Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Иновации и конкурентоспособност

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът е насочен към реализирането на първоначални инвестиции в материални активи за повишаване на енергийната ефективност на "Корпорация Топливо" АД чрез изпълнението на 4 енергоспестяващи мерки, препоръчани в резултат на извършеното обследване за енергийна ефективност на производствената база, находяща се в гр. Стралджа, която компанията ползва по силата на договор за дългосрочен наем. Проектът ще се изпълни в рамките на 19 месеца и е насочен към повишаване на енергийната ефективност на допълнителната дейност на дружеството, която включва производство на тухли, керемиди и други изделия от печена глина за строителството, като за осигуряването й общото годишно потребление на енергия (за избраната като представителна 2015 г.) възлиза на 16 074 000.00 kWh/год. С оглед намаляване на енергийната интезивност на дейността, снижаване на производствените разходи и увеличаване на икономическата ефективност на дейността, в рамките на настоящия проект предвиждаме изпълнението на следните мерки, изведени в резултат на препоръките от извършеното обследване за енергийна ефективност: 
Мерки (дейности), които ще бъдат изпълнени по Елемент А на процедурата:
- Мярка 1: Оптимизация и Автоматизация на Линията за производство на керемиди;
- Мярка 2: Доставка и въвеждане в експлоатация на 2 бр. нови Дизелови мотокари и 1 бр. нов четириопорен Електрокар;
Мерки (дейности), които ще бъдат изпълнени по Елемент Б:
- Мярка 4: Въвеждане на Автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението
Дейностите по Елемент Б включват и въвеждане и сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001.
С изпълнението на проекта ще се постигнат следните измерими резултати:
Годишни спестявания на енергия от пакета мерки 10 612 821.25 kWh/год. 
Планирани енергийни спестявания за цялото предприятие 33.73%
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Оптимизиране на енергийните разходи и повишаване производствения капацитет на фирмата, посредством подмяната на една голяма част от старото оборудване, с цел Оптимизация и Автоматизация на Линията за Производство на Керемиди (ЛПК), в изпълнение на Мярка 1 от извършено обследване за енергийна ефективност: В рамките на дейността ще бъде извършена оптимизация и автоматизация на Линия за производство на керемиди (ЛПК) с приблизителен производствен капацитет, към годината избрана за представителна (2015) в размер на 950 бр./h, съответно 62 тона/дневно. Дейността ще се изпълни по Елемент А на процедурата, като оптимизацията на ЛПК ще бъде извършена посредством придобиване на ново оборудване, представляващо ДМА. Оборудването, което ще бъде закупено и внедрено в експлоатация, като част от оптимизацията и автоматизация на ЛПК, включва: - Бункер бешикер за дозиране и смесване - 1 бр.; - Мелница за едри парчета - 1 бр.; - Колеранг - 1 бр.; - Автоматизация на сушилнята (автоматични клапи - 10 бр.); - Автоматизация и контрол на пещта (U-cassette за оптимален капацитет - 1 000 бр.); - Линия за качествен контрол и пакетиране (робот за проверка и групиране - 1 бр.) Площадката, на която ще бъде доставено и въведено в експлоатация придобитото в рамките на дейността оборудване се намира на адрес област Ямбол, община Стралджа гр. Стралджа - Индустриална зона 8680 и представлява база, която Корпорация Топливо АД ползва по силата на дългосрочен договор за наем. Реализацията на Мярка 1, касаеща оптимизацията и автоматизацията на ЛПК, ще съдейства за преодоляването на следните недостатъци в производствения процес на предприятието: лошо качество на крайния продукт; сравнително ниска производителност; чести аварии; твърде примитивна и енергоемка технология на производство; ниско ниво на автоматизация на процесите. Предвижда се средната часова производителност на оптимизираната и автоматизирана ЛПК да достигне 1920 бр./ч., което представлява двойно увеличение, в сравнение със съществуващото към момента положение. Необходимите стъпки за изпълнение на дейността, включват: - Провеждане на процедура за избор на изпълнител (от 1 до 4 месец); - Сключване на договор с изпълнител (5 месец); - Доставка, монтаж, тестване (от 6 до 14 месец); - Въвеждане в експлоатация (15 месец) Бюджетен ред 2.1. 4 788 654.18 3 129 328.00
