насърчава активният живот на възрастните хора, което означава да им се предостави възможност за по-добър живот, а не ограничаване на правата за индивидуална реализация. Важно е да се спомене, че трябва да получат и адекватно възнаграждение. Чувствайки се ангажирани в трудовия процес, те ще могат да водят и по-спокоен живот, който да включва участието им социалния, икономически, културен, духовен и и граждански живот. В условията на нарастване на значението на конкуренцията, осигуряването на равенство при достъпа до пазара на труда е от изключително значение. Качеството на трудовата заетост и възможностите за професионално развитие определят в голяма степен равнището на получаваните доходи през целия живот. Трудовата заетост влияе съществено и върху качеството и честотата на социалните контакти, върху възможностите за достъп до качествени услуги. За реализиране на дейността ще бъде сключен договор с фирма външен изпълнител, която да въведе най-подходящите мерки за продължаване на трудовата ангажираност на служителите над 54 години. Въведените промени ще бъдат отразени в правилника за вътрешния трудов ред на фирмата.
Конкретни мерки, които могат да бъдат въведени са:
• Осигуряване на възможност за участие в обучения и преквалификация
• Разработване на стратегия за наемане на работа на безработни лица над 54 годишна възраст
• Възползване от опита и квалификацията на по-възрастните служители, под формите на наставничество и менторство
• Насърчаване на ангажираността на хората над 54 г. чрез въвеждане на гъвкави форми на заетост
Възрастта е само един от аспектите на многообразието на работната сила, но е необходимо по-добро разбиране от страна на мениджърите и преките ръководители на свързаните с възрастта особености. Примери на добра практика показват, че разходите за инвестиции в повишаване на производителността се компенсират от реализираните ползи. Хората отиват на работа с положителна нагласа, подобрява се работната атмосфера, увеличава се производителността на труда, а проблемите, свързани с възрастта, намаляват. Положителната възвращаемост на инвестициите за обучение на възрастните се дължи на по-ниските нива на отсъствия от работа поради болест, по-ниски разходи дължащи се на неработоспособност, и повишена производителност.
|
5 000.00
|
65 600.00
|
Дейност 3: Разработване на стратегия за организация на работните процеси: „Елстарт“ ООД се нуждае от разработване на стратегия за организация на работните процеси, която да спомогне за въвеждането на гъвкави работни форми и мерки за удължаване трудовия живот на служителите над 54 годишна възраст.
Целта на тази дейност е да се направи анализ от външна фирма, за да се установят рисковете и да се усъвършенстват начините за тяхното преодоляване. Въз основата на изготвените анализ и доклад ще бъдат въведени иновативни работни форми и практики за насърчаване на ангажираността на персонала на възраст над 54 години.
Анализът ще съдържа:
• Въведение – ще се опишат изходните данни, които ще се вземат предвид при по-нататъшното анализиране на дейността. Тук ще се включат сведения относно сегашната организация на дейността в предприятието, в т.ч. съществуващите помещения, използваните технологични процеси, използваните суровини и материали, използвани технологии. Ще се включат данни относно факторите на работната среда в дружеството, като за това ще се приложат протоколи от измервания.
• Изложение и анализ. В този раздел ще се анализира подробно организацията по управление на дейността за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд. Ефективността на провежданите обучения. Въз основа на анализа ще се оцени, кои аспекти на дейността трябва да се поддържат и развиват.
• Обосновка за оптимизиране на работата и нуждата от повишаване и проектиране на организацията на трудовата дейност. Ще се обоснове необходимостта от усъвършенстване на организацията на трудовата дейност и по специално тази по отношение дейността по управление на организацията за осигуряване на здравословни безопасни условия на труд.
• Заключение. В тази част ще се направят изводите за състоянието на предприятието, наличието на добри практики. Определят се приоритетите и незабавните действия, които трябва да се предприемат за да се намалят рисковете, което ще доведе до повишаване на производителността на труда и качеството на услугите.
Основен акцент в анализа ще бъде създаването на ефективна организация за идентифициране, отстраняване и контрол на свързаните с дейността опасности и професионални рискове, както и за укрепване на здравето при работа. Също така обобщения доклад ще спомогне за въвеждането и прилагането на гъвкава организация на работа, която е необходима за осигуряването на ефективна трудова дейност.
|
45 600.00
|
0.00
|
Дейност 4: Обезпечаване на предприятието със софтуер за управление на човешките ресурси : Въвеждането на специализиран софтуер в работата на предприятието е от съществено значение за по-ефективната организация и за функционалността на служителите. Чрез него ще се улесни изключително работата на мениджърите и ще допринесе за увеличаване на производството и оптимизирането на работните процеси.
