Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 107 дървета
English

Програма: Иновации и конкурентоспособност

Район за планиране: Всички

Описание

Целта на проектното предложение е чрез използване на фокусираната подкрепа българското МСП СОКОЛОВ ООД да изпълни  мерки за енергийна ефективност с цел постигане на устойчив растеж и конкурентоспособност. Настоящият  проект цели да постигне принос към постигане на общата цел на процедурата. 

Предвидени за изпълнение са следните Дейности : Д2-7: Придобиване на производствено оборудване, Д8: Ползване на услуги за въвеждане и сертифициране на системи за енергиен мениджмънт в предприятието съобразно стандарта ISO 50001, Д9: Публичност и визуализация. Към момента на кандидатстване е извършена Дейността 1 по ползване на конс. услуга за извършване на енергиен одит и изготвянето на енергиен доклад по образец.  

Общата стойност на проекта е 1 785 552.68 лева. Място на изпълнение е BG, Северен Централен регион, гр. Велико Търново, общ.Велико Търново, обл. Велико Търново. 

Очакваните резултати от Проекта се изразяват в повишаване конкурентоспособността на Дружеството чрез подобряване на неговата енергийна ефективност и капацитет, което, от своя страна, да доведе до по-устойчив растеж и до понижаване на енергийната интензивност както на ниво Дружеството, така и като цяло за българската икономиката. Проектът се изпълнява в сектор, които се характеризират с висока енергийна интензивност - 23,61  производство на изделия от бетон за строителството.

Специфични допълнителни ползи, които проекта ще постигне са : 
 • засилване на пазарните позиции на местния пазар 
 • увеличение на приходите от продажби, предвид повишаване на капацитета на  производство
 • намаляване на себестойността и производствените разходи за единица продукция, а не като цяло.
•  опазване на околната среда, 
 • изпълнение на хоризонталните политики на ЕС - равнопоставеност и недопускане на дискриминация и устойчиво развитие.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Извършване на енергиен одит по образец („обследване за енергийна ефективност”) от лице, вписано в публичния регистри по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност;: Тази дейност е вече извършена към момента на кандидатстване. Тя представлява изпълнениe на задължително условие за кандидатстване, а именно извършване на енергиен одит и въз основа на направените препоръки и оценка на предвидените мерки, последващото им изпълнение чрез проекта. Енергийният одит бе направен от лице , вписано в публичния регистри по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност - Енерджи Сейвинг ЕООД с рег. № 022 / 03.11.2015г. Изготвеният одит бе изпратен в срок и по надлежния ред на АУЕР и в резултат бе получено становище за одобряване на одита. Дружеството възложи на изпълнител, извършването на одита. Изпълнителят по проекта не е партньори по изпълнението на проекта и се избира в съответствие с изискванията на действащото постановление в тази връзка. Това бе ПМС 118/2014г. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител 1.1. Разработване на задание 1.2. Събиране на три оферти 1.3. Мотивиран избор на изпълнител 2. Сключване на договор 3. Изпълнение на услугата 4. Подписване на приемно-предавателен протокол. 15 000.00 15 000.00
Придобиване на ново производствено оборудване ( дейността ще бъде извършена чрез придобиването на бетон-помпа миксер - 1 бр., мярка 1 от енергийния одит ): Тази дейност е основна инвестиционна дейност по проекта и чрез нея ще се постигне една от основните цели по проекта. Дружеството да направи инвестиции в дълготрайни активи за повишаване на енергийната ефективност, а именно ще се изпълни Мярка 1 от енергийния одит - придобиването на Бетон-помпа миксер. Инвестицията е за изпълнение на мерки за енергийна ефективност, включени в обследване за енергийна ефективност, извършено от Енерджи Сейвинг ЕООД, но тя ще бъде финансирана по режим „регионална инвестиционна помощ“, защото е част от проекта, които има за цел също разширяване на капацитета на съществуващ стопански обект (подробно описано в т. 11.1 от проекта.) Фирма „Соколов” ООД разполага с една бетон помпа-миксер, която е доста стара, което е причина за прогресивното нарастване на разходите за ремонт и поддръжка през последните няколко години. Затова е необходима подмяната на старото оборудване с ново. За подобряване на енергийната ефективност на компанията и развитие на благоприятна бизнес среда, Дружеството предвижда следното: Закупуване на нова Бетон помпа-миксер - Мярката предвижда подмяна на амортизирана и морално остаряла Бетон помпа-миксер с нова такава, с по-нисък специфичен разход на дизелово гориво и по-висока производителност. Предвижда се старата Бетон помпа-миксер да бъде изведена от експлоатация и оставена в резерв. Новата машина изцяло да замести дейността, изпълнявана от старото оборудване. Новата ще бъде въведена в експлоатация на производствена площадка намираща се в град Велико Търново. Фактор на енергийни спестявания- 52,85 % , и вдигнат капацитета от 60 куб. м.на час на старата машина на 80 куб. м. на час на новата машина. Планира се произведени куб.м. на година да станата - 49741 куб.м. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 2 до 4 месец) вкл. 1.1. Разработване на задание 1.2. Разработване на тръжно досие, вкл. методология на оценка. 1.3. Публикуване на публична покана 1.4. Провеждане на оценителна сесия, отваряне на офертите и оценяване на оферти; 1.5 Избор; 1.6 Уведомяване на одобрения изпълнител и на не спечелилите кандидати. В процеса на изпълнение на проекта Дружеството ще възложи на изпълнител, извършването на доставката на машината. Изпълнителят по проекта не е партньори по изпълнението на проекта и се избира в съответствие с изискванията на действащото постановление в тази връзка. В процеса на изпълнение на сключения Договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ Дружеството изрично ще изяви желание (ако е възможно) предварителен контрол от страна на Договарящият орган за спазване на правилата за избор на изпълнители съгласно приложимото законодателство. Изборът на подизпълнители е много важна част от проектните дейности, тъй като успешното изпълнение и финализиране на проекта, зависи именно от тях. 2. Сключване на договор за доставка (4 месец) 3. Доставка на машините на Дружеството, подписване на приемно предавателен протокол (4-14 месец) 4. Инсталиране, пускане в експлоатация, тестване и подписване на Финален приемнопредавателен протокол. (14 месец). 528 074.10 528 074.10
Придобиване на ново производствено оборудване (дейността ще бъде извършена чрез придобиването на нов бетонов възел - 1 бр., мярка 2 от енергийния одит ): Тази дейност е основна инвестиционна дейност по проекта и чрез нея ще се постигне една от основните цели по проекта. Дружеството да направи инвестиции в дълготрайни активи за повишаване на енергийната ефективност, а именно : Мярка 2 от енергийния одит - бетонов възел. Инвестициите са за изпълнение на мерки за енергийна ефективност, включени в обследване за енергийна ефективност, извършено от Енерджи Сейвинг ЕООД, но тя ще бъде финансирана по режим „регионална инвестиционна помощ“, защото е част от проекта, които има за цел също разширяване на капацитета на съществуващ стопански обект (подробно описано в т. 11.1 от проекта.) Дейността предвижда извеждане от експлоатация на Бетонов възел №1, доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на нов бетонов възел със следните технически характеристики - Производителност на нов бетоновия възел – 142 m³/h. От направените изчисления в енергийния одит се стигна до резултатите: Фактор на енергийни спестявания- 76,21 % , и вдигнат капацитет от 15 м3/час и съответно 8 212,5 м3 на година на 142 м3/час и 77 745 м3 / год. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 2 до 4 месец) вкл. 1.1. Разработване на задание 1.2. Разработване на тръжно досие, вкл. методология на оценка. 