Оптимизиране на енергийните разходи и повишаване производствения капацитет на Системата за Товарене, Разтоварване и Подреждане на Строителни Материали (СТРПСМ), посредством доставка и въвеждане в експлоатация на 2 бр. нови Дизелови мотокари и 1 бр. нов четириопорен Електрокар, в изпълнение на Мярка 2 от извършено обследване за енергийна ефективност: Настоящата дейност ще се изпълни по Елемент А на процедурата и предвижда доставка и въвеждане в експлоатация на нова нови ДМА, съставляващи Системата за Товарене, Разтоварване и Подреждане на Строителни Материали (СТРПСМ), която се състои от 2 бр. нови, абсолютно еднакви по товароподемност и мощност дизелови мотокари и 1 бр. четириопорен Електрокар. Придобитите в изпълнение на Мярка 2 от одита активи, ще допринесат за оптимизиране дейността на фирмата и повишаване на нейния производствения капацитет. По отношение на производствения процес, новата СТРПСМ ще замени изцяло, функциониращата към момента стара СРПЗПМ. Новото оборудване ще работи много по-енергийноефективно, с много по-голяма производителност, с много по-малко престои за аварийни ремонти. Площадката, на която ще бъде доставено и въведено в експлоатация придобитото в рамките на дейността оборудване се намира на адрес област Ямбол, община Стралджа гр. Стралджа - Индустриална зона 8680 и представлява база, която Корпорация Топливо АД ползва по силата на дългосрочен договор за наем. Съществуващата СТРПСМ се състои от 3 бр. стари и вече амортизирани машини – дизелови мотокари, които се експлоатират от фирма „Корпорация топливо” АД по силата на дългосрочен Договор за наем. И трите машини на старата СТРПСМ вече са физически и морално остарели, предвид интензивната им експлоатация, което пък обуславя и високите разходи за тяхната поддръжка. Реалната им товароподемност е ниска, което прави производствения им капацитет незадоволителен, предвид планираното от кандидата разширяване на производствения капацитет, в рамките на проекта. Предвижда се производителността на новата Системата за Товарене, Разтоварване и Подреждане на Строителни Материали да бъде не по-малко от 60 t/h. Необходимите стъпки за изпълнение на дейността, включват: - Публикуване на съобщение за избор на изпълнител (от 1 до 2 месец); - Сключване на договор с изпълнител (3 месец); - Доставка, инсталация, тестване (от 4 до 8 месец); - Въвеждане в експлоатация (9 месец) Бюджетен ред 2.2. и Бюджетен ред 2.3. 176 024.70 140 800.00
Намаляване на разходите за енергия в производствено помещение, тип ремонтна работилница, посредством закупуването на нова, енергоспестяваща Механична Вентилационна Инсталация за Оползотворяване на Остатъчната Топлинна Енергия, в изпълнение на Мярка 3 от извършено обследване за енергийна ефективност: В рамките на дейността, компанията предвижда изграждането на високоефективна, енергоспестяваща механична вентилационна инсталация за оползотворяване на остатъчната топлинна енергия в производствено помещение, тип ремонтна работилница на Обекта: Производствена база (наета), находяща се в гр. Стралджа (климатична зона 6), Индустриална зона 8680, в които работи производствения персонал. Тип на производствената сграда – ремонтна работилница (производствено помещение, което компанията ползва за съхранение и ремонт на машините - транспортни). - Квадратура на производствената сграда - 90 m2 - Светла височина на производствената сграда - 3 m - Брой на работещите в производствената сграда – 2-3 човека - Кратност на въздухообмен – трикратен въздухообмен (по технологично изискване) - Ефективност на оползотворяване на отпадната топлина – 70% Към настоящия момент в производственото помещение, тип ремонтна работилница, осигуряването на пресен въздух е посредством общообменна вентилация без оползотворяване на остатъчна топлинна енергия. Инсталацията подсигурява средно 810 m3/h. Рекуперацията е процес, при който отработеният въздух се използва за затопляне на пресния въздух. Затопленият въздух преминава през топлообменник и затопля свежия въздух. По този начин се редуцират разходите за отопление, като се подава топлина от затопления вътрешен въздух към пресния, но студен външен въздух през зимата. Проветряването на производствените помещения чрез отваряне на прозорци води до огромни енергийни загуби. Интегрирането на управляеми рекуперативни вентилационни системи ще доведе до намаляване на тези загуби и значителни икономии на електроенергия. С реализацията на Мярка 3 се предвижда изграждане на система за вентилация, включваща 1 брой приточно смукателен блок с рекуператор, ел.нагревател, вентилатори, вентилационни решетки, въздуховоди и управление за осигуряване на пресен въздух в производствената сграда на компанията. Инсталацията трябва да осигури средно около 810 m3/h. Необходимите стъпки за изпълнение на дейността, включват: - Публикуване на съобщение за избор на изпълнител (от 14 до 15 месец); - Сключване на договор с изпълнител (16 месец); - Доставка, монтаж, въвеждане в експлоатация (17 месец) Бюджетен ред 5.1. 9 124.99 0.00