Съобразно Оценка на риска служителите на „Елстарт“ ООД имат нужда от осигуряване на физиологичен режим на труд и почивка. Именно затова ще бъдат въведени иновативни работни форми, които да облекчат прекомерното натоварване на работниците. Гъвкавото работно време и иновативните модели на заетост изискват прецизно отчитане. Това е необходимо условие за спазване на трудовото законодателство. Софтуерът за контрол на работното време улеснява отчетността и обработката на информация. Внедряването на продукта ще бъде извършено от фирма външен изпълнител, избрана по реда на ПМС №118/20.05.2014.
Специализираният софтуер предоставя възможност за изготвяне на работно време и месечни графици за всеки служител или отдел. Работното време може да бъде фиксирано, плаващо, по график, нощен труд и др.
Спазването на гъвкавите форми и тяхното отчитане ще бъде гарантирано от справки за изработено време. Справките могат да бъдат месечни, за избрани дни, индивидуални за определен служител или отдел. Статистиката от извлечените справки ще бъде използвана за различни финансови и други анализи, необходими за успешното управление на персонала и фирмата. Прецизността на отчитането и справките улеснява администрацията и подпомага спазването на трудовото законодателство.
В допълнение софтуера за контрол на работното време ще подпомогне практическото въвеждане в действие на гъвкавите форми на труд и новата организация на работа, като промените ще бъдат отразени в правилника за вътрешния трудов ред на предприятието.
За да работи качествено софтуера за контрол на работното време е необходимо и внедряването на система за контрол на достъпа: контролно - пропусквателна бариера и система за достъп на служителите с чипове. Нуждата е обоснована от необходимостта от предпазване на служители от навлизане на територията на фирмата на нежелани лица, крадци и хора, нямащи право на достъп.
Системите за пропускателен режим дават възможност електронно да се проследява всеки влизането и излизането на всички служители. За целта на входа на предприятието ще бъде монтиран механизъм за електронно заключване и четец за чипове. Системата ще включва и софтуер, който да отчита преминаванията и съответно да ги записва в определена база данни. Процесът на пропускане на оторизираните лица ще се осъществява, чрез подаване на данните, необходими на четеца, след което системата ще разпознава и пропуска служителите, записвайки името им и часа на чекиране в базата данни, след което механизмът, който ограничава достъпа в предприятието ще се отключва. |
90 000.00
|
87 328.10
|
Дейност 5 : Закупуване на ЛПС и специално работно облекло: Личните предпазни средства са задължителни за безопасността на всяко едно предприятие и са определени в зависимост от профила на работата. Фирма „Елстарт“ ООД се грижи за сигурността на персонала си като осигурява специално работно облекло, което отговарят на нормите и изискванията за осигуряване на безопасността и опазване на здравето на работещите. Въпреки това, предприятието се нуждае от закупуване на нови, по-модерни и качествени лични предпазни средства и специално облекло, изработени от висококачествени материали. Нуждата се обосновава от бързо износване, повреда и деформация, определени въз основа на проведена оценка на риска на работното място. Необходимите лични предпазни средства и специално работно облекло са съобразени с предписанията на трудовата медицина и отговарят на броя на заетите лица по длъжности, както и на Списъка на работните места и видовете работи на предприятието.
Въз основа на оценката на риска на работното място идентифицираните опасности са „неголеми“ и „приемливи“, но изискват внимание и превантивни мерки. Като основни рискове могат да се определят следните:
• прекомерно физическо и психическо натоварване;
• риск неблагоприятен микроклимат;
• опасност от ел. ток при работа с ръчни електрически инструменти;
• опасност от пожар, в следствие на работа с ръчни електрически инструменти;
• опасност от падане, подхлъзване и други трудови травми;
• риск от неблагоприятна работна поза;
За минимизиране на гореспоменатите рискове е необходимо закупуването на ЛПС и специално работно облекло по Списъка на работните места.