1.3. Публикуване на публична покана 1.4. Провеждане на оценителна сесия, отваряне на офертите и оценяване на оферти; 1.5 Избор; 1.6 Уведомяване на одобрения изпълнител и на не спечелилите кандидати. В процеса на изпълнение на проекта Дружеството ще възложи на изпълнител, извършването на доставката на машината. Изпълнителят по проекта не е партньори по изпълнението на проекта и се избира в съответствие с изискванията на действащото постановление в тази връзка. В процеса на изпълнение на сключения Договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ Дружеството изрично ще изяви желание (ако е възможно) предварителен контрол от страна на Договарящият орган за спазване на правилата за избор на изпълнители съгласно приложимото законодателство. Изборът на подизпълнители е много важна част от проектните дейности, тъй като успешното изпълнение и финализиране на проекта, зависи именно от тях. 2. Сключване на договор за доставка (4 месец) 3. Доставка на машините на Дружеството, подписване на приемно предавателен протокол (4-13 месец) 4. Инсталиране, пускане в експлоатация, тестване и подписване на Финален приемнопредавателен протокол. (15 месец). 289 756.21 289 756.21
Придобиване на ново производствено оборудване ( дейността ще бъде извършена чрез придобиването на вътрешно заводски транспорт, газокари - 4 бр., мярка 3 от енергийния одит ): Тази дейност е основна инвестиционна дейност по проекта и чрез нея ще се постигне една от основните цели по проекта. Дружеството да направи инвестиции в дълготрайни активи за повишаване на енергийната ефективност, а именно ще се изпълни Мярка 3 от енергийния одит - придобиването на вътрешно заводски транспорт, газокари - 4 бр. Инвестицията е за изпълнение на мерки за енергийна ефективност, включени в обследване за енергийна ефективност, извършено от Енерджи Сейвинг ЕООД, но тя ще бъде финансирана по режим „регионална инвестиционна помощ“, защото е част от проекта, които има за цел също разширяване на капацитета на съществуващ стопански обект (подробно описано в т. 11.1 от проекта.) Фирма „Соколов” ООД разполага за транспортирането на готовата продукция и товарно-разтоварите дейности в района на предприятието с четири мотокара и два газокара, които са доста стари, което е причина за прогресивното нарастване на разходите за ремонт и поддръжка през последните няколко години, както и високия разход на дизелово гориво. Затова е необходима подмяната на старите кари с нови, по-икономични, с нисък разход за поддръжка и щадящи околната среда. Новите газокари, които ще бъдат придобити по проекта, се характеризират с ниска консумация на газ пропан-бутан, висока продуктивност и притежават уникална система за активна стабилност, както и система за автоматично хоризонтиране на товара, позволяваща бързо манипулиране и намаляваща риска от повреждане на товара поради лошо позициониране. Плюс това, опазването на околната среда е основен принцип при новите газокари. Той е залегнал индивидуално във всички етап от „жизнения цикъл” на машината. Това се постига чрез: - Двигателят е конструиран да осигури необходимата мощност, по възможно най-екологичния път. - Всички агрегати съответстват на Директива 97/68/ЕС Stage IIIа за ниво на вредните емисии. - огромна част от компонентите на машината подлежат на рециклиране. Новите газокари ще бъдат въведени в експлоатация на производствена площадка намираща се в град Велико Търново. Фактор на енергийни спестявания- 54,30 % , спестени емисии СО2 - 62,11 т/год., енергийни спестявания - 232 611,55 kWh/год. Изчислен е повишен капацитет на година от товаро-разтоварни дейности на бетонови изделия в размер на 68 %. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 2 до 4 месец) вкл. 1.1. Разработване на задание 1.2. Разработване на тръжно досие, вкл. методология на оценка. 1.3. Публикуване на публична покана 1.4. Провеждане на оценителна сесия, отваряне на офертите и оценяване на оферти; 1.5 Избор; 1.6 Уведомяване на одобрения изпълнител и на не спечелилите кандидати. В процеса на изпълнение на проекта Дружеството ще възложи на изпълнител, извършването на доставката на машината. Изпълнителят по проекта не е партньори по изпълнението на проекта и се избира в съответствие с изискванията на действащото постановление в тази връзка. В процеса на изпълнение на сключения Договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ Дружеството изрично ще изяви желание (ако е възможно) предварителен контрол от страна на Договарящият орган за спазване на правилата за избор на изпълнители съгласно приложимото законодателство. Изборът на подизпълнители е много важна част от проектните дейности, тъй като успешното изпълнение и финализиране на проекта, зависи именно от тях. 2. Сключване на договор за доставка (4 месец) 3. Доставка на машините на Дружеството, подписване на приемно предавателен протокол (4-14 месец) 4. Инсталиране, пускане в експлоатация, тестване и подписване на Финален приемно-предавателен протокол. (14 месец). 221 008.79 221 000.00