Намаляване на разходите за енергия, посредством въвеждане на Автоматизирана Система за Мониторинг и контрол на Енергопотреблението, в изпълнение на Мярка 4 от извършено обследване за енергийна ефективност: В рамките на дейността, компанията предвижда въвеждане на автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението на новата Линията за Производство на Керемиди (ЛПК) (по конкретно мониторинг на потреблението на ел.енергия и природен газ). Препоръчаната автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението се отнася само и единствено за потреблението на ел.енергия и природен газ от новата Линията за Производство на Керемиди (ЛПК) и ще обхваща 98.20 % от общия енергиен микс на обекта: Производствена база (наета), находяща се в гр. Стралджа, Индустриална зона 8680, но след подмяна на старото технологично оборудване с ново (в конкретния случай – линията за керемиди). Спрямо 21 953 196.00.0 kWh годишно потребление на енергия на обекта, потреблението само от новата ЛПК – 21 557 945.11 kWh, представлява 98.20 %. Това означава, че въвеждането на автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението само на новата ЛПК ще бъде достатъчно, за да покрие изискуемия минимум автоматизираната система за мониторинг и контрол на енергопотреблението на обекта да обхваща 60% от енергопотреблението му. Системата за мониторинг и контрол на енергопотреблението по отношение на новата ЛПК, представява: 1. Софтуер. Ще бъде разработен за случая, ще дава възможност за своевременен прочит на информацията и снабден, както с дневни графики, така и с архив поддържащ следа за минала информация 2. Мерители на енергия. - 9 бр. амперметри; - 9 бр. преобразуватели на сигнала с цел подготовка на информацията и изпращане към PC; - 2 бр. газомери; - 2 бр. платки, които да се инсталират в PLC; - 1 бр. компютър със софтуер за визуализация и съхранение на информацията. Мониторинг на консумация на ел. енергия: Измерването ще става в 9 различни точки, които са достатъчни за набавяне на необходимата информация за енергоемкостта на цялата инсталация. На всяка точка ще бъде инсталиран по един Амперметър, който, благодарение на платка за трансформиране на сигнала, ще изпраща информация към системата за мониторинг в реално време. Информацията ще бъде визуализирана на специално обособен компютър, а сигналът ще се предава по кабел, за да се гарантира точността и необходимата скорост. Мониторинг на консумацията на пр. газ: След детайлно изследване на процесите и вземайки предвид предвижданите обновления, е необходимо да бъдат инсталирани 2 системи за събиране на данни за разхода на пр.газ – една при захранването на сушилнята и една при захранването на пещта. Системите ще включват клапи, манометри, турбина за измерване на обема, сонда за налягане и сонда за температура. Оборудването ще бъде монтирано успоредно с наличната линия с възможност да бъде прескочено при авария или необходимост от поддръжка. Цялостната система ще бъде снабдена с конвертор, който ще трансформира получените импулси в куб.м. газ, и с коректор, който, благодарение на налягането и температурата ще изчисли Nm3, давайки по този начин реалната консумация. Оборудването включва компютър за визуализиране, мониторинг и съхранение на информацията, снабден с връзка към мрежата, което дава възможност за дистанционно следене на информацията в реално време, когато физически операторът не е в близост до машините. Системата за мониторинг и контрол на енергопотреблението играе ролята на непрекъсната обратна връзка към органите за оперативно управление на енергопотреблението. Наред с това, тя ще осигурява пълна и детайлна информация, необходима за периодичното провеждане на енергийните анализи на потреблението, при значително по-високо качество и точност на констатациите, оценките и предложенията. Необходимите стъпки за изпълнение на дейността, включват: - Публикуване на съобщение за избор на изпълнител (от 14 до 15 месец); - Сключване на договор с изпълнител (16 месец); - Доставка, монтаж, въвеждане в експлоатация (17 месец) Бюджетен ред 5.2. и Бюджетен ред 10.1 76 668.54 0.00
