Организация и управление на проекта
: Дейността по организация и управление включва:
Под дейност 1 - Сформиране на екип за организация и управление на проекта. Екипът по проекта е определен още при подготовката на проектното предложение и се състои от Ръководител на проекта, Координатор на проекта, Счетоводител и Технически сътрудник, като включените лица са подбрани да отговарят на критерия да имат опит в организация и/или управление/изпълнение на дейности като тези, включени в проектното предложение и/или проекти, поне 3 години. Този критерии и избор ще допринесе за по-ефикасно и добро изпълнение на договора и дейностите по проекта при спазване на принципите на добро управление, отчетност и прозрачност, постигане на ефективна координация и реализиране на поставените цели.
Под дейност 2 - Управление на проекта
Качествено изпълнение на проекта, чрез добро управление на процесите и стриктното водене на документацията от екипа за организация и управление, съгласно изискванията на договора за безвъзмездна помощ и изготвения план – график на дейностите.
Под дейност 3 - подготовка на дейностите по проекта - избор на изпълнители
Екипът по проекта има опит и ще подготви избора на изпълнители по предвидените дейности и под дейности съгласно изискванията на УО, програмата, договора на БФП, българското и европейското законодателство. Изборите ще бъдат по реда на Закон за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове /ЗУСЕСИФ/ и ПМС № 118/20.05.2014 г.
Под дейност 4 - Отчитане на проекта
*Водене на текуща отчетност на дейностите
*Изготвяне на междинен технически и счетоводен отчет
*Изготвяне на финален технически и счетоводен отчет |
26 724.29
|
26 679.91
|
Информация и публичност по проекта: Прилагането на мерки за публичност и информираност, е съгласно правилата на Регламент на ЕК 1828/2006, относно общите правила за приложение на регламент 1083/2006 на Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд и Кохезионния фонд. Дейността ще се изпълнява с цел да бъде информирана обществеността за проекта, предвидените дейности и очаквани резултати, както и популяризиране на получената помощ от Европейския социален фонд. Даването на по-голяма гласност за финансовия принос на европейската общност, ще допринесе за изграждане на положителен имидж на проекта и резултатите от него.
Предвидените по проекта дейности и съответните резултати от изпълнението от неговото изпълнение ще бъдат популяризирани пред обществеността, като дейностите по информиране и публичност са съобразени с условията и изискванията описани в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020.
Дейността стартира след сформиране на екипа по проекта още първия месец.
Изпълнението на дейността ще се състои от доставка на заложените материали и тяхното целево използване.
Дейността приключва с приключването на проекта, но „СИРИУС СЕКЮРИТИ” ООД ще запази мерките за визуализация и публичност до 5 години след приключване на проекта с цел по устойчиво постигане на неговите цели и резултати. |
3 130.00
|
3 130.00
|
"Разработване,адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси,с вкл. гъвкави форми на заетост,с акцент върху практиките за по-лесното съвместяване на професионалния,семейния и личния живот, както и удължаване трудовия живот на по-възрастните служители.Въвеждане на нов модел за организация на труда насочени към повишаване на производителността и опазване на околната среда": За да се провежда успешна кадровата политика е необходимо да се изгради система за развитие на човешките ресурси/СРЧР/. СРЧР обхваща всички дейности,връзките между тях,взаимодействието им със заобикалящата среда и начина им на функциониране с оглед реализиране на целите на организацията.Управлението на човешките ресурси обхваща дейности, които могат да се разглеждат като елементи и като серия от процеси,между които съществуват сложни причинно–следствени връзки.
"СИРИУС СЕКЮРИТИ" ООД разполага с въведен софтуер за управление на човешки ресурси. Инсталираната програма разполага с редица функции, сред които: Възможност за обработка на данните за заплати и личен състав за едно юридическо лице с неограничен брой служители и до трима потребители в мрежа, връзка с финансови и банкови системи, обработка на масови плащания, печат на платежни нареждания, връзка с популярни счетоводни системи, управление на правата на достъп на операторите на системата, следене на видовете отсъствия, бърз и лесен достъп до данните от вече приключените месеци и др.
