Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 332 дървета
English

Програма: Иновации и конкурентоспособност

Район за планиране: Всички

Описание

Фирма "ВАС" ЕООД е регистрирана през 1997 година и от тогава има значително присъствие на пазара за производство на макаронени изделия.  Дружеството има Код на икономическа дейност - 10.73 "Производство на макарони, юфка, кус-кус и подобни макаронени изделия". Днес е сред най-големите производители на макаронени изделия и домашна юфка. Нейните висококачествени, здравословни и неустоимо вкусни продукти под марка „Етър” и „Габрово” са познати на българските, европейските и азиатски пазари.
От началото на 2014 г. Компанията пусна в експлоатация нова автоматизирана линия за производство на макарони, фиде, кус- кус, фетучини, талиателе, юфка, навито фиде с отлично качество.

За нуждите на "ВАС" ЕООД ръководството на дружеството планира да назначи общо 10 безработни/неактивни лица, като пряко за  производствения процес планира да  назначи още 8 човека -  от които 4 броя като "Оператор на производствена линия" и 4 броя като "Специалист с контролни функции на автоматична поточна линния". За нуждите на администрацията на предприятието да се назначат 2 броя „Асистент,  офис”  .

Основните цели на проектното предложение на фирмата са: ­създаване на нови работни места;­ придобиване на трудови навици и опит по определени позиции на новонаетите лица; ­ повишаване на квалификацията на новонаетите лица; ­ закупуване на оборудване за обезпечаване работата на новонаетия персонал.
Поради естеството на работа, проектното предложение е насочено към осигуряване на заетост на следните специфични категории от целевата група: 2 безработни лица до 29 год. възраст, 5 безработни над 54 год. възраст и 3 продължително безработни и неактивни лица.
С реализиране на дейностите по проекта ще се изпълнят и заложените цели.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта: Целта на тази дейност е осигуряване на доброто управление и изпълнение на проекта и гарантиране на законосъобразността, ефективността и ефикасността при осъществяването му. Дейността включва по-конкретно: - цялостно управление на дейностите по проекта; - наблюдение на процеса и степента на изпълнение на заложените индикатори, цели и резултати в проекта и вътрешна оценка на изпълнението му; - финансова и техническа отчетност на проекта. За изпълнение на така изложената цел на дейността в нейните рамки ще бъде сформиран екип за организация и управление на проекта от служители на фирмата, който ще се състои от Ръководител на проекта, Координатор на проекта и Счетоводител на проекта. Избраният екип (описан подробно в точка 9. Екип от проектния формуляр) има опит в дейности, подобни на тези, включени в проектното предложение. Екипът ще носи отговорност за правилното и цялостно провеждане на всички останали дейности по проекта, за постигане на заложените резултати и цели, а също и за отчитане на проекта. Екипът за организация и управление на проекта ще изработи детайлната разбивка на задачите по изпълнението на дейностите по проекта в тяхната логическа последователност с включен график и отговорници за тяхното изпълнение. За осъществяване на координация при изпълнението на проекта ще бъдат провеждани регулярни срещи, на които ще се следи за изпълнението на предварително разпределените задачи. Той също така ще е отговорен за организиране на изборът на изпълнители за осъществяване на обучението за придобиване на професионална квалификация, изработката на информационните материали и доставка на предвиденото по проекта оборудване. Екипът ще е ангажиран и при организиране на процеса по подборна лицата, които ще се назначат в рамките на проекта. Тази дейност е основополагаща за успешно изпълнение на останалите дейности и постигане на заложените цели на проекта. В нейните рамки ще се изготвят и технически и финансови отчети за отчитане на проекта. Тя ще се изпълнява през целия период на реализация на проекта и в тази връзка продължителността й е 15 месеца, като ще стартира пред първия проектен месец. Изпълнението на дейността ще премине през два етапа. Първо, сключване на граждански договори с членовете на екипа за организация и управление на проекта. Второ, осъществяване на организацията и управлението на проекта от членовете на екипа на проекта. 12 600.00 12 600.00
Наемане на безработни и/или неактивни лица за период до 12 месеца: Целта на Дейността е да се осигури заетост за срок до дванадесет месеца на 10 безработни/неактивни лица, които принадлежат към допустимата целева група по настоящата процедура. По-конкретно ще бъдат подбрани и назначени по трудово правоотношение 2 безработни младежи до 29 г. вкл., 5 безработни лица на възраст над 54 г и останалите ще бъдат трайно безработни и неактивни лица. Те ще бъдат назначени на следните длъжности: Длъжност „Оператор производствена линия” с код 8212 2022 – на нея ще бъдат наети 4 лица, 2 от които са част от специфичната категория "Безработни лица на възраст над 54 г. " Длъжност „Специалист с контр.функции на автоматична поточна линия” с код 3122 3007– на нея ще бъдат наети 4 лица, 1 от които е са част от специфичната категория „Безработни младежи до 29 г. ” и 3 лица от специфичната категория "Безработни лица на възраст над 54 г. " ; Длъжност „ Асистент офис” с код 3343 3011 – на нея ще бъдат наети 2 лица, 1 от които е от специфичната категория „Безработни младежи до 29 г. ”; Ръководството на предприятието планира чрез осъществяването на дейността не само да създаде 10 нови работни места, на които да наеме безработни/неактивни лица, но и да осигури устойчивостта им чрез запазване на поне 50 % от тях след приключване на дейностите по проекта за минимум 12 месеца в зависимост от пазарната конюнктура и развитието на фирмата. Именно създаването на устойчиви работни места за безработни и неактивни лица е една от специфичните цели на проектното предложение. Дейността е насочена и към изпълнение на общата цел на проекта, тъй като чрез нея ще се създадат нови работни места, а също и възможности за успешна професионална реализация и интеграция на пазара на труда