За длъжност „Заварчик“ – 4 бр.:
• Защитна маска шлем
• Обувки зимни с метално бомбе
• Предпазна манта
• Зимно работно облекло – яке, гащеризон /ватиран/ и термоблуза с дълъг ръкав
• Предпазни паравани за заваряване
За длъжност „Машинен оператор обработка метал“ – 6 бр.:
• Предпазни ръкавици летни
• Обувки зимни с метално бомбе
• Зимно работно облекло – яке, гащеризон /ватиран/ и термоблуза с дълъг ръкав
• Предпазни ръкавици зимни
• Антифони
• Защитни очила
За длъжност „Бояджия“ – 4 бр.:
• Предпазни ръкавици летни
• Обувки зимни с метално бомбе
• Зимно работно облекло – яке, гащеризон /ватиран/ и термоблуза с дълъг ръкав
• Предпазни ръкавици зимни
• Антифони
• Защитни очила
• Противопрахова маска с клапа
За длъжност „Общ работник“ – 4 бр.:
• Предпазни ръкавици летни
• Обувки зимни с метално бомбе
• Зимно работно облекло – яке, гащеризон /ватиран/ и термоблуза с дълъг ръкав
• Предпазни ръкавици зимни
• Антифони
• Защитни очила
За длъжност „Пазач“ – 6 бр.:
• Зимно работно облекло – яке, гащеризон /ватиран/ и термоблуза с дълъг ръкав
За длъжност „Монтажник електрически елементи“ – 11 бр.:
• Предпазни ръкавици летни
• Предпазни ръкавици зимни
• Антифони
• Защитни очила
• Зимно работно облекло – яке, гащеризон /ватиран/ и термоблуза с дълъг ръкав
• Водозащитно облекло
• Светлоотразителна жилетка
• Каска
• Подкасник
• Наколенки
За длъжност „Строител зидаромазач“ – 2 бр.:
• Предпазни ръкавици летни
• Предпазни ръкавици зимни
• Зимно работно облекло – яке, гащеризон /ватиран/ и термоблуза с дълъг ръкав
• Водозащитно облекло
• Светлоотразителна жилетка
• Каска
• Подкасник
• Наколенки
За длъжност „Технически ръководител“ – 4 бр.:
• Зимно работно облекло – яке, гащеризон /ватиран/ и термоблуза с дълъг ръкав
• Водозащитно облекло
• Светлоотразителна жилетка
• Каска
|
14 827.20
|
14 643.80
|
Дейност 6: Осигуряване на средства за колективна защита, включително модернизация и/или реконструкция и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. : Средствата за колективна защита са от изключителна важност за осигуряването на безопасна среда в предприятието. Ръководството на предприятието е наясно, че трябва да бъдат модернизирани и обезопасени допълнително съществуващите вече обекти, с което да се създаде трудова среда отговаряща на всички стандарти за безопасност и гарантираща спокойствието на служителите. Нуждата от колективни средства за опазване здравословното състояние на работещите е обоснована от стремежа на фирмата да намали идентифицираните в Оценка на риска опасности. Планираните колективни средства за защита са съобразени с предписанията на Програмата за минимизиране на риска.
За целите на дейността е необходимо осигуряването на:
1. Технически средства за ограждане и сигнализация на изкопите
Сигнализацията на строителни обекти е необходима за предпазване от падане в изкопите, както на работниците, така и на странични лица. При извършване на строителни и монтажни работи трябва да се спазват изискванията за здравословни условия на труд за работа в подходяща среда. „Елстарт“ ООД се стреми да създаде безопасни условия своите служители и има нужда от временни ограждения и светлоотразителна маркировка на строителните изкопи - тръбно-решетъчни парапети и плътни ограждения. Към предпазните огради ще се достави и монтира нужната сигнализация. Техническите средства за сигнализация и ограждане се поставят непосредствено преди започване на работа и се отстраняват веднага след приключване на ремонтните и други работи.
2. Нови паравани перила за скелета и платформи за скелета
Трябва да бъдат осигурени средства за защита на работниците от падане и трудови злополуки. Скелетата са подходящи при най-тежки условия на приложение - както употреба на закрито, така и на открито. При тяхното изпълнение се обединяват иновационната техника и висококачествения материал с най-високите изисквания за сигурността. Фирмата има нужда от платна за леко стоманено укрепване на строителни изкопи, като тази укрепителна система е подходяща за малки до средни изкопи и укрепване на канализация. Размерите на платната ще бъдат съобразени с монтажната дълбочина и широчина на укрепваните изкопи, както и със спецификите на изпълняваните задачи по строежите.