Придобиване на ново производствено оборудване ( дейността ще бъде извършена чрез придобиването на вътрешно заводски транспорт, челен товарач - 1 бр., мярка 4 от енергийния одит ): Тази дейност е основна инвестиционна дейност по проекта и чрез нея ще се постигне една от основните цели по проекта. Дружеството да направи инвестиции в дълготрайни активи за повишаване на енергийната ефективност, а именно ще се изпълни Мярка 4 от енергийния одит - придобиването на вътрешно заводски транспорт, челен товарач - 1 бр. Инвестицията е за изпълнение на мерки за енергийна ефективност, включени в обследване за енергийна ефективност, извършено от Енерджи Сейвинг ЕООД, но тя ще бъде финансирана по режим „регионална инвестиционна помощ“, защото е част от проекта, които има за цел също разширяване на капацитета на съществуващ стопански обект (подробно описано в т. 11.1 от проекта.) За товаро - разтоварни дейности и зареждане на бетоновите възли с инертни материали, на територията на предприятието „Соколов” ООД, функционират два челни товарача, които са доста стари, което е причина за прогресивното нарастване на разходите за ремонт и поддръжка през последните няколко години, както и високия разход на дизелово гориво. Затова е необходима подмяната на двата стари челни товарача с един нов, по-икономичен, с нисък разход за поддръжка и щадящ околната среда. Новият челен товарач, който ще бъде придобит по проекта, се характеризира с ниска консумация на дизелово гориво, висока продуктивност, система за контрол и диагностика на всички работни функции в реално време и дистанционна мониторинг система за контрол и опазването на околната среда. Новият челен товарач ще бъде въведен в експлоатация на производствена площадка намираща се в град Велико Търново, а старите ще бъдат изведени от експлоатация. При експлоатацията на новият челен товарач ще бъдат направени следните енергийни спестявания : Фактор на енергийни спестявания- 76,44 % , спестени емисии СО2 - 171,51 т/год., енергийни спестявания - 642 361,12 kWh/год. При него има вдигане на капацитета предвид това, че двата налични товарача са с кофи 0,9 куб. м и 1,5 куб. м, а новият товарач е с кофа - 2,9 куб.м. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 2 до 4 месец) вкл. 1.1. Разработване на задание 1.2. Разработване на тръжно досие, вкл. методология на оценка. 1.3. Публикуване на публична покана 1.4. Провеждане на оценителна сесия, отваряне на офертите и оценяване на оферти; 1.5 Избор; 1.6 Уведомяване на одобрения изпълнител и на не спечелилите кандидати. В процеса на изпълнение на проекта Дружеството ще възложи на изпълнител, извършването на доставката на машината. Изпълнителят по проекта не е партньори по изпълнението на проекта и се избира в съответствие с изискванията на действащото постановление в тази връзка. В процеса на изпълнение на сключения Договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ Дружеството изрично ще изяви желание (ако е възможно) предварителен контрол от страна на Договарящият орган за спазване на правилата за избор на изпълнители съгласно приложимото законодателство. Изборът на подизпълнители е много важна част от проектните дейности, тъй като успешното изпълнение и финализиране на проекта, зависи именно от тях. 2. Сключване на договор за доставка (4 месец) 3. Доставка на машините на Дружеството, подписване на приемно предавателен протокол (4-14 месец) 4. Инсталиране, пускане в експлоатация, тестване и подписване на Финален приемно-предавателен протокол. (14 месец). 236 655.43 236 655.43