СРЧР заложена в проекта включва следните елементи:
1. Максимално възползване от съществуващия софтуер, като основа за надграждане на желаната за реализация СРЧР. Наличната програма, комбинирана с по-надолу изброените елементи ще оптимизира работните процедури и ще гарантира по-лесното въвеждане на гъвкави форми на заетост и тяхното интегриране. Софтуерът има ефект и върху постигането на мерките за оптимизация на вътрешната комуникация, подобряване на взаимоотношенията и координацията в работата между длъжностите и организационните звена.
2.Въвеждането на гъвкави форми на заетост (гъвкаво работно време и дистанционна работа) за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот с цел подобряване на работната среда и качеството на работните места. Това ще бъде постигнато чрез включени следните методи и видове работно време: удължено, ненормирано, непълно, сумарно, с променливи граници, време на разположение.
3.Въвеждане на иновативен модел за организация на труда, насочен към повишаване на производителността и опазване на околната среда. Този елемент от системата ще бъде постигнат, чрез специален избор от мерки избрани съгласно идентифицираните нужди на целевата група:
Мерки насочени към повишаване на производителността: -Въвеждане на политика по ресурсна ефективност на "СИРИУС СЕКЮРИТИ" ООД, свързана със „зелени“ умения -Умения, изискващи се от прехода към нисковъглеродна и ресурсноефективна икономика, включително познания, специализирана информация за технологии и продукти, който биха намалили вредното влияние върху околната среда.
-Възможност за служителите да работят извън работното място чрез комуникационни средства
Мерки насочени към опазване на околната среда
-Наръчник „Зелен офис” - указания на хартиен носител,които ще включва съвети, интересни факти и зелени практики за всекидневната работа
-Практическото въвеждане в действие (приемане от ръководните органи и включване във вътрешни документи) на политиките в областта за опазване на околната среда, политиката по изменение на климата, ресурсната ефективност, включително и прилагане на изискванията на законодателството на ЕС и националното законодателство
-Дистанционна работа допринася за „по-зелена” околна среда чрез намаляване на емисиите от въглерод - служителят не пътува до работното си място, увеличава личната свобода и гъвкавост,намалява стреса и подобрява възможностите на хората в неравностойно положение.
4.Въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на работници и служители (над 54 години), чрез мерки за развитие на кадрите - изготвен и въведен план за обучения с цел планиране и осъществяване на мерки за учене през целия живот
- Участие в операция „Специфични обучения за заети“
- „ваучерен механизъм“ за надграждане на личната квалификация и компетентности |
15 100.00
|
15 100.00
|
"Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите, чрез закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло " : Установяването и конкретизирането на посочените за закупуване лични предпазни средства и специално работно облекло е обосновано от направената оценка на риска за безопасността и здравето на работещите в "СИРИУС СЕКЮРИТИ" ООД, като е обърнато сериозно внимание на лицата над 54 годишна възраст.Отчетени са стойностите на елементите за микроклимата, токсичните вещества и праха във въздуха, шума, вибрациите, осветлението и лъченията. Извършена е оценка на физическото натоварване на работниците и служителите.
Работещите в "СИРИУС СЕКЮРИТИ" ООД извършват отговорна и рискова работа, при която са подложени на ред опасности, свързани със сериозни увреждания и дори смърт, а именно:
-Опасност от електрически ток–може да причини изгаряне,увреждане вследствие на допир до активни части и неправилна експлоатация на електрически съоръжения, неосигуряване на необходимите организационни и технически мероприятия за експлоатацията на електрически уреди и съоръжения.
-Механична опасност-от нарушаване на конструкцията на използваното работно оборудване,от движещи се МПС,от подхлъзване, падане, удар в препятствия,от принудителна работна поза
-Неблагоприятен микроклимат–високи и ниски температури, въздушни течения.
-Опасности, създавани от неспазване на физиологични и ергономични принципи–ръчна работа,повтаряща се работа.
-Опасност от недостатъчна осветеност
-Опасности създадени от работа с боеприпаси
-Опасности от нападения от клиенти, посетители / външни лица/
-Стрес
Резултатите за всички от целевата група са заболявания, временна нетрудоспособност, намаляване на продуктивността, лоша работна атмосфера.Свръхнатоварванията, налагани от спешността на извършваните работи водят до грешки и стрес.
