Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 211 дървета
English

Програма: Иновации и конкурентоспособност

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящото проектно предложение е в синфрон с политиките, касаещи подобряване на качеството на живот и насърчаване на социалното включване на уязвими групи хора в социална изолация, застрашени в най-голяма степен от COVID-19 на територията на община Макреш, чрез осигуряване на мрежа от услуги.
В ситуацията на извънредно положение поради пандемията от корона вирус за част от най-уязвимите по отношение на заболяването групи възникнаха множество затруднения в ежедневното функциониране, като невъзможност да си осигуряват хранителни продукти, лекарства и стоки от първа необходимост, да обслужват задълженията си за ток, вода и др., ограничен е достъпа до административни услуги. 
Проектът планира да предоставя услуги на 12 човека: възрастни хора в невъзможност за самообслужване, хора с увреждания и поставени под карантина лице/ца или член на семейството от община Макреш, в социална изолация поради извънредно наложените мерки, свързани с пандемичен взрив на заболяването от COVID-19. На потребителите ще бъде предоставен пакет от услуги, включващ: закупуване и доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, лекарства и лекарствени средства, закупени със средства на потребителите; заплащане на битови сметки; получаване на неотложни административни услуги; помощ при нужда в извършване на битови дейности. Ако на територията на общината бъдат поставени под карантина лица, екипът ще бъде в готовност да откликне в максимално бърза степен. Ще бъде създаден екип от 4 разносвачи на храна, които ще обслужват 4 населени места в общината - с. Макреш, с. Раковица, с. Подгоре и с. Киреево.
Услугата ще се администрира в сграда, общинска собственост в с. Макреш, ще бъде създаден и диспечерски център за координиране на дейностите в 4-те населени места. Екипът разносвачи на храна ще бъде подсигурен с необходимите предпазни средства. 
Продължителността на проекта е 10 месеца.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Подбор и наемане на персонал за предоставяне на услуги за преодоляване последиците от коронавируса. : Проектното предложение предвижда да се създадат два екипа – екип за управление на проекта, съставен от ръководител, който да изпълнява функциите и на счетоводител, и координатор, който ще подкрепя управлението на проекта и ще координира екипа от разносвачи на храна, които ще предоставят услугата мобилно. Координаторът ще бъде външно за общината лице. През първия месец ще се проведе процедура за наемане на персонал в спешен порядък. Предвид различните населени места, които трябва да се обслужват, екипът разносвачи на храна ще бъде съставен от четирима човека, които ще работят на терен. Четирима човека ще бъдат наети на 6 часов трудов договор и 1 човек на 5 часов трудов договор. При наемането на персонала ще бъдат спазени всички изисквания на КТ. Разносвачите ще бъдат местни за селата, които ще обслужват, като по този начин се ограничава движението между отделните населени места в синхрон с мерките за ограничаване разпространението на COVID-19. През първия месец от реализиране на проекта ще бъде разпространена информация за възможностите, които предлага новата услуга, за кого е предназначена и как се кандидатства. Ще се организира събиране на заявления от нуждаещите се лица, живеещи на територията на община Макреш. На базата на подадените заявки ще бъдат изработени графици на посещения в дома на потребителите. Дейността ще се реализира през първия месец на проекта. 0.00 0.00
Предоставяне на патронажна грижа в дома на потребители от уязвими групи, живущи на територията на община Макреш : Патронажната грижа ще се предоставя в 4 села в община Макреш и ще е насочена към подкрепа на най-уязвимата група от хора - възрастни хора над 65 г., затруднени или в невъзможност за самообслужване и лица с увреждания и техните семейства, застрашени в най-голяма степен от COVID-19 и лица в карантинен период. Населените места, в които ще се предоставя услугата, са с. Макреш, с. Раковица, с. Подгоре и с. Киреево. Проектът предвижда да се изработи пакет от услуги за подкрепа на потребителите в дома им, съобразно индентифицираните и заявени индивидуални потребности. Този пакет от услуги ще включва: доставка на храна, доставка на хранителни продукти и продукти от първа необходимост, закупуване и доставка на лекарства, лекарствени материали, хигиенни материали и такива за задоволяване ежедневните нужди на бита, заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни услуги. Услугите ще се извършват със средства на потребителите. При нужда на потребителите ще бъде предоставяна подкрепа за извършване на битови дейности. Освен доставянето по домовете на описаните продукти и приемането на заявки от потребителите за необходими продукти и неотложни услуги, разносвачите ще извършват и закупуване на сътветните поръчани продукти и услуги. Патронажната грижа като услуга ще предоставя възможност на потребителите, живеещи на територията на община Макреш, без да напускат домовете си, да получат подкрепа, т.е. да бъдат посетени в дома си, да им бъдат предоставени продукти от първа необходимост (закупени със средства на потребителите), посредничество в комуникацията с институции/организации в общността. Мобилният екип ще има възможност да приема заявки за допълнителна подкрепа, съобразно неотложни потребности на потребителите. Патронажната услуга ще е съобразена с индивидуалните нужди на потребителите, ще е насочена към подобряване качеството им на живот и представлява превенция на риска от заразяване с COVID-19. Дейността ще се реализира в продължение на 10 месеца. 0.00 0.00
Създаване на диспечерски център и осигуряване на лични предпазни средства и дезинфекциращи препарати за членовете на мобилния екип, предоставящ услугите: За ефективното организиране на предоставянето на услугите в 4-те населени места община Макреш има нужда от създаване на диспечерски център. Центърът ще бъде обособен в пространство на общината и ще бъде оборудван с минимални средства. Координационната дейност ще се осъществява от координатора на проекта. Ще бъде организирана и координирана дейността на разносвачите в 4-те населени места. Ще бъдат изготвяни и разпространявани графиците за посещенията в дома на потребителите. Ще бъдат отчитани направените посещения (изпълнението на графика), ще се отчита работното време. Чрез създадения координационен механизъм ще се подават нови заявки за подкрепа от потребителите и ще бъде актуализиран графикът. Наетите по проекта лица ще имат достъп през мобилни телефони и ще получат инструктаж за работа. При закупуването на оборудването и обзавеждането ще бъдат спазени изистванията по ЗОП и правилата и процедурите на общината за закупуване на оборудване и обзавеждане. При предоставяне на услугите ще бъдат спазвани изискванията на Националния оперативен щаб и Министерство на здравеопазването за лична защита. Проектът предвижда мобилния екип разносвачи на храна да бъде подсигурен с всички необходими предпазни средства, с което ще се гарантира защита на потребителите, защита на околните въвлечени външни страни и защита на членове на мобилния екип. За обезпечаване на ежедневната дейност, всеки член на екипа ще разполага с лични предпазни средства (маски, ръкавици) и дезинфектиращи препарати. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.