Придобиване на ново производствено оборудване ( дейността ще бъде извършена чрез придобиването на бетоновози с миксер - 2 бр., мярка 5 от енергийния одит ): Тази дейност е основна инвестиционна дейност по проекта и чрез нея ще се постигне една от основните цели по проекта. Дружеството да направи инвестиции в дълготрайни активи за повишаване на енергийната ефективност, а именно ще се изпълни Мярка 5 от енергийния одит - придобиването на бетоновози - миксер - 2 бр. Инвестицията е за изпълнение на мерки за енергийна ефективност, включени в обследване за енергийна ефективност, извършено от Енерджи Сейвинг ЕООД, но тя ще бъде финансирана по режим „регионална инвестиционна помощ“, защото е част от проекта, които има за цел също разширяване на капацитета на съществуващ стопански обект (подробно описано в т. 11.1 от проекта.) Фирмата разполага с два бетоновоза с годишен пробег 50 000 км. годишно заедно. Предвижда се замяна на тези стари бетоновози с нови такива с по-нисък разход (близо два пъти). При експлоатацията на новите два бетоновози се ще бъдат направени следните енергийни спестявания: Фактор на енергийни спестявания- 64,29 % , спестени емисии СО2 - 168,593 т/год., енергийни спестявания - 631 433,26 kWh/год. При тях се очаква да се постигне вдигане на капацитета от 7куб.м. работен обем на двата стари бетоновоза, на 10 куб.м. на новите бетоновози. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 2 до 4 месец) вкл. 1.1. Разработване на задание 1.2. Разработване на тръжно досие, вкл. методология на оценка. 1.3. Публикуване на публична покана 1.4. Провеждане на оценителна сесия, отваряне на офертите и оценяване на оферти; 1.5 Избор; 1.6 Уведомяване на одобрения изпълнител и на не спечелилите кандидати. В процеса на изпълнение на проекта Дружеството ще възложи на изпълнител, извършването на доставката на машината. Изпълнителят по проекта не е партньори по изпълнението на проекта и се избира в съответствие с изискванията на действащото постановление в тази връзка. В процеса на изпълнение на сключения Договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ Дружеството изрично ще изяви желание (ако е възможно) предварителен контрол от страна на Договарящият орган за спазване на правилата за избор на изпълнители съгласно приложимото законодателство. Изборът на подизпълнители е много важна част от проектните дейности, тъй като успешното изпълнение и финализиране на проекта, зависи именно от тях. 2. Сключване на договор за доставка (4 месец) 3. Доставка на машините на Дружеството, подписване на приемно предавателен протокол (4-14 месец) 4. Инсталиране, пускане в експлоатация, тестване и подписване на Финален приемнопредавателен протокол. (14 месец). 402 900.98 402 900.98
Придобиване на ново производствено оборудване ( дейността ще бъде извършена чрез придобиването на инсталация за рециклиране на бетон (рециклатор) - 1бр., мярка 6 от енергийния одит ): Тази дейност е основна инвестиционна дейност по проекта и чрез нея ще се постигне една от основните цели по проекта. Дружеството да направи инвестиции в дълготрайни активи за повишаване на енергийната ефективност, а именно ще се изпълни Мярка 6 от енергийния одит - придобиването на инсталация за рециклиране на бетон - 1 бр. Инвестицията е за изпълнение на мерки за енергийна ефективност, включени в обследване за енергийна ефективност, извършено от Енерджи Сейвинг ЕООД, но тя ще бъде финансирана по режим „регионална инвестиционна помощ“, защото е част от проекта, които има за цел също разширяване на капацитета на съществуващ стопански обект (подробно описано в т. 11.1 от проекта.) Рециклирането на остатъчен бетон на територията на промишлената система се извършва от инсталация със производителност 8 куб.м. на час, а новият рециклатор е с почти два пъти по голям капацитет - 15 куб.м. на час. Предимства на новата инсталация за рециклиране на остатъчен бетон и остатъци от почистване на транспортни бетоносмесители, бетонови стопанства, бетонови транспортни кюбели: • ниска инсталирана мощност; • по - висока производителност; • по-малък специфичен разход на енергия; При въвеждането в експлоатация на новият рециклатор, ще бъдат направени следните енергийни спестявания: Фактор на енергийни спестявания- 54,37 % , спестени емисии СО2 - 43,88 т/год., енергийни спестявания - 53582 kWh/год. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 2 до 4 месец) вкл. 1.1. Разработване на задание 1.2. Разработване на тръжно досие, вкл. методология на оценка. 1.3. Публикуване на публична покана 1.4. Провеждане на оценителна сесия, отваряне на офертите и оценяване на оферти; 1.5 Избор; 1.6 Уведомяване на одобрения изпълнител и на не спечелилите кандидати. В процеса на изпълнение на проекта Дружеството ще възложи на изпълнител, извършването на доставката на машината. Изпълнителят по проекта не е партньори по изпълнението на проекта и се избира в съответствие с изискванията на действащото постановление в тази връзка. В процеса на изпълнение на сключения Договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ Дружеството изрично ще изяви желание (ако е възможно) предварителен контрол от страна на Договарящият орган за спазване на правилата за избор на изпълнители съгласно приложимото законодателство. Изборът на подизпълнители е много важна част от проектните дейности, тъй като успешното изпълнение и финализиране на проекта, зависи именно от тях. 2. Сключване на договор за доставка (4 месец) 3. Доставка на машините на Дружеството, подписване на приемно предавателен протокол (4-14 месец) 4. Инсталиране, пускане в експлоатация, тестване и подписване на Финален приемнопредавателен протокол. (16 месец). 81 157.17 81 157.17
Консултанска услуга по въвеждне и сертифициране съобразно Международният стандарт ISO 50001: Международният стандарт БДС EN ISO 50001 има за цел да помогне на организациите да определят системите и процесите, необходими за подобряване на енергийните характеристики, вкл. енергийната ефективност, използването и потреблението на енергията. Прилагането на този стандарт цели намаляване на емисиите на парникови газове и други свързани въздействия върху околната среда и на енергийните разходи чрез систематично управление на енергията. БДС EN ISO 50001 e приложим за всички организации, независимо от техния вид, размер и дейност. БДС EN ISO 50001 посочва специфичните изисквания, приложими към използването и потреблението на енергия, включително измерване, документиране и докладване, планиране и закупуване на оборудване, човешки ресурси и др., които допринасят за енергийните характеристики. Тази дейност ще изпълни целта на дружеството да повиши нивото на познания с цел да се определят системите и процесите, необходими за подобряване на енергийните характеристики, вкл. енергийната ефективност, използването и потреблението на енергията. БДС EN ISO 50001 осигурява системата, по която една организация може да идентифицира миналото, сегашното и бъдещото потребление на енергия и да разработи енергиен мониторингов план. Впоследствие анализът на актуалните и планираните данни ще подпомогне да се предприемат действия за подобряване на енергийното управление и ефективност. Стандартът има специфични изисквания за измерването на консумираната енергия и внедряването на измервателни системи, които да документират, отчитат и валидират непрекъснатото подобряване в областта на енергийното управление. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнители - отделно на конс.фирма и на сертификационна фирма. Не е допустимо едно и също лице (без значение дали е физическо и юридическо лице да извършва и двете дейности) (от 4-5 месец) вкл. 1.1. Разработване на задание 1.2. Разработване на тръжно досие, вкл. методология на оценка. 