Съгласно изискванията на Закон за частната охранителна дейност охранителите, при изпълнение на служебните си задължения ползват лични предпазни и защитни средства.
Закупуване на лични предпазни средства е с цел да се осигури опазване здравето и безопасността при работа.
Във връзка с това новозакупените ще бъдат по-качествени, изработени от материали с по-голяма степен на защита.
При избора на лични предпазни средства и специално работно облекло са взети под внимание резултатите от направената Оценка на риска и са вписани в Утвърдения списък на работните места и видовете работи, при които се използват такива.
Избраните за закупуване лични предпазни средства и специално работно облекло ще осигуряват по-добра защита от рисковете, отговарят на условията на съответното работно място и са съобразени с ергономичните изисквания и здравословното състояние на работещите, които ги използват.Необходимо е на персонала да се извършват периодични медицински прегледи.
Дейността включва закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло за нуждите на заетите в предприятието, в т. ч.:
* РЪКОВОДНИ СЛУЖИТЕЛИ-2
1.Управител 1
2.Икономически директор 1
*СПЕЦИАЛИСТИ-12
3.Главен счетоводител-1
4. Счетоводител-оперативен -2
5. Административен секретар-1
6. Технически организатор-2
7. Технически секретар-1
8. Служител ЧР-1
9. Административен персонал-1
10. Организатор охрана-3
*КВАЛИФИЦИРАНИ РАБОТНИЦИ - 505
11. Охранител -505 |
283 933.98
|
283 929.20
|
"Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите, чрез закупуване на колективни предпазни средства" : Дейността кореспондира с общата цел на проекта - подобряване на работната среда и качеството на работните места и специфичната цел свързана с осигуряване на защита от рисковете идентифицирани при направената в предприятието оценка на риска, чрез закупуване на колективни предпазни средства на целевата група по проекта. Дейността кореспондира към Вторична тема на ЕСФ 03 "Повишаване на конкурентоспособността в МСП".
Естеството на работа във "СИРИУС СЕКЮРИТИ" ООД е отговорна,като се идентифицират следните опасности:
-Опасности, създавани от неспазване на физиологични и ергономични принципи
-Механични опасности-породени от нарушаване на конструкцията на използваното работно оборудване
-Работа с видео дисплей
Резултатите за всички от целевата група са заболявания, временна нетрудоспособност, намаляване на продуктивността, лоша работна атмосфера.
Във връзка с това ще бъдат закупени нови по-добри колективни предпазни средства, за които са извършени необходимите за специфичните показатели за безопасност на работните процеси, работно оборудване и работни места оценки на рисковете предвидени в програмата за минимизиране на риска.
Извършена е оценка на физическото натоварване на работниците и служителите, като сериозно внимание е обърнато на лицата във възрастовата граница над 54 г. Закупуването на колективни предпазни средства, е с цел да се осигури опазване здравето и безопасността при работа.
Закупуването е обусловено и от необходимостта от подмяна на наличните с по-качествени и с по-висока степен на защита при работа, което е заложено в Оценката на риска и Програмата за минимизиране на риска в "СИРИУС СЕКЮРИТИ" ООД .
Избраните за закупуване колективни предпазни средства ще осигуряват защита от рисковете, отговарят на условията на съответното работно място и са съобразени с ергономичните изисквания и здравословното състояние на работещите, които ги използват.
Дейността има следните етапи на изпълнение:
1. Избор на изпълнител.
Ще бъде проведена процедура с публична покана, тъй като сумата е над праговете на ЗУСЕСИФ и ПМС № 118/20.05.2014г.
2. Доставка на заложените колективни предпазни средства
След избора на изпълнител ще бъдат закупени нови колективни предпазни средства, с цел да се осигури опазване здравето и безопасността при работа на заетите в предприятието
3. Приключване на дейността
- приемно - предавателен протокол
- разходно оправдателен документ за изплатени суми
- досие на дейността |
3 500.00
|
3 500.00
|