Консултантски услуги за въвеждане на система за енергиен мениджмънт в съответствие с изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001: Въвеждането на система за енергиен мениджмънт в съответствие с изискванията на международния стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001 цели компанията да въведе и приложи единна политика в областта на енергийното потребление и използването на енергия за осигуряване на дейността си. С въвеждането на системата в рамките на тази дейност ще се въведат правила и процедури в областта на енергийното потребление, като неговото управление ще се базира на обективно получени данни и анализи. Прилагането на изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001 ще осигури на компанията единни правила за извършването на текущи прегледи на състоянието с цел постигане на последващо усъвършенстване на енергийното управление. Стандарт БДС EN ISO 50001 задава специфичните изисквания, приложими към използването и потреблението на енергия, включително измерването, документирането и докладването, планирането и закупуването на оборудване, осигуряването на необходимите човешки ресурси и пр. фактори, които оказват въздействие върху енергийното потребление. Стандартът се прилага към всички променливи, които оказват влияние върху енергийните характеристики и могат да бъдат наблюдавани и повлиявани от дружеството. Въвеждането на системата в дейността на компанията ще позволи прилагането за първи път на утвърдени процедури за събиране, обработка и анализ на данните за минало, настоящо и бъдещо потребление на енергия, както и за разработването на енергиен мониторингов план. Съответно анализът на актуалните и планираните данни ще послужи за целите на вземането на информирани решения относно действията, които трябва да бъдат предприемани с оглед подобряване на енергийното управление и намаляване на енергийната интензивност на дейността. Предимствата, които ще осигури стандарта – предмет на въвеждане в рамките на тази дейност са: - подобряване на енергийния баланс, увеличаване на ефективността и конкурентните предимства благодарение на оптимизираните разходи за енергия; - повишаване на ангажимента на служителите за по-ефективно използване на енергията; - засилване на корпоративната социална отговорност и ангажимент към намаляване на енергийния отпечатък на дейността; - ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин увеличаване на екологосъобразността на дейността на „Корпорация Топливо" АД. Необходимите стъпки за изпълнение на дейността, включват: - Публикуване на съобщение за избор на изпълнител (14 месец); - Сключване на договор с изпълнител (15 месец); - Въвеждането на системата (от 16 до 18 месец) Бюджетен ред 18.1. 12 111.95 0.00
Консултантски услуги за сертифициране на система за енергиен мениджмънт в съответствие с изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001: Сертифицирането на системата за енергиен мениджмънт в съответствие с изискванията на международния стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001 ще се извърши от външна организация на внедряващата организация. Краен резултат от изпълнението на услугата за сертифициране на системата за енергиен мениджмънт ще бъде придобиването на сертификат за въведената система за управление в срока на изпълнение на проекта. Сертифицирането по стандарт БДС EN ISO 50001 ще включва следните: - Етап сертифициране: • провеждане на първоначален одит (одит I фаза) за документално съответствие на системата с изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001; • провеждане на сертификационен одит (същински одит II фаза) за преглед на организационното и технологично съответствие на внедрената система с изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001; • провеждане на заключителна среща с ръководството на дружеството; • вземане на решение за сертифициране. - Етап издаване на сертификат: издаване на оригинален сертификат на български и на английски език за системата за внедрената система за енергиен мениджмънт в съответствие с изискванията на международния стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001. Сертификатът