1.3. Публикуване на съобщение за набиране на ценови предложения; 1.4. Провеждане на оценителна сесия, отваряне на офертите и оценяване на оферти; 1.5 Избор; 1.6 Уведомяване на одобрения изпълнител и на не спечелилите кандидати. Изпълнителят по проекта не е партньор по изпълнението на проекта и се избира в съответствие с изискванията на действащото постановление в тази връзка. В процеса на изпълнение на сключения договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, Дружеството изрично ще изяви желание (ако е възможно) за предварителен контрол от страна на договарящия орган за спазване на правилата за избор на изпълнители, съгласно приложимото законодателство. Изборът на подизпълнители е много важна част от проектните дейности, тъй като успешното изпълнение и финализиране на проекта, зависи именно от тях. 2. Сключване на договори за консултантска и сертификационна услуга (5 месец) 3. Извършване на консултантската услуга и извършване на сертификационата услуга (5 - 12 месец) 4. Приемане окончателно на услугите с подписване на Финални приемнопредавателни протоколи. (12 месец) 5. Издаване на сертификат. Изпълнението на консултантския процес по внедряване ще премине през три етапа: Първи етап: запознаване с текущата ситуация и разработване на документи Втори етап: Внедряване на системата и работа в реални условия, отстраняване на несъответствия и обучение, анализ и корекции. Заключителен етап: Подпомагане в сертификациония процес. Изпълнението на сертификационния процес ще премине през три етапа: Първи етап: Преглед на документите на системата за управление за оценка на съответствието с избрания стандарт за сертификация, Втори етап: Оценка на място на системата за управление. Всички записи, които са част от системата за управление, трябва да бъдат на разположение за прегледа. Заключителен етап Изготвяне на доклад и издаван на сертификат. 9 000.00 8 450.00
Публичност и визуализация: Целта на дейността е популяризиране на Проекта, и оперативната програма и ЕСИФ, запознаване с проекта неговите цели, резултати и ползи.По време на изпълнение на проекта ще бъдат приложени подходящи мерки за информиране и публичност, в съответствие с изискванията на единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014 - 2020г. Конкретните мерки предвидени по проекта с цел публичност и информиране са: 1. Изготвяне и монтиране на информационна табела на входа на офиса на дружеството. 2. Осъществяване на 2 бр. публично събитие в началото и края на проекта. 3. 2бр. преспубликации в местни и/или регионални медии и 2 бр. ПР съобщения 4. Изработване и поставяне на визуални символи на всичко, придобито по проекта 5. Използване на визуалните символи на всички документи, публикации и др. по проекта. 6. Публикуване на актуална информация за проекта на сайта на дружеството Пълният набор от мерки за информиране и публичност, които бенефициентите могат да прилагат при изпълнение на проекти, финансирани от ЕСИФ, се съдържа в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020, който може да бъде намерен на интернет страницата на Управляващия орган - http://www.opcompetitiveness.bg/module3.php?menu_id=359. Дружеството е запознато и изпълнението на дейността ще става съобразно него. Тази дейност в частта на мерки от 1 до 4 мерки ще бъде възложена на външен изпълнител, а мерките 5 и 6 ще бъдат извършени от Дружеството самостоятелно. Стъпки за реализация на дейността - избор на изпълнител на : 1. Избор на изпълнители (от 2 месец) вкл. 1.1. Разработване на задание 1.2. Разработване на тръжно досие, вкл. методология на оценка. 1.3. Публикуване на съобщение за набиране на ценови предложения; 1.4. Избор; Изпълнителят по проекта не е партньор по изпълнението на проекта и се избира в съответствие с изискванията на действащото постановление в тази връзка. В процеса на изпълнение на сключения договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, Дружеството изрично ще изяви желание (ако е възможно) за предварителен контрол от страна на договарящия орган за спазване на правилата за избор на изпълнители, съгласно приложимото законодателство. Изборът на подизпълнители е много важна част от проектните дейности, тъй като успешното изпълнение и финализиране на проекта, зависи именно от тях. 2. извършване на мерките и подписване на Приемно-предавателен протокол с изпълнителя. Дружеството самостоятелно ще извърши останалите две мерки - Ще използва визуалните символи на всички документи, публикации и др. по проекта и ще има ангажимента да публикува актуална информация за проекта на сайта на дружеството. 2 000.00 2 000.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.