3. Осигуряване на средства за колективна защита от прах и изпарения / частици и вредни вещества - Система за вентилация, климатизация на база Ср. Кула
Според оценка на риска има установени нарушения при приложението на минималните изисквания по отношение параметрите на микроклимата - температура, относителна влажност и скорост на движение на въздуха. Неблагоприятните климатични въздействия могат да застрашат живота и здравето на работниците. В Програмата за минимизиране на риска е отбелязано, че има нужда от изграждане на отопление на база газ на база ср. Кула за предпазване на работниците и служителите от въздействието на неблагоприятни климатични условия па време на работа. Също така е необходимо изграждане на вентилационна система в цел „Лазерно рязане“ за подобряване на работната среда. Чрез закупуването, монтирането и въвеждането в експлоатация на система за вентилация и климатизация фирмата се надява да подобри състоянието на работната атмосфера, като осигури благоприятен микроклимат. За изпълнението на дейността ще бъде проведена процедура за избор на външен изпълнител, който да осигури най-подходящата за предприятието система, съобразявайки се с нуждите и желанията на „Елстарт“ ООД.
|
83 200.00
|
83 156.00
|
Дейност 7: Осигуряване на социални придобивки за работещите, включително ремонт и оборудване на места за отдих, хранене и почивка в предприятията, спортни съоръжения и др.: Целта на дейността е осигуряване на социални придобивки за служителите на „Елстарт“ ООД, под формата на оборудване на две помещения за краткотраен отдих и столова, оборудване на помещение за фитнес и осигуряване на мобилен климатизиран фургон. Нуждата се обосновава от прекомерното физическо и психическо натоварване на персонала, отбелязани в Оценка на риска и предписанията на Програмата за минимизиране на риска, според която работещите във фирмата имат нужда от подобряване на условията на труд и почивка.
За ръководството на „Елстарт“ ООД основен приоритет е подсигуряването на комфорта, сигурността и здравето на своите служители. Поради тази причина фирмата има нужда да оборудва две помещения за краткотраен отдих и столова и едно за физическа култура и спорт. Обзавеждането на такива стаи създава предпоставки за увеличаване на мотивацията и желанието за работа у служителите, което ще се отрази положително върху производителността на фирмата. „Елстарт“ ООД разполага с конкретните помещения, но за да могат да бъдат адаптирани в места за почивка и спорт, те се нуждаят от закупуване на оборудване. Отделно трябва да бъде осигурен 1 бр. мобилен климатизиран фургон, оборудван за хранене и краткотраен отдих за работещите на обекти по изпълнение на електро-монтажна дейност.
Двете помещения, предвидени за краткотраен отдих и столова имат нужда да бъдат оборудвани с необходимите мебели и обзавеждане, спомагащи за гарантиране на комфорта на служителите: 2 триместни дивана и 4 двуместни дивана, 10 бр. маси, 40 бр. столове, 2 бр. комплекта за обзавеждане (шкаф, мивка, секции), професионална кафемашина, 2 бр. хладилници, 2 бр. ел. печки и 2 бр. микровълнони печки. Обзавеждането на стаите ще подобри здравния статус на служителите, осигурявайки необходимия режим на труд и почивка.
Помещението, предвидено за фитнес трябва да бъде оборудвано със следните спортни уреди: 1 бр. мултифункционален фитнес уред (тип гладиатор професионален с приспособления за всяка мускулна група); 1 бр. мултифункционален фитнес уред; 2 бр. професионална бягаща пътека; 1 бр. професионален велоергометър; 1 бр. кростренажор; 1 бр. гъвкав боксов тренажор за удари и ритници; 1 бр. боксов чувал; 1 бр. тенис на маса за вътрешна употреба. Възможността за извършване на физическа активност и практикуване на спорт ще спомогне за подобряване на условията на труд и намаляване на невата на стрес на служителите.
За служителите, работещи на обекти по изпълнение на електро-монтажна дейност е необходимо осигуряването на 1 бр. мобилен климатизиран фургон. Желателно е въпросното съоръжение да бъде изработено от устойчиви на температурни амплитуди материали, с осигурена топлоизолация и звукоизолация. Изисква се тази помещения да са произведени по беззаваръчна технология, която да позволява лесен монтаж и демонтаж. Мобилният климатизиран фургон за храна и и почивка трябва да е изграден от: метална конструкция; стени, ламинирани с PVC покритие; покрив, изолиран с полиуретанова пяна; циментова или водоустойчива шпертплатна подова плоскост; врати с алуминиева дограма; прозорци с PVC дограма; електроинсталация; кухненски бокс; санитарно оборудване; водоснабдяване и канализация.
|
75 500.00
|
75 456.00
|
Дейност 8: Обучение на работниците и служители относно специфичните рискове за здравето, свързани с индивидуалното работно място и методите и средствата за тяхното ограничаване и предотвратяване. : Фирма „Елстарт“ ООД се стреми непрекъснато да повишава качеството на работната среда и да осигурява възможно най-добри условия на труд на своите служители.