ще бъде издаден от орган по сертификация, акредитиран съгласно ISO/IEC/17021 или последващи версии от българския национален орган по акредитация – Изпълнителна агенция „Българска служба за акредитация, от национален орган по акредитация на друга държава-членка на ЕС, от национален орган по акредитация – страна по Споразумението за Европейско икономическо пространство и Конфедерация Швейцария или от национален орган по акредитация на държава, кандидат за пълноправно членство в ЕС, които са страна по Споразумението за взаимно признаване на Европейската организация по акредитация – EA MLA в област сертификация на системи за управление или от орган по акредитация на друга държава – член на IAF MLA (International Accreditation Forum, Multilateral recognition Agreement). Необходимите стъпки за изпълнение на дейността, включват: - Публикуване на съобщение за избор на изпълнител (17 месец); - Сключване на договор с изпълнител (18 месец); - Сертифициране на системата (19 месец) Бюджетен ред 19.1. 9 300.00 0.00
Публичност и визуализация на дейностите по проекта: Изпълнението на проекта ще включва реализирането на всички мерки за публичност и визуализация съгласно „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020 и изискванията на Управляващия орган на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност 2014-2020”. За целта в рамките на настоящата дейност се предвижда: - Публикуване на интернет страницата на компанията на информация за изпълнявания проект, в т.ч. основна цел, дейности по проекта, постигнати резултати, обща стойност на получената подкрепа по линия на Европейския фонд за регионално развитие и националния бюджет. На интернет страницата на компанията ще бъде обявявана и всяка информация, свързана с провеждането на процедурите за избор на изпълнители по проекта с цел осигуряването на публичност и прозрачност на дейностите, изпълнявани по проекта; - Бенефициентът ще проведе за своя сметка 2 публични събития (пресконференции и/или информационни дни) в началото и края на проекта съгласно изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 за проекти, по които стойността на общото публично финансиране надвишава 500 000 евро. - Изработка и поставяне на 2 броя билборди, 2 броя постоянни обяснителни табели (след приключване на дейностите по проекта), по един брой съответно за офис сградата на фирмата и за площадката в гр. Стралджа, която предприятието ползва под наем за целите на производствената си дейност, - Отпечатване на 200 броя брошури и 30 стикера за визуализация, които ще бъдат поставени на закупеното по проекта оборудване в изпълнение на мерките, препоръчани от извършеното обследване за енергийна ефективност. - Всички документи, изготвени във връзка с изпълнението на проекта ще съдържат информация, указваща приноса на ОПИК 2014 – 2020 за изпълнението му и ще отговарят на изискванията съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Необходимите стъпки за изпълнение на дейността, включват: - Публикуване на съобщение за избор на изпълнител (1 месец); - Сключване на договор с изпълнител (2 месец); - Изпълнение на мерки за публичност и визуализация (от 1 до 19 месец) Бюджетен ред 22.1.;Бюджетен ред 22.2.;Бюджетен ред 22.3.;Бюджетен ред 22.4. 1 320.00 0.00
Изготвяне на одит по проекта: Дейността включва извършването на одит на проекта от страна на регистриран одитор в съответствие с чл. 207 от Делегиран регламент на Комисията (ЕО) № 1268/2012 относно правилата за прилагане на Регламент (ЕС,Евратом) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета относно финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза. Дейността е приложима за проекта, тъй като заявения размер на безвъзмездната финансова помощ е над 750 000 евро (1 466 872,5 лв.). Докладът от извършения външен одит на счетоводната документация по проекта ще бъде приложен към искането за окончателно плащане. Одиторът ще извърши проверка дали декларираните от бенефициента разходи са действително извършени и платени, както и дали същите са точни и допустими в съответствие с административния договор за безвъзмездна финансова помощ. Необходимите стъпки за изпълнение на дейността, включват: - Публикуване на съобщение за избор на изпълнител (17 месец); - Сключване на договор с изпълнител (18 месец); - Изпълнение на одит (19 месец) Бюджетен ред 21.1. 5 000.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.