за безработни и неактивни лица, попадащи в приоритетните целеви групи на програмата. Изпълнението на дейността ще допринесе за осигуряването на по-висока и по-качествена заетост посредством повишаване на икономическата активност и подобряване достъпа до заетост за търсещите работа безработни лица и неактивни лица. Наемането на допълнителни хора в "ВАС" ЕООД ще се отрази положително върху финансовата стабилност на фирмата и тя ще има възможност да реинвестира средства в развитие на своите човешки ресурси. За изпълнение на дейността се определя срок от 15 месеца, за да има достатъчно време за намиране на подходящи кандидати от описаните конкретни целеви групи. Самата заетост в рамките на проекта ще бъде осигурена за срок до 12 месеца. С всяко лице ще се сключи трудов договор след одобрението му, като няма да се изчаква да бъдат избрани всичките 10 лица, за да се пристъпи към назначаване им по едно и също време. Етапите за осъществяване на дейността са следните. Първо, набиране на подходящи кандидати за планираните длъжности. Този етап ще отнеме два месеца и ще стартира в първия проектен месец. Второ, подбор на лицата, които ще се наемат в рамките на проекта и назначаването им на трудов договор. Този етап ще отнеме един месец и ще стартира през третия проектен месец. Трето, осигуряване на заетост на 10 лица за срок от 12 месеца. Етапът ще отнеме 12 месеца. 76 051.68 69 917.81
Предоставяне на професионално обучение за придобиване на професионална квалификация: Целта на дейността е да се предостави обучение за придобиване на професионална квалификация на 10 лица, които ще бъдат наети на трудово правоотношение в рамките на проекта. По-конкретно, обученията, които ще се осъществят, са следните: 1. Обучение на 8 лица - по първа квалификационна степен, с конкретни параметри: наименование и код на професията:"Работник в хранително-вкусовата промишленост" с код 541050. Код на специалността - 5410401 "Хранително-вкусова промишленост". Хорариум часове - 300 уч. часа. 2. Обучение на 2 лица -Офис сътрудник по втора квалификационна степен, с конкретни параметри: наименование и код на професията:"Офис-секретар" с код 346020. Код на специалността - 3460201 "Административно обслужване". Хорариум часове - 330 уч. часа теория и 330 уч.часа практика. 7 200.00 6 624.00
Закупуване на оборудване, обзавеждане, ДНА и стопански инвентар, свързани със създаването на нови работни места: Целта на дейността е да се закупи оборудване, необходимо за осигуряването на добри и подходящи условия на труд на създадените нови работни места във фирма"ВАС" ЕООД, а именно: 1. Машина за дозиране и пакетиране на макаронени изделия. Описаното оборудване е необходимо за пряката трудова дейност на новонаетите във фирмата лица. Саматата технологична линия включва цялостен процес по производството на макаронени изделия. Тя ще се включи в общия технологичен процес и ще бъде пряко свързана с работния процес на новоназначените служители. Чрез осъществяване на дейността ще се създадат подходящи и добри условия на труд чрез оборудване на новите работни места, което е именно една от специфичните цели на проекта. За да може всеки служител да осъществява добре дейността си, той се нуждае от модерни средства на труда. Това е решаващо за успешната интеграция във фирмата и удовлетвореността от работата. Дейността допринася и за постигане на общата цел на проекта, тъй като за същинското създаване на нови работни места, освен назначени служители, е необходимо и оборудването на тези работни места. Това е и гаранцията за успешна професионална реализация на новонаетите служители. Чрез дейността ще бъдат оборудвани работните места в синхрон с ежедневните работни дейности, както и с изискването за изпълнение на задачите на конкретните позиции. Разбира се, новонаетите служители ще ползват и наличното оборудване във фирмата, а също и допълнителното такова, което тя ще закупи извън бюджета по проекта, което също ще обезпечи нормалните и добри условия на труд. Дейността ще премине през два етапа. Първо, избор за изпълнител за доставка на предвиденото по проекта оборудване и сключване на договор с него. Второ, доставка на оборудването от избрания изпълнител. 41 000.00 41 000.00
Информиране и публичност на проекта: Целта на тази дейност е да осигури публичност на проекта и да се допринесе за по-висока степен на информираност на обществеността относно проектните дейности и помощта, получена от Европейския социален фонд на Европейския съюз. Тя по своята същност е дейност за информация и комуникация и е задължителна с оглед осигуряване на широка информираност за изпълнението на проекта и ролята на финансиращите органи. Дейността ще се извърши в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Тя ще допринесе за преодоляване на липсата на ангажираност от страна на всички заинтересовани страни и обществото за своевременното информиране и активиране на гражданското участие и диалог. За реализацията на тази дейност ще бъде избран изпълнител за изработване на информационни материали, а именно един информационен плакат, 200 броя информационни брошури и 10 броя информационни стикери. Информационният плакат ще се постави на видно за обществеността място. Информационните брошури ще бъдат разпространени сред широк кръг от хора. Информационните стикери ще бъдат залепени върху оборудването, което ще се закупи в рамките на проекта. Информационните материали (плакат, брошури и стикери) ще отговарят на всички изисквания, относими към материалите за публичност и визуализация и ще оповестяват основни данни за проекта, както и приноса на ЕСФ и ЕС за изпълнението му. Дейността ще се изпълнява през целия период на изпълнение на проекта и в тази връзка продължителността й е 15 месеца. Изпълнението й ще премине през няколко етапа. Първо, избор за изпълнител за изработка на информационните материали и сключване на договор с него. Второ, поставяне на информационния плакат. Трето, разпространение на информационните брошури. Четвърто, залепване на информационните стикери върху закупеното по проекта оборудване. 1 200.00 1 200.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.