За целите на дейността се предвижда провеждането на обучение за повишаване на знанията на служителите и работниците и за да им се предостави възможност да придобият практически умения, свързани с прилагане на изискванията и мерките за предотвратяване на специфичните рискове на работното място.
„Елстарт“ ООД поставя на първо място сигурността на служителите си, затова се стреми за осигурява възможно най-добри и безопасни условия на труд. Ежегодно се провежда задължителен въвеждащ инструктаж за безопасност на труда, но поради специфичната дейност на предприятието е необходимо осъществяване на обучение за особените рискове и опасности на индивидуалното работно място и методите за предотвратяването им.
За целите на дейността е необходимо да бъде проведено обучение на служителите на фирма „Елстарт“ относно всички рискове, които е възможно да възникнат на работното място и мерки за тяхното предотвратяване. Работодателят трябва да предприеме всички необходими стъпки за гарантиране на безопасността и здравето на работниците. За намаляване на трудовите злополуки, инциденти и заболявания, както и за оптимизиране на работния процес е необходимо повишаване на компетенциите и информираността на служителите в специфичните области на опасност. Обучението не се припокрива със задължителния въвеждащ инструктаж за безопасност на труда, съгласно чл. 26 (2) 1 „а” и „б” от ЗЗБУТ.
Обучението ще обхване всички 41 служители на фирмата, за които ще бъдат осигурени и информационни материали. Обучението ще бъде извършено от външен изпълнител след провеждане на процедура за избор по реда на ПМС № 118 /20.05.2014. След приключване на обучителните дейности всеки служител ще получи сертификат, валидиращ новите знания и умения в сферата на безопасните и здравословни условия на труд и предотвратяване на рискове на работното място.
|
16 400.00
|
16 350.00
|
Дейност 9: Организация и управление
: Дейностите за организация и управление на проекта имат за цел да гарантират ефективното му изпълнение и постигане на заложените цели, чрез осигуряване на постоянен контрол и координация в хода на неговото реализиране. За изпълнението на дейността от „Елстарт“ ООД ще бъде избран ръководител на проекта. Отделно ще бъде проведена процедура за избор на външен изпълнител. След сключване на договор с външния изпълнител, съответната фирма ще предостави необходимите експерти – счетоводител, координатор и експерт по тръжни процедури, както и други при необходимост.
В рамките на организацията и управлението на проекта ще бъдат планирани и проведени срещи на екипа на фирмата и ръководителя, за разпределяне на конкретните задачи и отговорности. Ще бъде изготвен график на дейностите, който при необходимост ще бъде преразглеждан и коригиран.
Провеждането на регулярни работни срещи ще спомогне за доброто разбирателство и работа в при изпълнението на проекта. По време на срещите ще се определят всички задачи и отговорности, ще се изготвя план-графика за изпълнение на дейностите и ще се уточняват всички подробности по реализирането на проекта.
Освен това, за да бъдат предотвратени възможни рискове бъдат предвидени превантивни мерки.
|
38 275.00
|
29 858.00
|
Дейност 10: Информиране и публичност : Целта е да бъде постигната публичност на проекта и резултатите да бъдат разпространени сред местната общественост. В тази дейност ще бъдат обхванати средствата за разпространение, с което ще се постигне по-голяма информираност на обществото относно всички проблеми свързани с безопасния труд, както и да се осигури прозрачност при изпълнението на заложените дейности Всички информационни материали ще бъдат изготвени в съответствие с Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 и ще съдържат логото на ЕС и ОП РЧР, както и ще бъде оповестено, че проектът е съфинансиран от ЕСФ.
Предвижда се подготвянето на следните информационни дейности:
• Информационна табела, поставена на видно място на входа на сградата на „Елстарт“ ООД, оказваща че проекта е изпълнен с финансовата помощ на ЕС
• Две информационни срещи в началото и края на проекта за запознаване на целевата група и широката общественост съответно с целите и резултатите от проекта.
• Разпространяване на информационни материали – брошури и флаери – които ще бъдат раздавани на информационните срещи. Информационните материали ще съдържат емблемата на ЕС и упоменаването „Европейски съюз“; наименование на съфинансиращия фонд, общото лого за програмен период 2014-2020 г., и съответното наименование на финансиращата програма; наименованието на проекта и адреса на Единния информационен портал;
|
3 876.00
|
3 650.00
|